Data: 2011-07-25 10:30:30 | |
Autor: Maciek | |
Zakup C15 | |
W dniu 2011-07-25 10:27, yabba pisze:
Na co zwrócić uwagę przy zakupie C15 z okolic roku 2000? Jakie jest tam zawieszenie z tyłu? Czy podobne do Berlingo i trzeba uważać na łożyska i ustawienie kół? Jakie są newralgiczne punkty tego samochodu?Sprawdź, czy składa się z czegoś więcej niż rdza. Rdza w tym modelu była gratis dodawana chyba już na etapie produkcji ;-) -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2011-07-25 10:37:17 | |
Autor: yabba | |
Zakup C15 | |
Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał w wiadomości news:4e2d29a9$0$2490$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-07-25 10:27, yabba pisze: :) Podobno rdza jest tylko w egzemplarzach składanych w Polsce. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2011-07-25 09:52:30 | |
Autor: Waldek Godel | |
Zakup C15 | |
Dnia Mon, 25 Jul 2011 10:37:17 +0200, yabba napisał(a):
C15 to pełne wykopaliska, może gdzieś na początku 1995 roku to jeszcze był fajny samochód, ale teraz to już będzie padlina. Citroen Visa który stanowi podstawę auta to konstrukcja z połowy lat 70, kabina ciasna, głośna i niestety rdzewiejąca w każdym przypadku. Różnica jest tylko w szybkości rdzewienia, -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-07-25 12:26:47 | |
Autor: Agent | |
Zakup C15 | |
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:16b9ubz0mfyrx$.dlglepper.institute.com... Dnia Mon, 25 Jul 2011 10:37:17 +0200, yabba napisał(a):Ja dużo nie powiem ale jeździłem takimi C15 przez rok i problemu z nimi nie było. Miały silniki 1,8 D bez turbo, nic sie w nich nie psuło (jeden miał 380 tys. km, drugi 220 a trzeci 60), ciągnęły bardzo dobrze jak na swoją niską moc. Paliły 5.5 l (ten z 380 tys 6 l - sprawdzałem raz z nudów kilkanascie tankowań. Skajowate siedzenia były odporne na częste wysiadanie i wsiadanie (taka była specyfika pracy). Z plusów to zawieszenie było fajnie miękkie jak na auto dostawcze co mi odpowiadało zwłaszcza że nie woziłem ciężkich ładunków. A jak czytałeś o blece to ja akurat robiłem w Citroenie AX za 660 zł na oryginalnych częściach w 2 godziny pracy na miejscu - zobacz Antalex |
|
Data: 2011-07-25 11:39:09 | |
Autor: Waldek Godel | |
Zakup C15 | |
Dnia Mon, 25 Jul 2011 12:26:47 +0200, Agent napisał(a):
Ja dużo nie powiem ale jeździłem takimi C15 przez rok i problemu z nimi nie było. Miały silniki 1,8 D bez turbo, nic sie w nich nie psuło (jeden miał Pod koniec juz 1.9, dobry stary XUD9 ciężkich ładunków. A jak czytałeś o blece to ja akurat robiłem w Citroenie AX za 660 zł na oryginalnych częściach w 2 godziny pracy na miejscu - zobacz Antalex Nie, nie robiłeś, reanimowałeś zarżniętą. Robienie kosztuje niecałe 100 zł za zestaw naprawczy plus robocizna, też powinno być poniżej 100 zł -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-07-25 12:59:14 | |
Autor: Agent | |
Zakup C15 | |
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:5238umhouv1l.dlglepper.institute.com... Dnia Mon, 25 Jul 2011 12:26:47 +0200, Agent napisał(a):Przerobiłem już temat belki i doszedłem do wniosku że wolę raz na 250-300 tys. km wydać 660 zl (wtedy tyle mnie wyszło) niż wymieniać łożyska i bawić się w wymianę uszczelniaczy i smaru co 50-100 tys. A i tak nie wiadomo czy tuleje nie byłyby do wymiany. Wtedy nikt za 100-200 zł tego by nie chciał zrobić. Podejrzewam że jednak teraz równieź. Ty oczywiście wiesz lepiej. |
|
Data: 2011-07-25 12:11:07 | |
Autor: Waldek Godel | |
Zakup C15 | |
Dnia Mon, 25 Jul 2011 12:59:14 +0200, Agent napisał(a):
