Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?

Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?

Data: 2012-02-07 23:52:17
Autor: venioo@interia.pl
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
W dniu 2012-02-07 22:30, Marcin N pisze:
Ostatnio znajomy z dum± mi pokazywa³, jak to fachowo zas³oni³ sobie na
zimê ch³odnicê. Twierdzi, ¿e odczuwa wyra¼nie szybsze nagrzewanie siê
samochodu.

Placebo, czy faktycznie co¶ w tym jest?

_Podobno_ zalezy od silnika. Projektowane we wloszech nie za bardzo sa dostosowane do naszych warunkow zimowych i sa notorycznie niedogrzane (stad w ducato tyle kartonow). Jak sie nie przysloni to mozna zapomniec o 90*

--
venioo  -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html

Data: 2012-02-08 08:49:26
Autor: szufla
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?

_Podobno_ zalezy od silnika. Projektowane we wloszech nie za bardzo sa dostosowane do naszych warunkow zimowych i sa notorycznie niedogrzane

Gdzie takie brednie opowiadaja ?

sz.

Data: 2012-02-08 23:08:32
Autor: venioo@interia.pl
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
W dniu 2012-02-08 08:49, szufla pisze:

_Podobno_ zalezy od silnika. Projektowane we wloszech nie za bardzo sa
dostosowane do naszych warunkow zimowych i sa notorycznie niedogrzane

Gdzie takie brednie opowiadaja ?


To nie brednie. Pojezdzij sobie jakimkolwiek Fiatem Ducato (takim do 2005 - nie wiem jak nowsze modele, bo nikt ze znajomych nie ma) albo porozmawiaj z uzytkownikami. Blok silnika jest tak skutecznie chlodzony przez oplywajace powietrze, ze przy -15 musisz wybierac albo ciepla kabina, albo cieply silnik. No chyba ze zakryjesz przod kartonami.
Inne Fiaty tez cierpia na ta przypadlosc, podejrzewam, ze idac tym tropem Alfy Romeo i Lancie rowniez.


--
venioo  -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html

Data: 2012-02-08 23:42:05
Autor: szufla
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?

To nie brednie. Pojezdzij sobie jakimkolwiek Fiatem Ducato (takim do
2005 - nie wiem jak nowsze modele, bo nikt ze znajomych nie ma) albo porozmawiaj z uzytkownikami. Blok silnika jest tak skutecznie chlodzony przez oplywajace powietrze, ze przy -15 musisz wybierac albo ciepla kabina, albo cieply silnik. No chyba ze zakryjesz przod kartonami.
Inne Fiaty tez cierpia na ta przypadlosc, podejrzewam, ze idac tym tropem Alfy Romeo i Lancie rowniez.

Fiacisz mojej zony akurat na te cierpi przypadlosc nie ciepi. Co ty myslisz, ze Italia lezy na rowniku, Seaty tez trzeba odstawic ?:)
To nie Ducato tylko diesele, ktore wszystkie powinny byc dobrze osloniete.
cyt. "_Podobno_ zalezy od silnika. Projektowane we wloszech " - co ma fiatowski silnik do tego, ktory jezdzi w wielu markach ?

sz.

Data: 2012-02-08 23:49:58
Autor: szufla
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
mialo byc nie cierpi :)
Fiatowski JTD: Opel, Saab, Suzuki. Ostatnio jezdzilem Insignia. Nie zauwazylem, zeby sie niedogrzewal.

sz.

Data: 2012-02-09 20:45:51
Autor: venioo@interia.pl
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
W dniu 2012-02-08 23:49, szufla pisze:
mialo byc nie cierpi :)
Fiatowski JTD: Opel, Saab, Suzuki. Ostatnio jezdzilem Insignia. Nie
zauwazylem, zeby sie niedogrzewal.


