Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?

Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?

Data: 2012-02-12 11:06:44
Autor: venioo@interia.pl
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
W dniu 2012-02-07 22:30, Marcin N pisze:
Ostatnio znajomy z dum± mi pokazywa³, jak to fachowo zas³oni³ sobie na
zimê ch³odnicê. Twierdzi, ¿e odczuwa wyra¼nie szybsze nagrzewanie siê
samochodu.

Placebo, czy faktycznie co¶ w tym jest?

Wlasnie mialem okazje pojezdzic Sprinterem 413 CDi przy -15*. Pytam kumpla, czy te kartony cos mu daja. A on "zaraz zobaczysz". Po przejechaniu ok.20min po mie¶cie stwierdzi³ "o, wskazówka ju¿ drgnê³a". W³±czy³em ogrzewanie - zapomnij o ciep³ym. Mówi, ¿e kartony to by³ pierwszy niezbêdnik jaki zak³adali na wyjazdy do Norwegii i Finlandii, bez tego mo¿na by³o zapomnieæ o ciep³ym powietrzu w kabinie (do momentu za³o¿enia Webasto ;) )

--
venioo  -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html

Data: 2012-02-12 17:40:39
Autor: szufla
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
Wlasnie mialem okazje pojezdzic Sprinterem 413 CDi przy -15*. Pytam kumpla, czy te kartony cos mu daja. A on "zaraz zobaczysz". Po przejechaniu ok.20min po mie¶cie stwierdzi³ "o, wskazówka ju¿ drgnê³a". W³±czy³em ogrzewanie - zapomnij o ciep³ym

Klamiesz, przeciez tylko "wloskie sa zle skonstruowane" :P

sz.

Data: 2012-02-12 20:05:58
Autor: venioo@interia.pl
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
W dniu 2012-02-12 17:40, szufla pisze:
Wlasnie mialem okazje pojezdzic Sprinterem 413 CDi przy -15*. Pytam
kumpla, czy te kartony cos mu daja. A on "zaraz zobaczysz". Po
przejechaniu ok.20min po mie¶cie stwierdzi³ "o, wskazówka ju¿
drgnê³a". W³±czy³em ogrzewanie - zapomnij o ciep³ym

Klamiesz, przeciez tylko "wloskie sa zle skonstruowane" :P


Po 1 - nie napisalem, ze TYLKO wloskie
Po 2 - nie napisalem, ze "sa zle skonstruowane"

wiec nie naginaj faktow, jak Tobie wygodnie.


--
venioo  -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html

Data: 2012-02-12 21:22:19
Autor: szufla
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
Po 1 - nie napisalem, ze TYLKO wloskie
Po 2 - nie napisalem, ze "sa zle skonstruowane"

wiec nie naginaj faktow, jak Tobie wygodnie.

Dobra, dobra. Nie tlumacz sie, tylko wyjasnij dlaczego Niemcy  " nie skupiaja sie na projektowaniu konstrukcji
jezdzacych zima w czasie -20*  ? "

sz.

Data: 2012-02-12 22:34:10
Autor: venioo@interia.pl
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
W dniu 2012-02-12 21:22, szufla pisze:
Po 1 - nie napisalem, ze TYLKO wloskie
Po 2 - nie napisalem, ze "sa zle skonstruowane"

wiec nie naginaj faktow, jak Tobie wygodnie.

Dobra, dobra. Nie tlumacz sie, tylko wyjasnij dlaczego Niemcy " nie
skupiaja sie na projektowaniu konstrukcji
jezdzacych zima w czasie -20* ? "


A czemu mieliby sie skupiac na takich wlasnie konstrukcjach?
Bo nie za bardzo rozumiem pytanie, i nie wiem czemu kierujesz je do mnie. Chodzi o silniki TDi ze stajni VW? Czy CDI z Mercedesa? Bo innych niemieckich niedogrzewajacych sie nie znam.


--
venioo  -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html

Data: 2012-02-12 23:50:03
Autor: szufla
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
A czemu mieliby sie skupiac na takich wlasnie konstrukcjach?
Bo nie za bardzo rozumiem pytanie, i nie wiem czemu kierujesz je do mnie. Chodzi o silniki TDi ze stajni VW? Czy CDI z Mercedesa? Bo innych niemieckich niedogrzewajacych sie nie znam.