Przerobiłem już temat belki i doszedłem do wniosku że wolę raz na 250-300 tys. km wydać 660 zl (wtedy tyle mnie wyszło) niż wymieniać łożyska i bawić się w wymianę uszczelniaczy i smaru co 50-100 tys. A i tak nie wiadomo czy tuleje nie byłyby do wymiany. Wtedy nikt za 100-200 zł tego by nie chciał zrobić. Podejrzewam że jednak teraz równieź. Ty oczywiście wiesz lepiej. Tak, wolę zapobiegać niż leczyć. Taki jestem dziwny. http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-belki-tyl-citroen-c15-xantia-bx-i1691743322.html http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-wahacza-tyl-citroen-bx-c15-xantia-i1702418836.html itp. to jest dostępne od wielu lat bez problemu. Wiem, bo kupowałem. Jeżeli belka nie jest zarżnięta, to wymiana zajmuje godzinę, dwie robiąc jedną ręką a drugą drapiąc się po jajach. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-07-25 13:23:39 | |
Autor: Agent | |
Zakup C15 | |
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1bbuz988n2aer$.dlglepper.institute.com... Dnia Mon, 25 Jul 2011 12:59:14 +0200, Agent napisał(a):No popatrz, ja to robiłem jakieś 5 lat temu i nikt nie chciał przy tym grzebać za mniej niż 600 zł. Antalex wtedy robił komplet za 660 zł. Kalkulacja była dla mnie jasna czyli jeździć aż będę luzy. Mój kolega w 206 też 5 lat temu, też obdzwonił kilka warsztatów i doszedł do takich samych wniosków. A tak swoją drogą to ciekaw jestem za ile teraz wymienią same łożyska z oby stron. |
|
Data: 2011-07-25 14:46:36 | |
Autor: MHM | |
Zakup C15 | |
A tak swoją drogą to ciekaw jestem za ile teraz wymienią same łożyska z oby stron. Se gada slepy z gluchym. Waldek Ci podaje (jak sadze) ceny za same czesci. Ty podajesz ceny czesci wraz z robocizna. Roku temu za wymiane łożysk w Xantii Break (kombi) zapłaciłem w warsztacie 600zl za obie strony. Z tego koszt czesci wyniosl 350zl za obie strony. Warsztat we Wroclawiu specjalizujacy sie w Citroenach. -- MHM http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena |
|
Data: 2011-07-25 14:31:19 | |
Autor: Waldek Godel | |
Zakup C15 | |
Dnia Mon, 25 Jul 2011 14:46:36 +0200, MHM napisał(a):
Se gada slepy z gluchym. Po pierwsze z upartym ignorantem. Ja mu podaję ceny części ORAZ robocizny do naprawy belki. NAPRAWY. On uparcie podaje ceny REGENERACJI, która płacą frajerzy którzy nie naprawiają. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-07-25 20:16:52 | |
Autor: Agent | |
Zakup C15 | |
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1ddsnj07jalvy$.dlg@lepper.institute.com... Dnia Mon, 25 Jul 2011 14:46:36 +0200, MHM napisał(a):Hej koleś spokojnie. Masz brzydką manierę nadużywania słów uważanych za obraźliwe lub niesympatyczne. Ja wiem o co Ci chodzi i po prostu nie wierzę w 100 zł za łożyska wraz z robocizną z obu stron i o tym pisałem. Chyba że znasz ludzi co za tyle zrobią lub sam robisz. Mi belka poszła po 300 tys. i mam w nosie babranie się z nią co 50-70 tys. |
|
Data: 2011-07-25 20:07:12 | |
Autor: Waldek Godel | |
Zakup C15 | |
Dnia Mon, 25 Jul 2011 20:16:52 +0200, Agent napisał(a):
Hej koleś spokojnie. Masz brzydką manierę nadużywania słów uważanych za obraźliwe lub niesympatyczne. Ja wiem o co Ci chodzi i po prostu nie wierzę w 100 zł za łożyska wraz z robocizną z obu stron i o tym pisałem. Chyba że znasz ludzi co za tyle zrobią lub sam robisz. Mi belka poszła po 300 tys. i mam w nosie babranie się z nią co 50-70 tys. Nie, nie masz zielonego pojęcia o co chodzi, mimo, że w tym wątku jest to opisane już z dwa razy, masz linki do części i informację co trzeba zrobić. Dosyć smutne i żenujące, ale trudno, co robić, nie każdy potrafi zrozumieć choćby tylko prostą informację. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-07-25 21:50:05 | |
Autor: Agent | |
Zakup C15 | |
