Zakończona umowa - wybór nowego operatora

Data: 2009-06-30 08:12:11
Autor: Another
Zakończona umowa - wybór nowego operatora
W czerwcu wygasła umowa z Erą. Była na dwa lata i jak się oczywiście
okazało, abonament na lipiec przyszedł w dwukrotnej wysokości, bo skończyła
się promocja. Swoją drogą, to w trakcie trwania umowy co chwila dzwonią z różnymi
propozycjami, ale tu nikt nie raczył z Ery zadzwonić - u mnie przeoczenie
teminu zakończenia, poza tym nie pamiętałem o jakiejś promocji na
abonament.
Ale cóż, nieważne.
Ważne jest to, że wreszcie mogę odejść od nich praktycznie z miesiąca na
miesiąc.

I tu pytanie - do jakiej sieci najlepiej się przenieść? Rozmowy około 200
minut miesięcznie, w miarę równo rozłożone jeśli chodzi o operatorów
docelowych.
Czy któryś z operatorów promuje odejście od Ery?

Drugą sprawą, również istotną jest to, aby przy przejściu dostać nowy
telefon, bo stary już ledwo dyszy.

Co wy byście proponowali, co wyjdzie najtaniej?

--
Another

Data: 2009-06-30 00:17:39
Autor: BearBag
Zakończona umowa - wybór nowego operatora

Co wy byście proponowali, co wyjdzie najtaniej?

prepaid, a jaki to zalezy od twojej listy kontaktow.

Data: 2009-06-30 10:10:30
Autor: JoteR
"BearBag" napisał:

Co wy byście proponowali, co wyjdzie najtaniej?

prepaid, a jaki to zalezy od twojej listy kontaktow.

Jesteś pewny?
"Drugą sprawą, również istotną jest to, aby przy przejściu dostać
nowy telefon"
W jakim prepaidzie "dają" sensowne telefony,?

JoteR

Data: 2009-06-30 04:46:59
Autor: BearBag
[...]

nie no czekam na konkretna oferte abonamentowa gdzie jest taniej niz w
prepaidzie. Podaj przyklad, jestem bardzo ciekawy.
A tych telefonow to ci nie daja tylko sprzedaja na raty, do tego
bardzo wysokie raty, czesto telefon jest drozszy na umowie niz na
allegro. No comment.

Data: 2009-06-30 13:54:41
Autor: Jan Strybyszewski
Zakończona umowa - wybór nowego operatora
BearBag pisze:
Jesteś pewny?
[...]

Ale o co chodzi ?
Pierwsze z brzegu Era G1 tarfya 85zł cena telefonu 49zł atywacja 49zł.

W taryfie 85zł mamy 500MB +120 minut
zmieniajac ja na ludzkiego bardzo prepaida

120 minut po 29groszy 34,8zł do tego 500MB transferu cennikowo 50zł ale realnie w prepaid to wychodzi w Heya 100zł :)   ale powiedzmy niech to bedzie warte okolo 35zł

Razem mamy wiec 70zł dokladamy wiec co miesiac rate 15zł na telefon co po dwoch latach daje 360zł+2x49zł  .... cena komercyjna telefonu 800-1000zł .

Data: 2009-06-30 14:00:36
Autor: Liwiusz
Zakończona umowa - wybór nowego operatora
Jan Strybyszewski pisze:
BearBag pisze:
Jesteś pewny?
[...]

   generalnie 2GB transferu na miesiąc jest warte 25zł (play internet na kartę). Czyli 500mb to jakieś 6zł. Co prawda trzeba mieć oddzielną kartę do internetu, ale...

Razem mamy wiec 70zł dokladamy wiec co miesiac rate 15zł na telefon co po dwoch latach daje 360zł+2x49zł  .... cena komercyjna telefonu 800-1000zł .

   Czy pytającemu naprawdę zależy na 500mb internetu w telefonie?

--
Liwiusz

Data: 2009-06-30 14:07:24
Autor: Jan Strybyszewski
Liwiusz pisze:

[...]

A jak sie dzwoniz  tego Play ?  No kupowanie G1 tylko do internetu nazwalbym glupota.

Razem mamy wiec 70zł dokladamy wiec co miesiac rate 15zł na telefon co po dwoch latach daje 360zł+2x49zł  .... cena komercyjna telefonu 800-1000zł .

Czy pytającemu naprawdę zależy na 500mb internetu w telefonie?

