Zakup auta na firmę za gotówkę - jakie mo żliwości

Data: 2010-02-04 13:14:03
Autor: Michał
Zakup auta na firmę za gotówkę - jakie mo żliwości
Witam

Czy w przypadku małej jednoosobowej firmy informatycznej z rozliczeniem kwartalnym mogę zakupić auto na firmę?
Czy musi ono mieć homologację ciężarową?
Chciałbym zakupić używane auto na firmę mniej więcej za równowartość 3 miesięcznych dochodów (może ciut więcej). Czy nie zapłacę za ten okres podatku dochodowego i VAT-u?
Czy wystarczy że znajdę dowolny samochód z fakturą VAT?

Po jakim czasie będę go mógł sprzedać? Rozumiem że kwotę która uzyskam za niego będę musiał potem wliczyć w przychód firmy?

Czy można wliczać w takim przypadku paliwo do kosztów?

Nie chce kupować auta na leasing ani kredyt bo nie chce kupować AC które byłoby dość wysokie (niski wiek, dość duży silnik).

Pozdrawiam

Data: 2010-02-04 05:35:20
Autor: Jarek Andrzejewski
Zakup auta na firmê za gotówkê - jakie mo¿li wo¶ci
On 4 Lut, 13:14, Micha³ <michal_...@onet.pl> wrote:
Witam

Czy w przypadku ma³ej jednoosobowej firmy informatycznej z rozliczeniem
kwartalnym mogê zakupiæ auto na firmê?

nie, bez zezwolenia Prezesa Rady Ministrów i Ministra Finansów :-)

Czy musi ono mieæ homologacjê ciê¿arow±?

nie

Chcia³bym zakupiæ u¿ywane auto na firmê mniej wiêcej za równowarto¶æ 3
miesiêcznych dochodów (mo¿e ciut wiêcej). Czy nie zap³acê za ten okres
podatku dochodowego i VAT-u?

VAT odliczasz w czê¶ci, je¶li ciê¿arowe lub w ogóle, je¶li osobowe
(pogooglaj), ale PDOF - tylko amortyzuj±c auto (chyba, ¿e zamierzasz
je sprzedaæ przed up³ywem roku).

Po jakim czasie bêdê go móg³ sprzedaæ? Rozumiem ¿e kwotê która uzyskam
za niego bêdê musia³ potem wliczyæ w przychód firmy?

nie ma PDOF, je¶li sprzedasz go po (bodaj) 6 latach od chwili, gdy
przestanie byæ ¶rodkiem trwa³ym

Czy mo¿na wliczaæ w takim przypadku paliwo do kosztów?

mo¿na

Nie chce kupowaæ auta na leasing ani kredyt bo nie chce kupowaæ AC które
by³oby do¶æ wysokie (niski wiek, do¶æ du¿y silnik).

bardzo s³usznie; trzeba jednak pamiêtaæ, ¿e jak sam to auto
"popsujesz" (np. sprawdzaj±c g³êboko¶æ rowu), to bez AC naprawa nie
bêdzie kosztem podatkowym.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-02-04 14:53:40
Autor: Micha³
Zakup auta na firmê za gotówkê - jakie mo¿liwo¶ci

> nie, bez zezwolenia Prezesa Rady Ministrów i Ministra Finansów :-)

Aha, czyli tylko ³apówka a za takie rzeczy bior± za du¿o.

> mo¿na

To w takim razie je¶li mam swoje auto (nie firmowe) to czy mogê wliczaæ paliwo do kosztów? Czy tylko je¶li jestem jego 100% w³a¶cicielem czy tak¿e je¶li jestem w³a¶cicielem w 95% (5% w³a¶cicielem jest inna osoba ze wzglêdu na ni¿sze OC).

Czy tylko wtedy mogê odliczaæ jakbym podarowa³ takie auto firmie (i wtedy nie musi byæ faktury VAT bo i tak nic nie odliczê ani nie musi byæ ciê¿arowe).

