Zaksięgowanie import usług

Data: 2009-06-05 18:35:34
Autor: Tomek
Zaksięgowanie import usług
Zakupiłem czcionkę w USA, zakup, obciążenie karty, download, wydruk "receipta",
wszystko w jednym dniu. Receipta mam w dolarach, obciążenie karty z złotówkach.

Odnośnie PIT i KPiR to chciałem to "po prostu wpisać" - w kwocie obciążenia karty, ale czytam w art. 22.1 updof:

"Koszty poniesione w walutach obcych przelicza się na złote według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień poniesienia kosztu."

i nie widzę nigdzie w pobliżu takie formułki jak w art. 14b.1.: "Podatnicy ustalają różnice kursowe na podstawie art. 24c".

Z kolei czytając literalnie art. 24c to ma on zastosowanie także do kosztów - a skoro wszystko działo się
w jednym dniu to nie ma sensu mnożyć zapisów w KPiR i wystarczy wpisać w kwocie obciążenia karty. Mam rację?

Natomiast do VAT widzę że analogicznie jak w przypadku obrotu z faktur NP, zgodnie z art. 31a znaczenie ma tylko kwota w dolarach oraz kurs NBP z dnia poprzedzającego zakup
- i kwota zapłacona faktycznie nie ma znaczenia.
Innymi słowy na fakturze wewnętrznej znajdzie się wirtualna kwota - dobrze kombinuję?

--
Pozdrawiam,
Tomek

Zaksięgowanie import usług