Data: 2012-02-07 22:35:13 | |
Autor: KrisPolska | |
Zakrywanie chĹodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
UĹźytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:jgs55l$ppq$1news.task.gda.pl... Ostatnio znajomy z dumÄ mi pokazywaĹ, jak to fachowo zasĹoniĹ sobie na zimÄ chĹodnicÄ. Twierdzi, Ĺźe odczuwa wyraĹşnie szybsze nagrzewanie siÄ samochodu. oczwyiscie ze tak, co robi chlodnica odprowadza cieplo przykryj sobie farelka lub TV CRT albo kompa kocem... |
|
Data: 2012-02-07 22:37:24 | |
Autor: Marcin N | |
Zakrywanie chĹodnicy w czasie mrozu - cz y ma sens? | |
W dniu 2012-02-07 22:35, KrisPolska pisze:
Zanim w ogĂłle chĹodnica bÄdzie coĹ odprowadzaÄ - najpierw silnik musi siÄ porzÄ dnie zagrzaÄ w "maĹym obiegu". MaĹy caĹkowicie pomija chĹodnicÄ wiÄc wg mnie nie ma znaczenia, czy jest ona zakryta czy odkryta. MoĹźe siÄ mylÄ, dlatego pytam o opinie innych. |
|
Data: 2012-02-07 22:42:43 | |
Autor: Lewis | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
W dniu 2012-02-07 22:37, Marcin N pisze:
Zanim w ogóle chłodnica będzie coś odprowadzać - najpierw silnik musi Zasłonięcie przodu delikatnie może poprawić czas nagrzewania - mniejszy wpływ zimnego powietrza na silnik który też oddaje ciepło całą swoją powierzchnią. Ale to trzeba by było dobrze zasłonić wszystkie wloty. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-02-07 22:49:06 | |
Autor: KrisPolska | |
Zakrywanie chĹodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
UĹźytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:jgs5if$ppq$2news.task.gda.pl... W dniu 2012-02-07 22:35, KrisPolska pisze: jak sie zagrzeje maly obieg i popusci ci termostat to jesli masz duza chlodnice to moze sie nie zagrzac na duzym odpowiednio i bedzie wiecznie niedogrzany dlatego duzo auto trasnportowych z paka do 3,5t ma pozakrywane otwory dolotowe w zaleznosci od kompa moze to wplywac na spalanie moje auto tez sie nie dogrzewa, musze wylaczyc ogrzewanie wewnatrz by miec to 86-90C jak wlacze ogrzewanie mam 60-70 w zaleznosci od sily nawiewu kartonik to praktyka wskazana chyba ze bedziesz szalal z termostatem a to koszty bo sa rozne rozniaste marki i roznie dzialaja |
|
Data: 2012-02-09 21:23:53 | |
Autor: Pszemol | |
Zakrywanie chĹodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
"KrisPolska" <nictunie@wp.pl> wrote in message news:jgs69a$cg2$1mx1.internetia.pl...
Zanim w ogĂłle chĹodnica bÄdzie coĹ odprowadzaÄ - najpierw silnik musi siÄ porzÄ dnie zagrzaÄ w "maĹym obiegu". MaĹy caĹkowicie pomija chĹodnicÄ wiÄc wg mnie nie ma znaczenia, czy jest ona zakryta czy odkryta. MoĹźe siÄ mylÄ, dlatego pytam o opinie innych. Bredzisz. Termostat nie dziaĹa zero-jedynkowo... Przy ochĹodzeniu siÄ przymyka, po ogrzaniu siÄ otwiera - stabilizuje wiÄc temperaturÄ pĹynu na okreĹlonym poziomie i zakrywanie chĹodnicy NIC nie daje jeĹli termostat jest sprawny. A jeĹli jest niesprawny to lepiej go wymieniÄ niĹź stosowaÄ jakieĹ pĂłĹĹrodki typu tektura na chĹodnicy... dlatego duzo auto trasnportowych z paka do 3,5t ma pozakrywane otwory dolotowe w zaleznosci od kompa moze to wplywac na spalanie DuĹźo aut transportowych ma pozakrywane otwory bo przeciÄtny IQ kierowcy takiej paki nie siÄga wyĹźej niĹź 80... moje auto tez sie nie dogrzewa, musze wylaczyc ogrzewanie wewnatrz To wymieĹ sobie termostat zamiast dawaÄ gĹupie rady na grupie dyskusyjnej. kartonik to praktyka wskazana chyba ze bedziesz szalal z termostatem Dlatego kupuje siÄ taki, jaki ma byÄ w danym samochodzie. PasujÄ cy. |
|
Data: 2012-02-10 12:54:53 | |
Autor: yabba | |
Zakrywanie chĹodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
UĹźytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisaĹ w wiadomoĹci news:jh1dh9.2v0.0poczta.onet.pl...
"KrisPolska" <nictunie@wp.pl> wrote in message news:jgs69a$cg2$1mx1.internetia.pl... Tektura na chĹodnicy sĹuĹźy do graniczenia chĹodzenia silnika bezpoĹrednio przez opĹywajÄ ce go powietrze. dlatego duzo auto trasnportowych z paka do 3,5t ma pozakrywane otwory dolotowe w zaleznosci od kompa moze to wplywac na spalanie Co ma IQ kierowcy do faktu, Ĺźe silnik produkuje mniej ciepĹa niĹź oddaje do otoczenia? moje auto tez sie nie dogrzewa, musze wylaczyc ogrzewanie wewnatrz Nawet przy zamkniÄtym termostacie moĹźe brakowaÄ ciepĹa do ogrzewania wnÄtrza. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2012-02-10 13:02:37 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Hello yabba,
Friday, February 10, 2012, 12:54:53 PM, you wrote: Tektura na chłodnicy służy do graniczenia chłodzenia silnika bezpośrednioBredzisz. Termostat nie działa zero-jedynkowo... Przy ochłodzeniu sięZanim w ogóle chłodnica będzie coś odprowadzać - najpierw silnik musijak sie zagrzeje maly obieg i popusci ci termostat to jesli masz duza Tektura służy temu, żeby ograniczyć wahania temperatury wynikające z nadmiernego przechłodzenia płynu w chłodnicy. W Polonezie bez przesłonięcia chłodnicy temperatura skacze pomiędzy poniżej 70 a 90 stopniami cyklicznie. Po przesłonięciu się uspokaja i stabilizuje. Trzeba tylko wiosną pamiętać, żeby wszelkie przesłony posciągać, bo się robi za ciepło. Wyjaśnienie zjawiska jest banalnie proste - przed otwarciem termostatu plyn w silniku ogrzewa się do 90 stopni a w chlodnicy mamy zmrożony płyn - otwiera się termostat i masa zimnego płynu wpada od dołu do silnika i zanim dotrze do termostatu - obniża temperature silnika o ponad 20 stopni (za pierwszym razem nawet więcej). [...] -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-02-11 07:09:01 | |
Autor: Pszemol | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
"RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> wrote in message news:9201652947$20120210130238squadack.com...
