Zakup - alternatywy dla astry G

Data: 2010-01-15 04:06:57
Autor: Tatanka
Zakup - alternatywy dla astry G
On 15 Sty, 12:50, "Grzechu" <igpWYTNI...@op.pl> wrote:
Znajomy przymierza sie do zakupu auta.
Do wydania jest ok. 20 tys PLN.
Kompakt sredniej klasy, nadwozie hatchback 5 drzwi, wiek maks. 8-9 lat.
Przebieg ok. 4-5 tys km/rok.
Chcialby pojezdzic tym autem tak ok. 6 lat i sprzedac za rozsadne pieniadze.
Istotne sa:
-w miare przyzwoity komfort jazdy (wyciszenie, wygodne fotele);
-niskie koszty eksploatacji;
-bezpieczenstwo;

Wstepnie zdecydowany jest na astre G 1.4 16V.
Jakie auta (z jakimi silnikami) powinien jeszcze wziac pod uwage?

IMHO:
H Civic VI gen (ostatnie roczniki tj ok 2000) lub H Civic VII gen,
motor 1.4 benz, 90 KM
Mazda 323F, ostatnia gen (do 2003).

Data: 2010-01-15 08:17:56
Autor: Tomek Glowka
On 15 Sty, 13:06, Tatanka <tatanka1...@wp.pl> wrote:
> [...]
> Istotne sa:
> -w miare przyzwoity komfort jazdy (wyciszenie, wygodne fotele);
Kwestie wieku, przebiegu i sprzedazy skreslam, bo to jakies fanaberie
niegodne rozwazania na grupie samochodowej (-;
> Wstepnie zdecydowany jest na astre G 1.4 16V.
> Jakie auta (z jakimi silnikami) powinien jeszcze wziac pod uwage?
H Civic VI gen (ostatnie roczniki tj ok 2000)
Najczesciej wystepuje tylko 1.4. Poza tym nie slyszalem o zadnych
istotnych wadach tych aut.
lub H Civic VII gen,
To juz zupelnie inne podejscie do zakupu. Wg mnie lepiej kupic
starsze, ale zadbane.
Mazda 323F, ostatnia gen (do 2003).
Mam, z silnikiem 1.6, benzynowym. Polecam, ale z kilkoma
zastrzezeniami:
- wg opinii na mazdaspeed nalezy do aut o podwyzszonym ryzyku korozji
- jest dluzsza od wiekszosci kompaktow, ale jesli komus zalezy na
wiekszym bagazniku to musi szukac przesuwanej kanapy i zapomniec o
otworze do wozenia np. nart
- jest dosc cicha i bezpieczna, ale nie "najcichsza" (tu wolalbym np.
Megane czy cos w tym stylu) i "najbezpieczniejsza" (wyposazenie raczej
standardowe)
Kupilem to auto glownie dlatego, ze chcialem miec:
1) wygodne tylne siedzenia (regulacja pochylenia oparc)
_i_
2) automatyczna skrzynie biegow.
Bez 1 kupilbym pewnie Civica
Bez 2 - Fiata Stilo 1.6 lub 1.8
Jesli komus nie przeszkadza swiadomosc istnienia pod maska czesto
padajacych cewek lub zmiennych faz rozrzadu, to w wersji Dynamic jest
to Bardzo Fajne Auto, takie, do ktorego kazdy dziadek z przyjemnoscia
wsiada jadac "tylko raz w tygodniu do kosciola".
Reasumujac, mysle sobie, ze kolega Grzecha jest jednak idealnym
klientem na Golfa. Konkretnie na Golfa IV 1.6. Subiektywnie
mocniejszego niz Honda, powszechniejszego od Mazdy, trwalszego od
Fiata.
pozdrawiam, tomek

Zakup - alternatywy dla astry G