Zakrywanie ch這dnicy w czasie mrozu - czy ma sens?

Data: 2014-09-14 02:07:46
Autor: adamuspolakus
Zakrywanie ch這dnicy w czasie mrozu - czy ma sens?

Placebo, czy faktycznie co w tym jest?

jak termostat jest na wyj軼iu to bezsens/chyba, 瞠 uszkodzony/, jak na powrocie to jak najbardziej wskazane (najcz窷ciej w starych samochodach np ae86 4age).

Data: 2014-09-14 11:38:33
Autor: Tomasz W鎩towicz
W dniu 2014-09-14 11:07, adamuspolakus@interia.pl pisze:

[...]

Dlaczego wskazane? Uk豉d ch這dzenia jest zaprojektowany przez in篡niera. Po co podw鏎kowy filozof techniki ma co w tym miesza?

Data: 2014-09-14 10:36:57
Autor: masti
Tomasz W鎩towicz wrote:

Dlaczego wskazane? Uk豉d ch這dzenia jest zaprojektowany przez in篡niera.

Dw鏂h 鈍iezo upieczonych absolwent闚 politechniki siedzi nad flaszk
opijaj帷 magisterk. -wiesz, jak pomy郵 jacy z nas inzynierowie to a si boje i嗆 do
lekarza.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l瘯 gruntu! -Chyba wysoko軼i? -Wiem co m闚i. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-09-14 15:59:55
Autor: Tomasz W鎩towicz
W dniu 2014-09-14 12:36, masti pisze:
Tomasz W鎩towicz wrote:

[...]

Jacy s mgr in 鈍ie穎 po polibudach to wiem. Tylko 瞠 samochody projektuj raczej tacy, co maj kilkadziesi徠 lat do鈍iadczenia.

Data: 2014-09-14 16:12:54
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Zakrywanie ch這dnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
Powitanko,

Tylko 瞠 samochody projektuj raczej tacy, co maj kilkadziesi徠 lat
do鈍iadczenia.

Tacy z kilkudziesi璚ioletnim nie zarojektowaliby koniecznosci rozebrania pol samochodu... zeby wymienic zarowke. Raczej nie zaprojektowaliby tez czegos, co w NCAP otrzymuje ledwie 3 gwiazdki. O naszych inzynierach od drog, na czele z inz Galasem przez litosc nie wspomne.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna ma陰 szkodliwo嗆 spo貫czn?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro瞠k)

Data: 2014-09-14 16:59:35
Autor: Budzik
Zakrywanie ch這dnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
U篡tkownik Tomasz W鎩towicz spam@spam.spam.spam.com ...

Jacy s mgr in 鈍ie穎 po polibudach to wiem. Tylko 瞠 samochody projektuj raczej tacy, co maj kilkadziesi徠 lat do鈍iadczenia.

Po efektach ich poznacie...

Data: 2014-09-14 17:11:49
Autor: Tomasz Pyra
Tomasz W鎩towicz wrote:

[...]

Za du穎 widzia貫m twor闚 do鈍iadczonych in篡nier闚 (r闚nie je郵i chodzi o produkty uznanych koncern闚 motoryzacyjnych), 瞠by s康zi 瞠 to ma znaczenie :-)

Babole zdarzaj si wsz璠zie.

Natomiast co do zas豉niania ch這dnicy to faktycznie nie ma sensu, bo jak termostat sprawny, to woda w ch這dnicy w og鏊e si nie rusza.

Data: 2014-09-14 09:27:12
Autor: kogutek444
Zakrywanie ch這dnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
W dniu niedziela, 14 wrze郾ia 2014 17:11:49 UTC+2 u篡tkownik Tomasz Pyra napisa:
W dniu 2014-09-14 15:59, Tomasz W嚙篌towicz pisze:

> Jacy s嚙 mgr in嚙 嚙緩ie嚙緻 po polibudach to wiem. Tylko 嚙箴 samochody

> projektuj嚙 raczej tacy, co maj嚙 kilkadziesi嚙緣 lat do嚙緩iadczenia.