Zalezy od silnika - jego rodzaju i ulozenia w komorze. W Ducato masz blok centralnie tuz za chlodnica, jak jedziesz >80km/h nawet latem to chlodnica nie jest potrzebna. :)
Makaroniarze maja to do siebie, ze przy -5* i 5cm sniegu oglaszaja stan kleski zywiolowej. Dlatego nie skupiaja sie na projektowaniu konstrukcji jezdzacych zima w czasie -20*
PS. Czy ktos ma jakies statystyki kiedy ostatnio w Italii temperatura spadla <-15*? (nie liczac gór of coz)


--
venioo  -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html

Data: 2012-02-09 21:28:24
Autor: szufla
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
Zalezy od silnika - jego rodzaju i ulozenia w komorze. W Ducato masz blok centralnie tuz za chlodnica, jak jedziesz >80km/h nawet latem to chlodnica nie jest potrzebna. :)
Makaroniarze maja to do siebie, ze przy -5* i 5cm sniegu oglaszaja stan kleski zywiolowej. Dlatego nie skupiaja sie na projektowaniu konstrukcji jezdzacych zima w czasie -20*
PS. Czy ktos ma jakies statystyki kiedy ostatnio w Italii temperatura spadla <-15*? (nie liczac gór of coz)


Czlowieku, byles kiedys w Alpach, myslisz, ze tam same Volvo jezdza? Opanuj sie i przestan powtarzac te glupoty. Jakis debil napisal dowcip i teraz polglowki to powtarzaja. Srednia temp na polnocy w Mediolanie jest taka sama jak w Paryzu i Londynie.
Fiata Ducato = Peugeot Boxer = Citroen Jumper od 1994 roku  !

sz.

Data: 2012-02-10 00:13:19
Autor: venioo@interia.pl
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
W dniu 2012-02-09 21:28, szufla pisze:
Zalezy od silnika - jego rodzaju i ulozenia w komorze. W Ducato masz
blok centralnie tuz za chlodnica, jak jedziesz >80km/h nawet latem to
chlodnica nie jest potrzebna. :)
Makaroniarze maja to do siebie, ze przy -5* i 5cm sniegu oglaszaja
stan kleski zywiolowej. Dlatego nie skupiaja sie na projektowaniu
konstrukcji jezdzacych zima w czasie -20*
PS. Czy ktos ma jakies statystyki kiedy ostatnio w Italii temperatura
spadla <-15*? (nie liczac gór of coz)


Czlowieku, byles kiedys w Alpach, myslisz, ze tam same Volvo jezdza?

To tak jakbys na podstawie Zakopanego wyciagnal wnioski nt. sredniej temperatury w Polsce...

Opanuj sie i przestan powtarzac te glupoty. Jakis debil napisal dowcip i
teraz polglowki to powtarzaja. Srednia temp na polnocy w Mediolanie jest
taka sama jak w Paryzu i Londynie.

No ale czego to ma dowodzic? Ze tam nie ma zimy a u nas jest? Przeciez to wlasnie napisalem.

http://www.holidaycheck.pl/climate-wetter_Mediolan-ebene_oid-id_5458.html
http://www.holidaycheck.pl/climate-wetter_Pary%C5%BC+Region-ebene_rid-id_748.html
http://www.holidaycheck.pl/climate-wetter_Londyn-ebene_rid-id_727.html

http://www.holidaycheck.pl/climate-wetter_Warszawa-ebene_oid-id_6234.html

Widzisz roznice? A to tylko srednia.


Fiata Ducato = Peugeot Boxer = Citroen Jumper od 1994 roku !

I dokladnie wszystkie te 3 samochody maja ten sam problem z niedogrzaniem silnika zima u nas.
(nie wiem jak z silnikiem 2.8 produkcji iveco, bo tym nie mialem okazji jezdzic)



--
venioo  -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html

Data: 2012-02-09 21:32:59
Autor: Pszemol
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
<venioo@interia.pl> wrote in message news:4f342277$1news.home.net.pl...
W dniu 2012-02-08 23:49, szufla pisze:
mialo byc nie cierpi :)
Fiatowski JTD: Opel, Saab, Suzuki. Ostatnio jezdzilem Insignia. Nie
zauwazylem, zeby sie niedogrzewal.