Tektura na chłodnicy służy do graniczenia chłodzenia silnika bezpośrednioBredzisz. Termostat nie działa zero-jedynkowo... Przy ochłodzeniu sięZanim w ogóle chłodnica będzie coś odprowadzać - najpierw silnik musijak sie zagrzeje maly obieg i popusci ci termostat to jesli masz duza RoManie - czyżbyś sądził że termostat w samochodzie działa jak klucz binarny i jest ZAWSZE albo całkiem otwarty albo całkiem zamknięty? To się mylisz... Termostat samochodowy jest urządzeniem ANALOGOWYM gdzie rozszerzający się pod wpływem temperatury wosk otwiera powoli przepływ płynu chłodniczego. Proces jest nie-binarny, jest ciągły, termostat przy jakiejś temperaturze ustalonej przez producenta ZACZNIE SIĘ OTWIERAĆ i przez malutką szczelinkę zacznie się przesączać płyn z chłodnicy do silnika co spowoduje ponowne przymknięcie szczeliny i zamknięcie termostatu. I znowu się ogrzeje, zacznie się płyn sączyć i przymknie termostat... I tak w kółko. |
|
Data: 2012-02-11 20:52:15 | |
Autor: Lort | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Kto: Pszemol Gdzie: pl.misc.samochody Kiedy: 11 luty 2012, 14:09:01
To się mylisz... Termostat samochodowy jest urządzeniem ANALOGOWYM Dokładnie: w kółko. W ekstremalnych warunkach nie ma szans na stabilną pracę regulatora. -- Llort |
|
Data: 2012-02-12 07:37:49 | |
Autor: Pszemol | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
"Lort" <berdyczow@gdzies.w.ua> wrote in message news:12l6q9t9f5ry6$.dlglort.hihi...
Kto: Pszemol Gdzie: pl.misc.samochody Ale właśnie na tym polega praca analogowego regulatora... :-) Istotne jest to, że regulator nie otworzy się jak przerzutnik cyfrowy sterujący kluczem ON/OFF tylko będzie się otwierał powoli, tworząc małą szczelinkę przez którą zimny płyn z chłodnicy będzie się sączył do silnika ochładzając go na określonej temperaturze którą określił producent samochodu przewidując do niego taki a nie inny termostat. Wszystko jest dobrze i żadne tekturki są niepotrzebne... Gdyby przysłanianie chłodnicy miało jakiś sens w samochodzie to sądzisz że producent nie dodałby mechanizmu przysłaniania chłodnicy w nowoczesnych autach? Taki kawałek żaluzji przed chłodnicą kosztowałby grosze w masowej produkcji... Jakoś się tego nie robi - zastanawiałeś się dlaczego? Prosta odpowiedź jest taka: bo żaden sprawny samochód tego nie potrzebuje... Tekturki dają ludzie którzy nie rozumieją że symptomy jakie widzą (za wolno nagrzewające się auto) są symptomami jednej z najprostszej awarii jaka może się w aucie zdarzyć: uszkodzenie termostatu. Mało tego - wymiana termostatu jest trywialnie prostą operacją i poza śrubokrętem często żadne narzędzia nie są do wymiany potrzebne a sam termostat można kupić w sklepie za mniej niż szóstka piwa... |
|
Data: 2012-02-12 16:48:41 | |
Autor: Yakhub | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
W liście datowanym 12 lutego 2012 (14:37:49) napisano:
To się mylisz... Termostat samochodowy jest urządzeniem ANALOGOWYM Ale właśnie na tym polega praca analogowego regulatora... :-) I tak, i nie. Istnieją takie pojęcia w automatyce, jak stała czasowa i stała opóźniająca. Chodzi o to, że aktualny stopień otwarcia termostatu nie jest wprost zależny od aktualnej temperatury, tylko zależy (w dużym uproszczeniu) od tego, jaka była temperatura jakiś czas temu*. W związku z tym, po przyjęciu kilku mało prawdopodobnych, choć nie niemożliwch do wystąpienia założeń, może się okazać, że cały układ wpadnie w oscylację, którą trudno będzie wytłumić (a wystarczy po prostu, że będzie to trwało bardzo długo). Mocno jednak wątpię w to, aby we współczesnym, sprawnym samochodzie, normalnych warunkach mogło do tego dojść. Jeszcze bardziej wątpię, aby kawałek tekturki przed chłodnicą miał w takim przypadku w czymkolwiek pomóc. Zaznaczam jednak, że na układach sterowania znam się słabo, a na mechanice pojazdowej - wcale :). *) OIDP to jest całka temperatury po czasie, ale nie dam sobie za to łba urwać. -- Pozdrowienia, Yakhub |
|
Data: 2012-02-12 18:24:44 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
W dniu 2012-02-12 14:37, Pszemol pisze:
(...) Wszystko jest dobrze i żadne tekturki są niepotrzebne... Robi się. zastanawiałeś się dlaczego? Prosta odpowiedź Gdyby to było prawdą, to by nie było stosowane. Teraz możesz się douczyć. |
|
Data: 2012-02-12 22:45:29 | |
Autor: yabba | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:jh7q8d.6p4.0poczta.onet.pl... "Lort" <berdyczow@gdzies.w.ua> wrote in message Ramka z żaluzjami, silniczek elektryczny, obsłużenie tego w komputerze - decyzja o niemontowaniu tego ustrojstwa w masowej produkcji daje wymierne oszczędności finansowe. Zwłaszcza jak problem dotyczy tylko niektórych wersji silnikowych danego modelu. Producenci wypuszczają gorsze buble, nie martwiąc się o zdanie klientów. Tekturki dają ludzie którzy nie rozumieją że symptomy jakie Uszkodzenie termostatu swoją drogą, ale są też samochody, w których w czasie jazdy chłodzenie bloku silnika przez przepływ powietrza odprowadza więcej ciepła niż silnik produkuje i temperatura płynu gwałtownie spada. Silnik jest niedogrzany i praktycznie nie działa nagrzewanie kabiny. Można zaślepić termostat, zdemontować chłodnicę i nadal będzie za zimno. Jedynym wyjściem jest tekturka. Sprawdzone doświadczalnie, włącznie z dwukrotną wymianą termostatu. Oba zdemontowane były sprawdzane i okazały się sprawne. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2012-02-15 07:28:33 | |
Autor: Pszemol | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
"yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message news:jh9btm$6tg$1inews.gazeta.pl...
