Data: 2010-01-06 16:40:26 | |
Autor: Triss | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :) | |
Na wstępie wybaczcie troszkę prowokacyjny tytuł posta, ma on pewne subiektywne podstawy, ale o tym później.
Tak jak w tytule, stoję przed zakupem fulla, na którego mogę przeznaczyć max. 15.000 zł. Kiedyś wydawało mi się, że problem z wyborem jest tylko w niższych przedziałach cenowych, ale teraz okazało się, że guzik prawda :). Rower ma służyć do długich wypadów w terenie, okazyjnych startów w maratonach, ma się dobrze wspinać i nie dawać ciała kiedy jest płasko. Mam 173cm wzrostu i ok. 70kg wagi, więc żaden ze mnie tytan :), roczny przebieg pomiędzy 10-15.000 km. Zacząłem sondować rynek na początku 4 kwartału ubiegłego roku i jak to zwykle bywa lista potencjalnych kandydatów rosła mimo pewnych ograniczeń, które sobie narzuciłem na starcie. Po pierwsze tylko sprawdzone marki, bo przy takiej kwocie nie bardzo mi się chce eksperymentować np. na Cube. Nie twierdzę, że to złe rowery, ale mogę kupić lepsze. Składanie odpadło, bo nie mam do tego ani umiejętności ani czasu, tudzież wystarczającej wiedzy. Po wstępnej selekcji pozostały na placu boju: Scott Spark 20, Giant Anthem X1, Merida 96 3000 team, Specialized Epic (alu). Każdy z nich ma swoje plusy i minusy, więc decyzja do wyboru tego jedynego łatwa nie była. Skłaniałem się najbardziej do Scotta lub Gianta i już byłem w ogródku, już witałem się z gąską, kiedy zostałem wysłany na delegację do naszych zachodnich sąsiadów, podczas której miałem okazję pojeździć na Santa Cruz Blur XC carbon. Zrobiłem jakieś 200km w przeciągu 3 dni w dosyć górzystym terenie i cóż. to był absolutny orgazm :). Trudno mi opisać frajdę jaką mi sprawiała jazda na tej maszynce, jest jak na fabryczny rower lekki (ok. 10.5 kg), ma świetnie pracujące zawieszenie (z przodu był RS Sid 100mm, damper to FOX 23), a do tego wspina się jak kozica. Powiem tak, gdzieś na starcie kołatała mi w głowie nazwa Santa Cruz, ale sam nie wiem dlaczego o niej zapomniałem. Teraz sytuacja jest odwrotna, szukam minusów tego roweru i nie mogę znaleźć. Szanowni grupowicze, być może nie potrafię pewnych kwestii rozważyć na chłodno (po przejażdżkach na SC), więc proszę Was o opinię. Zawracać sobie głowę resztą kandydatów czy brać SC (jeśli tak, to gdzie go można dostać w Polsce). Czy Waszym zdaniem jest rower w tym przedziale cenowym, który ma szansę "przerosnąć" Blura na tyle, żeby zmienić zdanie? W tej chwili serce mówi "ja chcę Blura", rozsądek podpowiada "spokojnie, nie płonie las", prośba do Was to ochłodzić mi czerep i zwrócić uwagę na rzeczy, które mogłem przeoczyć lub potwierdzić zasadność zakupu Blura. Z góry dziękuję za pomoc! Fallen in love with Blur Triss __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4748 (20100106) __________ Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus. http://www.eset.pl lub http://www.eset.com |
|
Data: 2010-01-06 08:29:35 | |
Autor: Jedrus | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :) | |
Ja bym się zastanowił, czy na pewno sensowne jest kupowanie roweru z
carbonową ramą. Musisz rozważyć, czy zysk na wadze zrekompensuje większą niż w przypadku ramy aluminiowej podatność na uszkodzenia.. Może jestem staroświecki, ale uważam, że w jeździe terenowej lepiej spisuje się aluminium. Co nie zmienia faktu, że Ibis Mojo to chyba najładniejsza rama na rynku. Poza tym SC wydaje się dobrym wyborem. Dystrybutorem w Polsce jest Crazy Crank, z siedzibą w Zakopanem. Tam można umówić się na jazdy testowe z Piotrkiem Chileckim i zamówić sprzęt. Pozdr, A. |
|
Data: 2010-01-06 18:08:55 | |
Autor: solar | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta Ĺwiata :) | |
W dniu 2010-01-06 16:40, Triss pisze:
W tej chwili serce mĂłwi "ja chcÄ Blura", rozsÄ dek podpowiada "spokojnie, nie OprĂłcz tego, Ĺźe ma mnĂłstwo ĹoĹźysk? :) Ja bym siÄ nie zastanawiaĹ. Co prawda nie przesiadĹbym siÄ ze swojego Hecklera na Blura, moĹźe z wielkim bĂłlem na Nomada, ale do Twojej jazdy Blur na pewno siÄ nada. Nie pakowaĹbym siÄ raczej w carbon. Ale rozpatrzyĹ Blura LT... -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "Kobieta powinna zasĹaniaÄ oblicze, bowiem nie zostaĹo ono stworzone na podobieĹstwo Boga." Ĺw. Bernard |
