Zakończenie współpracy PKO Banku Polskiego z bankiem NatWest

Data: 2010-03-01 18:10:36
Autor: Adam S.
Zakończenie współpracy PKO Banku Polskiego z bankiem NatWest
Jezeli ktos korzystał

Informujemy, że bank NatWest - dotychczasowy partner
PKO Banku Polskiego w Wielkiej Brytanii, podjął decyzję o wycofaniu ze swojej oferty pakietu NatWest Welcome. Decyzja ta obowiązuje od 7 maja 2010 roku.

http://www.pkobp.pl/index.php/id=aktualo/akt_id=8655/section=ogol

Data: 2010-03-01 19:16:08
Autor: Krzysztof

"Adam S." <drakan@poczta.onet.pl> wrote in message news:hmgshh$rv1$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Najwyzsza pora dla polskich bankow, zeby same zaczely otwierac oddzialy na zasadzie paszportu europejskiego i swiadczyc uslugi na rynku lokalnym( np. UK) na podstawie polskiej licencji. Chyba taki duzy bank stac na taka dzialalnosc- numeracja kont angielska i zaoferowanie darmowego przelewu w ramach PKOBP. Otwieranie takiego rachunku z angielska numeracja juz w Polsce, dostep internetowy do rachunku i bezproblemowe transfey do Polski.

Data: 2010-03-01 19:20:50
Autor: Valdi
Zakończenie współpracy PKO Banku Polskiego z ban kiem NatWest
"Krzysztof" news:hmh099$q10$1news2.ipartners.pl

nie wymagaj zbyt wiele od PKO BP.

Data: 2010-03-01 23:40:51
Autor: Grzegorz Mazur
On 2010-03-01 19:20, Valdi wrote:
[...]

A szczególnie numeracji rachunków w systemie angielskim ;)

G.

Data: 2010-03-02 00:16:17
Autor: Krzysztof

"Grzegorz Mazur" <noone@nowhere.com> wrote in message news:hmhj9b.g0.1hamster.gregu.cjb.net...
On 2010-03-01 19:20, Valdi wrote:
[...]

W niczym nie jest ona gorsza od polskiej, sort code-6 znakow, konto-8 znakow.
Bedac na lokalnym rynku trzeba sie dostosowac. Podobnie robi u nas Polbank.

Data: 2010-03-02 10:08:33
Autor: Valdi
Zakończenie współpracy PKO Banku Polskiego z ban kiem NatWest
"Krzysztof" news:hmhhs2$129f$1news2.ipartners.pl

W niczym nie jest ona gorsza od polskiej, sort code-6 znakow, konto-8
znakow.
Bedac na lokalnym rynku trzeba sie dostosowac. Podobnie robi u nas
Polbank.

OK. Kwestia numeracji to tutaj pikuś. Mnie osobiście współpraca z NatWestem
bawiła? Taki duży bank jak PKO i nie może sobie pozwolić na obecność na
rynku brytyjskim tylko bawi się w jakieś mariaże z tamtejszymi podmiotami
bankowymi?
Czym to jest podyktowane? głupotą ludzi którzy siedzą tam na stołkach?

Data: 2010-03-02 11:23:05
Autor: MarekZ
Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hmil0b$c63$1@news.interia.pl...

Czym to jest podyktowane? głupotą ludzi którzy siedzą tam na stołkach?

Wtopili okropnie na Ukrainie. Pewnie ktoś boi się teraz zaryzykować po raz drugi w UK.

Data: 2010-03-02 12:18:44
Autor: Valdi
Zakończenie współpracy PKO Banku Polskiego z ban kiem NatWest
"MarekZ" news:hmiooa$6ag$1srv.cyf-kr.edu.pl

> Czym to jest podyktowane? głupotą ludzi którzy siedzą tam na stołkach?

Wtopili okropnie na Ukrainie. Pewnie ktoś boi się teraz zaryzykować po raz
drugi w UK.

OK. PKO BP przejechało się na wschodzie europy, a co z innymi bankami? Nie
widzę potencjału? A może ten potencjał nie jest już tak duży jak kiedyś?

Data: 2010-03-02 13:12:19
Autor: Krzysztof

"Valdi" <Valdi@valdi.pl> wrote in message news:hmiqib$bsk$1news.interia.pl...
> [...]

widzę potencjału? A może ten potencjał nie jest już tak duży jak kiedyś?