Tekturki dają ludzie którzy nie rozumieją że symptomy jakie Nie wystarczy że termostat jest sprawny - musi mieć jeszcze określoną temperaturę pracy. Nie ma takiej możliwości aby opływ powietrza wokół silnika odprowadzał więcej ciepła niż silnik produkuje bo spalanie benzyny ma sprawność mechaniczną rzędu 10-15% a reszta energii idzie na produkcję ciepła i hałasu. Gdyby termostat był rzeczywiście sprawny lub zepsuł się tak, że się nie otwiera to nie ma bola - zagrzałbyś silnik. O jakim samochodzie mowimy i jaki termostat kupiles? Oryginalny w ASO czy zamiennik w sklepie z uniwersalnymi czesciami? |
|
Data: 2012-02-15 22:20:42 | |
Autor: KrisPolska | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:jhfmr1.sg.0poczta.onet.pl... "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message news:jh9btm$6tg$1inews.gazeta.pl... dokladnie, sa rozne typy i maja rozne zakresy temp pracy mozesz dobrac taki ktory otwiera sie za szybko i jest otwarty za bardzo i sie w zyciu nie dogrzejesz, roznice sa w dlugosci rowniez krucca dlatego lepiej mierzyc suwmiarka oryginal, wg katalogu mozesz nabic sie na mine Nie ma takiej możliwości aby opływ powietrza wokół bzdura jak masz otwarty termostat bardziej niz zalecany (czyli niewlawsciwy albo uszkodzony) i temp zew. ma nawet -2 nie utrzymasz 85-90 przy wlaczonej nagrzewnicy pomysl rowniez o tym iz wiekszosc PB posiada LPG gdzie czesc ciepla idzie na dogrzanie LPG :) bo spalanie benzyny ze co ? ok 25-30% moze jeszcze 5% jak cos palniesz.... produkcję ciepła i hałasu. Gdyby termostat był rzeczywiście sprawny :) |
|
Data: 2012-02-15 23:17:42 | |
Autor: yabba | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:jhfmr1.sg.0poczta.onet.pl... "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message W tym wątku ktoś podawał samochody, w których teraz montowana jest ruchoma żalucja przed chłodnicą - jak widać czasem jest potrzebna. Kiedyś były fabryczne w Żukach i Nyskach regulowane łańcuszkiem przez kierowcę. Około 10 lat temu widziałem żaluzję w Rolls-Royce, model chyba Silver Shadow, taki z lat 80-tych. O jakim samochodzie mowimy i jaki termostat kupiles? Uno 1,1 z gaźnikiem. Byłem przeczulony wtedy na zamienniki i na pewno termostat był oryginalny z logo Fiata albo jakiś firmowy zamiennik dedykowany do tego modelu. Teraz Stilo 1,9 Multijet. Termostat fabryczny, od nowości słabo się nagrzewa, ale lepiej niż Uno. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2012-02-14 11:30:58 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
W dniu 2012-02-12 14:37, Pszemol pisze:
Ale właśnie na tym polega praca analogowego regulatora... :-) "Analogowość" (ciągłość) nie chroni przez wzbudzeniem układu z ujemnym sprzężeniem zwrotnym. Serio :) Wszystko zależy od stromości charakterystyki przejściowej termostatu oraz stałych czasowych w układzie. On musi być odpowiednio zaprojektowany, tak aby się nie wzbudzał w żadnych warunkach (odpowiednie zapasy stabilności). A to jest jednak pewna sztuka. Której, jak wynika z praktyki, konstruktorzy mechanicy często nie posiadają... "a wsadzimy typówkę i jakoś to będzie". Serio. chłodnicy w nowoczesnych autach? Taki kawałek żaluzji przed Pytanie, czy taki poldek wyjeżdżał w 100% sprawny prosto z fabryki. Patrząc na przykład na różnice w stopniu napełniania cylindrów wynikające z wadliwej budowy kolektora - nie... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-02-14 11:46:48 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
W dniu 2012-02-14 11:30, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2012-02-12 14:37, Pszemol pisze:(...) chłodnicy w nowoczesnych autach? Taki kawałek żaluzji przed Dlaczego akurat tylko poldek? Zresztą dawałem tutaj przykład samochodu marki raczej dość znanej (BMW), który jak najbardziej posiada system zasłaniania chłodnicy, tyle że automatyczny. Jak widać takie rzeczy się robi i są/bywają potrzebne, a nie tylko głębokie przekonanie niektórych, że czegoś takiego nie ma i "sprawny samochód tego nie potrzebuje". -- Jutro to dziś, tyle że jutro. |
|
Data: 2012-02-15 07:32:09 | |
Autor: Pszemol | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
"Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote in message news:jhdd52$143$1news2.ipartners.pl...
W dniu 2012-02-12 14:37, Pszemol pisze: To nie konstruktorzy nie posiadają tylko użytkownicy aut którzy widzą że termostat do swojej toyoty kosztuje 3x tyle co ten od żuka więc biorą ten od żuka bo przecież to musi być to samo... i potem jest bieda. Gdyby taki jeden z drugim wymienił termostat na oryginalny jaki fabryka montuje to żadna tekturka nie byłaby do niczego potrzebna. Ja mam oryginalny termostat w swojej hondzie i wskazówka od temperatury stoi nieruchoma nawet w największe mrozy - tekturki nielziat! chłodnicy w nowoczesnych autach? Taki kawałek żaluzji przed Ale to inna inszość a poldek to nie samochód... |
|
Data: 2012-02-11 23:47:42 | |
Autor: yabba | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:9201652947$20120210130238squadack.com... Hello yabba, Tektura służy temu, żeby ograniczyć wahania temperatury wynikające z Ale termostat nie działa 0/1. Chyba, że układ w Polonezie miał dużą histerezę, układ miał długi czas odpowiedzi i wpadał w oscylacje? -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2012-02-12 00:43:45 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Hello yabba,
Saturday, February 11, 2012, 11:47:42 PM, you wrote: Tektura służy temu, żeby ograniczyć wahania temperatury wynikające zAle termostat nie działa 0/1. Chyba, że układ w Polonezie miał dużą Zanim zimne doleci do termostatu, to już pozamiatane. W mieście ten problem nie był zauważalny, bo przepływ powietrza przez chłodnicę słaby a i częste postoje na światłach ułatwiały "złapanie temperatury" przez całą masę płynu. Ale w trasie była masakra. Jeszcze gorzej było w starszych samochodach, z wielkimi, mosiężnymi chłodnicami - ale tam były fabryczne roletki na chłodnice. Ciekaw jestem, ilu tutejszych czytelników miało okazję widzieć to na własne oczy :) -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-02-12 01:09:58 | |
Autor: yabba | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomości news:9288577356$20120212004347squadack.com...
Hello yabba, Czyli duża stała czasowa. :) Jeszcze gorzej było w starszych samochodach, z wielkimi, mosiężnymi Masz na myśli Żuka z regulacją żaluzji na łańcuszku? W Rolls-Royce (widziałem to chyba w modelu Silver Shadow) roleta była automatycznie sterowana. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2012-02-12 01:18:35 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Hello yabba,
Sunday, February 12, 2012, 1:09:58 AM, you wrote: [...] Jeszcze gorzej było w starszych samochodach, z wielkimi, mosiężnymiMasz na myśli Żuka z regulacją żaluzji na łańcuszku? Miała to też Warszawa i stara Nysa. W Rolls-Royce (widziałem to chyba w modelu Silver Shadow) roleta była automatycznie sterowana. Gógle wskazuję wiele marek, które nawet dzisiaj mają roletę. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-02-12 07:41:17 | |
Autor: Pszemol | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
"yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message news:jh700k$h4q$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomości news:9288577356$20120212004347squadack.com... Czyli dalej nie tak jak trzeba - nie pozamiatane bo termostat otwiera się bardzo powoli a nie momentalnie. Stała czasowa termostatu jest podobna do stałej czasowej mieszania się płynów z chłodnicy z tymi w silniku. |
|
Data: 2012-02-12 22:57:53 | |
Autor: yabba | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:jh7qet.6s4.0poczta.onet.pl...
"yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message news:jh700k$h4q$1inews.gazeta.pl... A jednak w praktyce działa to inaczej, jak zeznają posiadacze Polonezów. Termostat zaczyna wypuszczać małym strumieniem gorący płyn z silnika (załóżmy 85C), a w tym czasie silnik zaczyna się chłodzić się płynem z chłodnicy o temperaturze -20C. Temperatura silnika spada, płyn podgrzany do +20C dociera w końcu do termostatu i ten się zamyka. Gorący płyn w chłodnicy stygnie do -20, silnik rozgrzewa się do 85C i sytuacja się powtarza. Sytuacja taka może mieć miejsce przy pojemnej chłodnicy i mało wydajnym małym obiegu. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2012-02-14 11:39:32 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
W dniu 2012-02-12 22:57, yabba pisze:
Sytuacja taka może mieć miejsce przy pojemnej chłodnicy i mało wydajnym małym obiegu. Zgadza się - mało wydajny (powolny) obieg oznacza opóźnienie w układzie, które jest najgorszym wrogiem układów regulacji. Sprawne, nowe, mało zamulone chłodzenie może się mieścić w obszarze stabilności; jak przepływ trochę spadnie i zwiększy się opóźnienie, mamy generator. Słaba konstrukcja, nie pierwsza, nie ostatnia. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-02-14 11:36:15 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
W dniu 2012-02-12 14:41, Pszemol pisze:
Czyli dalej nie tak jak trzeba - nie pozamiatane bo termostat otwiera się To właśnie jeszcze gorzej - dwie duże inercje plus małe opóźnienie = przepis na układ wzbudzający się. Serio :) Przy obiekcie o charakterze pojedynczej inercji z opóźnieniem zalecany jest szybki regulator możliwie bez inercji, ale o niezbyt dużym wzmocnieniu. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-02-12 08:12:23 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
W dniu 2012-02-12 00:43, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello yabba, Potwierdzam, ale nie we wszystkich wersjach. Poldon 2.0 grzał aż miło - zero kłopotów. Tyle, że on z typowym to miał wspólną chłodnicę :) Jeszcze gorzej było w starszych samochodach, z wielkimi, mosiężnymi Jestem jednym z tych co nie tylko widzieli ale i używali :) Zresztą pewnie w wielu samochodach można znaleźć podobne rozwiązania tylko ludzie są tego nieświadomi (może dlatego, że są automatyczne). Tyle, że tutaj jak widać "wiara" nie powala wielu potwierdzić, że przesłonięcie chłodnicy daje określone efekty. |
|
Data: 2012-02-12 07:21:58 | |
Autor: Seba | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Dnia Sat, 11 Feb 2012 23:47:42 +0100, yabba napisał(a):
Ale termostat nie działa 0/1. Chyba, że układ w Polonezie miał dużą Poldini zawsze był himeryczny w temacie zimna. Dlatego np. wiele firm rzemieślniczych swego czasu produkowało do niego osłony wlotu powietrza "na zimę". Chyba gdzieś w czeliściach domowych leży jeszcze u mnie taka gumowa osłona wlotu (plastikową (do Caro) mam też gdzieś ukrytą. -- Pozdrawiam, Sebastian S. |
|
Data: 2012-02-12 07:39:53 | |
Autor: Pszemol | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
"Seba" <seb_beztego_sob@gazeta.pl> wrote in message news:t2b29ruedg9p$.1dtkc9joczliy$.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 11 Feb 2012 23:47:42 +0100, yabba napisał(a): Tylko zasłonięcie grila nic nie daje bo zimne powietrze chula Ci pod zderzakiem i omywa całą chłodnicę bez względu na to czy grilla sobie przysłonisz czy nie. |
|
Data: 2012-02-12 17:35:16 | |
Autor: Seba | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Dnia Sun, 12 Feb 2012 07:39:53 -0600, Pszemol napisał(a):
Tylko zasłonięcie grila nic nie daje bo zimne powietrze chula Ci pod Zwróć uwagę, że mówimy tu o Poldinim. A w tym aucie taka operacja przynosiła pozytywne efekty - silnik zdecydowanie szybciej osiągał (często w ogóle dawał radę osiągnąć) właściwą temp roboczą. -- Pozdrawiam, Sebastian S. AR 159 SW |
|
Data: 2012-02-12 08:18:14 | |
Autor: szufla | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Poldini zawsze był himeryczny w temacie zimna. Takie oslony caly czas sa produkowane: http://www.heko.pl/images/galeria/oslonyzimowe/4/roomsterd-wind-defectors.jpg sz |
|
Data: 2012-02-14 21:04:14 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Dnia Fri, 10 Feb 2012 13:02:37 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Tektura służy temu, żeby ograniczyć wahania temperatury wynikające z Nie do tyczy tych silników, które maja termostat na dolocie, a nie na wylocie (tak, tak, Granada tam miała :D ) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-02-14 22:03:29 | |
Autor: J.F. | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Dnia Tue, 14 Feb 2012 21:04:14 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):
Dnia Fri, 10 Feb 2012 13:02:37 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a): Ale przeciez to otwieranie jest stopniowe - czyli plyn wpada drobnym strumyczkiem. Nie do tyczy tych silników, które maja termostat na dolocie, a nie na A on wtedy dobrze stabilizuje temperature silnika ? J. |
|
Data: 2012-02-14 22:39:43 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Dnia Tue, 14 Feb 2012 22:03:29 +0100, J.F. napisał(a):
Ale przeciez to otwieranie jest stopniowe - czyli plyn wpada drobnym Widzisz, cały myk polega na tym, że jednak masz sprzężenie zwrotne z jakąś tam szybkością działające i linie opóźniającą w postaci całego silnika. To działa tak: 1. Zimny silnik. Termostat zamkniety 2. Silnik się rozgrzewa. Termostat zamknięty 3. Silnik się rozgrzał do temperatury rozpoczęcia otwarcia - termostat się zaczyna otwierać, zimna woda z chłodnicy zaczyna wlewać się do bloku 4. Głowica nadal rozgrzewa się, termostat się nadal otwiera, coraz więcej zimnej wody leje się do bloku. 5. W końcu zimna woda dociera do termostatu, zaczyna się on zamykać. Dół silnika zaczyna się rozgrzewać 6. Termostat się zamyka nadal, dól się grzeje coraz bardziej 7. Ciepła woda dociera do głowicy - wracamy do p. 3. Nie do tyczy tych silników, które maja termostat na dolocie, a nie na Doskonale - masz na dolocie 78 stopni, a na wylocie tyle i le dodał silnik. Ale nie masz udarów zimnej wody. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-02-14 22:32:48 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Zakrywanie chĹodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Dnia 14.02.2012 Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał/a:
Wyjaśnienie zjawiska jest banalnie proste - przed otwarciem termostatu Znaczy się termostat był na końcu dużego obiegu? To kiedy i od czego tam się robiło ciepło? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-02-16 00:32:30 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Zakrywanie chĹodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Dnia Tue, 14 Feb 2012 22:32:48 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
Nie do tyczy tych silników, które maja termostat na dolocie, a nie na Znaczy termostat był na wlocie do pompy wody, przy czym był dwuzaworowy, jednocześnie z otwieraniem obiegu przez chłodnice przymykał by-pass z głowicy do pompy. Poza tym był normalny obieg grzewczy z wylotem z głowicy i powrotem przed pompę wody. A ciepło się robiło od silnika. Bardzo szybko :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-02-13 17:18:39 | |
Autor: KrisPolska | |
Zakrywanie chĹodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
UĹźytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisaĹ w wiadomoĹci news:jh30ii$t9a$1inews.gazeta.pl... UĹźytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisaĹ w wiadomoĹci news:jh1dh9.2v0.0poczta.onet.pl... porady pszemola sa zenujace dokladnie tak ja mowisz przy spadku temp dogrzanie wnetrze moze nbyc juz niewydolne w polaczeniu z silnikiem |
|
Data: 2012-02-13 18:35:38 | |
Autor: yabba | |
Zakrywanie chĹodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
UĹźytkownik "KrisPolska" <nictunie@wp.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:jhbd5p$nha$1mx1.internetia.pl...