Pozdrawiam

Data: 2010-02-04 07:34:33
Autor: Jarek Andrzejewski
On 4 Lut, 14:53, Micha³ <michal_...@onet.pl> wrote:

 > mo¿na

To w takim razie je¶li mam swoje auto (nie firmowe) to czy mogê wliczaæ
paliwo do kosztów? Czy tylko je¶li jestem jego 100% w³a¶cicielem czy

mo¿esz, ale mususz prowadziæ ewidencjê przebiegu (i odpowiednio kwoty
odliczeñ korygowaæ)

tak¿e je¶li jestem w³a¶cicielem w 95% (5% w³a¶cicielem jest inna osoba
ze wzglêdu na ni¿sze OC).

chyba nie ma znaczenia, kto jest w³a¶cicielem auta

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

P.S. Nie pisz na priv, a je¶li ju¿ musisz, to u¿ywaj prawdziwego
adresu email.

Data: 2010-02-04 21:59:10
Autor: 'Tom N'
Zakup auta na firmê za gotówkê - jakie mo¿liwo¶ci
Jarek Andrzejewski w

[...]

A ja nie googla³em i odliczy³em w czê¶ci (osobowe) i w ca³o¶ci (ciê¿arowe)
-- co¶ ¼le zrobi³em?

[...]

Ciekawa wyk³adnia, bo do tej pory by³a taka, ¿e niewa¿ne kto popsuje, to
przychód z odszkodowania jest, a przy braku dobrowolnego ubezpieczenia
kosztów nie ma...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-02-04 22:11:48
Autor: Piotrek
On 2010-02-04 21:59, 'Tom N' wrote:

Ciekawa wyk³adnia, bo do tej pory by³a taka, ¿e niewa¿ne kto popsuje, to
przychód z odszkodowania jest, a przy braku dobrowolnego ubezpieczenia
kosztów nie ma...

A ¶cislej mówi±c przychód jest, o ile jest nadwy¿ka odszkodowania z OC nad poniesionymi kosztami remontu powypadkowego.

Piotrek

Data: 2010-02-04 22:16:48
Autor: 'Tom N'
Piotrek w <news:hkfdbe$jo$1atlantis.news.neostrada.pl>:

On 2010-02-04 21:59, 'Tom N' wrote:
[...]

Przychód w omawianym przypadku jest zawsze! Wê¿ykiem to sobie podkre¶l i
zapamiêtaj.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-02-04 14:24:47
Autor: Jarek Andrzejewski
On 4 Lut, 22:16, 'Tom N' <n...@int.dyndns.org.invalid> wrote:
> [...]

> nad poniesionymi kosztami remontu powypadkowego.

Przychód w omawianym przypadku jest zawsze! Wê¿ykiem to sobie podkre¶l i

Na szczê¶cie s±dy uwa¿aj± ostatnio inaczej (wygooglaj moje posty z
ostatniego tygodnia-dwóch: poda³em sygnatury spraw, w których zapad³y
wyroki potwierdzaj±ce, ¿e kasa zwrócona przez TU za naprawê nie jest
opodatkowana)

Szuka³em tego rok temu, gdy pewien jegomo¶æ zatrzyma³ siê nieco dalej
ni¿ koniec mojego tylnego zderzaka (a nie mam AC).

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-02-04 22:46:03
Autor: Piotrek
On 2010-02-04 22:16, 'Tom N' wrote:

Przychód w omawianym przypadku jest zawsze! Wê¿ykiem to sobie podkre¶l i
zapamiêtaj.

A masz jakie¶ wsparcie?

P.

Data: 2010-02-05 13:08:17
Autor: 'Tom N'

On 2010-02-04 22:16, 'Tom N' wrote:
Przychód w omawianym przypadku jest zawsze! Wê¿ykiem to sobie podkre¶l i
zapamiêtaj.

A masz jakie¶ wsparcie?

Takie, ¿e OC ma pokryæ straty w maj±tku, i TU ma obowi±zek wyp³aciæ
odszkodowanie niezale¿nie od tego czy zosta³y poniesione jakiekolwiek koszty
przywrócenia do stanu sprzed zdarzenia. Wystarczy spojrzeæ na definicjê przychodu:
1. Za przychód z dzia³alno¶ci, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uwa¿a
siê kwoty nale¿ne, choæby nie zosta³y faktycznie otrzymane

I teraz pytania:
kiedy kwota staje sie nale¿na?
czy wydatki zosta³y poniesione?
je¶li by³y wydatki, to kiedy nast±pi³ ich zwrot?
czy, i jak zaksiêgowaæ dokumenty w KPiR?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-02-05 13:46:34
Autor: Piotrek
On 2010-02-05 13:08, 'Tom N' wrote:
[...]

