Zakup - alternatywy dla astry G

Data: 2010-01-15 12:50:57
Autor: Grzechu
Zakup - alternatywy dla astry G
Znajomy przymierza sie do zakupu auta.
Do wydania jest ok. 20 tys PLN.
Kompakt sredniej klasy, nadwozie hatchback 5 drzwi, wiek maks. 8-9 lat.
Przebieg ok. 4-5 tys km/rok.
Chcialby pojezdzic tym autem tak ok. 6 lat i sprzedac za rozsadne pieniadze.
Istotne sa:
-w miare przyzwoity komfort jazdy (wyciszenie, wygodne fotele);
-niskie koszty eksploatacji;
-bezpieczenstwo;

Wstepnie zdecydowany jest na astre G 1.4 16V.
Jakie auta (z jakimi silnikami) powinien jeszcze wziac pod uwage?

Data: 2010-01-15 04:06:57
Autor: Tatanka
On 15 Sty, 12:50, "Grzechu" <igpWYTNI...@op.pl> wrote:
[...]

IMHO:
H Civic VI gen (ostatnie roczniki tj ok 2000) lub H Civic VII gen,
motor 1.4 benz, 90 KM
Mazda 323F, ostatnia gen (do 2003).

Data: 2010-01-15 08:17:56
Autor: Tomek Glowka
On 15 Sty, 13:06, Tatanka <tatanka1...@wp.pl> wrote:
> [...]
> Istotne sa:
> -w miare przyzwoity komfort jazdy (wyciszenie, wygodne fotele);
Kwestie wieku, przebiegu i sprzedazy skreslam, bo to jakies fanaberie
niegodne rozwazania na grupie samochodowej (-;
> Wstepnie zdecydowany jest na astre G 1.4 16V.
> Jakie auta (z jakimi silnikami) powinien jeszcze wziac pod uwage?
H Civic VI gen (ostatnie roczniki tj ok 2000)
Najczesciej wystepuje tylko 1.4. Poza tym nie slyszalem o zadnych
istotnych wadach tych aut.
lub H Civic VII gen,
To juz zupelnie inne podejscie do zakupu. Wg mnie lepiej kupic
starsze, ale zadbane.
Mazda 323F, ostatnia gen (do 2003).
Mam, z silnikiem 1.6, benzynowym. Polecam, ale z kilkoma
zastrzezeniami:
- wg opinii na mazdaspeed nalezy do aut o podwyzszonym ryzyku korozji
- jest dluzsza od wiekszosci kompaktow, ale jesli komus zalezy na
wiekszym bagazniku to musi szukac przesuwanej kanapy i zapomniec o
otworze do wozenia np. nart
- jest dosc cicha i bezpieczna, ale nie "najcichsza" (tu wolalbym np.
Megane czy cos w tym stylu) i "najbezpieczniejsza" (wyposazenie raczej
standardowe)
Kupilem to auto glownie dlatego, ze chcialem miec:
1) wygodne tylne siedzenia (regulacja pochylenia oparc)
_i_
2) automatyczna skrzynie biegow.
Bez 1 kupilbym pewnie Civica
Bez 2 - Fiata Stilo 1.6 lub 1.8
Jesli komus nie przeszkadza swiadomosc istnienia pod maska czesto
padajacych cewek lub zmiennych faz rozrzadu, to w wersji Dynamic jest
to Bardzo Fajne Auto, takie, do ktorego kazdy dziadek z przyjemnoscia
wsiada jadac "tylko raz w tygodniu do kosciola".
Reasumujac, mysle sobie, ze kolega Grzecha jest jednak idealnym
klientem na Golfa. Konkretnie na Golfa IV 1.6. Subiektywnie
mocniejszego niz Honda, powszechniejszego od Mazdy, trwalszego od
Fiata.
pozdrawiam, tomek

Data: 2010-01-15 12:11:32
Autor: to
Grzechu wrote:

[...]

Za 20 tys. spokojnie kupi Mondeo mk3 z dowolnym silnikiem. MoĹźe nawet po pierwszym lifcie. Tylko niech unika TDCI z lat 2001-2003, chyba, Ĺźe juĹź wtryskiwacze i pompa wymienione.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-15 13:19:23
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Grzechu" <igpWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:3bca.00000117.4b5056a1newsgate.onet.pl...
[...]

Corolla z 2003-2004 roku za te pieniądze się znajdzie. Silniki 1,4-1,6 lub diesel.

--
Yogi(n)

Data: 2010-01-15 14:09:14
Autor: Jakub Witkowski
Grzechu pisze:

Kompakt sredniej klasy, nadwozie hatchback 5 drzwi, wiek maks. 8-9 lat.
Chcialby pojezdzic tym autem tak ok. 6 lat i sprzedac za rozsadne pieniadze.

A ile on by chciał wziąć za np. 15-letniego kompakta? :)
O cenie sprzedaży niech w ogóle zapomni... :)

Data: 2010-01-15 14:12:33
Autor: Robert_J
Zakup - alternatywy dla astry G
...wiek maks. 8-9 lat.
Chcialby pojezdzic tym autem tak ok. 6 lat i sprzedac za rozsadne pieniadze.

Zależy co dla kogo znaczy "rozsądne pieniądze" ;-). Za ile on chce sprzedać 15-letnie auto?

-niskie koszty eksploatacji;

wiek 8-9 lat i niskie koszty ekspl. dość trudno pogodzić. Choć nie twierdzę że to niemożliwe, moje poprzednie auto ma już 11 lat i kolega śmiga nim bez większych kosztów :-).

Data: 2010-01-15 14:42:05
Autor: szymo
Grzechu pisze:
[...]

Ford fuks czy tam fokus ale raczej fuks (bo im się udał)

Data: 2010-01-15 14:42:49
Autor: J.F.
Zakup - alternatywy dla astry G
Użytkownik "Grzechu" <igpWYTNIJTO@op.pl> napisał w
Do wydania jest ok. 20 tys PLN.
Kompakt sredniej klasy, nadwozie hatchback 5 drzwi, wiek maks. 8-9 lat.

8-9 lat i 20 tys ? To chyba moze przebierac w ofertach ?

Chcialby pojezdzic tym autem tak ok. 6 lat i sprzedac za rozsadne pieniadze.

Niech zapomni - i u nas sie zrobi w koncu normalniejszy rynek i stare auto bedzie nic nie warte.

No i Mirek moze sprostuje .. ale widzial ktos 15 letniego opla bez dziur na wylot ? :-)

-w miare przyzwoity komfort jazdy (wyciszenie, wygodne fotele);

Astra 1.6 byla dosc cicha, ale tylko do 120km/h. Potem silnik stawal sie wyraznie glosniejszy ..

J.

Data: 2010-01-15 14:44:54
Autor: szymo
Grzechu pisze:
[...]

lub coś takiego

http://www.allegro.pl/item882775870_mitsubishi_colt_jedyny_taki_na_allegro_jak_nowy.html

nie mówię że akurat ten dokładnie egzemplarz ale taki misiu z buszu.
kumple mają i chwalą. Dobre zawieszenie i raczej niepsujliwy ten autek jest.

Data: 2010-01-15 14:53:35
Autor: Pan Piskorz
Zakup - alternatywy dla astry G
kumple mają i chwalą. Dobre zawieszenie i raczej niepsujliwy ten autek jest.

całkiem fajny,
ciasny jak cholera (choć kanapa z tyłu przesuwna),
wątkotwórca chciał ciszę i wygodne fotele - ten tego nie oferuje
P.

Data: 2010-01-15 14:59:21
Autor: szymo
Pan Piskorz pisze:
[...]

Pytanie o jakim przedziale prędkości mówimy - jak będzie pruł 150 to żadnego samochodu nie można nazwać cichym. A ten w normalnej eksploatacji miejskiej naprawdę jest niegłupi.
Co do wygody nie wiem dla mnie był naprawdę fajny ale to też jest subiektywne jak ktoś nie jest zbyt szeroki  w szafie to jest okej jak ma nadwagę to jest nie-okej.

Data: 2010-01-15 15:57:01
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-01-15, Grzechu <igpWYTNIJTO@op.pl> wrote:

[...]

O sensownej sprzedaży piętnastolatka niech zapomni.

Istotne sa:
-w miare przyzwoity komfort jazdy (wyciszenie, wygodne fotele);
-niskie koszty eksploatacji;
-bezpieczenstwo;

Jeśli ma być tanio to samochód musi być popularny: części będą tańsze.

Wstepnie zdecydowany jest na astre G 1.4 16V.
Jakie auta (z jakimi silnikami) powinien jeszcze wziac pod uwage?

Jeśli jeździ w trasy i chce na nich sprawnie wyprzedzać to bym polecił
trochę mocniejszy silnik.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-01-16 17:07:55
Autor: Przemek
Grzechu wrote:
[...]

Jakies dziwne te wasze kryteria  - ja za astre 2.0 DTI  z 2000r
razem z oplatami i wymiana pompy wtryskowej  w sierpniu kiedy w Niemczech byla jeszcze kasa na doplaty wiec importy byly drozsze
 zaplacilem niecale 10000 zl a wy macie dwukrotnie wiekszy budzet i szukacie auta mlodszego  o rok/dwa?
Nastepni fanatycy aut z polskiego salonu jezdzonego przez dziadka?
Z takim budzetem szukalbym juz astry H (tym bardziej ze chcecie benzyne )

Zakup - alternatywy dla astry G