Napisales :

" Zalezy od silnika - jego rodzaju i ulozenia w komorze. W Ducato masz
blok centralnie tuz za chlodnica, jak jedziesz >80km/h nawet latem to
chlodnica nie jest potrzebna. :)
Makaroniarze maja to do siebie, ze przy -5* i 5cm sniegu oglaszaja stan
kleski zywiolowej. Dlatego nie skupiaja sie na projektowaniu konstrukcji
jezdzacych zima w czasie -20*  "
i dalej:
" Wlasnie mialem okazje pojezdzic Sprinterem 413 CDi przy -15*. Pytam
kumpla, czy te kartony cos mu daja. A on "zaraz zobaczysz". Po
przejechaniu ok.20min po mie¶cie stwierdzi³ "o, wskazówka ju¿ drgnê³a".
W³±czy³em ogrzewanie - zapomnij o ciep³ym."

Pytanie brzmi, dlaczego niemiecki sprinter jest niedogrzany podobnie jak ducato ?
Z twojego rozumowania wynika, ze niemcy nie skupiaja sie na projektowaniu konstrukcji
jezdzacych zima w czasie -20* , moze dlatego, ze maja to do siebie, ze przy -5* i 5cm sniegu oglaszaja stan
kleski zywiolowej.:)

sz.

Data: 2012-02-14 00:02:13
Autor: venioo@interia.pl
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
W dniu 2012-02-12 23:50, szufla pisze:
Pytanie brzmi, dlaczego niemiecki sprinter jest niedogrzany podobnie jak
ducato ?

Pytanie do konstruktorow, ja tylko sie domyslam, ze jest to skutek uboczny celowego dzialania, a mianowicie projekt byl taki, zeby samochod mozliwie najmniej pali³ przy jak najwiekszej mocy. Potrzebna do tego byla duza sprawnosc silnika, co uzyskano jakims cudem (nie wnikam tutaj jak) obnizajac straty wynikajace z emisji ciepla. Przelozylo sie to niestety na problemy zimowe. Za to w wolnossacym Vito grzanie jest juz po paru minutach od odpalenia :)
To co u Wlochow wyniklo z beztroski (a moze swiadomie po prostu z innych warunkow eksploatacyjnych pod ktore byla nastawiona jednostka silnikowa) u Niemcow wyniklo z pragmatyzmu.
  Ale to tylko moje luzne przemyslenia.

Z twojego rozumowania wynika, ze niemcy nie skupiaja sie na
projektowaniu konstrukcji
jezdzacych zima w czasie -20* , moze dlatego, ze maja to do siebie, ze
przy -5* i 5cm sniegu oglaszaja stan
kleski zywiolowej.:)


To raczej nie tak, zbyt duzy skrot myslowy, wyjasnilem powyzej.

--
venioo  -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html

Data: 2012-02-14 00:14:45
Autor: Jacek
Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
U¿ytkownik "szufla" <brak@emaila.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jh9fn2$ihm$1inews.gazeta.pl...
Pytanie brzmi, dlaczego niemiecki sprinter jest niedogrzany podobnie jak ducato ?
Z twojego rozumowania wynika, ze niemcy nie skupiaja sie na projektowaniu konstrukcji
jezdzacych zima w czasie -20* , moze dlatego, ze maja to do siebie, ze przy -5* i 5cm sniegu oglaszaja stan
kleski zywiolowej.:)

Ciep³o to s± straty. Technologia d±¿y do eliminowania strat i maksymalizacje sprawno¶ci.
Te¿ zdarz±³o mi sie nocowac w Sprinterze zim±, silnik 2.2cdi, na dworze kilkustopniowy mróz a chodz±cy ca³± noc silnik i ogrzewanie generowa³y na wska¼niku temp ledwo 60 stopni.
Nowsze przyk³ady, citroeny z 1.6hdi, podczas stania w korku w mie¶cie leci ledwo letnie powietrze z nawiewów. Wykluczam awarie techniczne, bo auta s± nowe, poni¿ej 60ty¶ przebiegu. Z drugiej strony stara Vectra benzynowa, 80-90 stopni na wska¼niku, niewa¿ne w jakich warunkach. Ale nie pali 6 litrów ropy tylko 12 benzyny.

Jacek

Zakrywanie ch³odnicy w czasie mrozu - czy ma sens?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona