Data: 2010-01-07 20:56:19 | |
Autor: Marcin J. | |
Zakup fulla - Santa Cruz Blur vs reszta świata :) | |
Głównie z "literatury" i trochę skrótowo. Do podjazdów na stojąco najlepszy będzie Blur, na siedząco - DW-link w wersji Iron Horsa ale w zasadzie nada się wszystko, FSR i jednozawiasowce z nisko umieszczonymi piwotami będą bardziej komfortowe. Jeśli chodzi o zjazdy zwróć uwagę na parametr zwany "chain growth" - im większy tym bardziej kopie po butach. Jednym to przeszkadza mniej innym bardziej. Generalnie VPP przegrywa tutaj z pozostałymi ale podobno w ubiegłym roku (oidp) coś poprawili. FSR w żaden sposób nie zmniejsza bujania wywołanego pedałowaniem, jedynie czyni zawieszenie bardziej aktywnym podczas hamowania, co nie koniecznie musi być zaletą, a większość riderów i tak tego nie zauważa.
Niezależnie od wysublimowanych dywagacji na temat zawieszenia, pedałowania i hamowania warto zwrócić uwagę na kwestie praktyczne takie jak błotoodporność. Porównaj np. Blura z Orange 5 czy Heckler'em. Zwróć też uwagę na różnice w implementacji poszczególnych "przepisów", np. DW-link w wersji Pivot Cycles jest podobno całkiem ścigancki. No i amortyzatory... ale to już inna historia. Pewnie i tak weźmiesz Blura :) Podczas jazdy testowej zwróć uwagę na to jak wybiera ostre, pionowe nierówności (korzenie, kamienie itp) w różnych warunkach (zjazd, podjazd, pojedyncze i w serii, _pod obciążeniem, na różnych przełożeniach_...). Jeśli chodzi o podjazdy testuj rózne kąty, przełozenia, pozycje (siedząca, stojąca), obciążenia (pedałowanie na miękko lub twardo). A gdybyś jednak testował Epica - koniecznie sprawdź jak wybiera _pierwszą/pojedynczą ostrą_ nierówność - dawniej miał z tym problem. -- Pozdrowionka marcin "najważniejsza jest geometria" j. |
|