Zalezy od silnika - jego rodzaju i ulozenia w komorze. W Ducato masz blok centralnie tuz za chlodnica, jak jedziesz >80km/h nawet latem to chlodnica nie jest potrzebna. :)
Makaroniarze maja to do siebie, ze przy -5* i 5cm sniegu oglaszaja stan kleski zywiolowej. Dlatego nie skupiaja sie na projektowaniu konstrukcji jezdzacych zima w czasie -20*
PS. Czy ktos ma jakies statystyki kiedy ostatnio w Italii temperatura spadla <-15*? (nie liczac gór of coz)

Jak ja lubiê takie pitolenie :-)))) Co za bzdury!

Data: 2012-02-11 11:05:42
Autor: venioo@interia.pl
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
W dniu 2012-02-10 04:32, Pszemol pisze:
Zalezy od silnika - jego rodzaju i ulozenia w komorze. W Ducato masz
blok centralnie tuz za chlodnica, jak jedziesz >80km/h nawet latem to
chlodnica nie jest potrzebna. :)
Makaroniarze maja to do siebie, ze przy -5* i 5cm sniegu oglaszaja
stan kleski zywiolowej. Dlatego nie skupiaja sie na projektowaniu
konstrukcji jezdzacych zima w czasie -20*
PS. Czy ktos ma jakies statystyki kiedy ostatnio w Italii temperatura
spadla <-15*? (nie liczac gór of coz)

Jak ja lubiê takie pitolenie :-)))) Co za bzdury!

Jakos ogladajac TV i z relacji znajomych mieszkajacych we Wloszech smiem twierdzic co innego. A Ty swoja wypowiedz na czym opierasz?

--
venioo  -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html

Data: 2012-02-11 11:29:17
Autor: Cavallino
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
U¿ytkownik <venioo@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4f363d75$1news.home.net.pl...
W dniu 2012-02-10 04:32, Pszemol pisze:
Zalezy od silnika - jego rodzaju i ulozenia w komorze. W Ducato masz
blok centralnie tuz za chlodnica, jak jedziesz >80km/h nawet latem to
chlodnica nie jest potrzebna. :)
Makaroniarze maja to do siebie, ze przy -5* i 5cm sniegu oglaszaja
stan kleski zywiolowej. Dlatego nie skupiaja sie na projektowaniu
konstrukcji jezdzacych zima w czasie -20*
PS. Czy ktos ma jakies statystyki kiedy ostatnio w Italii temperatura
spadla <-15*? (nie liczac gór of coz)

Jak ja lubiê takie pitolenie :-)))) Co za bzdury!

Jakos ogladajac TV i z relacji znajomych mieszkajacych we Wloszech smiem twierdzic co innego. A Ty swoja wypowiedz na czym opierasz?

Ogl±da³ W³ochy w telewizji, a akurat pokazywali Sycyliê latem, a nie w³oskie Alpy zim±, wiêc tak sobie bzdurnie zapamiêta³.

Data: 2012-02-11 11:41:45
Autor: J.F.
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
Dnia Sat, 11 Feb 2012 11:05:42 +0100, venioo@interia.pl napisa³(a):
W dniu 2012-02-10 04:32, Pszemol pisze:
PS. Czy ktos ma jakies statystyki kiedy ostatnio w Italii temperatura
spadla <-15*? (nie liczac gór of coz)

Jak ja lubiê takie pitolenie :-)))) Co za bzdury!

Jakos ogladajac TV i z relacji znajomych mieszkajacych we Wloszech smiem twierdzic co innego. A Ty swoja wypowiedz na czym opierasz?