Mo¿e jednak popatrz sobie na:
- wyroki i uchwa³y SN dotycz±ce istoty i funkcji ubezpieczenia OC (miêdzy innymi V CKN 1273/00, III CZP 24/04 OSNC 2005/7-8/117),
- decyzje IS (BI/4218-0038/07, BI/4218-0039/07)
- a nawet wyja¶nienia MinFin cytowane przez Kolegê Jarka (o ile mnie pamiêæ nie myli - w±tek z OC w subject)
- PDOF art. 14 ustêp 2 punkt 12 *oraz* 14 ustêp 3 punkt 3a

Tak wiêc w przypadku "niemania" AC ca³e odszkodowanie OC jest w ca³o¶ci przychodem *jedynie* w sytuacji je¶li nie zdecydujesz siê naprawiaæ ¦T.

W ka¿dym innym przypadku przychodem jest *jedynie* cze¶æ ponad poniesione koszty naprawy / przywrócenia do stanu pierwotnego.

Zauwa¿, ¿e sprawca mo¿e naprawiæ szkodê równie¿ samodzielnie ;lub na swój koszt. Czy uwa¿asz, ze masz wtedy przychód z nieodp³atnego ¶wiadczenia?

Piotrek

Data: 2010-02-05 14:50:31
Autor: 'Tom N'

On 2010-02-05 13:08, 'Tom N' wrote:
[...]

[...]

Ale¿ widzia³em i zada³em pytania, do których nie raczy³e¶ sie odnie¶æ ni w
z±b.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-02-05 17:07:56
Autor: Piotrek
On 2010-02-05 14:50, 'Tom N' wrote:
Ale¿ widzia³em i zada³em pytania, do których nie raczy³e¶ sie odnie¶æ ni w
z±b.

OK.

kiedy kwota staje sie nale¿na?

Pytasz w kontek¶cie daty przychodu?
Je¶li tak, to ta data nie ma przecie¿ znaczenia.
Dat± przychodu jest data otrzymania odszkodowania.

czy wydatki zosta³y poniesione?

Nie bardzo rozumiem pytania.

Ale ¿eby zaksiêgowaæ jedynie (ewentualn±) nadwy¿kê odszkodowania nad kosztami naprawy to IMHO koszty powinny zostaæ poniesione.

je¶li by³y wydatki, to kiedy nast±pi³ ich zwrot?

Oczywi¶cie w chwili otrzymania odszkodowania.

czy, i jak zaksiêgowaæ dokumenty w KPiR?

Ró¿nicê pomiêdzy *poniesionymi* wydatkami i otrzymanym odszkodowaniem, z dat± faktycznego otrzymania odszkodowania.

Pasuje?

Piotrek

Data: 2010-02-06 10:17:05
Autor: Gotfryd Smolik news

On 2010-02-05 14:50, 'Tom N' wrote:

kiedy kwota staje sie nale¿na?

Pytasz w kontek¶cie daty przychodu?
Je¶li tak, to ta data nie ma przecie¿ znaczenia.
Dat± przychodu jest data otrzymania odszkodowania.

  No to teraz ja podr±¿ê.
  Odszkodowanie otrzymano 27.I.2010
  29.I auto idzie do warsztatu.
  Naprawa skoñczona i kwit wystawiony zostanie 18.II,
ale nale¿no¶æ jest (taki dobry warsztat siê trafi³,
sta³y klient i tak dalej, daje 3 tygodnie :P) wymagalna
2.III.2010; co z wpisami?
  Korekta? Dwie? ;)

czy wydatki zosta³y poniesione?

Nie bardzo rozumiem pytania.

Ale ¿eby zaksiêgowaæ jedynie (ewentualn±) nadwy¿kê odszkodowania nad kosztami naprawy to IMHO koszty powinny zostaæ poniesione.

  Znaczy w rozumieniu "poniesienia", wa³kowanym tu
kilka lat temu przy okazji kwalifikowania "kasowego
prowadzenia KPiR" (przed zmian± w ustawie)?

[...]

  Nie pasuje.
  Popatrz na przyk³ad który poda³em.
  Za³o¿eie, ¿e odszkodowanie zostanie wyp³acone *PO*
naprawie mo¿e i jest "praktyczne", ale nie ma ¿adnego
przepisu który ZMUSZA£BY to TAKIEJ kolejno¶ci zdarzeñ.

  ZU ma obowi±zek wyp³aciæ odszkodowanie *bez* naprawy,
naprawê sobie zrobiê jak bêdê mia³ za co.