Pytajacy stwioerdzi ze abo sie nie oplaca,  czasem sie jednak oplaca wsgledem prepaida.

Data: 2009-06-30 14:11:53
Autor: Liwiusz
Jan Strybyszewski pisze:

Pytajacy stwioerdzi ze abo sie nie oplaca,  czasem sie jednak oplaca wsgledem prepaida.

   Czasem tak. W pewnych specyficznych potrzebach. Jednak są to wyjątki potwierdzające aktualną regułę.

--
Liwiusz

Data: 2009-06-30 14:25:24
Autor: Another
Dnia Tue, 30 Jun 2009 14:00:36 +0200, Liwiusz napisał(a):

   Czy pytającemu naprawdę zależy na 500mb internetu w telefonie?

Nie, mobilny internet nie jest mi w ogóle potrzebny.

--
Another

Data: 2009-06-30 14:29:56
Autor: Bebe

Użytkownik "Another" <nowaczek1@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:pq609hg4jybo$.19e8dhx0gm3r.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 30 Jun 2009 14:00:36 +0200, Liwiusz napisał(a):

   Czy pytającemu naprawdę zależy na 500mb internetu w telefonie?

Nie, mobilny internet nie jest mi w ogóle potrzebny.

w takim razie zastanów się nad ofertą pre-paid bądź jakimś mixem - jeżeli "wali" cie ile płaci dzwoniący do ciebie to play - połączenia po 29 groszy pakiet play stacjonarne 5 zł za 100 minut i jest wesoło

jeżeli zależy ci na cenie wdzwaniania to simplus/orange go (tyle że orange go ma sens przy doładowaniu 50 zł na 3 miesiące i więcej - przy niższych jest stawka wyższa za minutę)

--
tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły

Data: 2009-06-30 14:31:41
Autor: Liwiusz
Bebe pisze:
[...]

   I jeszcze bezpłatne SMSy. Czyli - mówiąc w skrócie - za 30zł miesięcznie masz 10 godzin w Play i na stacjonarne oraz darmowe SMSy do wszystkich sieci.

--
Liwiusz

Data: 2009-06-30 14:38:08
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Liwiusz wrote:

  I jeszcze bezpłatne SMSy. Czyli - mówiąc w skrócie - za 30zł miesięcznie masz 10 godzin w Play i na stacjonarne oraz darmowe SMSy do wszystkich sieci.

Skąd wziąłeś te 10 godzin? ;-)

M.

Data: 2009-06-30 14:39:21
Autor: Liwiusz
Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
Liwiusz wrote:

  I jeszcze bezpłatne SMSy. Czyli - mówiąc w skrócie - za 30zł miesięcznie masz 10 godzin w Play i na stacjonarne oraz darmowe SMSy do wszystkich sieci.

Skąd wziąłeś te 10 godzin? ;-)

   30 zł to 6 pakietów po 5zł po 100 minut.

--
Liwiusz

Data: 2009-06-30 14:40:44
Autor: Liwiusz
Liwiusz wrote:

  I jeszcze bezpłatne SMSy. Czyli - mówiąc w skrócie - za 30zł miesięcznie masz 10 godzin w Play i na stacjonarne oraz darmowe SMSy do wszystkich sieci.

Skąd wziąłeś te 10 godzin? ;-)

   Masz rację, można włączyć 3 pakiety w miesiącu. Zatem inaczej:

- za 30zł masz darmowe smsy przez cały miesiąc, 5 godzin rozmów w play i na stacjonarne oraz 51 minut na rozmowy poza sieć. Też ciekawe ;)

--
Liwiusz

Data: 2009-06-30 14:44:16
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Liwiusz wrote:

- za 30zł masz darmowe smsy przez cały miesiąc, 5 godzin rozmów w play i na stacjonarne oraz 51 minut na rozmowy poza sieć. Też ciekawe ;)

Przy rozkładzie ruchu branym z koszyków Teligena, 30 zł wystarcza na mniej więcej 250 minut do wszystkich.

Data: 2009-06-30 14:16:02
Autor: Bebe
Zakończona umowa - wybór nowego operatora
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:h2cugo$b9d$1inews.gazeta.pl...
BearBag pisze:
Jesteś pewny?
[...]

to weź to od innej strony
simplus
120 minut po 29groszy 34,8zł do tego 500MB pakiet internetowy Koszt Pakietu 500MB to 35 zł z VAT (na 30dni) razem na okrągło 70
do tego rata za telefon 15 zł wychodzi 85 - czyli dokładnie tyle samo - a bez zobowiązań!!