|
Data: 2010-01-07 01:14:34 | |
Autor: jpogoda | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :) | |
On 6 Sty, 18:08, solar <sola...@opBEZTEGO.pl> wrote:
W dniu 2010-01-06 16:40, Triss pisze: Ja bym się nie zastanawiał. Co prawda nie przesiadłbym się ze swojego Różnica między obecnie produkowanymi Blurem XC a LT to nie tylko materiał ramy. To również trochę inna geometria -- większy skok zawieszenia, trochę mniejsze kąty i krótsza górna rura w LT. Fakt, że te różnice są niewielkie, ale jednak są. Zresztą podobnie było w modelach produkowanych do 2008 roku -- XC i LT też się różniły. Przeznaczenie Blura XC sugeruje sama nazwa modelu :) a LT to taki lekki "ścieżkowiec". I nie demonizowałbym też podatności carbonu na uszkodzenia. Eh, gdybym na początku tamtego roku miał taki budżet jak kolega Triss, to nawet bym się nie zastanawiał i już bym jeździł Blurem XC'2008 (alu), a że nie miałem, to skończyło się na Anthemie i to nie Advanced (carbon) bynajmniej ale alu :) Pozdrawiam, -- Jarek Pogoda |
|
Data: 2010-01-07 11:14:23 | |
Autor: Pil | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :) | |
On 7 Sty, 10:14, jpogoda <jpog...@gmail.com> wrote:
Różnica między obecnie produkowanymi Blurem XC a LT to nie tylko Niewielkie różnice? Przecież to zupełnie różne ramy o całkowicie innym przeznaczeniu. Rzuć okiem na ten opis http://www.emtb.pl/nowyblurlt.html Pozdrawiam, Pil |
|
Data: 2010-01-07 13:28:50 | |
Autor: jpogoda | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :) | |
On 7 Sty, 20:14, Pil <piotrkis...@gmail.com> wrote:
Niewielkie różnice? No może nie są niewielkie ale na pewno nie są duże. O różnicach to można mówić między Hecklerem a Blurem... :-) Przecież to zupełnie różne ramy o całkowicie innym przeznaczeniu. Zaraz potem to napisałem... Rzuć okiem na ten opishttp://www.emtb.pl/nowyblurlt.html Czytałem przed wygłoszeniem swojej opinii i nadal twierdzę, że różnice nie są duże. W końcu to ta sama linia. O różnicach to można mówić między Hecklerem a Blurem... :-) Pozdrawiam, -- Jarek Pogoda |
|
Data: 2010-01-06 21:45:58 | |
Autor: TO-masz | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :) | |
Wed, 6 Jan 2010 16:40:26 +0100, na pl.rec.rowery, Triss napisał(a):
Na wstępie wybaczcie troszkę prowokacyjny tytuł posta, ma on pewne subiektywne podstawy, ale o tym później.(ciach) W tej chwili serce mówi "ja chcę Blura", rozsądek podpowiada "spokojnie, nie płonie las", prośba do Was to ochłodzić mi czerep i zwrócić uwagę na rzeczy, które mogłem przeoczyć lub potwierdzić zasadność zakupu Blura. Dla pełnego obrazu polecam jeszcze przetestować Epica, bo to zupełnie inna koncepcja niebujającego się bujaka :) I przychylam się do zdania kolegów, lepiej iść w Alu. -- Pozdro, TO-masz /do adresu email dodaj pl/ |
|
Data: 2010-01-07 08:31:32 | |
Autor: Rafał VFR | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :) | |
Witam
Tak, ja też uważam, że Epic`iem przejechać się warto. Warto też przed jazdą w miarę sensowanie wiedzieć jak ustawić ten rower - bo obraz może sie zamazać jak będzie to tylko - weź pan i jedz. Carbon do włóczenia się po górach jest dla zawodników, nie jeżdzących lub sponsorowanych :-) w każdym innym przyapdku aluminium będzie bezpieczniejsze :-) I choć miałem okazję tylko raz to rozważyłbym Rocky Mountain. Seria Element mimo, że jest tańsza niż zakładasz to jednak w cale niezły rower. No ale jak zawsze zaznaczam ja tam fachowcem nie jestem i to tylko moje zdanie :-) -- Pozdrawiam Rafal VFR GG 85456 http://www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski Dla pełnego obrazu polecam jeszcze przetestować Epica, bo to zupełnie inna |
|
Data: 2010-01-07 15:17:27 | |
Autor: Triss | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :) | |
