Zakup dzialki - kilka pytań

Data: 2009-08-28 15:11:32
Autor: asia
Zakup dzialki - kilka pytań
Witam,
właśnie dokonałam zakupu działki. Działka figurowała jak do tej pory na
księdze wieczystej wraz z działką sąsiednią (jeden właściciel). Działka po
sprzedaży będzie figurowała na nowej KW założonej specjalnie dla niej.

W chwili obecnej jedynym dokumentem, który posiadam jest wypis aktu
notarialnego umowy sprzedaży (przed momentem dokonałem zakupu). Mam w
związku z powyższym kilka pytań:

- notariusz w terminie 3 dni od podpisania umowy wystąpi do sądu o
urządzenie księgi dla tej działki i "usunięcie" jej z wcześniejszej księgi
wieczystej; czy sąd po stworzeniu księgi dla mojej działki wyśle do mnie
zawiadomienie listem poleconym czy też nie otrzymam żadnego zawiadomienia?
- ile czasu może trwać zakładanie KW od wystąpienia notariusza i kiedy będę
mogła ewentualnie wystąpić o wypis z KW?

Wcześniejszy właściciel działki wystapił do UM o wydanie opinii o warunkach
zabudowy. Działka znajduje się w planach zagosp. przestrzennego i jest
sklasyfikowana jako MUII.

- czy po zakupie muszę występować ponownie o wydanie opinii, którą zabrała
Pani notariusz podczas zakupu działki?
- jakie inne dokumenty będę musiała jeszcze załatwić, aby otrzymać
pozwolenie na budowę?

Dodatkowo Pani notariusz poinformowała, że po zakupie będę musiała
sporządzić "pokwitowanie odbioru nieruchomości" i poprzednia właścicielka
będzie musiała mi owe pokwitowanie podpisać, że nieruchomość została
"odebrana" :)

- jak powinno wyglądać takie pokwitowanie?

Wiem, że pytań sporo - dlatego serdecznie dziękuję za wszelkie udzielone
odpowiedzi.

Data: 2009-08-28 15:22:25
Autor: .B:artek.
Zakup dzialki - kilka pytań
asia wyskrobał(a):
[...]

Powinnaś otrzymać postanowienie sądu.

- ile czasu może trwać zakładanie KW od
wystąpienia notariusza i kiedy będę mogła ewentualnie wystąpić o
wypis z KW?

O wypis z KW możesz wystąpić po jej założeniu przez sąd i dokonaniu wpisu, czyli po tym jak otrzymasz z sądu postanowienie. Ile to będzie trwało nikt dokładnie nie wie, ale notariusz powinien choć przybliżyć jakieś ramy czasowe.

- czy po zakupie muszę występować ponownie o wydanie opinii, którą
zabrała Pani notariusz podczas zakupu działki?

Opinii czy decyzji o warunkach zabudowy? Jeżeli decyzji, to nie musisz o nią występować ponownie.

- jakie inne dokumenty będę musiała jeszcze załatwić, aby otrzymać
pozwolenie na budowę?

Projekt budowlany to podstawa. Poza tym poszukaj na Google.

[...]

Protokół odbioru albo przekazania nieruchomości. Kartka A4, data, miejsce, kto brał udział i oświadczenie, że poprzedni właściciel wydał Tobi nieruchomość w takim a takim stanie [tu możliwie dokładny opis z natury]. Też poszukaj na Google.

--
..B:artek.

Zakup dzialki - kilka pytań