Zakup auta - jakie teraz formalnosci?

Data: 2013-12-09 08:41:22
Autor: Darma
Zakup auta - jakie teraz formalnosci?
Jakie formalnoci naley speni po zakupie auta od innej firmy?
Urzd np. powiatowy (nowa tablica rejestracyjna?) Zmiana ubezpieczenia? etc.
Co ze sob zabra - faktura, karta pojazdu etc.?

Data: 2013-12-09 01:30:22
Autor: Przemek
Zakup auta - jakie teraz formalnosci?
W dniu poniedziaek, 9 grudnia 2013 08:41:22 UTC+1 uytkownik Darma napisa:
Jakie formalno�ci nale�y spe�ni� po zakupie auta od innej firmy?
(...)
Co ze sob� zabra�?

Kogo dorosego...

Data: 2013-12-09 10:49:13
Autor: Darma
Zakup auta - jakie teraz formalnosci?
Co ze sob� zabra�?

Dzieki Przemku. A tak serio:
- czy jak auto kupila firma od firmy to i tak trzeba isc do urzedu skarbowego i zaplacic 2% od wartosci?
Czy jak auto bylo kupione na fakture VAT to te formalnosci sa zbedne?
- czy do urzedu komunikacji mozna zabrac tylko prawo jazdy czy dow. osobisty jest wymagany?
W tej chwili mam przy sobie tylko prawko (i tam jest pesel) a dowod osobisty mam w innym miescie.
- czy jak jest to inny powiat (niz poprzednia rejestracja) to zmiana tablic jest wymagana?

Data: 2013-12-09 10:22:55
Autor: masti
Zakup auta - jakie teraz formalnosci?
Dnia pięknego Mon, 09 Dec 2013 10:49:13 +0100 osobnik zwany Darma napisał:

Co ze sobďż˝ zabraďż˝?

Dzieki Przemku. A tak serio:
- czy jak auto kupila firma od firmy to i tak trzeba isc do urzedu
skarbowego i zaplacic 2% od wartosci?

nie

Czy jak auto bylo kupione na
fakture VAT to te formalnosci sa zbedne?

tak

- czy do urzedu komunikacji
mozna zabrac tylko prawo jazdy czy dow. osobisty jest wymagany?

dowód tożsamości. Prawo jazdy jest zbędne.

[...]

przy okazji spytaj księgowego jak rozlicza się samochód na firmę bo to nie jest trywialne w naszym systemie podatkowym. w zależności od tego czy firma jest czy nie jest płatnikiem VAT

--
Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-12-09 11:35:56
Autor: Darma
[...]

Dzieki. Tylko jeszcze jedno. Jak nie mam przy sobie dow. osobistego czy moge pojsc do urzedu komunikacji tylko z prawem jazdy.
Nie mam dowodu przy sobie a chce teraz zalatwic wszystkie formalnosci w miejscu zameldowania.

Data: 2013-12-09 02:42:04
Autor: WS
Zakup auta - jakie teraz formalnosci?
W dniu poniedziaek, 9 grudnia 2013 11:35:56 UTC+1 uytkownik Darma napisa:
Jak nie mam przy sobie dow. osobistego czy moge pojsc do urzedu komunikacji tylko z prawem jazdy.

Nie, PJ to nie dokument tozszamosci (w PL)
Powinno sie dac z paszportem ;)

opis procedury: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=3276&sub=procedura&proc=KM-2

WS

Data: 2013-12-11 11:45:03
Autor: Darma
Zakup auta - jakie teraz formalnosci?
Nie, PJ to nie dokument tozszamosci (w PL)
Powinno sie dac z paszportem ;)

Paszport i prawo jazdy  wystarczy.

Data: 2013-12-11 19:48:12
Autor: Rafa Grzelak
Darma wrote:

> Nie, PJ to nie dokument tozszamosci (w PL)
> Powinno sie dac z paszportem ;)

Paszport i prawo jazdy  wystarczy.

PJ nie jest wymagane do zarejestrowania auta.
Nie trzeba byc kierowca, zeby byc wlascicielem.

--
Pozdrawiam, Rafa.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2013-12-09 10:38:52
Autor: masti
Dnia pięknego Mon, 09 Dec 2013 11:35:56 +0100 osobnik zwany Darma napisał:

[...]

w prawie jazdy powinieneś mieć aktualny adres zameldowania i zdjęcie. Więc powinno być OK. Choć  formalnie dowodem tożsamości jest dowód osobisty, paszport, bądź karta stałęgo pobytu

--
Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl

Zakup auta - jakie teraz formalnosci?