Użytkownik "Rafał VFR" <rafalvfr@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hi42ps$n8n$1sunflower.man.poznan.pl... Witam Muszę się przyznać, że jakoś dziwnie spokojny jestem w kwestii wytrzymałości karbonu. Po pierwsze dlatego że "wiek niemowlęcy" ma już za sobą, do tego jestem raczej drobnej postury, więc nie będę jakimś wielkim obciażeniem dla konstrukcji, po trzecie wreszcie, jeśli zdecyduję się na Blura to wersji aluminiowej niet. Oczywiście dochodzi kwestia wytrzymałości kiedy zaliczy się porządnego "dzwona", ale tutaj to reguły w alu również nie ma. Jeśli uda mi się znaleźć Epica do testu, to z pewnością skorzystam, bo na tę chwilę wygląda, że ten model jedynie może cos zmienić w kwestii wyboru. Pozdrawiam Triss __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4750 (20100107) __________ Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus. http://www.eset.pl lub http://www.eset.com |
|
Data: 2010-01-07 06:41:11 | |
Autor: Jedrus | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :) | |
A ja powtórzę za Solarem - przemyśl wersję LT.
|
|
Data: 2010-01-07 08:54:38 | |
Autor: jpogoda | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :) | |
On 7 Sty, 15:41, Jedrus <konari...@op.pl> wrote:
A ja powtórzę za Solarem - przemyśl wersję LT. Kurde endurowcy nigdy nie zrozumie kroskantrowców :) Cięgle nie dowierzają, że komuś może wystarczyć cirka 4 cale skoku :D LT ma 140mm skoku a XC 105mm -- to są inne ramy. Pozdrawiam, -- Jarek Pogoda |
|
Data: 2010-01-07 09:22:18 | |
Autor: jpogoda | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :) | |
On 7 Sty, 15:17, "Triss" <tris...@gmail.com> wrote:
Je li uda mi si znale Epica do testu, to z pewno ci skorzystam, bo na t Jeśli Cię stać i rower Ci podpasował (a oba te warunki są spełnione), to daj sobie spokój z dalszym szukaniem. Zamawiaj tego Blura XC, jeśli chcesz ruszyć z końcem zimy z treningami, bo i tak trochę sobie na niego poczekasz od momentu złożenia zamówienia :) Pozdrawiam, -- Jarek Pogoda |
|
Data: 2010-01-07 11:27:08 | |
Autor: Pil | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :) | |
On 7 Sty, 15:17, "Triss" <tris...@gmail.com> wrote:
Musz si przyzna , e jako dziwnie spokojny jestem w kwestii Kupując carbonową ramę musisz uważać na kamienie wylatujące spod kół. Aluminium się zarysuje lub w najgorszym wypadku wgniecie, a w carbonie powstanie odprysk, który może znacznie osłabić ramę. Pzdr, Pil |
|
Data: 2010-01-07 19:31:34 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta Ĺwiata :) | |
On 2010-01-07, Pil wrote:
On 7 Sty, 15:17, "Triss" <tris...@gmail.com> wrote: .... czemu moĹźna spokojnie zapobiec odpowiednio wzmacniajÄ c konstrukcjÄ w takim miejscu. Chyba moĹźna zaĹoĹźyÄ, Ĺźe producent karbonowej ramy do trail/enduro przewidziaĹ kamulce spod przedniego koĹa, prawda? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2010-01-07 13:35:49 | |
Autor: jpogoda | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :) | |
On 7 Sty, 20:31, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote: > Aluminium się zarysuje lub w najgorszym wypadku wgniecie, a w carbonie Poza tym są sposoby na osłonięcie newralgicznych miejsc ramy naklejkami absorbującymi uderzenia lub sztywnymi osłonami. Nie jest to może 100% ochrona ale na pewno coś daje. Pozdrawiam, -- Jarek Pogoda |
|
Data: 2010-01-07 13:36:43 | |
Autor: jpogoda | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :) | |
On 7 Sty, 20:31, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote: > Aluminium się zarysuje lub w najgorszym wypadku wgniecie, a w carbonie Poza tym są sposoby na osłonięcie newralgicznych miejsc ramy naklejkami absorbującymi uderzenia lub sztywnymi osłonami. Nie jest to może 100% ochrona ale na pewno coś daje. Pozdrawiam, -- Jarek Pogoda |
|
Data: 2010-01-08 10:02:33 | |
Autor: Kret - praca | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :) | |
Użytkownik "Triss" <trissap@gmail.com> napisał w wiadomości news:hi4r2k$bnk$1nemesis.news.neostrada.pl...
