Zakup internetowy w Izraelu a cła, podatki itp.

Data: 2009-06-29 08:55:21
Autor: Jakub Jewuła
Zakup internetowy w Izraelu a cła, podatki itp.
Witam

Chcę sobie kupić za granicą komputer - za granicą, od Izraelskiej
firmy, albowiem w Polsce nikt takiego akurat sprzętu nie sprzedaje.

Przygotowałem się już psychicznie, że do ceny producenta trzeba
doliczyć jakieś cła, podatki itp.

Wartość komputera 305 USD, zastanawiam się nad zakupem 1 i 2 sztuk.
Tutaj link na wszelki wypadek: http://www.fit-pc2.com/order/order.html

Pytania są takie:

- jakie konkretnie będą opłaty (orientacyjna wysokość)?

- kiedy konkretnie, komu i w jaki sposób trzeba je uregulować?

- na jakie jeszcze utrudnienia się przygotować na tle okradania mnie
przez państwo? (trzeba gromadzić jakieś dokumenty, gdzieś
zanosić/wysyłać/deklarować?)

- czy któraś z opłat jest zależna od czegoś, na co ja mogę mieć realny
wpływ? (jakieś deklaracje itp.)

Googluj za "zakup aparatu foto za granica" czy cos podobnego.

Co do oplat do dolicz pi*oko 30% do ceny zakupu.

Zakup internetowy w Izraelu a cła, podatki itp.