Joł, wg ciebie racja jest tylko jedna - Twoja. Kto ma inne zdanie ten głupek. |
|
Data: 2011-07-25 20:14:45 | |
Autor: Waldek Godel | |
Zakup C15 | |
Dnia Mon, 25 Jul 2011 20:16:52 +0200, Agent napisał(a):
Hej koleś spokojnie. Masz brzydką manierę nadużywania słów uważanych za obraźliwe lub niesympatyczne. Ja wiem o co Ci chodzi i po prostu nie wierzę w 100 zł za łożyska wraz z robocizną z obu stron i o tym pisałem. Chyba że znasz ludzi co za tyle zrobią lub sam robisz. Mi belka poszła po 300 tys. i mam w nosie babranie się z nią co 50-70 tys. aaa.. i nie zapomnij przestać zmieniac oleju i rozrządu, to wyrzucanie pieniędzy w błoto! Lepiej co 300 tysięcy zrobić remont generalny silnika :-P -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-07-25 22:01:59 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Zakup C15 | |
Dnia 2011-07-25 15:31, *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Se gada slepy z gluchym.Po pierwsze z upartym ignorantem. Frajerzy to wiesz co :), a nie będę się za emotikonem ukrywał - frajerzy to ci co takie wynalazki kupują. A jeszcze większym skandalem jest, że PSA nie poprawiło tej konstrukcji przez tak długi czas. Ja rozumiem części eksploatacyjne, ale większość takowych (w tautońskich i nie tylko konstrukcjach) wyraźnie daje o sobie znać, więc trudno dopuścić do 6 krotnego wzrostu kosztów naprawy. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2011-07-25 21:29:05 | |
Autor: Waldek Godel | |
Zakup C15 | |
Dnia Mon, 25 Jul 2011 22:01:59 +0200, Mirek Ptak napisał(a):
Frajerzy to wiesz co :), a nie będę się za emotikonem ukrywał - frajerzy to ci co takie wynalazki kupują. A jeszcze większym skandalem jest, że PSA nie poprawiło tej konstrukcji przez tak długi czas. Problem w tym, że - wiem, że to dziwnie brzmi - to jest zrobione zbyt dobrze. Tam są łożyska, które w zasadzie są wieczne, tak jak łożyska w kołach (w większości konstrukcji). To znaczy - jest wieczne, dokąd nie padnie uszczelniacz i wilgoć i brud nie załatwią łożyska. A pad uszczelniacza, to rzecz w sumie dosyć losowa. Tyle, że nic nie stoi na przeszkodzie, żeby to zrobić co jakiś czas, co 2-3 lata sprawdzić. Zestaw naprawczy jest tak tani i praca tak prosta, że naprawdę nie widzę problemu - jeżeli łozysko jest całe i dobre, zakładamy nowy uszczelniacz i po kłopocie na kolejne 2-3 lata. Jak rozsypane, to zakładamy cały komplet i jest to samo. Nawet jazda z kołami /-- \ nie oznacza od razu konieczności tulejowania (czyli regeneracji), byle wszystko było naprawiane od razu. Czekanie do konieczności regenerowania przypomina - jak już pisałem - jeżdżenie z silnikiem bez wymiany rozrządu i czekanie na zerwanie paska, żeby zrobić remont generalny. Mądre? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-07-26 07:06:17 | |
Autor: Agent | |
Zakup C15 | |
Dla mnie mądre. Jak mam to 5-7 razy rozbierać i za każdym razem bulić za robotę to wolę raz na 300 tys zregenerować. Wychodzi dużo taniej i nie muszę nic robić. |
|
Data: 2011-07-27 08:05:32 | |
Autor: MHM | |
Zakup C15 | |
Dla mnie mądre. Jak mam to 5-7 razy rozbierać i za każdym razem bulić za robotę to wolę raz na 300 tys zregenerować. Wychodzi dużo taniej i nie muszę nic robić. A ja wole co 2-3 lata (20-30 tys.km przy mojej jezdzie) sprawdzic/wymienic to co pisze Waldek w ciagu 1-2h i jechac dalej niz oddawac auto do regenerowania/tulejowania i byc bez auta 2-3 dni. Jestem niepelnosprawny, mam wade nóg i 2-3 dni bez auta to dla mnie spory dyskomfort. -- MHM http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena |
|
Data: 2011-07-25 12:43:11 | |
Autor: yabba | |
Zakup C15 | |
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:j0jgdg$rk2$1news.onet.pl...
