Zakup dysku - omijać firmę TERG SA

Data: 2019-10-24 10:13:03
Autor: Roman Tyczka
Zakup dysku - omijać firmę TERG SA

Kupiłem dysk na allegro, sprzedawca to firma:

TERG SA
ul. Za dworcem 1d
77-400 Złotów
REGON: 570217011
NIP: 767-100-42-18

Na allegro pod nickiem: ELECTROpl - konto od 12 lat, mają 99,1%
polecających, sprzedają ogromne ilości towaru.

A tak wyglądała paczka Z DYSKIEM TWARDYM (zaznaczonym strzałką) wyjęta z
paczkomatu:

http://snap.ashampoo.com/uploads/2019-10-24/g4qEH234tw7oFjkWjrxkInzGAEObMiatEqyMmUjALhORQzj1lbfTO02pekqrsqFW.png

ZERO ZABEZPIECZEŃ, tylko podarta koperta bąbelkowa.

Roman Tyczka

Data: 2019-10-24 08:43:35
Autor: Marcin Debowski
On 2019-10-24, Roman Tyczka <noemail@because.no> wrote:
[...]

Ale dysk w samej foli i elektrostatycznym worku, czy w czyms takim np.:
http://www.memorypack.com.tw/image/HDD%20package/YA08/hard%20disk%20drive%20plastic%20box%20case%20packaging%20clamshell%202134a.jpg

--
Marcin

Data: 2019-10-24 12:45:09
Autor: Roman Tyczka
On Thu, 24 Oct 2019 08:43:35 GMT, Marcin Debowski wrote:

[...]

Nie, nie w pudełku, w zwykłej elektrostatycznej folii. I gówniana bąbelkowa
koperta, nawet nie z tych solidnych, grubych tylko najtańsze badziewie.
Ogólnie, że ten dysk działa to albo Inpost albo Toshiba powinna dostać
order.

Roman Tyczka

Data: 2019-10-24 10:31:29
Autor: Mateusz Bogusz
On 24.10.2019 10:13, Roman Tyczka wrote:
[...]

To że się podarła to pewnie nie wina TERG. Ja ostatnio też miałem kinkiet zewnętrzny z paczkomatu i po otwarciu skrytki pudło tak rozdarte że rzeczy z środka można było wszystkie wyjąć - ale wszystko było i całe, to nie reklamowałem.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-10-24 12:46:52
Autor: Roman Tyczka
On Thu, 24 Oct 2019 10:31:29 +0200, Mateusz Bogusz wrote:

[...]

Naprawdę jesteś przekonany, że wysyłka DYSKU TWARDEGO HDD w najtańszej i
niezabezpieczonej kopercie bąbelkowej to nie jest wina sprzedawcy?

Roman Tyczka

Data: 2019-10-24 14:17:05
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-10-24 o 12:46, Roman Tyczka pisze:

[...]

A płaciłeś za nie najtańszą?
Dysk przyszedł uszkodzony że piszesz o winnych?

Pozdrawiam

Data: 2019-10-24 15:00:28
Autor: Roman Tyczka
On Thu, 24 Oct 2019 14:17:05 +0200, RadoslawF wrote:

[...]

O, masz coś współnego z tymi januszami biznesu?

Dysk przyszedł uszkodzony że piszesz o winnych?

Umiesz czytać? Słowo "wina" pojawiło się w kontekście pakowania dysku. Gdyby go rzucili na bruk pod domem przejeżdżając autem i cudem by się nie
uszkodził, bo by trafił kota, to też byłoby wporzo?

Roman Tyczka

Data: 2019-10-24 22:08:47
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-10-24 o 15:00, Roman Tyczka pisze:

[...]

Nie mam nic wspólnego z tą firmą.
Ale mam własny rozum i jak na aukcji jest informacja że dostawa
gratis to potrafię się zastanowić skąd ten gratis.
Ty jak widać nie.

Dysk przyszedł uszkodzony że piszesz o winnych?

Umiesz czytać? Słowo "wina" pojawiło się w kontekście pakowania dysku.

Nie ma przestępstwa, szkody czy wykroczenia więc nie ma winy.

Gdyby go rzucili na bruk pod domem przejeżdżając autem i cudem by się nie
uszkodził, bo by trafił kota, to też byłoby wporzo?

Od tego chroniły bąbelki.
A za trafienie w koto mógłbyś doprowadzić do oskarżenia winowajcy.
Za takie a nie inne pakowanie przesyłki nie możesz.

Pozdrawiam

Data: 2019-10-25 18:59:49
Autor: Budzik
Zakup dysku - omijać firmę TERG SA
Użytkownik RadoslawF user@domain.invalid ...

[...]

O kurwa... i co ci szerloku wychodzi z tego zastanowienia?

--
Pozdrawia... Budzik
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

Data: 2019-10-25 23:15:36
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-10-25 o 20:59, Budzik pisze:

[...]

O kurwa, kolejny który nie potrafi myśleć.
Ze nie ma co liczyć na doskonale opakowaną paczkę.

Pozdrawiam

Data: 2019-10-27 08:59:44
Autor: Budzik
[...]

autoironia?

Ze nie ma co liczyć na doskonale opakowaną paczkę.

I to wywnioskowujesz z darmowej dostawy? OMG...
Nie przeszło ci do głowy ze darmowa dostawa to tylko zabieg marketingowy polegajacy na przesunieciu kosztow i wrzuceniu ich w cene towaru?

--
Pozdrawia... Budzik
Jestem mały Talibanek, mam  granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

Data: 2019-10-27 11:14:55
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-10-27 o 09:59, Budzik pisze:

[...]

Nie. Podsumowanie twojej wypowiedzi.

[...]

