Zakłamywanie historii w imię "pojednania"

Data: 2010-05-06 07:56:21
Autor: abc
Zakłamywanie historii w imię "pojednania"
Andrzej Wajda i abp Józef Życiński proponują, by 9 maja Polacy udali się na
groby radzieckich żołnierzy i zapalili znicze na ich grobach.

Jak to argumentują? Jak pisze "GW" wielu czerwonoarmistów ginęło na terenie
Polski w 1944 i 1945 roku. Szli na Berlin "za rodinu". "Gnani rozkazami, ale
i poczuciem krzywdy". "Niewyszkoleni, wysłani na straceńcze akcje ginęli
tysiącami."

W ten oto sposób w czytelniku wzbudza się współczucie, które ma sprawić, by
w niedzielę wyszedł z domu i. No właśnie co ma zrobić? Zakłamać historię.

Można biednym krasnoarmiejcom współczuć, ale dlaczego nie iść dalej -
przecież w 1920 roku również wielu niewinnych chłopców zginęło podczas wojny
polsko-bolszewickiej. Dlaczego na przykład nie apelować już dziś by na
przykład zapalić im znicze, by było symbolicznie 17 września.

O żołnierzach Stalina tak mówi abp Życiński. - Większość z nich to byli
zwykli chłopcy, którzy szli do Berlina, marząc o wolności, nie o
stalinowskich ideałach. To nie są groby wrogów - podkreśla lubelski
metropolita.

Świetnie, ale czy to samo nie dotyczy setek tysięcy hitlerowskich żołnierzy,
którzy najechali Polskę 1 września 1939 roku. Przecież większość z nich też
nie miała prywatnie nic przeciw Polakom. O większości z nich też można
powiedzieć "to byli zwykli chłopcy, którzy szli na Warszawę nie marząc o
hitlerowskich ideałach".

Apeluję więc do abp Życińskiego o większy rozmach, trzeba już dziś szykować
się do wielkiej akcji palenia zniczy 1 września na grobie hitlerowskich
ofiar kampanii wrześniowej. Wyjątek trzeba zrobić wyłącznie w Warszawie. Tam
znicze niemieckim żołnierzom powinno się zapalić 1 sierpnia.

Więcej
http://blog.rp.pl/szuldrzynski/2010/05/05/zapalcie-tez-znicze-zolnierzom-wermachtu/

Data: 2010-05-06 08:08:48
Autor: `heÂŽsk`
On Thu, 6 May 2010 07:56:21 +0200, "abc" <abc@wp.pl> wrote:

Andrzej Wajda i abp Józef Życiński proponują, by 9 maja Polacy udali się na
groby radzieckich żołnierzy i zapalili znicze na ich grobach. [...]

 niech kazdy zrobi to co mu nakazuje sumienie, a wajda i biskup  niech sie po prostu przymkna.

--

 HeSk

Data: 2010-05-06 08:19:02
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Zakůamywanie historii w imić "pojednania"

"Piotr" <pnat@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag
Dnia Thu, 06 May 2010 08:08:48 +0200, `heŽsk` napisaů(a):

> niech kazdy zrobi to co mu nakazuje sumienie, a wajda i biskup
>  niech sie po prostu przymkna.

Problem w tym, ýe taki apel o palenie úwieczek to zwykůa curestwo jest
Heniek. Sugeruje w podtekúcie, ýe do tej pory nikt o te groby nie dbaů, ýe
to niby dopiero teraz ma sić staă. W mojej okolicy jest takich mogiů
troszeczkć i wszystkie sŕ zadbane. Niech sić te stare lizydupy idŕ z
takimi
apelami wydymaă do waůkuna.
Piotr
-- Czego to waůkuństwo nie zrobi:
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/3ec3d0c6a7b11a64?dm...

http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/browse_thread/thread/84a2b657d52c4467/
04dc6809edc1d10f?hl=pl&lnk=gst&q=pochla%C5%82em+tydzie%C5%84%27+#04dc68
09edc1d10f

   Tu nawet nie chodzi osame groby.  W istocie jest to polityczna
   akcja poparcia dla Sowietow, zdobywcow Europy Srodkowo-
   Wschodniej.

   AR

Data: 2010-05-06 08:35:31
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

Dnia Thu, 6 May 2010 08:19:02 +0200, Wlodzimierz Zabotynski napisał(a):

> Tu nawet nie chodzi osame groby.  W istocie jest to polityczna
>    akcja poparcia dla Sowietow, zdobywcow Europy Srodkowo-
>    Wschodniej.

Dobra nierogcizna ma uszy klapnięte  na oczy tak, żeby dalej niż krańce
koryta nie widzieć. Bo nierogate są inteligentne i mogłyby coś sobie
pomyśleć, nawet niechcący, a po co?
Im chodzi o świeczki i groby, a vivat dla sowietów i podkreślenie naszej
niewdzięczności, zrobią następne.
Piotr
-- Czego to wałkuństwo nie zrobi:
[...]

   Dzien 9 maja jest przeciez wybrany nieprzypadkowo,
   to nie Swieto Zmarlych, lecz rocznica sowieckiego
   Dnia Zwyciestwa.

   AR

Data: 2010-05-06 08:49:10
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

Dnia Thu, 6 May 2010 08:35:31 +0200, Wlodzimierz Zabotynski napisał(a):

>  Dzien 9 maja jest przeciez wybrany nieprzypadkowo,
>    to nie Swieto Zmarlych, lecz rocznica sowieckiego
>    Dnia Zwyciestwa.

Zgadza się, czekam na kolejnych, którzy dołącza się do tej światłej akcji
pojednania. Mamy jeszcze trzy dni.
[...]

   Ja tez.  Niech opadna maski z twarzy roznych nobliwych
   autorytetow moralnych, duchowych przywodcow narodu!

   AR

Data: 2010-05-06 10:05:52
Autor: abc
Zakůamywanie historii w imić "pojednania"

Data: 2010-05-06 10:18:24
Autor: abc
Zaklamywanie historii w imie "pojednania"

Data: 2010-05-06 10:21:56
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Zaklamywanie historii w imie "pojednania"

Data: 2010-05-06 16:14:36
Autor: abc
Zaklamywanie historii w imie "pojednania"

Data: 2010-05-06 16:28:21
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Zaklamywanie historii w imie "pojednania"

Data: 2010-05-06 21:33:23
Autor: abc
Zaklamywanie historii w imie "pojednania"
  Bardzo cenie sw. Hieronima i jego dzielo ale moj post nie dotyczyl
  przeciez t.zw. Swieta Zmarlych, lecz zupelnie czegos innego,

Wiem o tym. Ale wykorzystalem go, aby przypomniec prawdziwe nazwy rzeczy i
zdemaskowac chwyty szatanskie powodujace zamet w glowach ludzi. To jest
wazne.

--
Nie da sie oddzielic polityki od religii. Nie da sie w czlowieku oddzielic
katolika od obywatela. Rozdzial panstwa od Kosciola jest sztuczny.

Data: 2010-05-06 10:01:30
Autor: Tomy M.
Zakłamywanie historii w imię "pojednania"

Data: 2010-05-06 12:28:14
Autor: jadrys
Zakůamywanie historii w imić " pojednania"

Data: 2010-05-06 12:27:00
Autor: jadrys
Zakłamywanie historii w imię "p ojednania"

Data: 2010-05-06 12:29:08
Autor: Grzegorz Z.