MoĹźe nie miaĹ stycznoĹci z takimi problemami? Ja teĹź, gdy przesiadĹem siÄ z Samary do Uno, byĹem bardzo zdziwiony sĹabym ogrzewaniem. Nie mogĹem zrozumieÄ, Ĺźe TTTM. :) -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2012-02-14 21:03:26 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Dnia Thu, 9 Feb 2012 21:23:53 -0600, Pszemol napisał(a):
Bredzisz. Termostat nie działa zero-jedynkowo... Przy ochłodzeniu się Poza tym, że masz mniejszy strumień powietrza w komorze silnika. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-02-20 12:19:28 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Thu, 9 Feb 2012 21:23:53 -0600, w <jh1dh9.2v0.0@poczta.onet.pl>, "Pszemol"
<Pszemol@PolBox.com> napisał(-a): > dlatego duzo auto trasnportowych z paka do 3,5t ma pozakrywane otwory > dolotowe w zaleznosci od kompa moze to wplywac na spalanie Generalnie to twoja wiedza w tym temacie właśnie nie przekracza tych IQ 80... |
|
Data: 2012-02-07 23:12:27 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Zakrywanie chĹodnicy w czasie mrozu - cz y ma sens? | |
Marcin N napisaĹ(a):
Zanim w ogĂłle chĹodnica bÄdzie coĹ odprowadzaÄ - najpierw silnik musi siÄ porzÄ dnie zagrzaÄ w "maĹym obiegu". MaĹy caĹkowicie pomija chĹodnicÄ wiÄc wg mnie nie ma znaczenia, czy jest ona zakryta czy odkryta. MoĹźe siÄ mylÄ, dlatego pytam o opinie innych. Masz racje. PrzerabiaĹem temat kilka razy z niesprawnymi termostatami i sprawnymi. Ostatnio na jesieĹ. Silnik szybciej nagrzewa siÄ przy sprawnych termostatach bez przysĹoniÄtej chĹodnicy, niĹź nie sprawnych termostatach i z przysĹoniÄtÄ chĹodnicÄ . OczywiĹcie jak przysĹonisz chĹodnicÄ majÄ c sprawny termostat, mniejsza bÄdzie rotacja zimnego powietrza w komorze silnika co moĹźe przyspieszyÄ rozgrzanie silnika, ale nie tak znaczÄ co, moĹźe kilka minut szybciej. Ale po jego rozgrzaniu, mogÄ nastÄ piÄ kĹopoty z odprowadzeniem ciepĹa. -- Krzysiek |
|
Data: 2012-02-08 08:09:14 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Zakrywanie chĹodnicy w czasie mrozu - cz y ma sens? | |
W dniu 07.02.2012 22:37, Marcin N pisze:
Zanim w ogĂłle chĹodnica bÄdzie coĹ odprowadzaÄ - najpierw silnik musi Na chĹodnicÄ nie ma to wpĹywu (o ile termostat dziaĹa) ale za to jest osĹona dla caĹej reszty silnika, ktĂłry przy silnym mrozie bÄdzie i bez chĹodnicy nieĹşle ziÄbiony ;) |
|
Data: 2012-02-07 22:44:44 | |
Autor: Maciek | |
Zakrywanie chĹodnicy w czasie mrozu - cz y ma sens? | |
W dniu 2012-02-07 22:35, KrisPolska pisze:
oczwyiscie ze tak, co robi chlodnica odprowadza cieploPrzy sprawnym termostacie, to moĹźna sobie co najwyĹźej zderzak pouszczelniaÄ, Ĺźeby zimne powietrze nie chĹodziĹo bloku silnika, bo chĹodnica za duĹźo ciepĹa nie odprowadzi. -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2012-02-08 19:47:18 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Zakrywanie chĹodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
UĹźytkownik "KrisPolska" <nictunie@wp.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:jgs5eu$a71$1mx1.internetia.pl...
