Żakowski ODSZCZEKUJE

Data: 2019-01-01 22:27:10
Autor: japanizer
Żakowski ODSZCZEKUJE
On Wednesday, January 2, 2019 at 3:22:48 PM UTC+9, z wrote:
Jacek Żakowski właśnie na antenie tokfm przyznał że wielokrotnie powtarzanie w tym radiu opinie o 500+ to "dyrdymałki" ;-)
Się okazało (Gazeta prawna) że 500+ było bardziej motywujące do podjęcia pracy niż demotywujące.

Możesz przytoczyć wspomniany przez ciebie artykuł z Gazety Prawnej (link)?

Data: 2019-01-02 11:09:09
Autor: z
Żakowski ODSZCZEKUJE

https://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/1389923,500-a-rynek-pracy.html

Data: 2019-01-02 02:19:10
Autor: japanizer
Żakowski ODSZCZEKUJE
On Wednesday, January 2, 2019 at 7:09:12 PM UTC+9, z wrote:
> Możesz przytoczyć wspomniany przez ciebie artykuł z Gazety Prawnej (link)?

https://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/1389923,500-a-rynek-pracy.html

GUS bierze najlepsze wzorce z głębokiej komuny?

Deklaracje deklaracjami, ale w zestawieniu z danymi, już tak różowo nie jest:

https://www.money.pl/gospodarka/polacy-deklaruja-ze-500-motywuje-ich-do-pracy-eksperci-sa-sceptyczni-6334087129327745a.html

  Ekspert wskazuje, że z badania BAEL w gospodarstwach domowych otrzymujących   500+ wynika, że liczba matek biernych zawodowo zwiększyła się z 877 tys. do   918 tys. tylko między pierwszym a drugim kwartałem 2018 roku.

  Współczynnik zatrudnienia w tej grupie spadł w tym czasie z 67 do 66 proc.

  Z dystansem do badania GUS podchodzi też dr Iga Magda z SGH, która we   wcześniejszym raporcie Instytutu Badań Strukturalnych wykazała, że w latach   2016-2017 ok. 100 tys. kobiet zrezygnowało z pracy.

  Eksperci wskazują, że wynikający z badania GUS pozytywny wpływ 500+ na   aktywność zawodową opiera się wyłącznie na deklaracjach respondentów, co może   zniekształcać rzeczywisty obraz. Podobne wnioski w Gazecie Prawnej.

Data: 2019-01-02 11:57:46
Autor: z
Żakowski ODSZCZEKUJE
W dniu 2019-01-02 o 11:19, japanizer@japanizer.org pisze:
  Eksperci wskazują, że wynikający z badania GUS pozytywny wpływ 500+ na
   aktywność zawodową opiera się wyłącznie na deklaracjach respondentów, co może
   zniekształcać rzeczywisty obraz.

Każde dane zniekształcają rzeczywistość a jak zniekształca zbierający dane ;-)

Chodzi o ogromny rozdźwięk z tym co się miało wydarzyć po wprowadzeniu 500+ a tym co się wydarzyło.

Badać badać i jeszcze raz do roboty miernoty socjologiczne! :-)

Data: 2019-01-02 03:09:58
Autor: japanizer
Żakowski ODSZCZEKUJE
On Wednesday, January 2, 2019 at 7:57:47 PM UTC+9, z wrote:
> [...]

Badać badać i jeszcze raz do roboty miernoty socjologiczne! :-)

No dane przecież potwierdziły:

- wzrost matek biernych zawodowo

- 100+ tys. matek zrezygnowało z pracy

A co do badania na podstawie deklaracji - to tak jakby każdego pasażera w śmierdzącym autobusie komunikacji miejskiej pytać, czy rano brał prysznic.

Data: 2019-01-02 12:41:07
Autor: z
Żakowski ODSZCZEKUJE
W dniu 2019-01-02 o 12:09, japanizer@japanizer.org pisze:

A co do badania na podstawie deklaracji - to tak jakby każdego pasażera w śmierdzącym autobusie komunikacji miejskiej pytać, czy rano brał prysznic.

Czyli te dane Ci nie pasują do narracji.
ZAPAMIĘTAM.
Rozgonić w cztery wiatry GUS.

Będę także pamiętał jak się pokażą dane ankietowe od przedsiębiorców.
Chociaż oni to zawsze prawdę mówią ;-)

Data: 2019-01-02 04:58:22
Autor: japanizer
Żakowski ODSZCZEKUJE
On Wednesday, January 2, 2019 at 8:41:08 PM UTC+9, z wrote:

> [...]
> Czyli te dane Ci nie pasują do narracji.

Czyli weryfikowalne, miarodajne dane (100+ tys matek zrezygnowało z pracy, wzrost matek biernych zawodowo) nie pasują ci do narracji.

Ale co tu tłumaczyć komuś, kto wierzy w lecznicze efekty "pamięci wody strukturyzowanej"?

