Zakup auta niby od firmy

Data: 2013-11-02 22:59:07
Autor: Marek
Zakup auta niby od firmy
Witajcie! Mam nadzieję, że pomożecie mi podjąć decyzję w sprawie zakupu auta. A więc sprzedaje je koleś, który ma zarejestrowaną działalność gospodarczą jako handel samochodami. Ma do sprzedania autko, które chętnie bym kupił, ale... Jest umowa kupna z poprzednim właścicielem sprzed nieco ponad miesiąca. Gość twierdzi, że kupił go dla siebie na czas oczekiwania na nową skrzynię biegów do samochodu, którym zwykle jeździ. Teraz pytanie, czy kupując przedmiotowe auto, nawet jako firma handlująca samochodami, nie ma obowiązku przerejestrowania? Bo DR nadal jest stary, wystawiony na poprzedniego właściciela. Oczywiście ewentualna sprzedaż na fakturę VAT.
Czy jest tu potencjalnie jakiś wałek? A może ktoś ma jakieś informacje na temat tej firmy - LUTEX Zbigniew Lutek z Milanówka.
Z góry dzięki wielkie za wszelką pomoc.

Pozdrawiam
Marek

Data: 2013-11-02 23:24:03
Autor: Konfabulator
Zakup auta niby od firmy
Oprócz fv musi Ci daæ orygina³ umowy miêdzy nim a w³a¶cicielem z dowodu lub potwierdzon± NOTARIALNIE kopiê takiej umowy (koszt ok. 17 z³). Bez tej poprzedniej umowy samochód jest nieprzerejstrowywalny. Przerejestrowaæ powinien, ale za nie zrobienie tego nie ma ¿adnej kary i wiele osób i handlarzy tego nie robi.

Data: 2013-11-03 06:03:07
Autor: Jarek S.
Zakup auta niby od firmy

U¿ytkownik "Marek" <marek.korbecki@livesound.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:l53sj6$u0m$1node2.news.atman.pl...
Witajcie! Mam nadziejê, ¿e pomo¿ecie mi podj±æ decyzjê w sprawie zakupu auta. A wiêc sprzedaje je kole¶, który ma zarejestrowan± dzia³alno¶æ gospodarcz± jako handel samochodami. Ma do sprzedania autko, które chêtnie bym kupi³, ale... Jest umowa kupna z poprzednim w³a¶cicielem sprzed nieco ponad miesi±ca. Go¶æ twierdzi, ¿e kupi³ go dla siebie na czas oczekiwania na now± skrzyniê biegów do samochodu, którym zwykle je¼dzi. Teraz pytanie, czy kupuj±c przedmiotowe auto, nawet jako firma handluj±ca samochodami, nie ma obowi±zku przerejestrowania? Bo DR nadal jest stary, wystawiony na poprzedniego w³a¶ciciela. Oczywi¶cie ewentualna sprzeda¿ na fakturê VAT.
Czy jest tu potencjalnie jaki¶ wa³ek? A mo¿e kto¶ ma jakie¶ informacje na temat tej firmy - LUTEX Zbigniew Lutek z Milanówka.
Z góry dziêki wielkie za wszelk± pomoc.

Pozdrawiam
Marek

A mo¿e wydoro¶lej i kup sobie prawdziwy samochód zamiast autka.....

Data: 2013-11-03 07:47:38
Autor: Cavallino
Zakup auta niby od firmy

Użytkownik "Marek" <marek.korbecki@livesound.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l53sj6$u0m$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Teoretycznie ma, ale że nie ma za to kary, to niewielu się tym przejmuje, bo to dodatkowe koszty, których można prawie że legalnie uniknąć.

Data: 2013-11-03 08:24:26
Autor: RadoslawF
Zakup auta niby od firmy
Dnia 2013-11-02 22:59, U¿ytkownik Marek napisa³:

Czy jest tu potencjalnie jaki¶ wa³ek? A mo¿e kto¶ ma jakie¶ informacje na temat tej firmy - LUTEX Zbigniew Lutek z Milanówka.
Z góry dziêki wielkie za wszelk± pomoc.

Je¶li po jakim¶ czasie wyjd± wady techniczne lub prawne pojazdu
firma LUTEX nie bêdzie stron±, wszak wedle umowy kupi³e¶ pojazd
od osoby od której kupi³ LUTEX.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-03 08:28:26
Autor: Cavallino
Zakup auta niby od firmy

U¿ytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:l54tnd$rpl$2@node2.news.atman.pl...
[...]

Kto¶ nie zrozumia³ pytania, albo Ty albo ja.
Skoro firma sprzedaj±ca wystawi fakturê, to ONA bêdzie stron± umowy.

Data: 2013-11-03 11:43:46
Autor: RadoslawF
Zakup auta niby od firmy
Dnia 2013-11-03 08:28, U¿ytkownik Cavallino napisa³:

Kto¶ nie zrozumia³ pytania, albo Ty albo ja.
Skoro firma sprzedaj±ca wystawi fakturê, to ONA bêdzie stron± umowy.

To niech kupi i napisze czy faktycznie tê fakturê dosta³.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-06 12:52:10
Autor:
Zakup auta niby od firmy

U¿ytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:l54tnd$rpl$2node2.news.atman.pl...
[...]

Auto kupi³em w maju od firmy handluj±cej autami, dosta³em fv, zarejestrowa³em miesi±c temu - konczylo siê OC.
W starostwie mi³a Pani powiedzia³a tylko "aha" na info, ¿e po 5 miesi±cach od zakupu dopiero siê u nich
pojawi³em.

Pozdrawiam

Zakup auta niby od firmy