A tobie do głowy nie przyszło że jak zapłacisz dwie dychy za przesyłkę
to masz prawo wymagać aby te dwie dychy poszły na koszt przesyłki
i dobrego opakowania?
A że nie zapłaciłeś to nie bardzo możesz wymagać skoro towar
przyszedł sprawny.

Pozdrawiam

Data: 2019-10-27 15:59:44
Autor: Budzik
[...]

Wyobraz sobie ze nie pytałem na serio. Znów ironii nie paniał...

[...]

Nigdy nie miało to dla mnie znaczenia.
Moge zapłacic za przesyłke 1gr a i tak zakup ma przyjsc w takim stanie i w takiej formie zeby nie stracił swoich własciwości.
Sprzedawca sa zreszta tego swiadomi i nie pamietam takiej sytuacji zeby przyszło do mnie coś zle zapakowane, tudziez zniszczone po drodze.

--
Pozdrawia... Budzik
Jaki jest szczyt odwagi???

Data: 2019-10-27 21:25:12
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-10-27 o 16:59, Budzik pisze:

[...]

Wyobraź sobie że potraktowałem cie poważnie.
Nie powinienem?

[...]

Nieprawda. Dowodem jest twój udział w tej dyskusji.

Moge zapłacic za przesyłke 1gr a i tak zakup ma przyjsc w takim stanie i
w takiej formie zeby nie stracił swoich własciwości.

W tym przypadku zakup przyszedł i nie stracił swoich właściwości.
Część opakowania straciła.

Sprzedawca sa zreszta tego swiadomi i nie pamietam takiej sytuacji zeby
przyszło do mnie coś zle zapakowane, tudziez zniszczone po drodze.

W omawianym przypadku opakowanie było na tyle dobre że towar przyszedł
w całości. Twierdzisz że liczy się tylko towar a wykazujesz się w
dyskusji o złym opakowaniu. Znowu twoja ironia?

Pozdrawiam

Data: 2019-10-30 09:59:54
Autor: Budzik
[...]

IMO ironii nigdy nie powinienes traktowac zupełnie powaznie!

[...]

Tego nie wiesz. Poturbowany dysk moze byc nienaruszony ale rownie dobrze moze sprawiac probemy w przyszłosci.
To nie sa jajka ze otwierasz pudełko i widzisz czy całe czy zbite...

[...]

Twierdze ze stanu dysku twardego nie da sie ocenic z zewnatrz.
Rowniez to ze ruszył i działa nie daje gwarancji poprawnego działania w dłuzszym czasie. Dlatego powinno być wyjatkowo starannie zapakowane.
A w tym przypadku nei było.

--
Pozdrawia... Budzik
"Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

Data: 2019-10-30 17:04:57
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-10-30 o 10:59, Budzik pisze:

[...]

Szklana kula się zwiesiła a znacznika ironii nie dostrzegłem.

[...]

Działa lub nie działa.

[...]

Idąc tym torem proponuje dysków nie przesyłać przez wredne poczty
i firmy kurierskie tylko przez wynajętych kurierów z torbami
wyściełanymi zalecanymi przez producenta centymetrami gąbki.
Bo nic innego "nie daje gwarancji poprawnego działania w dłuzszym czasie."

Pozdrawiam

Data: 2019-10-30 17:19:47
Autor: Netx
W dniu 30.10.2019 o 17:04, RadoslawF pisze:
[...]

Ostatnio zamawiałem 2 duże dyski dedykowane do NASa. Sprzedawca (Morele)
wysłał dyski bardzo grubo owinięte kilkukrotnie folią bąbelkową, każdy
dysk w osobnej "kulce" z "bąbelkowej". + wypełniacz w paczce. Dostawa
paczkomatem. Na pewno było to lepjej opakowane niż pojedyncza koperta
bąbelkowa jaką dostał Roman - twórca wątku.
Inna sprawa że profilaktycznie podczas zakupu napisałem w zamówieniu
Internetowym krótką informację, że dyski mają być dobrze zabezpieczone
przed wstrząsami.

Data: 2019-10-30 17:33:45
Autor: Adam
W dniu 2019-10-30 o 17:19, Netx pisze:
[...]

Dyski serwerowe, które od czasu do czasu kupuję, przychodzą w pudełkach niewiele mniejszych od pudełka na buty, tylko nieco grubszych. Są wytłoczki i piankowe amortyzatory.
Natomiast dyski OEM są pakowane w piankowe amortyzatory. Każdy dysk siedzi w swojej kieszeni. Tyle, że trzeba kupować od razu cały karton - kilkadziesiąt sztuk.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-10-31 00:46:18
Autor: Marcin Debowski
On 2019-10-30, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

WDC kiedyś odsyłał (po wymianie) gołe dyski wewnętrzne w opakowaniu tego typu:
https://cdn.neow.in/forum/uploads/monthly_07_2010/post-331082-12792362982475.jpg

Potem zdaje się w amortyzujące wytłoczki. Ale wystarczy przecież popatrzeć jak są pakowane dyski zewnętrzne. To jest zawsze parę cm takiej czy innej amortyzacji z każdej sstrony, a te dyski są w końcu tez najczęściej amortyzowane wewnątrz obudowy.

--
Marcin

Data: 2019-10-30 18:49:29
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Zakup dysku - omijać firmę TERG SA
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 30 Oct 2019 17:04:57 +0100  doszła do mnie wiadomość  <5db9b56a$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>  od RadoslawF <user@domain.invalid>  :

[...]