Za du嚙緻 widzia嚙箴m twor嚙緩 do嚙緩iadczonych in嚙緙nier嚙緩 (r嚙緩nie嚙 je嚙締i chodzi o produkty uznanych koncern嚙緩 motoryzacyjnych), 嚙箴by s嚙範zi嚙 嚙箴 to ma znaczenie :-)

Babole zdarzaj嚙 si嚙 wsz嚙範zie.

Natomiast co do zas嚙窮niania ch嚙緻dnicy to faktycznie nie ma sensu, bo jak termostat sprawny, to woda w ch嚙緻dnicy w og嚙締e si嚙 nie rusza.

Masz racj ale chyba po co fabryki seryjnie montowa造 i zapewne dalej montuj w jaki specjalnych pojazdach, wojskowych na przyk豉d, os這n przed ch這dnic z mo磧iwo軼i zaci庵ni璚ia ze 鈔odka pojazdu. Ja wiem 瞠 tektura nie dzia豉 ale jak w zim przy sprawnym termostacie wsadz to szybciej mam ciep這 w samochodzie. 疾 nie dzia豉 najcz窷ciej twierdz ci co nigdy nie przys這nili ch這dnicy.

Data: 2014-09-15 08:52:14
Autor: Shrek
On 2014-09-14 18:27, kogutek444@gmail.com wrote:

[...]

Ma sens - izolujesz komor silnika od "wiatru". Ale jak sam zauwa篡貫 to w wojskowych pojazdach z my郵 o Syberii. W seryjnych pr璠zej zagrzejesz potem ch這dnic jak nie zdejmiesz tekturki;)

Shrek.

Data: 2014-09-15 09:23:24
Autor: m
W dniu 15.09.2014 08:52, Shrek pisze:
On 2014-09-14 18:27,kogutek444@gmail.com  wrote:

> [...]
Ma sens - izolujesz komor silnika od "wiatru". Ale jak sam zauwa篡貫
to w wojskowych pojazdach z my郵 o Syberii.

Albo w nie do ko鎍a sprawnych. W moim Audi 80B4 zim i w trasie, wkaz闚ka temperatury by豉 gdzie w okolicach minimum a jak przysz造 wi瘯sze mrozy to nawet i to nie. Przez to w 鈔odku z帳 na z帳 nie trafia i tekturka by豉 niezb璠na.

疾by nie by這, mechanicy rozmaici ogl康ali, termostat wymieniali, twierdzili 瞠 wszystko jest ok. A nie by這.

p. m.

Data: 2014-09-19 12:43:02
Autor: Pszemol
"m" <mvoicem@gmail.com> wrote in message news:541693ec$0$2231$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czary panie, czary... :-)

Data: 2014-09-14 19:37:05
Autor: Dariusz K. adziak
Zakrywanie chodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
Tomasz W鎩towicz wrote:

[...]

Natomiast zas豉nianie wlotu powietrza do komory silnika ma. Bo przyspiesza nagrzewanie bloku silnika. A 瞠 wlot prowadzi wa郾ie przez ch這dnic zazwyczaj...

Jeszcze skuteczniejsze jest na這瞠nie na blok i misk otuliny ocieplaj帷ej - ale to rozwi您anie stosowane w warunkach polarnych jedynie.

--
Darek

Data: 2014-09-15 09:26:05
Autor: J.F.
Zakrywanie ch這dnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
U篡tkownik "Tomasz Pyra"  napisa w wiadomo軼i grup dyskusyjnych:5415b036$0$2368$65785112@news.neostrada.pl...
Natomiast co do zas豉niania ch這dnicy to faktycznie nie ma sensu, bo jak termostat sprawny, to woda w ch這dnicy w og鏊e si nie rusza.

W chlodnicy nie, ale cala komora silnika chlodzona ... byc moze nadmiernie.

J.

Data: 2014-09-15 21:42:52
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-09-15 09:26, J.F. pisze:
[...]

Ale to ju raczej grosze (no chyba 瞠 mamy mr霩 -50C).
Wiadomo 瞠 co tam da, ale sza逝 bym si nie spodziewa.

Jak si auto nie nagrzewa to podstawa to jednak sprawdzi czy ch這dnica mimo wszystko nie jest cieplejsza od otoczenia - ja wiem, 瞠 wszyscy maj sprawne termostaty, wszyscy maj diesle kt鏎e "tak maj", ale potem si okazuje 瞠 powietrze -10C, a ch這dnica +10C.

