Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :)

Data: 2010-01-06 21:45:58
Autor: TO-masz
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :)
Wed, 6 Jan 2010 16:40:26 +0100, na pl.rec.rowery, Triss napisał(a):

Na wstępie wybaczcie troszkę prowokacyjny tytuł posta, ma on pewne subiektywne podstawy, ale o tym później.
 (ciach)

W tej chwili serce mówi "ja chcę Blura", rozsądek podpowiada "spokojnie, nie płonie las", prośba do Was to ochłodzić mi czerep i zwrócić uwagę na rzeczy, które mogłem przeoczyć lub potwierdzić zasadność zakupu Blura.

Dla pełnego obrazu polecam jeszcze przetestować Epica, bo to zupełnie inna
koncepcja niebujającego się bujaka :)

I przychylam się do zdania kolegów, lepiej iść w Alu.

--
Pozdro, TO-masz
/do adresu email dodaj pl/

Data: 2010-01-07 08:31:32
Autor: Rafał VFR
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :)
Witam
Tak, ja też uważam, że Epic`iem przejechać się warto. Warto też przed jazdą w miarę sensowanie wiedzieć jak ustawić ten rower - bo obraz może sie zamazać jak będzie to tylko - weź pan i jedz. Carbon do włóczenia się po górach jest dla zawodników, nie jeżdzących lub sponsorowanych :-) w każdym innym przyapdku aluminium będzie bezpieczniejsze :-)
I choć miałem okazję tylko raz to rozważyłbym Rocky Mountain. Seria Element mimo, że jest tańsza niż zakładasz to jednak w cale niezły rower.
No ale jak zawsze zaznaczam ja tam fachowcem nie jestem i to tylko moje zdanie :-)

Rafal VFR
GG 85456
http://www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski

Data: 2010-01-07 15:17:27
Autor: Triss

Użytkownik "Rafał VFR" <rafalvfr@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hi42ps$n8n$1sunflower.man.poznan.pl...
[...]

Muszę się przyznać, że jakoś dziwnie spokojny jestem  w kwestii wytrzymałości karbonu.
Po pierwsze dlatego że "wiek niemowlęcy" ma już za sobą, do tego jestem raczej drobnej postury, więc nie będę jakimś wielkim obciażeniem dla konstrukcji, po trzecie wreszcie, jeśli zdecyduję się na Blura to wersji aluminiowej niet.
Oczywiście dochodzi kwestia wytrzymałości kiedy zaliczy się porządnego "dzwona", ale tutaj to reguły w alu również nie ma.
Jeśli uda mi się znaleźć Epica do testu, to z pewnością skorzystam, bo na tę chwilę wygląda, że ten model jedynie może cos zmienić w kwestii wyboru.

Pozdrawiam
Triss __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4750 (20100107) __________

Data: 2010-01-07 06:41:11
Autor: Jedrus
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :)
A ja powtórzę za Solarem - przemyśl wersję LT.

Data: 2010-01-07 08:54:38
Autor: jpogoda
On 7 Sty, 15:41, Jedrus <konari...@op.pl> wrote:
A ja powtórzę za Solarem - przemyśl wersję LT.

Kurde endurowcy nigdy nie zrozumie kroskantrowców :)
Cięgle nie dowierzają, że komuś może wystarczyć cirka 4 cale skoku :D
LT ma 140mm skoku a XC 105mm -- to są inne ramy.

Pozdrawiam,

--
Jarek Pogoda

Data: 2010-01-07 09:22:18
Autor: jpogoda
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :)
On 7 Sty, 15:17, "Triss" <tris...@gmail.com> wrote:

Je li uda mi si znale Epica do testu, to z pewno ci skorzystam, bo na t
chwil wygl da, e ten model jedynie mo e cos zmieni w kwestii wyboru.

Jeśli Cię stać i rower Ci podpasował (a oba te warunki są spełnione),
to daj sobie spokój z dalszym szukaniem.
Zamawiaj tego Blura XC, jeśli chcesz ruszyć z końcem zimy z
treningami, bo i tak trochę sobie na niego poczekasz od momentu
złożenia zamówienia :)

Pozdrawiam,

--
Jarek Pogoda

Data: 2010-01-07 11:27:08
Autor: Pil
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :)
On 7 Sty, 15:17, "Triss" <tris...@gmail.com> wrote:

Musz si przyzna , e jako dziwnie spokojny jestem  w kwestii
wytrzyma o ci karbonu.
Po pierwsze dlatego e "wiek niemowl cy" ma ju za sob , do tego jestem
raczej drobnej postury, wi c nie b d jakim wielkim obcia eniem dla
konstrukcji

Kupując carbonową ramę musisz uważać na kamienie wylatujące spod kół.
Aluminium się zarysuje lub w najgorszym wypadku wgniecie, a w carbonie
powstanie odprysk, który może znacznie osłabić ramę.

Pzdr,
Pil

Data: 2010-01-07 19:31:34
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-01-07, Pil wrote:
[...]

.... czemu można spokojnie zapobiec odpowiednio wzmacniając konstrukcję w
takim miejscu. Chyba można założyć, że producent karbonowej ramy do
trail/enduro przewidział kamulce spod przedniego koła, prawda?

Data: 2010-01-07 13:35:49
Autor: jpogoda
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :)
On 7 Sty, 20:31, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

> [...]

takim miejscu. Chyba można założyć, że producent karbonowej ramy do
trail/enduro przewidział kamulce spod przedniego koła, prawda?

Poza tym są sposoby na osłonięcie newralgicznych miejsc ramy
naklejkami absorbującymi uderzenia lub sztywnymi osłonami. Nie jest to
może 100% ochrona ale na pewno coś daje.

Pozdrawiam,

--
Jarek Pogoda

Data: 2010-01-07 13:36:43
Autor: jpogoda

Data: 2010-01-08 10:02:33
Autor: Kret - praca

Użytkownik "Triss" <trissap@gmail.com> napisał w wiadomości news:hi4r2k$bnk$1nemesis.news.neostrada.pl...

Użytkownik "Rafał VFR" <rafalvfr@tlen.pl> napisał w wiadomości Carbon do włóczenia się po górach jest dla zawodników, nie jeżdzących lub sponsorowanych :-) w każdym innym przyapdku aluminium będzie bezpieczniejsze :-)

Muszę się przyznać, że jakoś dziwnie spokojny jestem  w kwestii wytrzymałości karbonu.

To ile znasz w PL miejsc które są w stanie "posklejac" połamaną rame karbonową ??
Bo jednak ze spawaniem alu nie jest tak wielki problem, jak by co.
No ale z drugiej strony zakładam że przy tej kasie co dysponujesz to jednak łatwiej ci będzie kupić nową ramę niż bawić się w naprawianie starej.
Podsumowując tez brał bym jednak alu (tyle że Anthema)

Kret z pracy
www.kluchojady.prv.pl

Data: 2010-01-08 16:00:07
Autor: Radek N.
Kret - praca pisze:
To ile znasz w PL miejsc które są w stanie "posklejac" połamaną rame karbonową ??
Bo jednak ze spawaniem alu nie jest tak wielki problem, jak by co.

Jakoś nie wyobrażam sobie siebie na szybkim zjeździe z telewizorami na spawanej ramie :)
Powiedzmy sobie szczerze - czy karbonowa, czy aluminiowa - jak już się złamie, to nadaje się do jeżdżenia po bułki. A my tu rozmawiamy o rowerze górskim.

--
Radek N.

Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :)