Data: 2012-02-12 11:06:44 | |
Autor: venioo@interia.pl | |
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
W dniu 2012-02-07 22:30, Marcin N pisze:
Ostatnio znajomy z dum± mi pokazywa³, jak to fachowo zas³oni³ sobie na Wlasnie mialem okazje pojezdzic Sprinterem 413 CDi przy -15*. Pytam kumpla, czy te kartony cos mu daja. A on "zaraz zobaczysz". Po przejechaniu ok.20min po mie¶cie stwierdzi³ "o, wskazówka ju¿ drgnê³a". W³±czy³em ogrzewanie - zapomnij o ciep³ym. Mówi, ¿e kartony to by³ pierwszy niezbêdnik jaki zak³adali na wyjazdy do Norwegii i Finlandii, bez tego mo¿na by³o zapomnieæ o ciep³ym powietrzu w kabinie (do momentu za³o¿enia Webasto ;) ) -- venioo -> GG:198909 Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html |
|
Data: 2012-02-12 17:40:39 | |
Autor: szufla | |
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Wlasnie mialem okazje pojezdzic Sprinterem 413 CDi przy -15*. Pytam kumpla, czy te kartony cos mu daja. A on "zaraz zobaczysz". Po przejechaniu ok.20min po mie¶cie stwierdzi³ "o, wskazówka ju¿ drgnê³a". W³±czy³em ogrzewanie - zapomnij o ciep³ym Klamiesz, przeciez tylko "wloskie sa zle skonstruowane" :P sz. |
|
Data: 2012-02-12 20:05:58 | |
Autor: venioo@interia.pl | |
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
W dniu 2012-02-12 17:40, szufla pisze:
Wlasnie mialem okazje pojezdzic Sprinterem 413 CDi przy -15*. Pytam Po 1 - nie napisalem, ze TYLKO wloskie Po 2 - nie napisalem, ze "sa zle skonstruowane" wiec nie naginaj faktow, jak Tobie wygodnie. -- venioo -> GG:198909 Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html |
|
Data: 2012-02-12 21:22:19 | |
Autor: szufla | |
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
Po 1 - nie napisalem, ze TYLKO wloskie Dobra, dobra. Nie tlumacz sie, tylko wyjasnij dlaczego Niemcy " nie skupiaja sie na projektowaniu konstrukcji jezdzacych zima w czasie -20* ? " sz. |
|
Data: 2012-02-12 22:34:10 | |
Autor: venioo@interia.pl | |
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
W dniu 2012-02-12 21:22, szufla pisze:
Po 1 - nie napisalem, ze TYLKO wloskie A czemu mieliby sie skupiac na takich wlasnie konstrukcjach? Bo nie za bardzo rozumiem pytanie, i nie wiem czemu kierujesz je do mnie. Chodzi o silniki TDi ze stajni VW? Czy CDI z Mercedesa? Bo innych niemieckich niedogrzewajacych sie nie znam. -- venioo -> GG:198909 Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html |
|
Data: 2012-02-12 23:50:03 | |
Autor: szufla | |
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
A czemu mieliby sie skupiac na takich wlasnie konstrukcjach? Napisales : " Zalezy od silnika - jego rodzaju i ulozenia w komorze. W Ducato masz blok centralnie tuz za chlodnica, jak jedziesz >80km/h nawet latem to chlodnica nie jest potrzebna. :) Makaroniarze maja to do siebie, ze przy -5* i 5cm sniegu oglaszaja stan kleski zywiolowej. Dlatego nie skupiaja sie na projektowaniu konstrukcji jezdzacych zima w czasie -20* " i dalej: " Wlasnie mialem okazje pojezdzic Sprinterem 413 CDi przy -15*. Pytam kumpla, czy te kartony cos mu daja. A on "zaraz zobaczysz". Po przejechaniu ok.20min po mie¶cie stwierdzi³ "o, wskazówka ju¿ drgnê³a". W³±czy³em ogrzewanie - zapomnij o ciep³ym." Pytanie brzmi, dlaczego niemiecki sprinter jest niedogrzany podobnie jak ducato ? Z twojego rozumowania wynika, ze niemcy nie skupiaja sie na projektowaniu konstrukcji jezdzacych zima w czasie -20* , moze dlatego, ze maja to do siebie, ze przy -5* i 5cm sniegu oglaszaja stan kleski zywiolowej.:) sz. |
|
Data: 2012-02-14 00:02:13 | |
Autor: venioo@interia.pl | |
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
W dniu 2012-02-12 23:50, szufla pisze:
Pytanie brzmi, dlaczego niemiecki sprinter jest niedogrzany podobnie jak Pytanie do konstruktorow, ja tylko sie domyslam, ze jest to skutek uboczny celowego dzialania, a mianowicie projekt byl taki, zeby samochod mozliwie najmniej pali³ przy jak najwiekszej mocy. Potrzebna do tego byla duza sprawnosc silnika, co uzyskano jakims cudem (nie wnikam tutaj jak) obnizajac straty wynikajace z emisji ciepla. Przelozylo sie to niestety na problemy zimowe. Za to w wolnossacym Vito grzanie jest juz po paru minutach od odpalenia :) To co u Wlochow wyniklo z beztroski (a moze swiadomie po prostu z innych warunkow eksploatacyjnych pod ktore byla nastawiona jednostka silnikowa) u Niemcow wyniklo z pragmatyzmu. Ale to tylko moje luzne przemyslenia. Z twojego rozumowania wynika, ze niemcy nie skupiaja sie na To raczej nie tak, zbyt duzy skrot myslowy, wyjasnilem powyzej. -- venioo -> GG:198909 Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html |
|
Data: 2012-02-14 00:14:45 | |
Autor: Jacek | |
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | |
U¿ytkownik "szufla" <brak@emaila.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jh9fn2$ihm$1inews.gazeta.pl...
Pytanie brzmi, dlaczego niemiecki sprinter jest niedogrzany podobnie jak ducato ? Ciep³o to s± straty. Technologia d±¿y do eliminowania strat i maksymalizacje sprawno¶ci. Te¿ zdarz±³o mi sie nocowac w Sprinterze zim±, silnik 2.2cdi, na dworze kilkustopniowy mróz a chodz±cy ca³± noc silnik i ogrzewanie generowa³y na wska¼niku temp ledwo 60 stopni. Nowsze przyk³ady, citroeny z 1.6hdi, podczas stania w korku w mie¶cie leci ledwo letnie powietrze z nawiewów. Wykluczam awarie techniczne, bo auta s± nowe, poni¿ej 60ty¶ przebiegu. Z drugiej strony stara Vectra benzynowa, 80-90 stopni na wska¼niku, niewa¿ne w jakich warunkach. Ale nie pali 6 litrów ropy tylko 12 benzyny. Jacek |