Takie proste to nie jest, może nastąpić jakieś mechaniczne odkształcenie przy większych
wstrząsach lub uderzeniu(dysk te bąbelki przebike jak walnie rogiem),a takowe
odkształcenia potrafią się bardziej powiększać z biegiem czasu. Wprawdzie mechanizmy
korekcyjne będą sobie dawać radę z odczytem i SMART nie zgłosi nic niepokojącego, ale
jeśli to się pogłębi z biegiem czasu, to może nastąpić nagła awaria. Jedna warstwa
bąbelków przed tym nie uchroni, dysk można kilka razy owinąć folią bąbelkową przed
wsadzeniem do koperty. --

Data: 2019-10-30 18:59:53
Autor: Budzik
[...]

Kurła takie to juz czasy ze ironie trzeba oznaczac emotikonem...
Jak sobie nasi dziadkowie radzili?!?!?

[...]

Dokładnie o tym mowie. Loteria.

[...]

Zawsze sie znajdzie ktos kto zrobi kurwe z logiki i np w zwiazku z glosna ostatnio smiercia pieszego w Wawce zaproponuje powrot do Red Flag Act.
Rozsadny zaproponuje staranne zapakowanie dysku...

--
Pozdrawia... Budzik
"Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

Data: 2019-10-31 10:57:27
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-10-30 o 19:59, Budzik pisze:

[...]

Jak dziadkowie pisali w usenecie to spytaj jak sobie radzili.

[...]

To dlaczego sprzedawca tak nie zapakował jak proponuje twój "rozsądny"?
Bo jest to kosztowne i zmniejsza zysk sprzedawcy.
Wysyłanie dysków które się uszkadzają w transporcie tez zmniejszy
zysk sprzedawcy a jednak to robi, dlaczego?
Może dlatego że niektórzy robią kurwę z logiki i wmawiają coś
co statystycznie jest pomijalne i nie ma wpływu na sprzedaż.

Pozdrawiam

Data: 2019-11-01 21:00:05
Autor: Budzik
Zakup dysku - omijać firmę TERG SA
Użytkownik RadoslawF user@domain.invalid ...

[...]
Kurła takie to juz czasy ze ironie trzeba oznaczac emotikonem...
Jak sobie nasi dziadkowie radzili?!?!?

Jak dziadkowie pisali w usenecie to spytaj jak sobie radzili.

wyobraz sobie ze pisanie do siebie nie ogranicza sie tylko do usenetu!

[...]

[...]

Rownie dobrze moze byc po prostu niestaranny albo pracownikowi sie nie chciało.
Ale skoro tak pakuje dyski to boje sie ze z rownie duza atencja bedzie podchodził do problemów reklamacyjnych...

--
Pozdrawia... Budzik
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."  Mark Twain

Data: 2019-11-03 16:04:21
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-11-01 o 22:00, Budzik pisze:

[...]

No zobacz, wymyślili emotikony przed czasami internetu.
Mam ci pogratulować genialnych dziadków czy wyśmiać nieudolne kłamstwo?

[...]

Ale to znana nawet poza internetem firma.
I do reklamacji podchodzą z normalną "atencją".
Wiesz ty o jakiej firmie rozmawiamy?

Pozdrawiam

Data: 2019-11-04 17:59:59
Autor: Budzik
[...]

Mozesz mi uwierzyc na słowo ze uzycie ironii nie wymaga uzycia emotikonów!
Jeżeli jednak na słowo uwierzyc nie chcesz - polecam poczytac troche ksiazek - szybko zorientujesz sie ze mam racje!

[...]

Nie znam powodów takiego niestarannego działania w tym przypadku wiec pisze tylko o mozliwych dalszych problemach.
Jezeli jednak przedstawiaja taka kalkulacje: lepiej oszczedzic na pakowaniu kosztem jakiejs ilosci reklamacji zamiast pakowac porzadnie zmniejszajac tym samym zysk to tym bardziej dobrze ze Roman ostrzega.
Inni tez ostrzegali skoro firma ma 1% niezadowolonych klientów.
To całkiem sporo przy takiej skali.

--
Pozdrawia... Budzik
"Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

Data: 2019-11-04 23:43:55
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-11-04 o 18:59, Budzik pisze:

[...]

Nie wierzę. A fakt że ty nie używasz tego nie potwierdza.

Jeżeli jednak na słowo uwierzyc nie chcesz - polecam poczytac troche
ksiazek - szybko zorientujesz sie ze mam racje!

Przeczytałem nawet więcej niż trochę. I nie masz racji.
Ale kombinuj dalej, byle nie z dziadkami.

[...]

Czyli doszliśmy do sedna, nie znam ale krytykuje.
A jak mnie ktoś skrytykuje to mu dopierdolę że ironii bez emotikona
nie zauważa, nawet jak by wyszła z krzaków i go kopnęła w dupę.
Czyli jesteś budziku typowym "keybord warriorem".

Pozdrawiam

Data: 2019-11-05 17:59:56
Autor: Budzik
[...]

Argumentowi BO NIE najczesciej przeciwstawiam argument BO TAK!

[...]

To ze nie znam powodu złego zapakowania nie ma zadnego znaczenia w kontekscie rozmowy o tym ze zle zapakowano.
Dla mnie jako dla klienta miałoby to pieciorzedne znaczenie czy zapakowali tak dlatego, ze oszczedzaja na kosztach, czy licza sie z reklamacjami czy wreszcie pakował pijany dziadek własciciela.
Dla mnie, jako dla klienta, liczy sie efekt.
I tyle.

--
Pozdrawia... Budzik
Jest Leżajsk, jest dobrze.

Data: 2019-11-05 09:01:51
Autor: jaNus
emotki. Było: [Zakup dysku - omijać firm ę TERG SA]
W dniu 30.10.2019 o 19:59, Budzik pisze:
takie to juz czasy ze ironie trzeba oznaczac emotikonem... Jak sobie
nasi dziadkowie radzili?!?!?