To ile znasz w PL miejsc które są w stanie "posklejac" połamaną rame karbonową ?? Bo jednak ze spawaniem alu nie jest tak wielki problem, jak by co. No ale z drugiej strony zakładam że przy tej kasie co dysponujesz to jednak łatwiej ci będzie kupić nową ramę niż bawić się w naprawianie starej. Podsumowując tez brał bym jednak alu (tyle że Anthema) -- Pozdrawiam Kret z pracy www.kluchojady.prv.pl |
|
Data: 2010-01-08 16:00:07 | |
Autor: Radek N. | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :) | |
Kret - praca pisze:
To ile znasz w PL miejsc które są w stanie "posklejac" połamaną rame karbonową ?? Jakoś nie wyobrażam sobie siebie na szybkim zjeździe z telewizorami na spawanej ramie :) Powiedzmy sobie szczerze - czy karbonowa, czy aluminiowa - jak już się złamie, to nadaje się do jeżdżenia po bułki. A my tu rozmawiamy o rowerze górskim. -- Radek N. |
|
Data: 2010-01-07 02:41:44 | |
Autor: CleaneR | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :) | |
Użytkownik "Triss" <trissap@gmail.com> napisał w wiadomości news:hi2bi5$r5e$1nemesis.news.neostrada.pl...
Na wstępie wybaczcie troszkę prowokacyjny tytuł posta, ma on pewne[ciach] Mialem przyjemnosc testowac zeszloroczny model Blura LT jak i inne rowery w podobnym przedziale cenowym, na 2 czy 3 jezdzilo mi sie bardzo dobrze, ale tylko na Sancie bylo rewelacyjnie (no po prostu miod etc...) Choruje na ten rower, ale zmienilem juz ostatnio, a ten rower byl troche ponad moim budzetem, moze za rok albo dwa... musze uspic czujnosc mojej zony ;))) pozdrawiam -- z pokladu lotniskowca HMS "INVINCIBLE" specjalnie dla pl.rec.rowery Michał "CleaneR" Sciążko |
|
Data: 2010-01-07 08:47:38 | |
Autor: kosik | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :) | |
Użytkownik "Triss" <trissap@gmail.com> napisał w wiadomości news:hi2bi5$r5e$1nemesis.news.neostrada.pl... Czy Waszym zdaniem jest rower w tym przedziale cenowym, który ma szansę "przerosnąć" Blura na tyle, żeby zmienić zdanie? Nic nie przerasta Blura :) A tan na serio to fajnie by było sie przejechać na każdym z wybranych przez Ciebie modeli i wtedy wybrac najbardziej odpowiadający Twoim upodobaniom. Echhh a mój Blur sie składa od miesiąca i przez brak czasu i syf za oknem jeszcze nie mogłem pojeździć :( Pozdrawiam kosik |
|
Data: 2010-01-07 15:06:10 | |
Autor: Triss | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :) | |
Użytkownik "kosik" <kosik77@interia.pl> napisał w wiadomości news:hi43g0$n6u$1news.onet.pl...