Data: 2009-06-30 14:19:13
Autor: Jan Strybyszewski
[...]

Chlopie za 24x15zł+49zł=410zł za tyle nie kupisz G1 .... wiec ni czorta sie nie oplaca.

Data: 2009-06-30 14:22:22
Autor: Liwiusz
Jan Strybyszewski pisze:

[...]

    Z drugiej strony należy również doliczyć, że za rok oferta abonamentowa nie będzie już tak opłacalna, a płacić będzie trzeba.

--
Liwiusz

Data: 2009-06-30 14:31:58
Autor: Bebe
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h2d01s$48r$1news.onet.pl...
Jan Strybyszewski pisze:

[...]

z 3 strony sa osoby których nie przekonasz do tego że abonament się nie opłaca :) albo inaczej - opłaca się jeżeli wykorzystujesz całość tego co dostajesz "free"

Data: 2009-06-30 14:25:53
Autor: Bebe
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:h2cvun$j5v$1inews.gazeta.pl...

[...]

chłopa to sobie poszukaj na roli
ile realnie zużywasz MB internetu miesięcznie - a ile przepada?? ofertę dobiera się indywidualnie - w simplusie włączasz pakiet plus stacjonarne i masz połączenia po 5 groszy za minutę - nie każdemu się opłaci - ale może trzeba pomyśleć - bo wtedy za 5 zł masz 100 minut - wszystko zależy od sposobu użytkowania telefonu - innym może wystarczyć 100 MB internetu i nie musza wtedy kupowac pakietu za 35 zł tylko za 10 zł... proste!!

--
tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły

Data: 2009-06-30 21:53:25
Autor: JoteR
"BearBag" napisał:

W jakim prepaidzie "dają" sensowne telefony,?

nie no czekam na konkretna oferte abonamentowa gdzie jest
taniej niz w prepaidzie. Podaj przyklad, jestem bardzo ciekawy.

Podawałem tu już parokrotnie, w przeciwieństwie do Ciebie razem z dokładnymi wyliczeniami. Zamiast wypowiadać prawdy objawione, zerknij łaskawie do archiwum i przedstaw kontrwyliczenia. Chętnie przyznam Ci rację, bo nie wykluczam że ją masz, jako że teraz ceny za minutę w prepaidach znacznie spadły, ale na razie rzucasz wypowiedzi bez żadnego pokrycia w liczbach.

A tych telefonow to ci nie daja tylko sprzedaja na raty, do tego
bardzo wysokie raty,

Jak bardzo wysokie? Konkretnie poproszę - procentowo lub kwotowo. Np. dla telefonu ze średniej półki w cenie tzw. rynkowej ok. 700 PLN i abonamencie zawierającym ok. 200 minut do wszystkich bez gwiazdek, tak jak się o to pytał kolega Another.

czesto telefon jest drozszy na umowie niz na allegro.

Ciekawe, mnie wyszedł o wiele taniej i w dodatku na nieoprocentowane raty. A poza tym w abonamencie działa prosta zależność: wysokie raty = bardzo tanie minuty i vice-versa. Rozkładając tzw. rynkową cenę telefonu na 24 nieoprocentowane raty i odejmując je od kwoty abonamentu, koszt za minutę wynosi mnie w tej chwili niecałe 13 groszy do wszystkich bez gwiazdek. W którym prepaidzie będę miał taką stawkę? W dodatku nie musząc wykładać kasy na telefon od razu na stół?

JoteR

Data: 2009-06-30 10:21:15
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
JoteR wrote:

W jakim prepaidzie "dają" sensowne telefony,?

W każdym, pod warunkiem, że delikwent umie liczyć, a nie tylko oglądać reklamy w tiwi.
W najgorszym przypadku należy się zapożyczyć- odsetki wynikające z kredytu na pewno będą niższe, niż różnica między "telefonem za złotówkę" a tym kupionym na kredyt.

M.

Data: 2009-06-30 10:33:25
Autor: JoteR
Zakończona umowa - wybór nowego operatora
"Maciej Bebenek (news.onet.pl)" napisał

W jakim prepaidzie "dają" sensowne telefony,?

W każdym,

Bez ideologii, proszę.

pod warunkiem, że delikwent umie liczyć, a nie tylko oglądać reklamy w tiwi.

Ale możesz przedstawić taką symulację?
Ja swoją (abonamentową) już parokrotnie tu przedstawiałem i nikt nie był w stanie udowodnić, że prepaid wyjdzie nie tylko taniej, ale nawet porównywalnie. Oczywiście ceną jest wolność.

W najgorszym przypadku należy się zapożyczyć-

Czemu nie u operatora?

odsetki wynikające z kredytu na pewno będą niższe, niż różnica między "telefonem za złotówkę"

Zależy, o jakim aparacie mówimy i w jakiej sieci. W moim przypadku oferta operatora była najtańsza.

JoteR

Data: 2009-06-30 11:09:19
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
JoteR wrote:

Zależy, o jakim aparacie mówimy i w jakiej sieci. W moim przypadku oferta operatora była najtańsza.

Daj konkretny przykład: telefon + taryfa + profil dzwonienia

M.

Data: 2009-06-30 11:22:17
Autor: Bebe
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:h2cko0$3oi$1news.onet.pl...
JoteR wrote:

Zależy, o jakim aparacie mówimy i w jakiej sieci. W moim przypadku oferta operatora była najtańsza.

Daj konkretny przykład: telefon + taryfa + profil dzwonienia

to może daj konkretny abonament do porównania a my ci dobierzemy ofertę prepaida konkurencyjną - zachowaj 200 minut jako wyjściowe i telefon powiedzmy nokia 6300 - praktyczny wytrzymały nie za stary i chyba dostępny we wszystkich sieciach

--
tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły

Data: 2009-06-30 22:12:12
Autor: JoteR
[...]

Podawałem tu na grupie już parokrotnie: Samsung F480, taryfa OnePlay 65 za 50 zł. miesięcznie (166 minut), profil dzwonienia do wszystkich (klienci są wszędzie), bez GPRS (do tego mam laptopa i Wi-Fi w każdym hotelu).
Koszt tzw. raty w abonamencie wg moich wyliczeń to 29 zł, pozostałe 21 zł podzielone na owe 166 minut daje mi stawkę niecałych 13 groszy za minutę do wszystkich bez gwiazdek i bez konieczności wykładania kasy za aparat od razu na stół.
W którym prepaidzie są podobne warunki, bo nie dosłyszałem?

JoteR

Data: 2009-07-01 07:28:41
Autor: Dominik & Co
JoteR napisał(a):

[...]

Dodajmy- pod warunkiem wykorzystywania równiutko tych 166 minut miesiąc
w miesiąc. Ile wynosi koszt minuty poza abo? Zawsze trafiasz tak
równiutko te 166 min, czy może "darmowe" minuty Ci przepadają,
albo płacisz drożej po ich wykorzystaniu? :-) A może dzwonisz,
choć nie ma potrzeby, ale żal, by "darmowe" się zmarnowało? ;-)

Aha, i wziąłeś pod uwagę koszt zakupu aparatu (zerowa rata) i aktywacji?

W którym prepaidzie są podobne warunki, bo nie dosłyszałem?

Przenosząc numer do Fresha kosztem 50 zł dostałem 60 zł na rozmowy
plus 120 minut na trzy miesiące. Daje to 15 gr/min (50 zł zainwestowane,
327 minut do wydzwonienia).

Ponadto ponoć mBank mobile daje obecnie 19 gr/min do wszystkich...

Ale uprasza się o nie traktowanie niniejszych przykładów jako
wszczynania flejma :-)

Jeśli ktoś potrzebuje konkretnego, droższego aparatu i dzwoni regularnie,
to owszem- abonament może być tańszym rozwiązaniem.

--
Dominik (& kąpany)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

Data: 2009-07-01 09:09:24
Autor: JoteR
"Dominik & Co" napisał:

Dodajmy- pod warunkiem wykorzystywania równiutko tych 166 minut
miesiąc w miesiąc.

Pytający określił, że wydzwania około 200 minut miesięcznie, więc spokojnie te 166 zużyje, do tego dojdą mu bonusy za przychodzące i wyjdzie mniej więcej na swoje. Ale to tylko przykład, abonament trzeba dobierać z głową i w odpowiednim czasie, nie zawsze są stosowne "promocje".