No byś się zdziwił: do ilustracji swych listów dodawali jakieś malunki.
Gdy nie umieli machnąć ich sami (a w szkołach uczono wtedy też i różnych
rzeczy o znaczeniu czysto towarzyskim),  to dawali zarobić jakiemuś
ubogiemu malarzowi. Bywała to więc korespondencja iście multimedialna!

Zaś z drugiej strony: czym  są emotikony?
Używanie ich na dużym kompie to raczej maniera, niż konieczność.
Powstały na potrzeby $MeSów, gdzie grafiki dodać się  nie dało, były
więc niejako "aktem rozpaczy". A teraz już i zdjęcie możesz
wy-eMeMMesować, i wybrać emotkę z wielkiej ich  biblioteki, standardowo
już wbudowywanej w każdego /smarka/.

A co do ich mnogości, to odczucia mam silnie ambiwalentne. No niby
fajnie, że jakoś-tam "wzbogaciły" możliwość wskazywania swych uczuć,
ale... po co ich aż tyle? Są wielgachne tabele, można wybierać,
przebierać. A gdy ci ktoś podeśle jakąś, co jej nie kumasz, to... co? --
look do tabel, żeby się dowiedzieć, co dana buźka oznacza? Jak to mawiał
mój dziadek, charakterystycznie zniekształcając wymowę:
"no głupooota!". Inaczej: ewidentny przerost formy nad treścią.

--
Matematyka to księżniczka: jest taka... piękna!
Fizyka to prawdziwa potęga.

Data: 2019-11-05 17:59:56
Autor: Budzik
emotki. Było: [Zakup dysku - omijać firmę TERG SA]
UĹźytkownik jaNus piszcie.sobie.n@berdyczow.pl ...

[...]

teĹź i róşnych rzeczy o znaczeniu czysto towarzyskim),  to dawali
zarobić jakiemuś ubogiemu malarzowi. Bywała to więc korespondencja
iście multimedialna!
:) W ksiazkach tez bywaja ilustracje a jednak nie do konca o tym rozmawiamy.
Zapewne wielokrotnie spotkałes sie w ksiazce z ironia. A czy była oznaczona emotką?

Zaś z drugiej strony: czym  są emotikony?
Używanie ich na dużym kompie to raczej maniera, niż konieczność.
Powstały na potrzeby $MeSĂłw, gdzie grafiki dodać się  nie dało, były
więc niejako "aktem rozpaczy". A teraz już i zdjęcie możesz
wy-eMeMMesować, i wybrać emotkę z wielkiej ich  biblioteki,
standardowo juĹź wbudowywanej w kaĹźdego /smarka/.

Mi one nie przeszkadzaja. Ja tylko prostestuje przed stwierdzeniem ze bez emotikona nie ma ironii. I troche rozkładam rece ze coraz czesciej bez jej oznaczenia czytajacy nie kuma... No w sumie to nie wiem czy coraz czesciej :)

Pelna zgoda.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

Data: 2019-10-28 07:29:13
Autor: pueblo
Zakup dysku - omijać firmę TERG SA
Witaj RadoslawF, 27 paź 2019 w
news:5db56eda$0$17349$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
[...]

A kto zapłacił za przesyłkę, jeśli nie klient? UE?
Sprzedawca słaby i należy mu się opieprz za sposób wysyłki hdd i tyle.

Data: 2019-10-28 16:58:48
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-10-28 o 08:29, pueblo pisze:

[...]

Skoro przesyłka dotarła cała i sprawna to na pewno opieprz?
To że firma która wiozła przesyłkę rozdarła kopertę jest winą wysyłającego?

Pozdrawiam

Data: 2019-10-28 18:13:26
Autor: pueblo
Zakup dysku - omijać firmę TERG SA
Witaj RadoslawF, 28 paź 2019 w
news:5db710f5$0$558$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
[...]

Ja bym napisał mejla z wyrazami dezaprobaty, nie mówiąc już o tym, że nigdy nie wysłałbym nikomu hdd wrzuconego do bąbelka. Zamawiałem już dyski i przychodziły zapakowane pancernie.

W każdym razie dobrze, że OP ostrzega.

To że firma która wiozła przesyłkę rozdarła kopertę jest winą
wysyłającego?
Nie, ale dla mnie istotne jest samo w sobie mizerne zabezpieczenie wrażliwego sprzętu.

Data: 2019-10-28 20:13:26
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-10-28 o 19:13, pueblo pisze:

[...]

Na pewno masz większe doświadczenie od firmy która codziennie
wysyła kilka dysków. Nic tylko załóż firmę i zrób im konkurencję.
Klienci będą do ciebie walić drzwiami i oknami.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2019-10-28 22:46:13
Autor: Marcin Debowski
On 2019-10-28, RadoslawF <user@domain.invalid> wrote:
[...]

Roman Toshibę kupił zdaje się? https://storage.toshiba.com/storage-services-support/warranty-support/warranty-return-procedure

ESD Bags - Toshiba initially supplied the hard disk product in an anti-static bag to safeguard against electrostatic damage; please place each product in an anti-static bag when returning faulty product. Original Packaging - All products should be returned in the original shipping carton (if possible). Product Protection - When the original carton is not available, the preferred method is the use of foam inserts to enclose the product completely on all surfaces with 2in or 5cm foam per surface. Alternatives - If foam inserts are not available, it is acceptable to use bubble wrap. Several layers of bubble wrap may have to be used to build up a minimum of 2in or 5cm wraps per surface.
The product must be adequately supported on ALL sides and not placed loosely inside the carton.

--
Marcin

Data: 2019-10-29 10:50:52
Autor: Roman Tyczka
On Mon, 28 Oct 2019 22:46:13 GMT, Marcin Debowski wrote:

[...]

Do pustego łba i tak nie dotrzesz, choćbyś zrobił wywiad z dyrektorem
generalnym Toshiby, szkoda prądu, beton to beton.

Roman Tyczka

Data: 2019-10-29 14:12:41
Autor: pueblo
Zakup dysku - omijać firmę TERG SA
Witaj Roman Tyczka, 29 paź 2019 w news:1r4odje7y34dp$.dlgtyczka.com
napisałeś/aś:
[...]

To rozumiem jakiś samokrytycyzm? Bo świetle powyższych zaleceń tak to wygląda. Chyba że ich nie przeczytałeś albo nie zrozumiałeś - to co innego.
EOT

Data: 2019-10-29 15:51:34
Autor: Netx
W dniu 29.10.2019 o 15:12, pueblo pisze:
To rozumiem jakiś samokrytycyzm? Bo świetle powyższych zaleceń tak to wygląda. Chyba że ich nie przeczytałeś albo nie zrozumiałeś - to co innego.

Nie zaryzykowałbym twierdzenia że koperta bąbelkowa daje z każdej strony
przedmiotu 2 cale czyli 5 cm grubości folii bąbelkowej.

Data: 2019-11-04 15:28:24
Autor: Roman Tyczka
On 29 Oct 2019 14:12:41 GMT, pueblo wrote:

[...]

EOT? Pierdnąć bzdeta i zniknąć? Brawo ty :-)

Roman Tyczka

Data: 2019-11-04 19:57:46
Autor: pueblo
Witaj Roman Tyczka, 04 lis 2019 w news:1n2bci49f2p2d.dlgtyczka.com napisałeś/aś:

[...]

Odpiszę tylko dlatego, że może ja czegoś nie zrozumiałem. Ale nie wydaje mi się. W skrócie: ja krytykuję sposób zapakowania wysłanych OPowi dysków, a ty twierdzisz, że nic się nie stało. Wg Toshiby ostatni alternatywymy sposób pakowania, to szczelne owinięcie folią "bomblkową" o grubości conajmniej 5 cm. Wtedy ty komentujesz to(a właściwie pierdnąłeś bzdeta), jakby to był argument powtwierdzający twoją opinię, a tymczasem nie jest. Koperta ma tej foli ze 2 cm grubości i dyski latały w niej luzem.

Data: 2019-11-05 09:40:26
Autor: Roman Tyczka
On 04 Nov 2019 19:57:46 GMT, pueblo wrote:

[...]

Troszkę się tu pomieszało jak widzę.
Odpowiedziałeś na mój post o treści:

"Do pustego łba i tak nie dotrzesz, choćbyś zrobił wywiad z dyrektorem
generalnym Toshiby, szkoda prądu, beton to beton."

Ten mój post odnosił się pośrednio do trolla radoslawa, który uważa, że
dysk był zapakowany wystarczająco dobrze skoro zrobiła to firma sprzedająca
te dyski - czyli cały wątek wg niego to czepialstwo i głupoty. Zasadniczo stoimy po tej samej stronie i tylko jakieś nieporozumienia się
pojawiły. Zatem nie ma o co kryszyć kopii.

Roman Tyczka

Data: 2019-11-05 09:33:15
Autor: pueblo
Zakup dysku - omijać firmę TERG SA
Witaj Roman Tyczka, 05 lis 2019 w news:r4ohiid7vrd.dlgtyczka.com
napisałeś/aś:
[...]

O faktycznie, moja kulpa. Pomyliłem cię z tymże Radosławem.

Data: 2019-11-05 11:43:27
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Zakup dysku - omijać firmę TERG SA
Wcale nie przypadkiem, dnia 05 Nov 2019 09:33:15 GMT  doszła do mnie wiadomość  <5dc141db$0$521$65785112@news.neostrada.pl>  od pueblo <nomail@nomail.pl>  :
napisałeś/aś:
[...]

Dostałem kiedyś pocztą dysk owinięty w coś, co przypominało starą onucę, na szczęście
wypraną. Dysk przeżył i działa do dzisiaj. Jako że to nie był sklep a osoba prywatna, nie
mam do tej osoby pretensji.

Data: 2019-10-24 11:18:14
Autor: collie
W dniu 24.10.2019 o 10:13, Roman Tyczka pisze:

[...]

Zmień temat wątku na "Jeśli kupować dysk, to tylko w TERG SA",
gdyż zdjęcie akurat dobrze świadczy o firmie, jeśli dysk potem
ruszył. Znaczy bowiem, że sprzedają dyski, które niczego się
nie boją i firma o tym wie. Podaj nazwę dysku, by inni mogli
też kupić niezłomny dysk.

Data: 2019-10-25 10:57:21
Autor: Roman Tyczka
On Thu, 24 Oct 2019 11:18:14 +0200, collie wrote:

[...]

Toshiba P300 - po testach wygląda, że nic mu nie jest, przynajmniej na tę
chwilę. Rzczywiście solidne urządzenie, można rzucać z dostawczaka wprost
pod drzwi, chyba przesadziłem z krytyką podejścia sprzedawcy ;-)

Roman Tyczka

Data: 2019-10-25 11:55:39
Autor: collie
W dniu 25.10.2019 o 10:57, Roman Tyczka pisze:

Toshiba P300 - po testach wygląda, że nic mu nie jest, przynajmniej na tę
chwilę. Rzczywiście solidne urządzenie, można rzucać z dostawczaka wprost
pod drzwi, chyba przesadziłem z krytyką podejścia sprzedawcy ;-)

Żebyś wiedział, że teraz kupię tę Toshibę, bo szukam
czegoś na magazyn, a na Alledrogo jest tania i dobra,
bo dobra i tania. No i sprawdzona w praniu. Choć
niekoniecznie kupię od TERG SA. Dzięki. ;)

Data: 2019-10-25 12:49:15
Autor: ąćęłńóśźż
Zakup dysku - omijać firmę TERG SA
To będzie temat następnego postu Tyczki, dowiemy się jaką ma pralkę ;-)

-- -- -
No i sprawdzona w praniu.