  To za¶ prowadzi do "przekwalifikowania" i musia³oby
oznaczaæ konieczno¶æ robienia korekt w ewidencjach.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-06 12:19:27
Autor: Piotrek
On 2010-02-06 10:17, Gotfryd Smolik news wrote:
No to teraz ja podr±¿ê.
[...]

Z ostro¿no¶ci procesowej naprawia³bym przed uzyskaniem odszkodowania.

Czyli:
- wycena
- naprawa
- wyp³ata bezspornej czê¶ci odszkodowania
- 2 lata szamotania siê w s±dzie z TU ;-)
- wyp³ata reszty odszkodowania

Mo¿e da³oby siê naprawiaæ "po" i robiæ korektê ale ja tego nie potrafiê wyczytaæ.

Znaczy w rozumieniu "poniesienia", wa³kowanym tu
kilka lat temu przy okazji kwalifikowania "kasowego
prowadzenia KPiR" (przed zmian± w ustawie)?

Kiedy¶ przeczyta³em zalecane przez Ciebie 2 tysi±ce postów ;-) jednak tego w±tku akurat nie pamiêtam.

[...]

Generalnie masz racjê, natomiast nie jest to dla mnie problemem - choæby z tego powodu, ¿e do swoich pojazdów mam AC.

To za¶ prowadzi do "przekwalifikowania" i musia³oby
oznaczaæ konieczno¶æ robienia korekt w ewidencjach.

O ile da siê to przeprowadziæ *zgodnie* z liter± prawa.

Piotrek

Data: 2010-02-06 12:56:33
Autor: 'Tom N'

On 2010-02-06 10:17, Gotfryd Smolik news wrote:
No to teraz ja podr±¿ê.
[...]

Pacjent nie ma wolnych ¶rodków na naprawê przed...

Czyli:
- wycena

Czyli uznanie przez TU swojej odpowiedzialno¶ci
- naprawa
- wyp³ata bezspornej czê¶ci odszkodowania

Pacjent nie ma wolnych...
Czas naprawy wykracza poza termin wyp³aty przez TU

Mo¿e da³oby siê naprawiaæ "po" i robiæ korektê ale ja tego nie potrafiê wyczytaæ.

Pacjent nie ma...

;P

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-02-06 15:51:27
Autor: Piotrek
On 2010-02-06 12:56, 'Tom N' wrote:
[...]
Pacjent nie ma...

Ale to ju¿ jest problem pacjenta.

Oczywi¶cie jak kto¶ jedzie na styk z finansowaniem to ma problem ...
Ale mo¿e w takim przypadku powinien sobie przemy¶leæ za³o¿enia do swojego biznesu.

Albo wzi±æ kredyt/po¿yczkê i jej koszty wpu¶ciæ w odszkodowania (bo pojazd by³ mu potrzebny natychmiast).

Zgadujê, ¿e daje siê to zrobiæ - przynajmniej mnie uda³o siê kiedy¶ wpu¶ciæ koszt wynajmu pojazdu zastêpczego, chocia¿ oczywi¶cie bez pogro¿enia palcem (s±dem) siê nie oby³o.

Piotrek

Data: 2010-02-08 02:47:23
Autor: Jarek Andrzejewski
On 6 Lut, 15:51, Piotrek <piot...@pisz.na.berdyczow.info> wrote:
On 2010-02-06 12:56, 'Tom N' wrote:

> [...]

Oczywi¶cie jak kto¶ jedzie na styk z finansowaniem to ma problem ...
Ale mo¿e w takim przypadku powinien sobie przemy¶leæ za³o¿enia do

Niekoniecznie. Ja mia³em rok temu "chorobê" tylnego zderzaka po tym,
jak inny "pacjent" nie doceni³ zimy i ¼le oceni³ drogê hamowania. Auto
nie ucierpia³o w stopniu, który uniemo¿liwia³by (albo nawet tylko
utrudnia³) jazdê nim i nie widzia³em powodu naprawy go przed
uzyskaniem odszkodowania.
Korzysta³em z us³ug zak³adu wspó³pracuj±cego z TU (Axa) i oni znale¼li
czê¶ci i wycenili us³ugê. TU przela³o (netto), ja przela³em do
zak³adu, dop³aci³em VAT.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-02-08 12:13:50
Autor: Piotrek
On 2010-02-08 11:47, Jarek Andrzejewski wrote:
[...]