tylko, zeby chĹodnica w ogole dziaĹaĹa, najpierw musi zostaÄ podĹÄ czona do obiegu przez termostat... a jeĹli ten jest sprawny, to chĹodnicy w ogole moĹźe nie byÄ, dopĂłki silnik nie osiÄ gnie powiedzmy tych 70st celc. Pomijam ewentualne chĹodzenie silnika powietrzem, ktĂłre go owiewa... wg mnie to jest jednak pomijalne. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM Volvo FL618 '97 250KM Ĺmieciarka - lub zamienie na asenizacyjny UĹźywane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na Ĺmieci - 120L - 40zĹ |
|
Data: 2012-02-08 21:33:05 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Zakrywanie chĹodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Dnia 08.02.2012 Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> napisał/a:
tylko, zeby chłodnica w ogole działała, najpierw musi zostać podłączona do obiegu przez termostat... a jeśli ten jest sprawny, to chłodnicy w ogole może nie być, dopóki silnik nie osiągnie powiedzmy tych 70st celc. IMO nie jest. Ale oczywiście termostat ważniejszy. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-02-08 21:56:04 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnjj5mvs.q1h.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl... Dnia 08.02.2012 Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> napisał/a: wg mnie komora silnika jest na tyle nieszczelna, ze zakrycie małego grilla przed chłodnicą ma pomijalny wpływ na ewentualne chłodzenie silnika owiewanym powietrzem, choć oczywiście będzie to zależne od konkretnego auta i osłon silnika. Generalnie jednak bezwładność masy żeliwa/aluminium jakim jest silnik wg mnie jest spora, zeby takie chłodzenie miało istotny wpływ. ps. ale nie mówie, ze nie moge sie mylić. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM Volvo FL618 '97 250KM śmieciarka - lub zamienie na asenizacyjny Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł |
|
Data: 2012-02-08 22:12:43 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Zakrywanie chĹodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Dnia 08.02.2012 Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> napisał/a:
tylko, zeby chłodnica w ogole działała, najpierw musi zostać podłączona do Z drugiej strony chłodzenie przepływającym zimnym powietrzem jest skutecznym chłodzeniem. U mnie w zimie gródź pomiędzy silnikiem i kabiną jest zimna nawet pod koniec długiej trasy - a z jednej strony rozgrzany silnik, z drugiej strony ogrzana kabina. Tylko z tej pierwszej strony hula sobie wiatr... ps. ale nie mówie, ze nie moge sie mylić. Mi się nie chce zakrywać chłodnicy i mierzyć czasów :) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-02-08 22:39:02 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnjj5pa7.q1h.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl... ps. ale nie mówie, ze nie moge sie mylić. a już myslalem, ze wpadnie do dyskusji troche merytoryki praktycznej ;-) ps. a tak swoją drogą, to wlasnie przed wczoraj termostat w moim wehikule odszedł do krainy stałych temperatur ... i siem, żem wkurzył. Jako, ze jestem przeziembiony i nie amm garażu ... musze wymiane zlecić, a to nastąpi dopiero w piątek .. grrr. Nie dość, ze TDIki sie ciężko nagrzewają, to jeszcze ten gnojek przestał sie domykać. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM Volvo FL618 '97 250KM śmieciarka - lub zamienie na asenizacyjny Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł |
|
Data: 2012-02-08 22:49:36 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
W dniu 2012-02-08 22:39, Kuba (aka cita) pisze:
Karton blokujący chłodzenie powietrzem daje dużo (tak, chłodzenie powietrzem w czasie jazdy może być aż za bardzo skuteczne), ale problemy się pojawią w mieście, kiedy stoimy w korku. ps. a tak swoją drogą, to wlasnie przed wczoraj termostat w moim Standard w VW (i okolicach) :) |
|
Data: 2012-02-08 23:00:20 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:jguqm0$33k$1mx1.internetia.pl...
ale masz na to jakieś konkretne sytuacje jako przykład, czy tylko tak dalej teoretyzujemy? ps. przypominam, ze mówimy o momencie, kiedy chodnica nie bierze udziału w chłodzeniu (jeszcze) i chodzi o chłodzenie samego silnika opływającym powietrzem, w szczególności jaka jest różnica w ilości przepływającego silnik powietrza przy zamkniętym wlocie w grillu i otwartym biorąc pod uwage wszelkie inne nieszczelności komory silnika. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM Volvo FL618 '97 250KM śmieciarka - lub zamienie na asenizacyjny Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł |
|
Data: 2012-02-08 23:06:45 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
W dniu 2012-02-08 23:00, Kuba (aka cita) pisze:
Praktykę chyba mogę pominąć, ponieważ teoria w zupełności powinna wystarczyć. Zdaje się, że było to nawet ładnie wytłumaczone w jakiejś książce WKŁ(?) "Poprawa dynamiki i ekonomiczności silników itd.". Stare - ja wiem, lata 80? ps. przypominam, ze mówimy o momencie, kiedy chodnica nie bierze udziału A co Ty chcesz przypominać? Mowa jest o chłodzeniu silnika (bloku, miski), a nie wpływie na chłodnicę, która jest czynna dopiero po osiągnięciu stosownej temperatury płynu w silniku. |
|
Data: 2012-02-08 23:54:48 | |
Autor: szufla | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
ale W korku to popracuje sobie wentylator. sz. |
|
Data: 2012-02-09 08:50:01 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
W dniu 2012-02-08 23:54, szufla pisze:
ale Jasne - możesz kiedyś spróbować, ale nie zwracam kosztów naprawy. Jak dasz karton zasłaniający całą chłodnicę to mimo pracującego wentylatora nie będzie przepływu powietrza i chłodzenie będzie słabe, co w efekcie prowadzi do przegrzania. Oczywiście to nie będzie tak, że od razu ugotujesz samochód, ale korki różne itd. -- Jutro to dziś, tyle że jutro. |
|
Data: 2012-02-09 09:03:24 | |
Autor: szufla | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Jasne - możesz kiedyś spróbować, ale nie zwracam kosztów naprawy. Jezdzilem tak kilka zim, bez zadnego problemu tym samym autem, wiec kiedys probowalem. sz. |
|
Data: 2012-02-09 09:08:34 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
szufla napisał(a):
Jasne - możesz kiedyś spróbować, ale nie zwracam kosztów naprawy. Jezdzilem tak kilka zim, bez zadnego problemu tym samym autem, wiec kiedys probowalem. Kłamiesz. -- Krzysiek |
|
Data: 2012-02-09 09:43:11 | |
Autor: szufla | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Kłamiesz. Nastepny troll ? sz. |
|
Data: 2012-02-09 10:53:20 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
szufla napisał(a):
Chłopie zastanów się co Ty za bzdury wypisujesz. Kto to łyknie że można jeździć z całkowicie zasłonięta chłodnicą?Kłamiesz.Nastepny troll ? No udowodnij że nie kłamiesz. A może byś podał markę auta i jaki silnik posiadało którym to jeździłeś z całkowicie zasłonięta chłodnicą? A może nie doczytałem. Żukiem lub Nysą jeździłeś itp? Fabrycznie w tych autach montowane były żaluzje przed chłodnicą opuszczane na łańcuszku z kabiny. W mrozy faktycznie można było zimę przejeździć z zasłonięta chłodnicą. Jeżeli tak to sorry za oszczerstwo. Jeżeli nie, to kto tu jest trollem i to cienkim? -- Krzysiek |