Data: 2019-10-25 18:59:48
Autor: Budzik
Zakup dysku - omijać firmę TERG SA
Użytkownik collie collie2@vp.pl ...

[...]

Ponoc dyski mechaniczne, jeżeli głowica została prawidłowo zaparkowana, potrafią całkiem sporo przezyc.
Gorzej jezeli ulegaja wstrzasom i uderzeniom podczas pracy gdzie głowica znajdujaca sie tuz nad talerzem nagle go dotyka. --
Pozdrawia... Budzik
"Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,
jak pisze się słowo właściwe."   Julian Tuwim

Data: 2019-10-25 22:28:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zakup dysku - omijać firmę TERG SA

"Budzik" XnsAAF3CD6EA224Dbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

Ponoc dyski mechaniczne, jeżeli głowica została prawidłowo zaparkowana,
potrafią całkiem sporo przezyc.

2.5" -- owszem, ale nie 3.5"...

Gorzej jezeli ulegaja wstrzasom i uderzeniom podczas pracy gdzie głowica
znajdujaca sie tuz nad talerzem nagle go dotyka.

IMO zwykle jest to jedynie utrata danych -- jednego sektora. :)
[nówkami można rzucać do woli!]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-10-27 08:59:45
Autor: Budzik
Zakup dysku - omijać firmę TERG SA
Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski prosze@czytac.fontem.lucida.console ....

IMO zwykle jest to jedynie utrata danych -- jednego sektora. :)

Teraz nie wiem czy to zart co by sugerował emotikon czy ty tak na serio...

--
Pozdrawia... Budzik
"Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

Data: 2019-10-30 22:07:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zakup dysku - omijać firmę TERG SA

"Budzik" XnsAAF55E714B284budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

IMO zwykle jest to jedynie utrata danych -- jednego sektora. :)

Teraz nie wiem czy to zart co by
sugerował emotikon czy ty tak na serio...

Serio -- zwykle straty są nieduże.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-10-25 22:25:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zakup dysku - omijać firmę TERG SA

"Roman Tyczka" 1j9cf3a5tn9k5$.dlg@tyczka.com

Toshiba P300 - po testach wygląda, że nic mu nie jest, przynajmniej na tę
chwilę. Rzczywiście solidne urządzenie, można rzucać z dostawczaka wprost
pod drzwi, chyba przesadziłem z krytyką podejścia sprzedawcy ;-)

Wkrótce będą to zrzucać z dronów -- bez spadochronów, by zwiększyć celność. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-10-24 18:09:12
Autor: marfi
Użytkownik "Roman Tyczka" <noemail@because.no> napisał w wiadomości news:5lw8m27m8y4u.dlgtyczka.com...

Kupiłem dysk na allegro, sprzedawca to firma:

Reklamowałeś u sprzedawcy czy zaczynasz od płaczu ?

--
marfi

Data: 2019-10-24 21:02:59
Autor: Roman Tyczka
On Thu, 24 Oct 2019 18:09:12 +0200, marfi wrote:

Kupiłem dysk na allegro, sprzedawca to firma:

Reklamowałeś u sprzedawcy czy zaczynasz od płaczu ?

Gdzie widzisz płacz? Post jest informacyjno-ostrzegawczy. Wyjaśniam, bo widzę, że kumator
nawalił.

Roman Tyczka

Data: 2019-10-24 18:35:15
Autor: Czarek
[...]

Druga ich marka opórcz Electro.pl to MediaExpert.

--
Czarek

Data: 2019-10-24 18:50:40
Autor: Szyk Cech
Zakup dysku - omijać firmę TERG SA
Ha Ha! HA HA!

A kto normalny kupuje dyski magnetyczne z przesyłką?!?
Odp.: NIKT NORMALNY!

Data: 2019-10-24 18:58:34
Autor: Andrzej P. Wozniak
Zakup dysku - omijać firmę TERG SA
Osoba podpisana jako Szyk Cech <szykcech@spoko.pl>
w artykule <news:ADksF.1378462$i14.407991fx27.am4> pisze:

Ha Ha! HA HA!

A kto normalny kupuje dyski magnetyczne z przesyłką?!?
Odp.: NIKT NORMALNY!

 Ha Ha! HA HA!

 A kto normalny podpisuje się Szyk Cech?!?
Odp.: NIKT NORMALNY!

Może jednak zechcecie przedstawić jakieś rzeczowe argumenty? Bo z biadoleniem to sio na pręgierz!

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)
All microchips are smoke driven. When the smoke escapes, they stop

Data: 2019-10-24 19:07:13
Autor: nadir
W dniu 2019-10-24 o 18:50, Szyk Cech pisze:
Ha Ha! HA HA!

A kto normalny kupuje dyski magnetyczne z przesyłką?!?
Odp.: NIKT NORMALNY!
Mieszkasz obok fabryki dysków czy trafiają do Ciebie tunelem czasowo-przestrzennym?

Data: 2019-10-25 01:27:18
Autor: Marcin Debowski
On 2019-10-24, Szyk Cech <szykcech@spoko.pl> wrote:
Ha Ha! HA HA!

A kto normalny kupuje dyski magnetyczne z przesyłką?!?
Odp.: NIKT NORMALNY!