Zaslyszane ostatnio w radiu: "w Rzymie klaska zywiolowa. Szkoly zamkniete,
ludzie nie poszli do pracy. A snieg ... jeszcze nie spadl. Ech ci Wlosi -
zawsze sie pierwsi poddaja" :-)

Inna sprawa ze w Chicago chyba podobnie - jak zapowiadaja sniezyce, to
lepiej zostac w domu. Bo powrot nie jest gwarantowany.

No ale wrocmy do samochodow - wszystkie koncerny maja komory klimatyczne i
wszystkie testuja start w mrozna zime. I nowe samochody zapalaja, a te
zuzyte to niekonniecznie.

J.

Data: 2012-02-11 12:09:58
Autor: Cavallino
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1amxq3o9n4iwy$.r5mjgtv4a2h3$.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 11 Feb 2012 11:05:42 +0100, venioo@interia.pl napisa³(a):
W dniu 2012-02-10 04:32, Pszemol pisze:
PS. Czy ktos ma jakies statystyki kiedy ostatnio w Italii temperatura
spadla <-15*? (nie liczac gór of coz)

Jak ja lubiê takie pitolenie :-)))) Co za bzdury!

Jakos ogladajac TV i z relacji znajomych mieszkajacych we Wloszech smiem
twierdzic co innego. A Ty swoja wypowiedz na czym opierasz?

Zaslyszane ostatnio w radiu: "w Rzymie klaska zywiolowa.


W Turynie maj± tak samo?
Bo nic nie by³o ¿e "w czê¶ci W³och".

Data: 2012-02-11 12:29:21
Autor: Pszemol
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1amxq3o9n4iwy$.r5mjgtv4a2h3$.dlg40tude.net...
No ale wrocmy do samochodow - wszystkie koncerny maja komory klimatyczne
i wszystkie testuja start w mrozna zime. I nowe samochody zapalaja, a te
zuzyte to niekonniecznie.

Otó¿ to. I gadanie ¿e w³oskie auta s± gorsze zim± ni¿ niemieckie to pitolenie.

Data: 2012-02-12 20:06:47
Autor: venioo@interia.pl
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
W dniu 2012-02-11 19:29, Pszemol pisze:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:1amxq3o9n4iwy$.r5mjgtv4a2h3$.dlg40tude.net...
No ale wrocmy do samochodow - wszystkie koncerny maja komory klimatyczne
i wszystkie testuja start w mrozna zime. I nowe samochody zapalaja, a te
zuzyte to niekonniecznie.

Otó¿ to. I gadanie ¿e w³oskie auta s± gorsze zim± ni¿ niemieckie to
pitolenie.

Tylko, ze ja napisalem z doswiadczenia, a o komorach ktorych w zyciu nie widziales i nie znasz zasad testowania w nich - to jest wlasnie pitolenie.

--
venioo  -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html

Data: 2012-02-11 23:51:27
Autor: yabba
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1amxq3o9n4iwy$.r5mjgtv4a2h3$.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 11 Feb 2012 11:05:42 +0100, venioo@interia.pl napisa³(a):
W dniu 2012-02-10 04:32, Pszemol pisze:
PS. Czy ktos ma jakies statystyki kiedy ostatnio w Italii temperatura
spadla <-15*? (nie liczac gór of coz)

Jak ja lubiê takie pitolenie :-)))) Co za bzdury!

Jakos ogladajac TV i z relacji znajomych mieszkajacych we Wloszech smiem
twierdzic co innego. A Ty swoja wypowiedz na czym opierasz?

Zaslyszane ostatnio w radiu: "w Rzymie klaska zywiolowa. Szkoly zamkniete,
ludzie nie poszli do pracy. A snieg ... jeszcze nie spadl. Ech ci Wlosi -
zawsze sie pierwsi poddaja" :-)

Inna sprawa ze w Chicago chyba podobnie - jak zapowiadaja sniezyce, to
lepiej zostac w domu. Bo powrot nie jest gwarantowany.