|
Data: 2012-02-09 14:26:39 | |
Autor: szufla | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Chłopie zastanów się co Ty za bzdury wypisujesz. Kto to łyknie że można jeździć z całkowicie zasłonięta chłodnicą? No to, udowodnij, ze nie jestes idiota. A może byś podał markę auta i jaki silnik posiadało którym to jeździłeś z całkowicie zasłonięta chłodnicą? Po co, zebys zaprzeczyl i dalej bredzil ze klamie ? A może nie doczytałem. Żukiem lub Nysą jeździłeś itp? Fabrycznie w tych autach montowane były żaluzje przed chłodnicą opuszczane na łańcuszku z kabiny. W mrozy faktycznie można było zimę przejeździć z zasłonięta chłodnicą. Jeżeli tak to sorry za oszczerstwo. NIE KARMIC TROLLA ! sz. |
|
Data: 2012-02-09 18:57:16 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
szufla napisał(a):
A Ty ze nie jesteś matkojebcą.Chłopie zastanów się co Ty za bzdury wypisujesz. Kto to łyknie że można jeździć z całkowicie zasłonięta chłodnicą?No to, udowodnij, ze nie jestes idiota. To nie jest auto http://images04.olx.pl/ui/8/83/62/1279827681_106448162_1-Zdjecia-- Sprzedam-wozek-budowlany-1279827681.jpgA może byś podał markę auta i jaki silnik posiadało którym to jeździłeś z całkowicie zasłonięta chłodnicą?Po co, zebys zaprzeczyl i dalej bredzil ze klamie ? Nie karmić szufelki? LOLA może nie doczytałem. Żukiem lub Nysą jeździłeś itp? Fabrycznie w tych autach montowane były żaluzje przed chłodnicą opuszczane na łańcuszku z kabiny. W mrozy faktycznie można było zimę przejeździć z zasłonięta chłodnicą. Jeżeli tak to sorry za oszczerstwo.NIE KARMIC TROLLA ! -- Krzysiek |
|
Data: 2012-02-09 09:59:46 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
W dniu 2012-02-09 09:03, szufla pisze:
Jasne - możesz kiedyś spróbować, ale nie zwracam kosztów naprawy. Chylę czoła przed takim doświadczeniem. Pewnie też nie widziałeś jak czasem niektórzy wyskakiwali jak oparzeni z samochodu i wyrywali kartony sprzed chłodnicy. O nieświadomych ofiarach ugotowania to już w ogóle nie powinienem wspominać. -- Jutro to dziś, tyle że jutro. |
|
Data: 2012-02-09 14:24:09 | |
Autor: szufla | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Chylę czoła przed takim doświadczeniem. Pewnie też nie widziałeś Nie widzialem, ja na pewno nie wyskakiwalem O nieświadomych ofiarach ugotowania to już Powiem ci nawet, ze caly rok mam czesciowo (1/3) przesloniety wlot z racji pewnego malego zbiornika umieszczonego miedzy zderzakiem a chlodnica i to przesloniecie nie ma wplywu na nic nawet w 30 stopniowych upalach i tak juz 4 lata i wczesniej tez 4 :) sz. |
|
Data: 2012-02-09 15:09:59 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
W dniu 2012-02-09 14:24, szufla pisze:
Chylę czoła przed takim doświadczeniem. Pewnie też nie widziałeś Znaczy jak nie widziałeś to nie już tego nie ma. O nieświadomych ofiarach ugotowania to już I co by miało z tego wynikać w zakresie zasłonięcia całej chłodnicy zimą? chlodnica i to przesloniecie nie ma wplywu na nic nawet w 30 stopniowych A mi w górach, w upały, w czasie podjazdów na wysokich obrotach na 3 temperatura spadała. Związek też żaden, ale efekt fajny. -- Jutro to dziś, tyle że jutro. |
|
Data: 2012-02-09 15:40:15 | |
Autor: szufla | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Znaczy jak nie widziałeś to nie już tego nie ma. Ja tego nie napisalem, to ty uprawiasz demagogie. I co by miało z tego wynikać w zakresie zasłonięcia całej chłodnicy To samo. A mi w górach, w upały, w czasie podjazdów na wysokich obrotach na Nastepnym razem wloz se karton :P sz. |
|
Data: 2012-02-09 17:07:06 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
W dniu 2012-02-09 15:40, szufla pisze:
Znaczy jak nie widziałeś to nie już tego nie ma. LOL - znaczy ja Ty nie widziałeś to ja uprawiam demagogię twierdząc, że takie rzeczy mają miejsce. I co by miało z tego wynikać w zakresie zasłonięcia całej chłodnicy To samo co - że nie widziałeś? A mi w górach, w upały, w czasie podjazdów na wysokich obrotach na Miałem karton. |
|
Data: 2012-02-09 18:43:52 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
szufla napisał(a):
Powiem ci nawet,Szufla, to że pieprzysz farmazony w kwestii chłodzenia silnika to huj tam. W dupie to mam. Ale jak z nim konwersujesz, czemu nie masz szacunku do niego? Piłeś z nim wódkę i on też ma Cię gdzieś? -- Krzysiek |
|
Data: 2012-02-09 15:14:57 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:
Jasne - możesz kiedyś spróbować, ale nie zwracam kosztów naprawy. Zimą dwa lata temu miałem rozwalony termostat (do tego stopnia, że silnik wiecznie miał wolne obroty ok. 1200, normalnie mając 800) i zasłoniłem 3/4 chłodnicy kartonem. Pomogło. A w korku wentylator spokojnie dawał radę mimo tego kartonu. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ |
|
Data: 2012-02-09 17:16:29 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
W dniu 2012-02-09 16:14, Adam Wysocki pisze:
Artur Maśląg<futrzak@polbox.com> wrote:^^^^^^^^^^^^^^ wentylatora nie będzie przepływu powietrza i chłodzenie będzie 3/4 to nie cała i tak jak napisałem - to działa, tylko trzeba mieć tego świadomość. Ludziom się zdarza zasłonić całość (albo sporą część) i później w korku jest zonk, szczególnie jak temperatura wzrośnie, co w zimie wcale nie jest ostatnimi czasy dziwne. Dodatkowo trzeba rozróżnić dwie sytuacje - pracę z chłodnicą włączoną non-stop (z racji uszkodzonego termostatu), czy jako opcję zabezpieczającą przed wychłodzeniem w czasie jazdy przy układzie w pełni sprawnym. |
|
Data: 2012-02-09 18:06:22 | |
Autor: szufla | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
3/4 to nie cała i tak jak napisałem - to działa, tylko trzeba mieć Dobra, wez juz nie bredz. Jak ludzie maja w korku "zonk" to niech se naprawia czujnik temp, ew. wentylator. Pa. sz. |
|
Data: 2012-02-09 18:45:08 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
W dniu 2012-02-09 18:06, szufla pisze:
3/4 to nie cała i tak jak napisałem - to działa, tylko trzeba mieć Kolejna merytoryczna uwaga w stylu "nie widziałem" to ktoś bredzi, albo uprawia demagogię. Jak ludzie maja w korku "zonk" to niech se Sprawne mieli - po wyrwaniu kartonu wentylator w końcu był w stanie schłodzić szybko chłodnicę i temperatura spadała. To takie dziwne? Zresztą nie zamierzam na siłę udowadniać, że tkwisz w błędzie, ani też przedstawiać samochodu (swojego, nie jedynego), który by został ugotowany przez takie pakowanie kartonu. No, ale on nie ma problemów z nagrzewaniem zimą, nawet przy mrozach dochodzących do -30, a przy -10 to potrafi w korku wentylatorem zamachać. |
|
Data: 2012-02-09 21:54:12 | |