Jeden twierdzi, że jak się zamawia darmową przesyłkę to najwyrazniej jest to ok, że sprzedawca wysyła mechaniczny dysk twardy zawiniety w gazetę, a teraz kolejny podzielił się publicznie innym aspektem swojej normalności. Nie kupiłem dysku w fizycznym sklepie od dobrych 7-8 lat. Darmowe przesyłki docierają minimum zapakowane w bąbelki+plastikowa amortyzującą tackę, a najczęściej jeszcze całośc w kieszeni z plastikowych rur. --
Marcin

Data: 2019-10-25 22:23:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zakup dysku - omijać firmę TERG SA

"Marcin Debowski" WbssF.338335$c%3.243685@fx13.ams1

[...]

Firma odzyskująca informacje z HDD opisała śmieszne opakowania,
w tym zawinięcie dysku w brudne skarpety... Ludzie mają bujną
wyobraźnię -- lub jej nie mają...

Do HDD są dedykowane wytłoczki, można zawinąć w spieniony
polietylen, zapakować w tekturę... W ostateczności chyba
można zawinąć w jakąś watę itp... ;)

Ale IMO firma sprzedająca dyski powinna mieć dedykowane wytłoczki...

Na szczęście 2.5" HDD są raczej wytrzymałe. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-10-28 12:00:09
Autor: robot
Zakup dysku - omijać firmę TERG SA
W dniu 2019-10-24 o 18:50, Szyk Cech pisze:
Ha Ha! HA HA!

A kto normalny kupuje dyski magnetyczne z przesyłką?!?
Odp.: NIKT NORMALNY!

To znaczy co? Bez przesyłki kupować i podłączyć przedłużaczem z Chin?

Data: 2019-10-30 19:02:10
Autor: Irokez
Zakup dysku - omijać firmę TERG SA
W dniu 2019-10-24 o 18:50, Szyk Cech pisze:
Ha Ha! HA HA!

A kto normalny kupuje dyski magnetyczne z przesyłką?!?
Odp.: NIKT NORMALNY!

Ta jasne, Takie Morele, Proline, Komputronik, MM itd. mają linie montażowe na zapleczu i składają ręcznie dla klienta który przyjdzie i jeszcze ciepły odbierze.

--
Irokez

Data: 2019-10-31 15:41:57
Autor: robot
W dniu 2019-10-30 o 19:02, Irokez pisze:
[...]

Nie. Takie firmy są duże i mają miliardy pracowników, którzy sami przenoszą dyski
własnymi rękami w specjalnych opancerzonych opakowaniach z fabryki dysków.

Data: 2019-10-24 22:55:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zakup dysku - omijać firmę TERG SA

"Roman Tyczka" 5lw8m27m8y4u.dlg@tyczka.com

Na allegro pod nickiem: ELECTROpl - konto od 12 lat, mają 99,1%
polecających, sprzedają ogromne ilości towaru.

99.1% polecających -- bo pozostałych nie zamieszczają/uwzględniają.
Mojej opinii nie uwzględnili -- możesz poszukać na Grupach. Kupiłem
smartfon o nazwie Monster firmy Pentagram. (chyba, że zamieścili po
czasie, o czym nie wiem)

Jeśli sprzedawca ma 100% lub 99,99% pozytywnych -- można zaszaleć.
Ale jeśli ma ~99% -- trzeba uważać!

Zawsze znajdą się trolle wychwalające pod niebiosa -- nawet wówczas
by zachwalali, gdyby dysk przywędrował zupełnie roztrzaskany. Chyba
cieszą się z tego, że padło nie na nich. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-10-25 18:59:49
Autor: Budzik
[...]

Nie oszukujmy sie, system komentarzy na allegro po zmianach (a konkretnie po ograniczeniu czasu na wystawienie komentarzy) to narzedzie ktore słuzy do niewiadomo czego.

Dodatkowo, zeby było smieszniej, kiedy ostatnio wystawiłem sprzedawcy negatywa to allegro mi go usuneło na prosbe sprzedawcy. Taki zart...

Wiec srednio bym sie sugerował in plus zwłaszcza jeżeli sprzedawca ma az 1% negów.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

Data: 2019-10-25 22:18:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zakup dysku - omijać firmę TERG SA

"Budzik" XnsAAF3CDD8DFD44budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

[...]

Opinię Monsterowi usiłowałem wystawić chyba na Ceneo. Z Allegro mam ogólnie
dobre wspomnienia -- jedynie jakiś Piksel (czy Pixel) przysłał mi bubla
i początkowo nie odpowiadał na moje m@ile, ale na szczęście dla mnie
forsa wróciła do mnie, o czym chyba najpierw dowiedział się z grup...

Coś, co mi przysłał, spaliło się i mogło spalić mnie...
Koszt niezbyt duży (około 3 dychy plnów) ale mogło być źle...

po ograniczeniu czasu na wystawienie komentarzy) to narzedzie ktore słuzy
do niewiadomo czego.

Tuż po kupnie można jedynie ocenić: opakowanie i cenę oraz czas przesyłki...

Dodatkowo, zeby było smieszniej, kiedy ostatnio wystawiłem sprzedawcy
negatywa to allegro mi go usuneło na prosbe sprzedawcy. Taki zart...

Stąd te 99% pozytywów...

Wiec srednio bym sie sugerował in plus
zwłaszcza jeżeli sprzedawca ma az 1% negów.

Niestety -- 1% to dużo!
A AliExpress jest u mnie (jak na razie) dobrze,
ale na Allegro też na razie nie narzekam.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-10-30 09:59:54
Autor: Budzik
[...]

Nie chodzi o to jaką masz ocene o wczesniejszych zakupach na allegro tylko o to ze system komentarzy stał się zbedny.