Potencjalny problem mo¿e polegaæ na tym, ¿e zarówno w art. 14.3.3a jak i w wyja¶nieniach MinFin jest mowa o zwrocie kosztów *poniesionych* przez podatnika i nie uwzglêdnionych jako KUP.

Natomiast sytuacja kiedy najpierw otrzymujesz odszkodowania, za¶ pó¼niej naprawiasz auto na które nie masz AC jest jakby nieco inna z podatkowego punktu widzenia (inna kolejno¶æ zdarzeñ).

Dlatego napisa³em, ¿e gdyby by³a taka potrzeba to po wycenie i z³o¿eniu kwitów do TU naprawi³bym pojazd bez czekania na wyp³atê odszkodowania.

Oczywi¶cie mo¿e to jest nadmierna ostro¿no¶æ, ale literalnie czytaj±c przepisy wydaje siê, ¿e tak w³asnie nale¿a³oby zrobiæ.

Piotrek

Data: 2010-02-06 23:08:21
Autor: Gotfryd Smolik news

On 2010-02-06 10:17, Gotfryd Smolik news wrote:
2.III.2010; co z wpisami?
Korekta? Dwie? ;)

Z ostro¿no¶ci procesowej naprawia³bym przed uzyskaniem odszkodowania.

  Y-y.
  Mi chodzi o to, ¿e:
- je¶li niezaliczenie do przychodów jest dopuszczalne (bez
   ograniczeñ), ale pod warunkiem roli "zwrotu"
- wyp³ata przed napraw± nie jest niczym dziwnym (prawnie)
....to "co¶" trzeba z tym móc zrobiæ.
  :)

Mo¿e da³oby siê naprawiaæ "po" i robiæ korektê ale ja tego nie potrafiê wyczytaæ.

  W³a¶nie usi³ujê ustaliæ, czy próba takiej interpretacji czasem
nie prowadzi do wniosku, ¿e zwrot *przed* napraw± "nie jest
zwrotem".
  Jak kto¶ tu ju¿ pisa³ o "artystach"... ;)

[...]

  Wersja "koñcowa wyja¶niona":
http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/msg/16250113dab59634
....i link do:
http://ksiegowosc.infor.pl/rachunkowosc/zasady-ogolne/62167,Kiedy-ksiegowac-faktury-- stosujac-metode-kasowa-i-memorialowa.html

  Poprzednio co najmniej czê¶æ podatników traktowa³a kasowo *zap³atê*
(a nie koszt).

ZU ma obowi±zek wyp³aciæ odszkodowanie *bez* naprawy,
naprawê sobie zrobiê jak bêdê mia³ za co.

Generalnie masz racjê, natomiast nie jest to dla mnie problemem

  A to rozumiem :)
  Mnie te¿ nie dotyczy, ale tak gwoli wyja¶nienia...

To za¶ prowadzi do "przekwalifikowania" i musia³oby
oznaczaæ konieczno¶æ robienia korekt w ewidencjach.

O ile da siê to przeprowadziæ *zgodnie* z liter± prawa.

  I o to w sumie jest pytanie: jak i *dlaczego* nale¿y wtedy
zrobiæ.
  To pytanie (IMVHO) wyja¶nia pierwotn± w±tpliwo¶æ - co do
sporz±dzenia listy zale¿no¶ci zdarzeñ :)

  Przychód oczywi¶cie mo¿e byæ korygowany (np. zwrot towaru),
pytaniem jest kwalifikacja rodzaju korekty w tym przypadku.
"Przychód na przychód nieopodatkowany" chyba :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-04 23:51:49
Autor: Gotfryd Smolik news

On 2010-02-04 21:59, 'Tom N' wrote:
[...]

  Przeoczy³e¶ niedawny w±tek, w którym pokazano jak prawnik wykrêci³
kota ogonem i obszed³ literalny zapis, wskazuj±c i¿ w pierwszej
kolejno¶ci wyp³atê odszkodowania przeznaczon± na wydatek za naprawê
mo¿na potraktowaæ jako "zwrot kosztów", za¶ "zwrot" podstaw±
opodatkowania nie jest.