UK to nie jest Ukraina, otworzyli jakis oddzial w Londynie, zeby udzielac kredytow dla zarabiajacych w UK i konto oszczednosciowe, ale z polska numeracja.
Caly sens jest w numeracji angielskiej, bo wtedy darmo mozna przelac z dowolnego banku angielskiego, a reszte roboty z transferem do Polski zalatwialoby wewnetrznie PKOBP. Dalej otwieranie kont dla obcokrajowcow w UK jest mocno utrudnione a wlasnie taki bank internetowy PKOBP -europejski, posiadajacy rachunki z numeracja danego panstwa bylby na prawde super oferta dla emigrantow, szczegolnie czasowych. wyjezdzajac do innego panstwa Unii generalnie potrzebujemy rachunku w numeracji lokalnej a potem wewnetrznego transferu do Polski. Szkoda, ze taki duzy bank nie jest w stanie zbudowac takiej oferty (wystarczy internetowa) na wzor HSBC premier tylko dla przecietnego Kowalskiego. Uruchomienie takiej oferty nie jest az tak kosztowne bez budowania sieci placowek, zakladanie kont w Polsce w oddzialach lub korenspondencyjnie. Trzeba tylko chciec.

Data: 2010-03-02 13:20:35
Autor: Tomasz Chmielewski
On 02.03.2010 13:12, Krzysztof wrote:

[...]

Dokladnie.

Bank bez oddzialow (po co placic za marmury), za to interfejs www, w ktorym mozna miec wglad do swojego konta w banku polskim, jego angielskiej (czy z innego kraju) filii, z odpowiednimi numerami kont; mozliwosc przelewow pomiedzy wlasnymi kontami i do bankow w danym kraju + karty platnicze dla kazdego kraju.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-03-02 19:25:27
Autor: kashmiri
Zakończenie współpracy PKO Banku Polskiego z ban kiem NatWest
Tomasz Chmielewski <tch@nospam.wpkg.org> had the courage to write:
[...]

ZTCW, na działalność bankową w jakimkolwiek państwie (nawet w ramach UE) musi wyrazić zgodę nadzór finansowy danego państwa. A do otrzymania takiej licencji wymagane jest spełnienie niezliczonyc warunków. Brytole są słynni z takiej biurokracji.

Chociaż - jeśli swego czasu taki wirtualny ivobank mógł uruchomić działalność na wyspach (z darmowymi przelewami), dlaczego by nie pko?

k.

Data: 2010-03-02 17:15:22
Autor: Tomasz Chmielewski
On 02.03.2010 16:25, kashmiri wrote:
[...]

W ramach Unii, jesli bank ma licencje w jednym kraju (np. w Polsce) to moze tez prowadzic dzialalnosc w innym kraju Unii.
Nie mylic z zakladaniem banku w danym kraju.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-03-03 09:38:51
Autor: Hants
"Tomasz Chmielewski" <tch@nospam.wpkg.org> wrote in message news:7v4rsrFv6tU1mid.uni-berlin.de...

W ramach Unii, jesli bank ma licencje w jednym kraju (np. w Polsce) to moze tez prowadzic dzialalnosc w innym kraju Unii.
Nie mylic z zakladaniem banku w danym kraju.

Interesujące. W takim razie klienci irlandzkich banków spią spokojnie, bo 100% ich depozytów jest objęte gwarancjami rządu, UK - tylko do 50 tyś funtów. Jesli otworzę konto w PKO BP w Londynie - to podpadam pod który limit?

Data: 2010-03-03 16:19:30
Autor: Tomasz Chmielewski
On 03.03.2010 10:38, Hants wrote:
[...]

Pod polski limit (zakladajac, ze nie maja angielskiej licencji).

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-03-06 10:28:44
Autor: Grzegorz Mazur

On 2010-03-01 19:20, Valdi wrote:
[...]

Ależ ja nie twierdzę, że jest gorsza od polskiej :) Ja po prostu twierdzę, że im się to nie uda :) Chyba, że sporą kasę w informatykę zainwestują albo kupią jakiś SKOK w UK ;)))

G.

Zakończenie współpracy PKO Banku Polskiego z bankiem NatWest