Autor: V-Tec | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
W dniu 2012-02-09 18:45, Artur Maśląg pisze:
[..] ugotowany przez takie pakowanie kartonu. No, ale on nie ma problemów Niech zgadnę: masz auto benzynowe. Ja w swoim CDTI przy -10 to mógłbym chłodnicę wymontować. Na postoju albo podczas jazdy z górki temp. spada. -- Pozdr, W. |
|
Data: 2012-02-08 23:16:45 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Zakrywanie chĹodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Dnia 08.02.2012 Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> napisał/a:
ps. ale nie mówie, ze nie moge sie mylić. Dobra, poświęcę się. Ale jak mi kupisz dolną osłonę silnika i zapewnisz przez dwa dni stałą temperaturę i identyczne warunki drogowe (rozkład świateł i korki) :-) ps. a tak swoją drogą, to wlasnie przed wczoraj termostat w moim wehikule odszedł do krainy stałych temperatur ... i siem, żem wkurzył. Pociesz się: ja poległem na wymianie akumulatora w renault kangoo. Po godzinie walki się poddałem: nie dałem rady skutecznie przykręcić nowego. ASO mnie skasowało na 30+VAT (i tak musiałem podjechać po rozkodowanie radia) Na swoje usprawiedliwienie mam zdecydowanie zbyt kiepskie wyposażenie w narzędzia. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-02-09 08:06:43 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnjj5t29.q1h.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl... Pociesz się: ja poległem na wymianie akumulatora w renault kangoo. Po wiesz, czasem są rzeczy, których po prostu nie opłaca sie robić samemu, choć nie zawsze z przyczyn finansowych. Na ten przykład w samochodzie mojej dziewczyny jakis tydzien temu przestał działać rozrusznik. Znaczy sie raz działał, raz nie - chcialem gnoja wytargać, ale nie mam garażu, kanału, najazdu itd, wiec postawilem go na lewarku, położylem sie na ziemi przy minus 15 i ... w zasadzie po godzinie walki z brakiem dostępu z takiej pozycji poszedłem do domu. Dwa dni później bylem chory, a Meganke i tak dałem do elektryka. Krótko mówiąc - moglem sobie darować ;-) A teraz, przez to, ze nie do końca jestem zdrowy, nie zabiore sie za termostat i to już mnie wkurza ;-) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM Volvo FL618 '97 250KM śmieciarka - lub zamienie na asenizacyjny Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł |
|
Data: 2012-02-09 08:47:40 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Zakrywanie chĹodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Dnia 09.02.2012 Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> napisał/a:
wiesz, czasem są rzeczy, których po prostu nie opłaca sie robić samemu, choć nie zawsze z przyczyn finansowych. Wiem :) Na ten przykład w samochodzie mojej dziewczyny jakis tydzien temu przestał działać rozrusznik. Znaczy sie raz działał, raz nie - chcialem gnoja wytargać, ale nie mam garażu, kanału, najazdu itd, wiec postawilem go na lewarku, położylem sie na ziemi przy minus 15 i ... w zasadzie po godzinie walki z brakiem dostępu z takiej pozycji poszedłem do domu. Dwa dni później bylem chory, a Meganke i tak dałem do elektryka. Krótko mówiąc - moglem sobie darować ;-) No ja też nieźle zmarzłem, ale udało się bez przeziębienia. A teraz, przez to, ze nie do końca jestem zdrowy, nie zabiore sie za termostat i to już mnie wkurza ;-) I słusznie. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-02-08 22:03:25 | |
Autor: yabba | |
Zakrywanie chĹodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
UĹźytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:jgufvo$l9a$1inews.gazeta.pl...
Z moich doĹwiadczeĹ wynika, Ĺźe im zimniej tym chĹodzenie "owiewowe" silnika ma wiÄkszy udziaĹ w odprowadzaniu ciepĹa. Garbus, VW OgĂłrek, ciÄĹźarĂłwki Tatra, Ĺźe o Maluchu nie wspomnÄ - chĹodzenie powietrzne daje radÄ nawet w najwiÄksze upaĹy. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2012-02-08 22:35:16 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Zakrywanie chĹodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
UĹźytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisaĹ w wiadomoĹci news:jgunut$gbm$1inews.gazeta.pl...
no dobra, ale tam silniki sÄ troche inaczej skonstuowane .. wlasnie pod kÄ tem chĹodzenia powietrzem. Inaczej policzone sÄ teĹź temperatury pracy takiego silnika, no i przede wszystkim powierzchnia chĹodzenia jest wiÄksza, poprzez uĹźebrowanie odpowiednich elementĂłw. Pytanie czy silnik, ktĂłrego konstrukcja nie przewidywaĹa takiego chĹodzenia, jest masywny i zwarty, a elementy, ktĂłre powinny byÄ chĹodzone nie sÄ wyeksponowane - jest wraĹźliwy na taki przepĹyw powietrza wokóŠniego i na ile zmienia sie przepĹyw powietrza przy zasĹoniÄtej i nie zasĹoniÄtej chĹodnicy biorÄ c pod uwage brak szczelnoĹci kompry silnika i stosunkowo maĹy wlot powietrza przed samÄ chĹodnicÄ ... -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM Volvo FL618 '97 250KM Ĺmieciarka - lub zamienie na asenizacyjny UĹźywane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na Ĺmieci - 120L - 40zĹ |
|
Data: 2012-02-08 22:48:59 | |
Autor: yabba | |
Zakrywanie chĹodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
UĹźytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:jgupqm$m6f$1inews.gazeta.pl...
PisaĹem juĹź w tym wÄ tku: "W Uno musiaĹem zasĹoniÄ poĹowÄ wlotĂłw powietrza, inaczej po wĹÄ czeniu ogrzewania kabiny przy -20C, silnik tak siÄ wychĹadzaĹ, Ĺźe konieczne byĹo ponowne wĹÄ czanie ssania. Termostat byĹ sprawny i profilaktycznie dwukrotnie wymieniany." -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2012-02-08 23:33:11 | |
Autor: Tmek | |
Zakrywanie chĹodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
yabba wrote:
UĹźytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisaĹ w wiadomoĹci Pytanie czy silnik, ktĂłrego konstrukcja nie przewidywaĹa takiego Kiedys w punto 1 podobnie. Trasa przy ponad -10 i bez tektury temp zamiast na srodku wskaznika opadala na min. Tmek |
|
Data: 2012-02-09 00:01:23 | |
Autor: morghul | |
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Pytanie czy silnik, którego konstrukcja nie przewidywała takiego chłodzenia, jest masywny i zwarty, a elementy, które powinny być chłodzone nie są wyeksponowane - jest wrażliwy na taki przepływ powietrza wokół niego i na ile zmienia sie przepływ powietrza przy zasłoniętej i nie zasłoniętej chłodnicy biorąc pod uwage brak szczelności kompry silnika i stosunkowo mały wlot powietrza przed samą chłodnicą... Zacytuję sam siebie: Stare diesle, szczególnie bez osłony silnika u dołu i przy większych prędkościach się nie nagrzewają bo im pizga po komorze. Jeździłem z tekturą w Golfie 1.6D jak na dworze było -10 i więcej. Albo grzanie silnika albo kabiny, inaczej temp. bujała się koło 60-70 stopni. Termostat jak najbardziej w porządku był. Akurat wlot powietrza przed chłodnicą w wielu autach jest duży, m.in. we wspomnianym Golfie. -- morghul |