Ile wynosi koszt minuty poza abo? Zawsze trafiasz tak
równiutko te 166 min, czy może "darmowe" minuty Ci przepadają,
albo płacisz drożej po ich wykorzystaniu? :-)

Mniej więcej, dość wnikliwie przejrzałem billingi z poprzedniej umowy i nieprzypadkowo wybrałem tę taryfę, jak na razie odchyłki in minus nie przekraczają 10%. I wcale nie uważam, że mam coś "darmowo", jako że wychowałem się w epoce przedmarketoidalnej, jestem dość odporny na bełkot płynący z reklam.

A może dzwonisz, choć nie ma potrzeby,

Nie, pisałem już tu kilka razy co myślę o wielbicielach Maryni D.

ale żal, by "darmowe" się zmarnowało? ;-)

Hmm, nie przypominam sobie, abym wysyłał tu pytania o radę, na co przeznaczyć niewykorzystane środki z abonamentu. Natomiast dość często przewijały się tu takie pytania od posiadaczy prepaidów, którzy zamienili swoje konto w świnkę-skarbonkę i teraz szukają młotka ;->

Aha, i wziąłeś pod uwagę koszt zakupu aparatu (zerowa rata) i aktywacji?

Tak, doliczyłem tę złotówkę ;-)

Przenosząc numer do Fresha kosztem 50 zł dostałem 60 zł na rozmowy
plus 120 minut na trzy miesiące. Daje to 15 gr/min (50 zł zainwestowane,
327 minut do wydzwonienia).

To świetnie, ale ja mam zamiar używać telefonu trochę dłużej niż trzy miesiące.

Ponadto ponoć mBank mobile daje obecnie 19 gr/min do wszystkich...

Świetnie, a ponoć jesienią może być jeszcze taniej. Tyle, że ja tak mam już od pół roku.

Ale uprasza się o nie traktowanie niniejszych przykładów jako
wszczynania flejma :-)

Nie ma szans, dopóki na grupie będą pojawiać się prawdy objawione, że *każdy* prepaid z definicji jest lepszy niż abonament. Bo tak i tup nóżką, bo "moja prawda jest najmojsza" a inni som gupi i już.

Jeśli ktoś potrzebuje konkretnego, droższego aparatu i dzwoni regularnie,
to owszem- abonament może być tańszym rozwiązaniem.

Hmm, nie śledziłem ostatnio cen, ale wydaje mi się, że droższych aparatów właśnie nie opłaca się brać w abonamencie, bo ich ceny mimo ponadstuzłotowego abonamentu nadal są wysokie. Tanich zresztą tym bardziej się nie opłaca, bo zakłada się sobie smycz za bezdurno, co kilka razy miałem okazję zaobserwować w salonie. Największy sens (przynajmniej w moim przypadku) jest brać te, za które na tzw. rynku trzeba by wyłożyć kwotę rzędu 7 stów.

JoteR

Data: 2009-07-01 09:32:33
Autor: Dominik & Co
JoteR napisał(a):

Nie ma szans, dopóki na grupie będą pojawiać się prawdy objawione, że *każdy* prepaid z definicji jest lepszy niż abonament. Bo tak i tup nóżką, bo "moja prawda jest najmojsza" a inni som gupi i już.

A to fakt, zresztą nie tylko na p.m.t.g

Hmm, nie śledziłem ostatnio cen, ale wydaje mi się, że droższych aparatów właśnie nie opłaca się brać w abonamencie, bo ich ceny mimo

Najdroższych nie śledziłem, bo po prostu mnie nie interesowały.

ponadstuzłotowego abonamentu nadal są wysokie. Tanich zresztą tym bardziej się nie opłaca, bo zakłada się sobie smycz za bezdurno, co

Zgadza się, stąd też wzięło się moje "opłaca się (w abo) wziąć droższy".
Jak widać, do pewnej granicy :-)

Ale przede wszystkim prepaid opłaca się osobom dzwoniącym nieregularnie,
a także dzwoniącym bardzo mało.

Data: 2009-07-05 23:15:49
Autor: JoteR
"Dominik & Co" napisał:

Tanich zresztą tym bardziej się nie opłaca, bo zakłada się sobie smycz
za bezdurno

Zgadza się, stąd też wzięło się moje "opłaca się (w abo) wziąć droższy".

No właśnie, a dzisiaj moja teściowa wpadła do nas, wymachując Nokią 2680, którą wcisnęli jej w Plusie w abonamencie za 4 dychy. Ręce opadają...

JoteR

Data: 2009-07-01 15:24:58
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
JoteR wrote:
[...]

Nie podałeś profilu, bez tego trudno będzie coś oszacować. I przydałąby się rzeczywista wysokośc rachunków :-)

M.

Data: 2009-07-01 18:52:54
Autor: JoteR
[...]

Hę? Przecież podałem powyżej. Różnie się to rozkłada w poszczególnych miesiącach, bo np. przez 2 miesiące obsługuję powiedzmy laboratoria PFHB, która ma podpisaną umowę operatorem X, a przez następne 2 oddziały RCKiK, które mają telefony w sieci Y. A, i nie cierpię pisać SMS-ów, szlag mnie trafia już przy drugim słowie i wykręcam numer, żeby się dogadać jak biały człowiek. Stosunkowo często wykorzystuję też MMS-y czy połączenie video, aby przekazać np. układ połączeń, bo zwykle jeden obraz jest wart tysiąca słów.

I przydałąby się rzeczywista wysokośc rachunków :-)

Na razie nic powyżej abonamentu (wyjąwszy poczatkowe testy GPRS), a stopień niewykorzystanych minut poniżej 10%. Jak na razie...
Nie, nie próbuj mnie nawracać na prepaid, dla mnie naprawdę jest to najlepszy układ (za rok się zobaczy, co dalej), chociaż zawsze chętnie czytam, jak inni sobie radzą. A ponieważ nie jestem na tyle zarozumiały, żeby sądzić iż jestem jakimś wyjątkiem, więc takich osób jak ja jest z pewnością więcej. I dlatego takie prawdy objawione, jakie wygłasza tu kolega BearBag bez choćby cienia próby udowodnienia tego na liczbach, są trzecim rodzajem prawdy. A i tak każdy ma swoją.

JoteR

Data: 2009-06-30 14:25:03
Autor: J.F.
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:h2chts$qpd$2news.onet.pl...
JoteR wrote:
[...]

Dwa lata temu tak rozowo to wcale nie wygladalo. Mniej wiecej wychodzilo tak samo, i bez ryzyka na allegro.

J.

Data: 2009-06-30 14:40:53
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
J.F. wrote:

Dwa lata temu tak rozowo to wcale nie wygladalo. Mniej wiecej wychodzilo tak samo, i bez ryzyka na allegro.

Zdecydowanie nie masz racji. Pojęcie prepaidowej taryfy biznesowej wykluło się gdzieś koło 2005 roku ;-)

M.

Data: 2009-06-30 20:51:11
Autor: J.F.
Zakończona umowa - wybór nowego operatora
On Tue, 30 Jun 2009 14:40:53 +0200,  Maciej Bebenek (news.onet.pl)
J.F. wrote:
Dwa lata temu tak rozowo to wcale nie wygladalo. Mniej wiecej wychodzilo tak samo, i bez ryzyka na allegro.

Zdecydowanie nie masz racji. Pojęcie prepaidowej taryfy biznesowej wykluło się gdzieś koło 2005 roku ;-)

no coz - dostalem wtedy za 45 zl/mc 80 minut lub 40 do wszystkich i
100 do ery. plus jeszcze 2000min do ery. Plus telefon .. juz nie
pamietam po ile, ale mysle ze musialbym doplacic ze 200-300zl gdybym
go chcial kupic. Myslisz ze lepiej bym wyszedl na prepaidzie ? Nawet zakladajac
podwojne doladowanie ? P.S. wlasnie mi proponuja przedluzenie umowy - 120 min za 30 zl, bez
telefonu. cyro przedluzy sie o jakies 8 miesiecy ..

J.

Data: 2009-06-30 21:13:01
Autor: osiek
J.F. pisze:

P.S. wlasnie mi proponuja przedluzenie umowy - 120 min za 30 zl, bez
telefonu. cyro przedluzy sie o jakies 8 miesiecy ..

J.

to jest oferta na poziomie pre-paida. przy stawce 29gr/min tak popularnej w tej chwili za 100min zapłacisz 29pln a jeśli dzwonisz na stacjonarne to w wiekszosci ofert na stacjonarne mozesz dzwonic taniej.. no i ofc wewn sieci. Jeśli chcesz sobie policzyć czy to dobra oferta i ile przeplacisz porównaj MTR dzisiaj z dzsiejszą stawką i MTR który będzie za rok(choć przy umowie rocznej wż tak wielkiej różnicy nie będzie jak przy umowach dwuletnich) (stawki są dostępne chyba na stronach UKE) z dzisiejszą stawką. W prepaidzie po obniżce stawek MTR prawdopodobne jest obniżenie stawek dla klienta czyli Ciebie. A co do tych 8 miesięcy to się dobrze dowiedz czy nie jest tak, że oferta obowiązuje od teraz/najbliższego okresu rozliczeniowego ale jesteś związany cyrografem na 12 miesięcy od wygaśnięcia obecnego cyrografu bo to jakby dwie inne sprawy