Data: 2019-01-02 14:02:05
Autor: u2
Żakowski ODSZCZEKUJE
W dniu 02.01.2019 o 13:58, japa pisze:
Czyli weryfikowalne, miarodajne dane (100+ tys matek zrezygnowało z pracy, wzrost matek biernych zawodowo) nie pasują ci do narracji.

japa ma stare dane, teraz 500+ aktywizuje zawodowo matki, które nie muszą robić za pańskie ochłapy japy:))))))))))))
--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2019-01-02 14:13:06
Autor: z
Żakowski ODSZCZEKUJE
W dniu 2019-01-02 o 13:58, japanizer@japanizer.org pisze:
On Wednesday, January 2, 2019 at 8:41:08 PM UTC+9, z wrote:

  "pamięci wody strukturyzowanej"?

Gdybyś był cokolwiek ogarnięty to doczytałbyś że nigdzie nie wspomniałem o wodzie strukturyzowanej a tylko o _wodzie_ i że nie ze wszystkim co Zięba pisze w książce się zgadzam.

Ale jak widać argumentów na odparcie badań GUSu Ci niestarcza to leziesz w osobiste wycieczki.

Pan Żakowski wspomniał o podobnym zjawisku (jak z 500+) w Brazyli.
Doczytaj sobie. Jak chcesz to potrafisz. Tylko jak Ci nie idzie to bawisz się "LordaBluzga" ;-)

Data: 2019-01-02 14:32:09
Autor: z
Żakowski ODSZCZEKUJE
I oczywiście sięgnij do nowszych danych bo skostniały jesteś.

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Nie-takie-500-straszne-jak-je-maluja-7605997.html

Data: 2019-01-02 05:39:58
Autor: japanizer
Żakowski ODSZCZEKUJE
On Wednesday, January 2, 2019 at 10:32:11 PM UTC+9, z wrote:
I oczywiście sięgnij do nowszych danych bo skostniały jesteś.

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Nie-takie-500-straszne-jak-je-maluja-7605997.html

A od kiedy 2018-08-01 jest nowsze niż 2019-01-02?

Cytat z artykułu o współczynniku aktywności zawodowej - trend spadkowy przyspieszenia nabrał w III kw. 2016 r., kilka miesięcy po tym jak stało się jasne, że program wejdzie w życie.

Data: 2019-01-02 21:53:39
Autor: z
Żakowski ODSZCZEKUJE
W dniu 2019-01-02 o 14:39, japanizer@japanizer.org pisze:

Idź poszczekaj na Żakowskiego bo ten jełop plecie bezeduuurrryyy :-)

Data: 2019-01-02 16:34:55
Autor: japanizer
Żakowski ODSZCZEKUJE
On Thursday, January 3, 2019 at 5:54:12 AM UTC+9, z wrote:

Idź poszczekaj na Żakowskiego bo ten jełop plecie bezeduuurrryyy :-)

A, i skoro jeszcze powoływałeś się na "najnowsze dane z sierpnia z bankier.pl" - to tu masz dane z początku 2019:

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Czy-500-motywuje-do-pracy-czyli-w-pulapce-rzadowej-propagandy-7634880.html

  "500+ motywuje nas do pracy" - ogłosił na pierwszej stronie "Dziennik Gazeta   Prawna", powołując się na analizę GUS-u. Opracowanie w celach propagandowych   zdążyła już wykorzystać minister Rafalska. Tymczasem badanie absolutnie nie   daje podstaw do tak jednoznacznych, a przy tym sprzecznych z wynikami innych   analiz czy logiką, wniosków.

Data: 2019-01-03 14:42:45
Autor: z
Żakowski ODSZCZEKUJE
W dniu 2019-01-03 o 01:34, japanizer@japanizer.org pisze:

Tak te badania są sprzeczne z logiką neoliberalną. Przyznał to Żakowski ale jednocześnie zachęcał do głębszego badania przy użyciu mądrzejszej logiki.

Data: 2019-01-03 06:15:59
Autor: japanizer
Żakowski ODSZCZEKUJE
On Thursday, January 3, 2019 at 10:42:49 PM UTC+9, z wrote:

Tak te badania są sprzeczne z logiką neoliberalną. Przyznał to Żakowski ale jednocześnie zachęcał do głębszego badania przy użyciu mądrzejszej logiki.

Znowu wódy strukturyzowanej się opiłeś?

PS. coś dla ciebie: http://www.ekocentryczka.pl/2014/01/woda-strukturyzowana.html

Data: 2019-01-03 18:13:03
Autor: z
Żakowski ODSZCZEKUJE
W dniu 2019-01-03 o 15:15, japanizer@japanizer.org pisze:

Sprytnie się wijesz i usiłujesz wyprzeć prawdę z ust idola totalnego dziennikarstwa.

Ale to widać słychać i czuć. Oj czuć czuć ...

Data: 2019-01-03 16:06:43
Autor: japanizer
Żakowski ODSZCZEKUJE
On Friday, January 4, 2019 at 2:13:06 AM UTC+9, z wrote:

Sprytnie się wijesz i usiłujesz wyprzeć prawdę z ust idola totalnego dziennikarstwa.

Ale to widać słychać i czuć. Oj czuć czuć ....

Co czuć, że nie rozumiesz prostego słowa pisanego i mówionego? Oj czuć, czuć!

Data: 2019-01-03 11:19:25
Autor: Bruno Brunowski
Żakowski ODSZCZEKUJE
W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 18:13:06 UTC+1 użytkownik z napisał:
W dniu 2019-01-03 o 15:15, japanizer@japanizer.org pisze:

Sprytnie się wijesz i usiłujesz wyprzeć prawdę z ust idola totalnego dziennikarstwa.

Ale to widać słychać i czuć. Oj czuć czuć ....

"To tłumaczenie nie przekonuje jednak części badaczy. - Żłobki i przedszkola to część prawdy, ale nie wiem, jakie mogą być inne przyczyny aktywizacji zawodowej - mówi prof. Piotr Szukalski. - Oczywiście gdyby faktycznie efekt reformy był taki, jak w tych odpowiedziach, to byłaby fenomenalna wiadomość. Skąd jednak w takim układzie jednocześnie bierze się spadek aktywności zawodowej matek widoczny w BAEL-u? - pyta Michał Myck z Centrum Analiz Ekonomicznych. Jak pokazują wyniki BAEL w gospodarstwach domowych otrzymujących 500 plus między I i II kwartałem liczba matek biernych zawodowo zwiększyła się z 877 tys., do 918 tys., a współczynnik zatrudnienia spadł w tej grupie z 67 do 66 proc. Podobne wątpliwości ma Iga Magda, która w raporcie Instytutu Badań Strukturalnych oceniła, że między III kwartałem 2016 r. a II kwartałem 2017 r. 91-103 tys. kobiet zrezygnowało z zatrudnienia lub poszukiwania pracy na skutek programu ,,Rodzina 500+".

Dlatego badacze zastanawiają się, czy te różnice nie biorą się z faktu, że ta dodatkowa część BAEL-u opiera się wyłącznie na deklaracjach respondentów. A w takim przypadku część osób może starać się odpowiadać w nim tak, by dobrze wypaść. - Dla części sytuacja może być krępująca (rezygnuję z pracy, by żyć na koszt państwa) - więc deklaruje, że 500 plus nie miało wpływu na tę decyzję, bo w swoim przekonaniu to zły szef i złe warunki były powodem odejścia, a nie 500 plus. Znów pytanie jest raczej o to, co by było bez 500 plus - podkreśla Michał Myck, którego zdaniem najnowsze badania GUS dają zbyt optymistyczny obraz.. Jego zdaniem na decyzje dotyczące zatrudnienia wpływa wiele czynników: od sytuacji na rynku, dostępności przedszkoli, wysokości płac, po kwestie instytucjonalne - między innymi podatki i świadczenia."

https://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/1389923,500-a-rynek-pracy.html

Tak więc masz badanie które pokazuje, że 500+ zachęciło cześć ludzi do podjęcia pracy, a z drugiej że ilość pracujących matek cały czas spada.

Mam nie odparte wrażenie, że znów nie wyczułeś tej nutki ironii u red, Żakowskiego.

--
Bruno

Data: 2019-01-03 20:43:32
Autor: u2
Żakowski ODSZCZEKUJE
W dniu 03.01.2019 o 20:19, kupa pisze:
Tak więc masz badanie które pokazuje, że 500+ zachęciło cześć ludzi do podjęcia pracy, a z drugiej że ilość pracujących matek cały czas spada.

zabawna ta kupa, matki zawsze pracują:))))))))))

Data: 2019-01-04 07:21:12
Autor: bytomir.kwasigrokarbonyl
Żakowski ODSZCZEKUJE
użytkownik japa...@japanizer.org napisał:

[...]

Utop swe smutki w szklance wódki:) I dupy nie zawracaj.
Nie muszo ciągać paleciaka w biedronce i co z tym zrobisz?
 Po ile franki? Po ile masło? Co dziś zdrożało? Wincyj niepokojów!
Wincyj, może wtedy Ryś&Grześ&Kosiniak&Miller doczłapią się do żłoba:)
Jaka big koalicja tam się klaruje podobno. Może i tobie co skapnie
jak wygrają przyszłe wyborki, hę?

Data: 2019-01-04 19:57:59
Autor: Pajdak
Żakowski ODSZCZEKUJE 500+
pajac <bytomir.kwasigrokarbonyl@gmail.com> napisał w wiadomości news:1fa22dc3-71cd-48db-a7e4-4d0363b12956googlegroups.com...
[...]

Pisiarczyku, temat dotyczy 500+ i zerujących na tym pomyśle nierobów.

Nie masz nic do powiedzenia w temacie to WON!

--
Pajdak

Data: 2019-01-02 11:59:15
Autor: z
Żakowski ODSZCZEKUJE
Ja tam się nie znam ale Żakowski (uczony szkolony) bez powodu o tym nie wspomina :-)

Żakowski ODSZCZEKUJE