Data: 2014-09-14 17:28:40
Autor: masti

Tomasz W鎩towicz wrote:

[...]

chyba ma這 wiesz o projektowaniu samochod闚 czy podobnie skomplikowanych
masowych produkt闚

Data: 2014-09-15 09:04:11
Autor: Icek
W dniu 2014-09-14 11:38, Tomasz W鎩towicz pisze:
[...]

uk豉d jest zaprojektowany do dzia豉nia w -30 i + 50.

Zas這ni璚ie wlotu powietrza do komory silnika u mnie w mro幡e dni wyra幡ie przyspiesza wzrost temperatury gdy ruszam na zimno. Zazwyczaj wsadzam kawa tektury zas豉niaj帷 mo磧iwie jak najwi璚ej od przodu.

I bez znaczenia jest tu termostat bo woda przez ch這dnic nie p造nie a powietrze przez tak zimn ch這dnic leci do komory silnika.

Icek

Data: 2014-09-15 13:34:41
Autor: RadoslawF
Zakrywanie chodnicy w czasie mrozu - cz y ma sens?
Dnia 2014-09-15 09:04, U髒ytkownik Icek napisa:

Dlaczego wskazane? Ukad chodzenia jest zaprojektowany przez in髒yniera.
Po co podw籀rkowy filozof techniki ma co w tym miesza?

ukad jest zaprojektowany do dziaania w -30 i + 50.

A masz na to jakie poparcie ?
Bo o ile taki SAAB mo髒e i by projektowany na -30 to mas籀wka
z Francji na pewno nie, ta z Niemiec te髒 raczej nie.
Z Woch na sto procent nie bo specjalnie dla nas projektowali
kiedy na zim osony na wloty powietrza.
I jeszcze jedno, termostat to nie jest kranik kt籀rym mo髒na
zakrci przepyw midzy blokiem a chodnic, on tylko reguluje
czyli zwiksza lub zmniejsza ten przepyw.

Pozdrawiam

Data: 2014-09-15 11:41:53
Autor: AZ
On 2014-09-15, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

[...]

Wiesz jak wyglada i dziala termostat? Bo chyba nie...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-09-15 17:42:17
Autor: RadoslawF
Zakrywanie chodnicy w czasie mrozu - cz y ma sens?
Dnia 2014-09-15 13:41, U髒ytkownik AZ napisa:

Wiem.

Pozdrawiam

Data: 2014-09-16 07:57:10
Autor: AZ
On 2014-09-15, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

Wiesz jak wyglada i dziala termostat? Bo chyba nie...

Wiem.

Jednak nie wiesz.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-09-16 13:25:50
Autor: RadoslawF
Zakrywanie chodnicy w czasie mrozu - cz y ma sens?
Dnia 2014-09-16 09:57, U髒ytkownik AZ napisa:

Wiesz jak wyglada i dziala termostat? Bo chyba nie...

Wiem.

Jednak nie wiesz.

Powiedziaa ci to twoja szklana kula jak rozumiem.
M籀wia co jeszcze

Pozdrawiam

Data: 2014-09-16 13:00:17
Autor: AZ
On 2014-09-16, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
[...]

Nie, wystarczy ten Cytat:
-- -
I jeszcze jedno, termostat to nie jest kranik kt籀rym mo髒na
zakrci przepyw midzy blokiem a chodnic, on tylko reguluje
czyli zwiksza lub zmniejsza ten przepyw.
-- -

Termostat dziala w waskim zakresie temperatury, ponizej pozostaje
CALKOWICIE zamkniety wiec nie ma zadnego przeplywu miedzy blokiem
a chlodnica.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-09-16 18:27:35
Autor: RadoslawF
Zakrywanie chodnicy w czasie mrozu - cz y ma sens?
Dnia 2014-09-16 15:00, U髒ytkownik AZ napisa:

No i ?

Pozdrawiam

Data: 2014-09-19 12:49:23
Autor: Pszemol
Zakrywanie chodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
"AZ" <artur.zabronski@gmail.com> wrote in message news:lv9c91$qv4$1node2.news.atman.pl...
Nie, wystarczy ten Cytat:
-- -
[...]

