Zakup auta z W³och - faktura vat 0% - pomocy

Data: 2014-10-25 17:12:26
Autor: Tomaszek
Zakup auta z W³och - faktura vat 0% - pomocy
Witam,

Sprowadzi³em w grudniu 2013 samochód dostawczy z W³och, zap³aci³em za niego cenê netto, fatura vat 0%

Podczas powrotu do kraju ojaza³o siê, ze auto jest s³abe, ledwo wdrapuje siê na pusto pod wiêksze górki, zdecydowa³em siê ¿e go sprzedam.

Pods³ysz³em gdzie¶, ¿e skoro kupi³em na 0% to te¿ tak muszê sprzedaæ. Sprzeda³em facetowi z faktur± wat zw.

Mijaj± miesi±ce, nikt nic ode mnie nie chce ( my¶lê o urzêdzie skarbowym i nowym w³a¶cicielu ).

Dzi¶ trafiam przypadkowo na artyku³ w internecie, gdzie opisane s± oszustwa odno¶nie podatku vat 0%. Wygl±da na to, ¿e tak¿e - nie¶wiadomie - jestem takim oszustem.

Powinienem sprowadzaj±c do kraju zap³aciæ vat 23% ??

Proszê o pomoc i wyja¶nienie co zrobi³em ¼le i jak to wyprostowaæ
Nie chcê aby za rok albo dwa zapuka³ do mnie U.Skarbowy z kar± i odsetkami.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-27 09:04:09
Autor: Andrew
Zakup auta z W³och - faktura vat 0% - pomocy

U¿ytkownik "Tomaszek" <wojo2010@by.o_n_e.t.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:544bbd7e$0$18088$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Przyda³aby siê jeszcze informacja czy posiadasz NIP unijny i czy sprzeda¿ tego samochodu odby³a siê w systemie transakcji wewn±trzwspólnotowej czy np w w³oskim systemie mar¿y.
Tak czy siak zwolnienie które zastosowa³e¶ istnia³o w zesz³ym roku i przewidziane by³o dla towarów u¿ywanych. ale ¿e od grudnia pó³ roku minê³o w maju 2014 a w styczniu przepis o zwolnieniu uleg³ ZNACZNEJ modyfikacji to z bardzo du¿ym prawdopodobieñstwem sprzeda¿ nale¿a³o opodatkowaæ stawk± 23%. Wyj±tkiem jest sytuacja w której wykorzystujesz samochód na cele dzia³alno¶ci zwolnionej z VAT.  Byæ mo¿e mo¿na by³o kombinowaæ z mar¿± ale na to raczej jest za pó¿no.

Data: 2014-10-30 13:49:32
Autor: Iw
Zakup auta z W³och - faktura vat 0% - pomocy
Pods³ysz³em gdzie¶, ¿e skoro kupi³em na 0% to te¿ tak muszê sprzedaæ. Sprzeda³em facetowi z faktur± wat zw.

Warto zauwa¿yæ, ¿e VAT 0% to nie jest to samo, co VAT zw.

iw

Zakup auta z W³och - faktura vat 0% - pomocy