Zakup dzialki - KW mowi "rolna"

Data: 2013-01-08 12:26:05
Autor: feat
Zakup dzialki - KW mowi "rolna"
Witam,

Nosze sie z zamiarem zakupu dzialki. Po przeanalizowaniu ksiegi wieczystej okazalo sie, ze dzialka jest rolna. Jest jednak objeta planem zagospodarowania z ktorego wynika, ze jest przeznacozna pod zabudowe jednorodzinna. O tym samym swiadczyc moze okolica dzialki - wszedzie stoja domki. Teoria jest taka, ze dzialka byla kiedys rolna, potem zostala odrolniona, a ksiegi nie zostaly zaktualizowane.

Dzialka jest zatem budowlana, czy rolna? Moge ja kupowac (z zamiarem budowy domu), czy lepiej poszukac innej?

Dziekuje z gory

Data: 2013-01-08 14:36:04
Autor: witek
Zakup dzialki - KW mowi "rolna"
feat wrote:
[...]

no to gdzies sa na to papiery i trzeba uaktualnic kw.

Dzialka jest zatem budowlana, czy rolna?

jak w kw stoi ze rolna to teraz jest rolna.

> Moge ja kupowac (z zamiarem budowy domu), czy lepiej poszukac innej?

Nie ma odpowiedzi.
Jak gdzies jest plan i decyzja od odrolnieniu to pewnie da sie to zrobic w sensownym czasie. pytanie tylko czy mozesz to zrobic ty czy obecny wlasciciel i czy  decyzja ciagle jest wazna.
musisz zlapac prawnika, ktory siedzie w tym po uszy.

jak nie widziales papierow to po prostu kupujesz los na loterii.

moze ci sie tych papierow nigdy udac odnalezc, moze ich nie byc, albo odrolnienie nie bedzie mozliwe bo.. i tu dluga lista.

Data: 2013-01-08 23:02:31
Autor: Przemek Lipski
Zakup dzialki - KW mowi "rolna"

Uzytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisal w wiadomosci news:kchvvk$e9j$1dont-email.me...
feat wrote:
> [...]

musisz zlapac prawnika, ktory siedzie w tym po uszy.

Skoro jest w tym miejscu plan zagospodarowania przestrzennego, ktory mowi ze to teren zabudowy jednorodzinnej, to nie ma problemu. Odrolnienie w tej sytuacaji to drobna formalnosc. Chyba nawet plan z automatu odralnia dzialke i pozostaje tylko wylaczenie z produkcji rolnej.

Data: 2013-01-09 00:44:43
Autor: adam
Zakup dzialki - KW mowi "rolna"
[...]

Napisz dla pewności do gminy tak jak radzi Bogdan, będziesz miał na papierze.
Ja mam od 11 lat rolna, w gminie mi napisali, że dopuszcza się zabudowę siedliskową, więc postawiłem dom, gospodarczych nie stawiałem.
Nie odralniam, bo podatek mam zerowy (VI kl)

Data: 2013-01-08 23:59:13
Autor: Przemek Lipski
Zakup dzialki - KW mowi "rolna"

Użytkownik "adam" <adamw2@wp.pl> napisał w wiadomości news:50ecaf6b$0$26701$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Siedliskowa zabudowa jest mozliwa jak masz odpowiednio duza ilosc ziemi.

Data: 2013-01-09 18:08:21
Autor: Borys Pogoreło
Zakup dzialki - KW mowi "rolna"
Dnia Tue, 8 Jan 2013 23:02:31 -0000, Przemek Lipski napisał(a):

[...]

Nie zależy to też od klasy ziemi? Przy klasach I-III chyba jest więcej
formalno¶ci.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-01-09 18:11:49
Autor: Andrzej Lawa
Zakup dzialki - KW mowi "rolna"
W dniu 09.01.2013 18:08, Borys Pogoreło pisze:

Nie zależy to też od klasy ziemi? Przy klasach I-III chyba jest więcej
formalno¶ci.

Ociupinkę - większy problem to więcej opłat (ponad zero ;) )

Data: 2013-01-09 17:18:30
Autor: Przemek Lipski
Zakup dzialki - KW mowi "rolna"

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomo¶ci news:50eda4d5$1news.home.net.pl...
W dniu 09.01.2013 18:08, Borys Pogoreło pisze:

Nie zależy to też od klasy ziemi? Przy klasach I-III chyba jest więcej
formalno¶ci.

Ociupinkę - większy problem to więcej opłat (ponad zero ;) )

Ale przypominam, że jest plan zagospodarowania przestrzennego i ta ziemia jest przewidziana pod zabudowę.

Data: 2013-01-09 18:20:45
Autor: Andrzej Lawa
Zakup dzialki - KW mowi "rolna"
W dniu 09.01.2013 18:18, Przemek Lipski pisze:

Ociupinkę - większy problem to więcej opłat (ponad zero ;) )

Ale przypominam, że jest plan zagospodarowania przestrzennego i ta
ziemia jest przewidziana pod zabudowę.

Tak, ale opłata za "zmarnowanie" dobrej ziemi rolnej nadal obowi±zuje.

Data: 2013-01-09 20:18:52
Autor: Bogdan
Zakup dzialki - KW mowi "rolna"
Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:50eda6ed$1@news.home.net.pl...

Tak, ale opłata za "zmarnowanie" dobrej ziemi rolnej nadal obowi±zuje.

Radzę autorowi sprawdzić zapisy mpzp czy gmina w zwi±zku ze zmian± przeznaczenia terenu na którym
leży ta nieruchomo¶ć gruntowa nie zaż±da dla siebie procentów od ceny sprzedaży działki.

Bogdan

Data: 2013-01-08 22:10:46
Autor: Bogdan
Zakup dzialki - KW mowi "rolna"
UĹĽytkownik "feat"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:c412bcc8-37fa-404c-9407-749c57613d28@googlegroups.com...

Dzialka jest zatem budowlana, czy rolna? Moge ja kupowac (z zamiarem budowy domu), czy lepiej poszukac innej?

Decydujący o prawie zabudowy działki jest miejscowy plan a jeśli go nie ma to możesz w każdej chwili wystąpić do gminy o podanie warunków zabudowy dla tej działki.
Tylko te dokumenty określają przeznaczenie działki.

Bogdan

Data: 2013-01-09 08:22:08
Autor: Andrzej Lawa
Zakup dzialki - KW mowi "rolna"
W dniu 08.01.2013 21:26, feat pisze:

[...]

Ale to jest normalna sytuacja dla każdej działki, która była rolna i od
czasu jej odrolnienia nikt nic na niej nie budował.

To jest działka budowlana, ale jeszcze rolna. W geodezji też pewnie mają
zapisane że "rolna" (póki nie wyłączysz).

PS: zawijaj wiersze.

Zakup dzialki - KW mowi "rolna"