Z tych wybranych nie miałem okazji sprawdzić Epica i Meridy, pozostałe dwa jak najbardziej (na Sparku jakieś 300km, na Anthemie podobnie) i faktycznie inaczej się jechało. Miałem wrażenie, że Spark nie uznaje kompromisów kiedy chce się pojechać mniej ostro, za to Anthem był dosyć "otwarty" na zmiany humoru rowerzysty :). __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4750 (20100107) __________ Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus. http://www.eset.pl lub http://www.eset.com |
|
Data: 2010-01-07 08:47:45 | |
Autor: Radek N. | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :) | |
Triss pisze:
Rower ma służyć do długich wypadów w terenie, okazyjnych startów w maratonach, ma się dobrze wspinać i nie dawać ciała kiedy jest płasko. Rozważałeś Felt Virtue? Pasuje mi idealnie do powyższego opisu. -- Radek N. |
|
Data: 2010-01-07 15:07:48 | |
Autor: Triss | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :) | |
Użytkownik "Radek N." <naradek@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hi43ja$ip0$1inews.gazeta.pl... > Rozważałeś Felt Virtue? Szczerze mowiąc nie rozważałem, pewnie dlatego, że troszkę mało o rowerach tej marki wiem. Poszukam informacji, dzięki za namiar. Pozdrawiam Triss __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4750 (20100107) __________ Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus. http://www.eset.pl lub http://www.eset.com |
|
Data: 2010-01-07 15:35:41 | |
Autor: Radek N. | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :) | |
Triss pisze:
Użytkownik "Radek N." <naradek@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hi43ja$ip0$1inews.gazeta.pl... http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=13&art=730 Dystrybutor chyba ciągle Harfa-Haryson (Wrocław). Ma swoje wady - jeszcze większa ilość łożysk niż w Sancie :) Ale mimo 130mm to ciągle taki rower na pograniczu lekkiego Enduro i XC (dla mnie trochę zbyt XC, ale z Twojego opisu wynika, że nie będzie to dla ciebie wada). -- Radek N. |
|
Data: 2010-01-07 11:38:10 | |
Autor: dziki | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :) | |
Użytkownik "Triss" <trissap@gmail.com> napisał w wiadomości news:hi2bi5$r5e$1nemesis.news.neostrada.pl...
Rower ma służyć do długich wypadów w terenie, okazyjnych startów w maratonach, ma się dobrze wspinać i nie dawać ciała kiedy jest płasko. moze warto rozpatrzyc cos z mala iloscia lozysk w zawieszeniu? Np Canon/ Orbea robia fulle z karbonowymi widelkami tylnego trojkata, choc w kwestii komfortu i efektywnosci pewnie idealu nie osiagniesz. pozdrawiam, dziki. |
|
Data: 2010-01-07 12:31:13 | |
Autor: kosik | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :) | |
Użytkownik "dziki" <ten.adres@jest.nieprawdziwy> napisał w wiadomości news:hi4dih$rj7$1news.dialog.net.pl... moze warto rozpatrzyc cos z mala iloscia lozysk w zawieszeniu? Np Canon/ Jeśli chodzi o Scalpela to carbon przy łączeniu z alu lubi się rozklejać albo pękać. Zresztą to typowo ścigancka rama. Pozdrawiam kosik |
|
Data: 2010-01-07 20:56:19 | |
Autor: Marcin J. | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :) | |
Głównie z "literatury" i trochę skrótowo. Do podjazdów na stojąco najlepszy będzie Blur, na siedząco - DW-link w wersji Iron Horsa ale w zasadzie nada się wszystko, FSR i jednozawiasowce z nisko umieszczonymi piwotami będą bardziej komfortowe. Jeśli chodzi o zjazdy zwróć uwagę na parametr zwany "chain growth" - im większy tym bardziej kopie po butach. Jednym to przeszkadza mniej innym bardziej. Generalnie VPP przegrywa tutaj z pozostałymi ale podobno w ubiegłym roku (oidp) coś poprawili. FSR w żaden sposób nie zmniejsza bujania wywołanego pedałowaniem, jedynie czyni zawieszenie bardziej aktywnym podczas hamowania, co nie koniecznie musi być zaletą, a większość riderów i tak tego nie zauważa.
Niezależnie od wysublimowanych dywagacji na temat zawieszenia, pedałowania i hamowania warto zwrócić uwagę na kwestie praktyczne takie jak błotoodporność. Porównaj np. Blura z Orange 5 czy Heckler'em. Zwróć też uwagę na różnice w implementacji poszczególnych "przepisów", np. DW-link w wersji Pivot Cycles jest podobno całkiem ścigancki. No i amortyzatory... ale to już inna historia. Pewnie i tak weźmiesz Blura :) Podczas jazdy testowej zwróć uwagę na to jak wybiera ostre, pionowe nierówności (korzenie, kamienie itp) w różnych warunkach (zjazd, podjazd, pojedyncze i w serii, _pod obciążeniem, na różnych przełożeniach_...). Jeśli chodzi o podjazdy testuj rózne kąty, przełozenia, pozycje (siedząca, stojąca), obciążenia (pedałowanie na miękko lub twardo). A gdybyś jednak testował Epica - koniecznie sprawdź jak wybiera _pierwszą/pojedynczą ostrą_ nierówność - dawniej miał z tym problem. -- Pozdrowionka marcin "najważniejsza jest geometria" j. |