  Nijak mi to nie pasuje do litery przepisu art. 14.2.12, skoro
tam nie ma ¯ADNEGO uwarunkowania dla odszkodowania (napisano,
¿e jest przychodem, a wiêc *bez* wzglêdu na to, jak± funkcjê pe³ni)
ani do... jak to kiedy¶ Maddy okre¶li³a przy okazji terminu zaliczenia
ZUS w koszty *lub* odliczenie? (znaczy, ¿e bez wzglêdu na sposób
zaliczenia, traktowanie ma byæ "równe", takie samo).

  Uzale¿nienie zaliczenia *takiego samego* odszkodowania raz
do przychodów a raz nie, w zale¿no¶ci od tego czy podatnik
zaliczy³ wydatek w KUP (jak mia³ ubezpieczenie) lub nie
zaliczy³ (jak nie mia³), mimo ¿e litera przepisu tak NIE
STANOWI, jest dla mnie zagadk± :]
  No ale skoro s±d ³ykn±³ taki kawa³ek, to mo¿e jest co¶
co przeoczy³em.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-05 00:28:37
Autor: Piotrek
On 2010-02-04 23:51, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Art. 14.3.3a ?

Piotrek

Data: 2010-02-05 13:41:05
Autor: 'Tom N'
Piotrek w <news:hkflsd$8lk$1nemesis.news.neostrada.pl>:

On 2010-02-04 23:51, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

3. Do przychodów, o których mowa w ust. 1 i 2, nie zalicza siê:
3a) zwróconych innych wydatków nie zaliczonych do kosztów uzyskania
przychodów,

IMHO intencja ustawodawcy jest taka:

Przychód z odszkodowania jest zawsze
Je¶li zosta³y poniesione wydatki i mog³e¶ je zaliczyæ do kosztów, ale tego
nie zrobi³e¶ i dosta³e¶ zwrot, to odpowiednio korygujesz przychód o te
wydatki, a koszty wynosz± zero, je¶li wpisa³e¶ w koszty to nie korygujesz i
masz dokumenty na poniesione koszty

Status jest zachowany -- podatek od dochodu bêdzie taki sam. A, ¿e jest jak jest, to zapewne znajdzie siê artysta od literek, który na
korzy¶æ skarbu pañstwa wy³uska s³owa "wydatki nie zaliczone do kosztów"  w
kontek¶cie "Nie uwa¿a siê za koszty"...  ;)
 --
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-02-05 13:51:04
Autor: Piotrek
On 2010-02-05 13:41, 'Tom N' wrote:
IMHO intencja ustawodawcy jest taka:
[...]

A to ju¿ jest Twoja interpretacja.
IMHO jeste¶ w b³êdzie.

Piotrek

Data: 2010-02-05 14:52:20
Autor: 'Tom N'

On 2010-02-05 13:41, 'Tom N' wrote:
IMHO intencja ustawodawcy jest taka:
[...]

A to ju¿ jest Twoja interpretacja.
IMHO jeste¶ w b³êdzie.

Prêgierzowe ciêcie cytatów?

To przypomnê co napisa³em równie¿:

Data: 2010-02-06 10:07:03
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 5 Feb 2010, 'Tom N' wrote:

[...]

  Przyznam, ¿e tego zastrze¿enia nie widzê: napisano "nie zaliczonych",
a to IMO oznacza, ¿e zarówno "podlegaj±cych zaliczeniu do kosztów, ale
nie zaliczonych" jak i "nie podlegaj±cych zaliczeniu w koszty".

A, ¿e jest jak jest, to zapewne znajdzie siê artysta od literek, który na
korzy¶æ skarbu pañstwa wy³uska s³owa "wydatki nie zaliczone do kosztów"
w kontek¶cie "Nie uwa¿a siê za koszty"...  ;)

  No, arty¶ci bywaj± wielcy, wytoczenie sprawy o freeware te¿ mia³o
miejsce, wiêc mo¿e byæ ciekawie ;)
  Ale IMVHO, o ile jest ju¿ precedens, to (mimo ¿e w .pl precedens
nie obowi±zuje) "arty¶ci" siê zastanowi± :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-06 10:00:32
Autor: Gotfryd Smolik news
Zakup auta na firmê za gotówkê - jakie mo¿liwo¶ci
On Fri, 5 Feb 2010, Piotrek wrote:

No ale skoro s±d ³ykn±³ taki kawa³ek, to mo¿e jest co¶
co przeoczy³em.

Art. 14.3.3a ?

  O, thx.

pzdr, Gotfryd

Zakup auta na firmę za gotówkę - jakie mo żliwości