Coś, co mi przysłał, spaliło się i mogło spalić mnie...
Koszt niezbyt duży (około 3 dychy plnów) ale mogło być źle...

No i teraz załóżmy ze to zdarzyło sie pol roku po zakupie.
Reklamujesz u sprzedawcy a on cie olewa.
Nie jestes w stanie poinformowac innych kupujacych o tym fakcie.

po ograniczeniu czasu na wystawienie komentarzy) to narzedzie ktore
słuzy do niewiadomo czego.

Tuż po kupnie można jedynie ocenić: opakowanie i cenę oraz czas
przesyłki...
IMO to troche mało. To znaczy to jest wazne, ale powinna być mozliwośc edycji tej oceny w przyszłosci własnie na okolicznosc np złej wspolpracy posprzedazowej.

Dodatkowo, zeby było smieszniej, kiedy ostatnio wystawiłem
sprzedawcy negatywa to allegro mi go usuneło na prosbe sprzedawcy.
Taki zart...

Stąd te 99% pozytywów...

Od tego momentu po prostu jeszcze mniej ufam temu systemowi.
Ma 99% pozytywów byc moze stad ze sprzedawca cwaniak, byc moze z tego powodu ze jest rzeczywiście uczciwy ale skad ja mam wiedziec która to wersja?

Wiec srednio bym sie sugerował in plus
zwłaszcza jeżeli sprzedawca ma az 1% negów.

Niestety -- 1% to dużo!
A AliExpress jest u mnie (jak na razie) dobrze,
ale na Allegro też na razie nie narzekam.

Ma swoje plusy ale system komentarzy zdecydowanie do nich nie nalezy.

Data: 2019-10-30 17:38:53
Autor: Adam
Zakup dysku - omijać firmę TERG SA
W dniu 2019-10-30 o 10:59, Budzik pisze:
Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski prosze@czytac.fontem.lucida.console
(...)
[...]

Ja czytam odpowiedzi na negatywy.
Jeśli sprzedzwca odpowiada rzeczowo i ewentualnie proponuje rozwiązanie, to u takiego kupuję.
Niestety, zdarzają się pyskówki albo odpowiedzi, że klient to idiota, bo nie przeczytał dokładnie ogłoszenia, albo debil, bo nie potrafi podłączyć prawidłowo urządzenia. Wystarczą mi dwie tego typu odpowiedzi - więcej już nie czytam, ani też nie kupuję u takiego "przedsiębiorcy".

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-10-30 18:59:53
Autor: Budzik
Zakup dysku - omijać firmę TERG SA
Użytkownik Adam a.g@poczta.onet.pl ...

[...]

Ale chyba nie masz watpliwości ze jest czesc sprzedawców co nauczyła się juz wybielac swoje działa...?

nNiemniej to była ciekawa statystyka czy obecnie wystawia sie wiecej negów czy moze było ich wiecej jednak przed czasowym ograniczeniem mozliwości wystawienia komentarza.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

Data: 2019-10-31 01:10:28
Autor: Marcin Debowski
On 2019-10-30, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Negatywy i odpowiedzi też czytam bo zdarza sie, że i zarzuty są z d.. wziete ale MZ =<99% na Allegro to raczej kiepsko. Staram się kupowac od takich co mają >=99,5%, nawet jesli odrobine drożej.

--
Marcin

Data: 2019-10-25 22:46:32
Autor: Roman Tyczka
On 25 Oct 2019 18:59:49 GMT, Budzik wrote:

[...]

Mi sprzedawca zaproponował kasę za skasowanie negatywa, sam nic nie mógł
zrobić :-)

Roman Tyczka

Data: 2019-10-27 08:59:45
Autor: Budzik
[...]

Taka sytuacje tez miałem.
A czasami jest sytuacja pomiedzy:
- dzien dobry, towar ktory panstwo sprzedaliscie to bubel. Prosze o zwrot pieniedzy.
- niestety nie mozemy zwrocic pieniedzy, dotychczas nikt nie składał reklamacji bla bla bla
- nie ma problemu. Napisałem maila poniewaz lubie zaproponowac polubowne rozwiazanie przed wystawieniem opinii na allegro. Dziekuje i pozdrawia.
- przepraszamy za kłopot - juz zwracamy kase :)

Ale to wszystko w momencie kiedy masz mozliwośc ocenic transakcje.
Dla mnie transakcja trwa plus minus 2 lata czyli zakup plus ochrona gwarancyjno ustawowa po zakupie. Moim zdaniem allegro ogranicza mi moje prawa dajac mozliwosc wystawienia komentarza przez duzo krotszy czas.

Moze UOKIK trzebaby zainteresowac? :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

Data: 2019-10-30 22:22:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zakup dysku - omijać firmę TERG SA

"Budzik" XnsAAF55E5837922budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

Ale to wszystko w momencie kiedy masz mozliwośc ocenic
transakcje. Dla mnie transakcja trwa plus minus 2 lata

Minus dwa lata to imo mało. ;)

czyli zakup plus ochrona
gwarancyjno ustawowa po zakupie.
Moim zdaniem allegro ogranicza mi
moje prawa dajac mozliwosc wystawienia
komentarza przez duzo krotszy czas.

Nierzadko w realnych sklepach nie masz nawet
takich (ograniczonych) możliwości...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-10-25 23:20:37
Autor: zlotowinfo
Zakup dysku - omijać firmę TERG SA
rzut beretem ode mnie

najpierw był w Złotowie sklep TERG
potem trochę sklepów narobili
w międzyczasie zmienili nazwę na mediaexpert
chyba przejęli sklepy jakiejś sieci
potem zrobili sobie tego stronę electro

--
https://fb.com/groups/allegro.pomoc