Zakończenie działalności - kogo informować?

Data: 2011-10-10 07:01:08
Autor: Podatnik
Zakończenie działalności - kogo informować?

DG, KPiR, VAT, zerowy remanent.

Planuję zakończyć działalność gospodarczą. Czy wystarczy, że pójdę do "jednego okienka" i się wyrejestruję, czy też wcześniej/później muszę dopełniać gdzieś indziej jeszcze innych formalności?

Data: 2011-10-10 09:29:50
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zakończenie działalności - kogo informować?
Hello Podatnik,

Jeszcze ZUS.

--
Best regards,

Data: 2011-10-10 07:49:46
Autor: Marek Kondrat
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisał(a):
> indziej jeszcze innych formalności?

Jeszcze ZUS.

Chodzi o wyrejestrowanie się (drukiem ZUS-DRA?) do 10 dnia kolejnego miesiąca?

Data: 2011-10-10 10:36:00
Autor: Pendrive
W dniu 2011-10-10 09:49, Marek Kondrat pisze:
RoMan Mandziejewicz<roman@pik-net.pl>  napisał(a):

indziej jeszcze innych formalności?

Jeszcze ZUS.

Chodzi o wyrejestrowanie się (drukiem ZUS-DRA?) do 10 dnia kolejnego miesiąca?

poco w zus jak wszystko moze zrobic w UM ?
ZUS od nich dostanie informacje.

P.

Data: 2011-10-10 12:23:40
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zakończenie działalności - kogo informować?
Hello Pendrive,

Monday, October 10, 2011, 10:36:00 AM, you wrote:

[...]

Jasne. Dostaje informacje a po 3 miesiącach wysyła powiadomienie o
wszczęciu postępowania w sprawie niepłacenia składek.

Teoria swoje, życie swoje.

--
Best regards,

Data: 2011-10-10 14:13:32
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 10 Oct 2011, RoMan Mandziejewicz wrote:

[...]

  Jako że ostatnio cokolwiek ruszałem z ZUSem dawno temu, to siedziałem
cicho. Ale:

Teoria swoje, życie swoje.

....właśnie ciekaw jestem czy "jedno okienko" działa automatycznie
również przy *wy*rejestrowaniu.
  Bo to, że informowali, to prawda.
  Ale właśnie w sposób w który opisujesz :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-10 14:24:49
Autor: Pendrive
[...]

po pierwsze otrzymuje w UM potwierdzenie zlozenia gdzie jest napisane kto jest adresatem po drugie po tygodniu, dwoch dostaje informacje z
ZUSu, cwiczylem to przy zawieszaniu dzialalnosci .

P.

Data: 2011-10-10 15:05:02
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Mój syn zawiesił na kilka miesięcy działalność i przy odwieszaniu
okazało się, że w ZUSie nie odnotowali zawieszenia i dwa dni później
przychodzi zawiadomienie o wszczęciu postępowania w sprawie
niepłacenia składek.

Potrzebne były jeszcze dwie wizyty w ZUSie, m.in. z kopią papieru o
zawieszeniu. W ostateczności stanęło na tym, że ze względów
proceduralnych ZUS nie może sam z siebie wystawić _wszystkich_
wymaganych dokumentów i dlatego jest konieczna wizyta :(

--
Best regards,

Data: 2011-10-17 21:59:45
Autor: SkiMir
[...]

To się ciesz, że dwa dni później.
Do mnie przysłali 10 lat (bez miesiąca) później.

--
M.

Data: 2011-10-10 12:22:23
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zakończenie działalności - kogo informować?
Hello Marek,

Monday, October 10, 2011, 9:49:46 AM, you wrote:

> indziej jeszcze innych formalności?
Jeszcze ZUS.
Chodzi o wyrejestrowanie się (drukiem ZUS-DRA?) do 10 dnia kolejnego miesiąca?

ZUS DRA to deklaracja. Chodzi o ZUS ZWUA.

--
Best regards,

Data: 2011-10-10 16:14:30
Autor: ToM
[...]

Tak, dokładnie. Kiedy likwidowałem swoją DG, to prócz UM (i jego jednego okienka) konieczna była wizyta w ZUS, celem wyrejestrowania osób ubezpieczonych. Wyrejestrowanie płatnika następuje dokumentem otrzymanym z UM. Taką informację dostałem w ZUS-ie.

--
Citroen Berlingo 2.0 HDI RK329**

Data: 2011-10-10 17:05:16
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zakończenie działalności - kogo informować?
Hello ToM,

[...]

Co jest swoją drogą bardzo dziwne, że osobę, która płaci składki tylko
za siebie nie mogą wyrejestrować "z urzędu" - tak samo jak płatnika.
Ale chyba już przywykliśmy do tego, że w Polsce nie może być normalnie
:(

--
Best regards,

Data: 2011-10-10 17:50:26
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-10-10 16:14, ToM pisze:

okienka) konieczna była wizyta w ZUS, celem wyrejestrowania osób
ubezpieczonych. Wyrejestrowanie płatnika następuje dokumentem otrzymanym
z UM. Taką informację dostałem w ZUS-ie.

Chodzi o wyrejestrowanie ewentualnych "pracowników" czy "rodziny"?

I co grozi za popełnienie tego karygodnego przestępstwa i niewyrejestrowanie "ubezpieczonych"? :)

--
Liwiusz

Data: 2011-10-10 18:37:42
Autor: ToM
W dniu 2011-10-10 17:50, Liwiusz pisze:
[...]

Znam tylko z własnej autopsji, czyli 1-osobowa DG bez pracowników czy "rodziny". ZUS po prostu - na wniosek UM, nie jest w stanie/nie potrafi/nie umie/nie chce mu się wyrejestrować osoby zgłoszonej do ubezpieczeń a może natomiast płatnika. Przy czym nie ma znaczenia,  że płatnik i "ubezpieczony" to fizycznie ta sama osoba.

I co grozi za popełnienie tego karygodnego przestępstwa i
niewyrejestrowanie "ubezpieczonych"? :)

A tego to już wolałem nie zgłębiać :)