Zakup, fascynacja, upór iii zesz³o powietrze ;-(

Data: 2010-12-10 20:58:23
Autor: Rafa³ VFR
Zakup, fascynacja, upór iii zesz³o powietrze ;-(
Witam
Jaki¶ czas temu uda³o mi siê kupiæ ko³a (stare ale takie w³a¶nie by³y szukane)
Szuka³em felg ale poniewa¿ by³y jako zestaw a cena i tak wg mnie atrakcyja to wzi±³em.
Ma³o tego uzna³em, ¿e je¶li bêd± OK to nie bêdê nic przek³ada³ tylko u¿ytkowa³.
Ale od strony tylenj piasty widaæ, ¿e ³añcuch spad³ i poci±gn±³ szprychy a przód chcia³em miêc koniecznie swój (PPK)
Jakem pomy¶la³a takem uczyni³a jednak nie dawa³a mi spokoju przednia piasta. Wszystko rozebra³em i tak le¿alo kilka dni kiedy w moich oczach pojawi³ siê ob³êd.
Postanowi³êm kupiæ nowe bie¿nie zew. do Sachsa Z3. Bez skutku. Czasem ju¿ by³o co¶ identycznego jednak przy sk³adania kulki nie chcia³y siê uk³adaæ.
Zjecha³em pó³ Poznania. W koñcu tokarz. Kiedy wyja¶ni³ mi jak to zrobi³ przytka³o mnie. Mia³ podobny upór do mojego.
Efekt tu: http://picasaweb.google.com/Kukusijuz/Sachs#
Dzi¶ po ponad miesi±cu od kiedy ob³êd zacz±³ dzia³aæ wszystko z³o¿y³em do kupy. I co - fascynacja zniknê³a tak nagle jak pojawi³ siê ob³êd.
Koszty z tym zwi±zane s± nieporównywalne z cen± jak± spodziewam siê otrzymaæ z allegro - je¶li sprzeda siê wogóle ....
Ja nie wiem sk±d to siê bierze ale u³omno¶æ ta zabiera masê czasu czasem zdrowia i z regu³y pieniêdzy.

Rafal VFR
GG 85456
http://etacar.put.poznan.pl/rafal.kowalski/

Naprawiam rowery
www.rafcio.rekin.net

Data: 2010-12-10 19:03:38
Autor: mg
Zakup, fascynacja, upór iii zesz³o powietrze ;-(
W koncu tokarz.

Hmmm... czy dobrze rozumiem, ze stoczylesz konusy?

Specjalista nie jestem ale z tego co mi wiadomo to konusy i bieznie
poddaje sie powierzchniowemu hartowaniu. Caly problem ze zuzyciem
lozysk kulkowych polega wlasnie na wytarciu sie tej cienkiej twardej
warstwy. Pod spodem jest juz tylko "plastelina"...

Data: 2010-12-11 08:17:13
Autor: PeJot
Zakup, fascynacja, upór iii zeszło powiet rze ;-(

I nawęglaniu.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-12-11 09:18:51
Autor: Rafa³ VFR
Zakup, fascynacja, upór iii zesz³o powietrze ;-(

U¿ytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:idv8i6$sri$1news.onet.pl...
[...]

I nawêglaniu.

Nie nie - nie rozumiemy siê - ta piasta mia³a i¶æ na pó³kê.
Ona mia³a siê ju¿ tylko g³adko toczyæ w rêkach.
Ale fakt, ¿e o tym co piszecie nie pomy¶la³em.

Generalnie chodzi o to, ¿e tak zesz³o powietrze, ¿e przysz³a z³o¶æ na samego siebie do tego stopnia, ¿e sprzedaj±c j± chcê odzyskaæ jaki¶ grosz - dla poprawy mojego ja.
I to jest takie dziwne ...
Np mam kolekcjê t³oków z kartingu - one mnie ciesz± lubiê do nich siêgaæ - z piast± mia³o byæ podobnie - ale teraz mnie wkurza zwyczajniee !

Data: 2010-12-11 09:24:33
Autor: PeJot
W dniu 2010-12-11 09:18, Rafa³ VFR pisze:

[...]

Na Twoim miejscu przy³o¿y³bym siê do szukania zastêpczych konusów, mo¿e nawet z osi±. Nie ma mo¿liwo¶ci aby czego¶ nie podebraæ. Je¶li siê uda bêdziesz mia³ kolejny obiekt w kolekcji i to z histori±.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest

Data: 2010-12-11 08:22:45
Autor: PeJot
W dniu 2010-12-10 20:58, Rafa³ VFR pisze:

Postanowi³êm kupiæ nowe bie¿nie zew. do Sachsa Z3.

Wymiana konusów to najczê¶ciej ju¿ tylko reanimacja trupa, bo bie¿nie wewnêtrzne te¿ s± zu¿yte i niestety niewymienne. Zu¿ycie jest widoczne dopiero  w powiêkszeniu.

Ja nie wiem sk±d to siê bierze ale u³omno¶æ ta zabiera masê czasu czasem
zdrowia i z regu³y pieniêdzy.

Chcia³e¶ mieæ stare ko³a. Stare to tylko wino i skrzypce s± podobno dobre.