Zastanowio Ci kiedy co to jest taki lu驕ny dzyngiel w postaci
maego, nieszczelnego nita, widoczny w g籀rnej czci na obrazku:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0e/Replacement_Thermostat.jpg
Thermostat *nigdy* nie ma by w 100% szczelny, nawet jak jest zamknity.

Data: 2014-09-15 13:42:37
Autor: J.F.
Zakrywanie chodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
U髒ytkownik "RadoslawF"  napisa w wiadomoci
I jeszcze jedno, termostat to nie jest kranik kt籀rym mo髒na
zakrci przepyw midzy blokiem a chodnic, on tylko reguluje
czyli zwiksza lub zmniejsza ten przepyw.

Ma pozycje "calkowicie zamkniety", w ktorej powinien pozostawac do ok 80 C.

Nie wiem, moze i czasem jest tam malutka dziurka, zeby cos jednak w ukladzie stale krazylo ... w kazdym badz razie uszkodzony termostat, przy ktorym w samochodzie robi sie juz zimno, to ma szczeline ledwo widoczna.

J.

Data: 2014-09-15 11:59:53
Autor: AZ
On 2014-09-15, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Dokladnie. Otwarcie nastepuje dosc szybko w zadanej temperaturze.

Nie wiem, moze i czasem jest tam malutka dziurka, zeby cos jednak w ukladzie stale krazylo ... w kazdym badz razie uszkodzony termostat, przy ktorym w samochodzie robi sie juz zimno, to ma szczeline ledwo widoczna.

Dziurka ZTCW jest po to by przy zalewaniu moglo przez nia przejsc
powietrze.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-09-15 13:58:33
Autor: Chris
W dniu 2014-09-15 13:34, RadoslawF pisze:
[...]

Moje stare Volvo te髒 miao do dokupienia oson wlotu powietrza z przodu ALE tylko dolna cz, g籀ra i tak bya odkryta.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawd驕 VIN, wyposa髒enie, przebieg, histori pojazdu.

Data: 2014-09-15 14:21:17
Autor: Dawid
W dniu 2014-09-15 13:58, Chris pisze:

Moje stare Volvo te髒 miao do dokupienia oson wlotu powietrza z przodu
ALE tylko dolna cz, g籀ra i tak bya odkryta.

Chris ty nie w przedszkolu o tej porze?

Data: 2014-09-15 14:36:00
Autor: Chris
W dniu 2014-09-15 14:21, Dawid pisze:
W dniu 2014-09-15 13:58, Chris pisze:

Moje stare Volvo te髒 miao do dokupienia oson wlotu powietrza z przodu
ALE tylko dolna cz, g籀ra i tak bya odkryta.

Chris ty nie w przedszkolu o tej porze?

Dla ciebie PAN Chris debilu.

Data: 2014-09-14 13:36:04
Autor: MarcinJM
[...]

Termostat na powrocie jest generalnie bez sensu.

MarcinJM      gg: 978510    http://www.supervw.com.pl
kompleksowe remonty old i youngtimer'闚, nadwozi rajd闚ek
przer鏏ki typu "tego sie nie da zrobic"

Data: 2014-09-14 04:59:24
Autor: kogutek444
Zakrywanie ch這dnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
W dniu niedziela, 14 wrze郾ia 2014 13:36:04 UTC+2 u篡tkownik MarcinJM napisa:

> jak termostat jest na wyj嚙箱iu to bezsens/chyba, 嚙箴 uszkodzony/, jak na powrocie

Termostat na powrocie jest generalnie bez sensu.

-- Pozdrawiam

MarcinJM      gg: 978510    http://www.supervw.com.pl

kompleksowe remonty old i youngtimer'嚙緩, nadwozi rajd嚙緩ek

przer嚙箭ki typu "tego sie nie da zrobic"

Stare ζdy tak mia造. A one na troch ni窺ze ni w Polsce temperatury by造 projektowane. Temperatur trzyma造 dobrze.

Zakrywanie ch這dnicy w czasie mrozu - czy ma sens?