Data: 2009-07-01 08:56:20
Autor: Jeremiasz
Zakończona umowa - wybór nowego operatora
P.S. wlasnie mi proponuja przedluzenie umowy - 120 min za 30 zl, bez
telefonu. cyro przedluzy sie o jakies 8 miesiecy ..

Nie ma takiej opcji, przedłuzy się o 12 m-cy i to liczac od dnia w którym konczy sie poprzednia umowa (nic nie da podpisanie nowej umowy wczesniej!)

JA

Data: 2009-07-05 10:51:55
Autor: J.F.
On Wed, 1 Jul 2009 08:56:20 +0200,  Jeremiasz wrote:
[...]

Wyraznie mowili ze jednak od podpisania, aczkolwiek na pismie nie mam.

J.

Data: 2009-07-05 20:08:13
Autor: osiek
J.F. pisze:
[...]

obowiazuje od dnia podpisania ewentualnie niektóre usługi od następnego okresu rozliczeniowego. Cyrograf przedłuża się o 12 m-cy od daty wygasniecia poprzedniego

Data: 2009-07-05 22:55:18
Autor: Pete
W dniu 05.07.09 20:08, osiek pisze:
obowiazuje od dnia podpisania ewentualnie niektóre usługi od następnego
okresu rozliczeniowego. Cyrograf przedłuża się o 12 m-cy od daty
wygasniecia poprzedniego

Ale masz jakieś wsparcie? Otóż są w ofercie Ery cyro na 12/24 miesięcy od daty podpisania aneksu.

--
Pete

Data: 2009-07-05 23:20:51
Autor: osiek
Pete pisze:
[...]

jestes pewien że cyrograf sie przedłuża czy warunki promocyjne tyle trwają?
jeśli cyrograf się nie przedłuża to jakieś nowum albowiem mam kilka firmowych numerów w oranga i Erze i cyrograf się przedłuża o długość umowy ale od momentu zakonczenia poprzedniego cyro natomiast oferta z umowy obowiązuje od dnia popdisania tudzież następnego okresu rozliczeniowego. po 24 miesiacach od podpisania tracisz wszytkie promocyjne zniżki i płacisz pełne stawki za dodatkowe pakiety np a cyro jeszcze obowiązuje tyle, ile Ci pozostalo w momencie ppodpisywania umów

Data: 2009-07-05 23:26:14
Autor: Pete
W dniu 05.07.09 23:20, osiek pisze:
Pete pisze:
[...]

Zadzwoń do BOA i się doinformuj.
12 mies z 30% rabatem
24 mies z 50% rabatem

oczywiście bez telefonu

zaoferowali mi to już jakieś 2 miesiące temu. Cyro kończy się w listopadzie.

--
Pete

Data: 2009-07-01 09:12:57
Autor: Dominik & Co
J.F. napisał(a):

P.S. wlasnie mi proponuja przedluzenie umowy - 120 min za 30 zl, bez
telefonu. cyro przedluzy sie o jakies 8 miesiecy ..

Normalnie rewelacja miesiąca- 25 gr/min przy 100% wykorzystywaniu minut
abo. W takim hipermarketowym Carrefour Mova masz taką stawkę w prepaidzie
(do wszystkich pod warunkiem <50% połączeń do Play).

Data: 2009-07-05 10:55:20
Autor: J.F.
On Wed, 01 Jul 2009 09:12:57 +0200,  Dominik & Co wrote:
J.F. napisał(a):
[...]

I co - mam sie przenosic do Carrefura, do ktorego mam pare km, i
zakupow tam nie lubie robic, bo drogo i dlugo ? A tak w ogolnosci, to jest calkiem dobra oferta, i pokazuje ze abo nie
musi ustepowac prepaidowi.

J.

Data: 2009-07-06 07:30:18
Autor: Dominik & Co
J.F. napisał(a):

I co - mam sie przenosic do Carrefura, do ktorego mam pare km, i
zakupow tam nie lubie robic, bo drogo i dlugo ?