Czy C15 też ma taką belkę z tyłu? -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2011-07-25 12:01:31 | |
Autor: Waldek Godel | |
Zakup C15 | |
Dnia Mon, 25 Jul 2011 12:43:11 +0200, yabba napisał(a):
Czy C15 też ma taką belkę z tyłu? Ma taką samą jak BX i Pug 405, trochę inną od AX Zasada taka sama - albo sprawdzasz i wymieniasz uszkodzone części za grosze i jeździsz, albo nie sprawdzasz, czopy wahaczy zamiast w łozyskach pracują w metalu belki bo łożyska rozwalone, to trzeba belkę tulejować, co jest nazywane regeneracją. Kosztuje 2-3 razy więcej od zwykłej naprawy, choć nie aż tyle ile urban legends mówią. Rozsądny koszt to około 450 zł -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-07-25 12:45:38 | |
Autor: yabba | |
Zakup C15 | |
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:16b9ubz0mfyrx$.dlglepper.institute.com... Dnia Mon, 25 Jul 2011 10:37:17 +0200, yabba napisał(a): Co masz na myśli pisząc padlina? Stan techniczny? Wygląd? Citroen Visa który stanowi podstawę auta to konstrukcja z połowy lat 70, To akurat nie ma znaczenia. i niestety rdzewiejąca w każdym przypadku. Chciałbym , żeby wytrzymał rok (20 tys. km). -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2011-07-25 13:01:49 | |
Autor: Agent | |
Zakup C15 | |
Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w wiadomości news:j0jhgm$rig$1inews.gazeta.pl... Kurcze nie pamiętam ile miały te którymi jeździłem ale jakoś rdza nie zwróciła mojej uwagi. Tyle że to było dość dawno więc tamte auta nie miały więcej jak 8 lat (tak na oko) |
|
Data: 2011-07-25 18:10:19 | |
Autor: Wojciech Wrodarczyk | |
Zakup C15 | |
W dniu 2011-07-25 12:45, yabba pisze:
Jestem szczęśliwym / nieszczęśliwym uzytkownikiem c15 z końca produkcji (rok prod. 2005 bodajże), kupiłem 2 latka, z przebiegem 200 kkm. Genralnie auto prymitywne do bólu (a jestem tolerancyjny na tym punkcie). przykłady: - komfort: nawiew tylko jednobiegowy, tylko przez nawiewki centralny i na buty. nawiewki zewnetrzne nie połączone z systemem ogrzewania, zawsze biorą powietrze z zewnątrz. można sobie wyobrazić ten komfort zimą. - oświetlenie konsoli środkowej (przycisków) z zewnątrz. - fotele po dwóch latach ciężkiej eksploatacji (wchodzenie i wychodzenie często zimą ze śniegiem) zardzewiały i się nie regulują. - prawy fotel nieprzesuwny fabrycznie. - brak pasów z tylu, nie ma jak wieźć dziecka w foteliku. - rdza jest wszędzie - padło wspomaganie, silnik zaczał brać olej i jest już po kapitalce - miska olejowa jest tak nisko, że zimą zwykła zaspa ją krzywi (jest chyba aluminiowa - ta miska), po czym zaciera pompę oleju, i silnik do ponownego remontu. - jedna wycieraczka, padające zamki, trudności z montażem zamka centralnego w szczególności do tylnych drzwi - rdzewiejące lustra refletktorów, - brak regulacji lusterek zewnętrznych - oc - kroją nas 800 zł (ze zniżkami): bo ciężarowe, bo 1.9. porównuje do Opla Combo, i tak za C15 dałem 8kzł, i do teraz jakieś 7 kzł w naprawy, Combo kosztowało 12 kzł + lpg 3 kzł, razem 15 kzł. Naprawy Combo poniżej 2 kzł (jakaś drobnica, głównie w elektryce). Te same koszta po 3 latach, ale komfort użytkowania Combo nieporównywalny. Reasumując, szukałem taniego woła roboczego i wybrałem zadbany nie zardzewiały egzemplarz C15. Teraz po 3 latach jestem z tego zakupu niezadowolony, polecam więc coś bardziej współczesnego, np. Combo, innych tego typu aut nie znam (z użytkowania) więc się nie wypowiadam. |
|
Data: 2011-07-25 20:49:38 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Zakup C15 | |
Użytkownik "Wojciech Wrodarczyk" <w.wrodarczyk@wp.pl> napisał w wiadomości
Genralnie auto prymitywne do bólu (a jestem tolerancyjny na tym punkcie). dodatkowy punkt to _beznadziejne_ światła. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2011-08-05 18:49:17 | |
Autor: ToMasz | |
Zakup C15 | |
W dniu 25.07.2011 18:10, Wojciech Wrodarczyk pisze:
Jestem szczęśliwym / nieszczęśliwym uzytkownikiem c15 z końca produkcjiDa sie, ale są niewygodne. ja przyspawałem 2 ceowniki - zamontowałem pasy - było OK - rdza jest wszędziewiele z nich nie miało wspomagania, nie było potrzebne - miska olejowa jest tak nisko, że zimą zwykła zaspa ją krzywi (jestoj, chyba nie jeździłeś niskimi autami. Ja bym powiedział ze c15 jest wyskoka, nigdy nie zaorałem miską, a w porównaniu do Partnera1, idzie przez śnieg jak przecinak ( gdzie ten pierwszy sie "wiesza") - jedna wycieraczka, padające zamki, trudności z montażem zamkafabryczne działały przez 10 lat. - rdzewiejące lustra refletktorów,60%znizek w alliansie 350zł. ToMasz |