Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?

Data: 2012-02-08 09:04:06
Autor: yabba
Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:jgs55l$ppq$1news.task.gda.pl...
Ostatnio znajomy z dumą mi pokazywał, jak to fachowo zasłonił sobie na zimę chłodnicę. Twierdzi, że odczuwa wyraźnie szybsze nagrzewanie się samochodu.

Placebo, czy faktycznie coÅ› w tym jest?

Pomijając przypadki uszkodzonego termostatu, to są samochody w których zasłonięcie chłodnicy jest konieczne, żeby silnik mógł się rozgrzać. Nie chodzi o ocieplenie chłodnicy, ale zmniejszenie chłodzenia bloku silnika przez pęd powietrza w czasie jazdy.
W Uno musiałem zasłonić połowę wlotów powietrza, inaczej po włączeniu ogrzewania kabiny przy -20C, silnik tak się wychładzał, że konieczne było ponowne włączanie ssania. Termostat był sprawny i profilaktycznie dwukrotnie wymieniany.

--
Pozdrawiam,

yabba

Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?