Masz cokolwiek nieświeże informacje- nie musisz tam zakupów robić,
sklepu nawet nie musisz na oczy widzieć. Przenosiny i doładowania
załatwisz przez net, minut za zakupy już nie ma (za to są za doładowanie).

Nie żebym namawiał, tylko informuję.

Data: 2009-06-30 13:56:52
Autor: Liwiusz
Another pisze:
[...]

   Tak jak już ktoś wspomniał, weź kartę w pre-paidzie. Nie dość że taniej, to za kilka miesięcy będziesz mógł zmienić ofertę na lepszą. A telefon kup na raty, w sumie (doładowania + raty) będziesz płacił pewnie mniej, niż za sam abonament z rzekomo darmowymi minutami i rzekomo darmowym telefonem.

--
Liwiusz

Data: 2009-06-30 14:04:17
Autor: Another
Dnia Tue, 30 Jun 2009 13:56:52 +0200, Liwiusz napisał(a):

Another pisze:

[...]

A czy dotychczasowy numer z Ery mogę zabrać do prepaida?

--
Another

Data: 2009-06-30 14:05:44
Autor: Liwiusz

Another pisze:

[...]

   Tak, od 6 lipca nawet bezpłatnie.

--
Liwiusz

Data: 2009-06-30 14:13:17
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Liwiusz wrote:

A czy dotychczasowy numer z Ery mogę zabrać do prepaida?

  Tak, od 6 lipca nawet bezpłatnie.

Dziś też bezpłatnie, byleby do Tak Taka

M.

Data: 2009-06-30 14:14:27
Autor: Liwiusz
Liwiusz wrote:

A czy dotychczasowy numer z Ery mogę zabrać do prepaida?

  Tak, od 6 lipca nawet bezpłatnie.

Dziś też bezpłatnie, byleby do Tak Taka

   Dziś tak tak jest już niemodny :)

--
Liwiusz

Data: 2009-06-30 14:39:47
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Liwiusz wrote:

  Dziś tak tak jest już niemodny :)

To zależy. Ja w tak taku osiągam efektywną stawkę na poziomie 12-15 gr/min

M.

Data: 2009-06-30 14:41:09
Autor: Liwiusz
Liwiusz wrote:

  Dziś tak tak jest już niemodny :)

To zależy. Ja w tak taku osiągam efektywną stawkę na poziomie 12-15 gr/min

  Widocznie dużo dzwonisz do swojego numerka i ładujesz podwójnie :)

--
Liwiusz

Data: 2009-06-30 14:45:27
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Liwiusz wrote:

To zależy. Ja w tak taku osiągam efektywną stawkę na poziomie 12-15 gr/min

 Widocznie dużo dzwonisz do swojego numerka i ładujesz podwójnie :)

Nie mam "swojego numerka" ;-) Za to mam dużo przychodzących.

M.

Data: 2009-06-30 22:57:32
Autor: ALEX Przekliniak
Zakończona umowa - wybór nowego operatora
Maciej Bebenek (news.onet.pl) ni au koto ha itsumo tanosii

Liwiusz wrote:

  Dziś tak tak jest już niemodny :)

To zależy. Ja w tak taku osiągam efektywną stawkę na poziomie 12-15
gr/min
Do Playa *oczywiście* też?

--
ALEX Przekliniak, Rozpoczęła się era Wojen Klonów  ]:-D

Data: 2009-06-30 23:08:01
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
ALEX Przekliniak wrote:

To zależy. Ja w tak taku osiągam efektywną stawkę na poziomie 12-15
gr/min
Do Playa *oczywiście* też?

*efektywna* znaczy efektywna ;-) Co prawda, na dłuższe pogadanki z plejowcami mam oddzielną kartę, ale to nie zmienia całokształtu. Na usprawiedliwienie podam, że tę dodatkową kartę mam od niedawna.

M.

Data: 2009-07-01 08:22:11
Autor: Jan Strybyszewski

Liwiusz wrote:

  Dziś tak tak jest już niemodny :)

To zależy. Ja w tak taku osiągam efektywną stawkę na poziomie 12-15
gr/min
Do Playa *oczywiście* też?

Do troli z Symbianem w Playu dzwonic nie musi prawda ?

Data: 2009-07-01 13:50:37
Autor: ALEX Przekliniak
Zakończona umowa - wybór nowego operatora
Jan Strybyszewski ni au koto ha itsumo tanosii

[...]

A to już bezczelność że troll nazywa mnie trollem:-/