No ale wrocmy do samochodow - wszystkie koncerny maja komory klimatyczne i
wszystkie testuja start w mrozna zime. I nowe samochody zapalaja, a te
zuzyte to niekonniecznie.



Ile trwa test w komorze klimatycznej? 24 godziny? Powinni testowaæ samochód przez miesi±c w -20C.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-02-08 23:36:00
Autor: yabba
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
U¿ytkownik "szufla" <brak@emaila.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:jgt9eb$qe0$1inews.gazeta.pl...

_Podobno_ zalezy od silnika. Projektowane we wloszech nie za bardzo sa
dostosowane do naszych warunkow zimowych i sa notorycznie niedogrzane

Gdzie takie brednie opowiadaja ?


Uno - s³abo grza³o, wymaga³ tekturki przed ch³odnic±. Teraz Stilo - jest lepiej, ale te¿ w³±czenie ogrzewania kabiny bardzo wych³adza silnik.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-02-08 23:51:55
Autor: szufla
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
Uno - s³abo grza³o, wymaga³ tekturki przed ch³odnic±. Teraz Stilo - jest lepiej, ale te¿ w³±czenie ogrzewania kabiny bardzo wych³adza silnik.

Benzyna ? Wymien termostat bo jest stale otwarty.

sz.

Data: 2012-02-09 00:07:34
Autor: yabba
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
U¿ytkownik "szufla" <brak@emaila.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jguuag$5hi$1inews.gazeta.pl...
Uno - s³abo grza³o, wymaga³ tekturki przed ch³odnic±. Teraz Stilo - jest lepiej, ale te¿ w³±czenie ogrzewania kabiny bardzo wych³adza silnik.

Benzyna ? Wymien termostat bo jest stale otwarty.



Uno - benzyna. Termostat sprawny, ale profilaktycznie dwa razy wymieniony. Brak poprawy.

Stilo - Diesel.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-02-09 00:16:14
Autor: szufla
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
Uno - benzyna. Termostat sprawny, ale profilaktycznie dwa razy wymieniony. Brak poprawy.

To kup sobie oslone od spodu.

sz.

Data: 2012-02-09 00:23:33
Autor: yabba
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
U¿ytkownik "szufla" <brak@emaila.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jguvo3$9ij$1inews.gazeta.pl...
Uno - benzyna. Termostat sprawny, ale profilaktycznie dwa razy wymieniony. Brak poprawy.

To kup sobie oslone od spodu.



Uno ju¿ sprzedane. Ale jak sam przyznajesz, Uno wymaga³o docieplenia komory silnika - tekturk± na ch³odnicê albo os³on± od do³u.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-02-09 00:43:14
Autor: szufla
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
Uno ju¿ sprzedane. Ale jak sam przyznajesz, Uno wymaga³o docieplenia komory silnika - tekturk± na ch³odnicê albo os³on± od do³u.

 to nie ma nic wspolnego z konstrukcja silnika.

sz.

Data: 2012-02-09 08:14:11
Autor: yabba
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
U¿ytkownik "szufla" <brak@emaila.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jgv1an$cj3$1inews.gazeta.pl...
Uno ju¿ sprzedane. Ale jak sam przyznajesz, Uno wymaga³o docieplenia komory silnika - tekturk± na ch³odnicê albo os³on± od do³u.

to nie ma nic wspolnego z konstrukcja silnika.

sz.

OK. Zalezy od konstrukcji calego samochodu.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-02-25 19:12:28
Autor: jerzu
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
On Wed, 8 Feb 2012 23:36:00 +0100, "yabba"
<g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:

Uno - s³abo grza³o, wymaga³ tekturki przed ch³odnic±. Teraz Stilo - jest lepiej, ale te¿ w³±czenie ogrzewania kabiny bardzo wych³adza silnik.

Uno 1.4 - mo¿na by³o je¼dziæ w samym podkoszulku. CC700 - wiecznie
niedogrzany.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona