Data: 2010-05-26 21:37:04 | |
Autor: Ikselka | |
Zakup internetowy w KDC. | |
18 maja złożyłam zamówienie w KDC na gadżety "prezentowe", natychmiast
wykonując płatność przelewem bankowym na podstawie wyświetlonych po zakupie danych do przelewu. Mój bank zaksiegował operację w tymże dniu. KDC milczał, nie otrzymałam nawet maila o przyjęciu zamówienia. 23 maja otrzymałam mail, ze zamówienie zostało anulowane z powodu braku potwierdzenia i płatności. Płatność była wykonana natychmiast po zamówieniu, maila ze sklepu z prośbą o potwierdzenie złozenia zamówienia nie było ani zadnego innego od nich, więc ki diabeł? Tego samego dnia (23 maja) poszukałam innego sklepu i kupiłam tam coś innego na ten prezent, bo czas nagli. Równocześnie, tj 23 maja, do sklepu KDC napisałam, że to z ich strony było zaniedbanie i TO JA wobec tego rezygnuję z zamówienia, bo kupiłam już potrzebne rzeczy gdzie indziej, a ewentualnej (co jak widać przewidziałam) przesyłki "na siłę" nie przyjmę i żądam zwrotu należności na konto w terminie przewidzianym przepisami prawa. 25 maja (wczoraj, tj tydzień po transakcji) otrzymałam mail ze sklepu, że zamówienie przyjęte. Dzis otrzymalam mail, że przesyłka została wysłana. Nie mam zamiaru podejmować przesyłki. Czy mam szansę na zwrot należności i jak do tego się zabrać? Co podać jutro jako powód nieprzyjęcia przesyłki? Bo nie chcę, aby widniał tam lakoniczny wpis poczty "Adresat nie podjął przesyłki" itp. Sądzę, że powód jest ważny dla ew. sprawy w sądzie, choć oczywiście mam nadzieję, ze nie będę zmuszona do takich działań, no ale... Chcę, aby wpisano moją niezgodę na podjęcie paczki z powodu anulowania zamówienia przez sklep. Wszystkie maile zachowałam. Ktoś coś poradzi? Z góry dziekuję. |
|
Data: 2010-05-26 21:59:26 | |
Autor: elephanto | |
Zakup internetowy w KDC. | |
W dniu 2010-05-26 21:37, Ikselka pisze:
18 maja zĹoĹźyĹam zamĂłwienie w KDC na gadĹźety "prezentowe", natychmiast http://www.kdc.pl/static/1.html "OdstÄ pienie od umowy, reklamacje" -- Adam |
|
Data: 2010-05-26 22:08:40 | |
Autor: Ikselka | |
Zakup internetowy w KDC. | |
Dnia Wed, 26 May 2010 21:59:26 +0200, elephanto napisał(a):
W dniu 2010-05-26 21:37, Ikselka pisze: "Każdy klient ma prawo zwrócić zakupiony produkt poprzez odstąpienie od umowy w terminie 10 dni od odebrania przesyłki przez złożenie pisemnego oświadczenia, które powinno zostać dołączone do odsyłanej paczki. (...) Gwarantujemy zwrot wpłaconej kwoty w wysokości wartości zamówionych towarów. Koszty dostarczenia przesyłki pokrywa Klient.(...) Owszem, w porządku, ale ja nie robię zwrotu po odebraniu przesyłki, lecz nie przyjmuję przesyłki po anulowaniu zamówienia PRZEZ SKLEP czyli po zaniedbaniu ze strony sklepu, wiec nie mam zamiaru płacić za jej powrót do nadawcy - o swoich "wątpliwościach" uprzedziłam przed wysyłką mailem na adres podany poniżej w cytacie: (...) W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt: - (...) - serwis@kdc.pl" |
|
Data: 2010-05-26 23:06:37 | |
Autor: Ikselka | |
Zakup internetowy w KDC. | |
Dnia Wed, 26 May 2010 22:08:40 +0200, Ikselka napisał(a):
(...) W skrócie rzecz traktując: sporo przed wysłaniem do mnie przesyłki zawiadomiłam sklep, że odstępuję od umowy i nie przyjmę paczki, a oni MIMO TO ją wysłali. Na podstawie ich bezczelności wnoszę, że jeśli jej nie przyjmę, będą chcieli sobie z zapłaconej przeze mnie kwoty wyrównać i tak koszty przesyłki, mimo ze została wysłana już po odstąpieniu przeze mnie od umowy. Dla zasady chcę walczyć o te pieniądze - mojej rodzinie ich nikt za nic nie daje, dlaczego wiec ja mam ofiarowywać je za nic i to nie ze swojej winy je tracić. |
|
Data: 2010-05-27 08:48:05 | |
Autor: Krzysztof Jodłowski | |
Zakup internetowy w KDC. | |
"Każdy klient ma prawo zwrócić zakupiony produkt poprzez odstąpienie odZgadza się. Gwarantujemy zwrot wpłaconej kwoty w wysokości wartości zamówionychZgadza się. Koszty dostarczenia przesyłki pokrywa Klient.(...)Nieprawda. Zgodnie z ustawą sklep musi zwrócić wszystkie koszty. -- pozdrawiam Krzysztof Jodłowski WYSYŁKOWO.PL - Sklep Internetowy http://www.wysylkowo.pl |
|
Data: 2010-05-27 06:58:44 | |
Autor: Samotnik | |
Zakup internetowy w KDC. | |
Dnia 27.05.2010 Krzysztof Jodłowski <bluelaser@poczta.onet.pl> napisał/a:
Koszty dostarczenia przesyłki pokrywa Klient.(...)Nieprawda. Zgodnie z ustawą sklep musi zwrócić wszystkie koszty. Z ustawy wcale to nie wynika. -- Samotnik |
|
Data: 2010-05-27 09:32:53 | |
Autor: Krzysztof Jodłowski | |
Zakup internetowy w KDC. | |
Z ustawy wcale to nie wynika. Wynika z punktu 3. Art. 7. 1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie dziesięciu dni ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1. 2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od umowy za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne). 3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty. "Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny." -- pozdrawiam Krzysztof Jodłowski WYSYŁKOWO.PL - Sklep Internetowy http://www.wysylkowo.pl |
|
Data: 2010-05-27 08:11:55 | |
Autor: Samotnik | |
Zakup internetowy w KDC. | |
Dnia 27.05.2010 Krzysztof Jodłowski <bluelaser@poczta.onet.pl> napisał/a:
Z ustawy wcale to nie wynika. Istnieje wersja, że przesyłki zwrócić się nie da, bo to usługa nie dość, że 'o właściwościach określonych przez konsumenta' (adres dostawy), to na dodatek zrealizowana i niemożliwa do zwrotu. Jest to jedno z wyłączeń wymienionych w tej ustawie. Art. 10. [...] 3. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach: [...] 4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą, 5) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu, Jest to zdroworozsądkowe podejście i jestem jego zwolennikiem. Przedsiębiorca sprzedający na odległość i tak już sporo ryzykuje i ponosi koszta w związku z prawem konsumenta do zwrotu towaru. Obowiązkowe fundowanie komuś przesyłki towaru jest już nieco przesadzone i nieproporcjonalne. To czysta strata dla przedsiębiorcy. Podobnie zresztą jak zakaz wymagania zapłaty z góry. Idea była zapewne szlachetna, ale w praktyce wygląda to tak, że w niektórych branżach 1/3 zakupów za pobraniem kończy się nieodebraniem przesyłki. Jeśli marże są małe, to jest to katastrofa dla sprzedawcy. P.S. Ustawa ma sporo luk. Kiedyś sprzedawałem kosmetyki. Czy otwarcie przez konsumenta kremu i wsadzenie w niego palucha leży w zakresie zwykłego zarządu? Zapewne tak, bo jak inaczej go wypróbować. Pytanie tylko, co zrobić z kremem, z którego ktoś zdarł 'sreberko' zabezpieczające i wsadził palec? Przecież nikt tego nie kupi już potem. Problemu nigdy nie rozwiązałem i w końcu odpuściłem tę branżę. -- Samotnik |
|
Data: 2010-05-27 10:50:02 | |
Autor: Krzysztof Jodłowski | |
Zakup internetowy w KDC. | |
Istnieje wersja, że przesyłki zwrócić się nie da, bo to usługa nie Klient nie kupuje usługi transportowej, tylko produkt (towar). Bardzo często zresztą koszt przesyłki jest wliczony w cenę produktu. > Obowiązkowe > fundowanie komuś przesyłki towaru jest już nieco przesadzone i > nieproporcjonalne. To czysta strata dla przedsiębiorcy. To normalne ryzyko prowadzenia firmy. A jak masz sklep stacjonarny i nakupisz niechodliwego towatu, to też do kogoś masz pretensje, że poniosłeś straty? Znasz jakiś biznes, który nie ponosi strat z jakiegoś powodu? Oczywistą sprawą jest żeby minimalizować straty, ale... kontrahenci, przepisy, dbanie o Klientów itp. -- pozdrawiam Krzysztof Jodłowski WYSYŁKOWO.PL - Sklep Internetowy http://www.wysylkowo.pl |
|
Data: 2010-05-27 09:24:46 | |
Autor: Samotnik | |
Zakup internetowy w KDC. | |
Dnia 27.05.2010 Krzysztof Jodłowski <bluelaser@poczta.onet.pl> napisał/a:
Istnieje wersja, że przesyłki zwrócić się nie da, bo to usługa nie Nie wiem, jak u Ciebie, jeśli wliczasz w koszt towaru, to Twój problem. U mnie towar to jedna rzecz, a przesyłka to druga. Nie ma obowiązku łączenia tego. To dwie różne rzeczy. > Obowiązkowe Kompletnie nietrafione porównanie. Kupienie niechodliwego towaru jest moją sprawą i decyzją, żadna ustawa nie zmusza do tego. Obowiązek fundowania bliżej nieokreślonemu bytowi teleinformatycznemu powodującego zajście zdarzenia 'zakup za pobraniem' w sklepie internetowym (bo na tym etapie, z perspektywy sprzedawcy trudno mówić jeszcze o kliencie) przesyłki, której i tak nie odbierze, bo poklikał dla jaj, albo w momencie otrzymania przesyłki wydał już kieszonkowe, to jest jakiś skandal. Podobnie zwracanie za przesyłkę przy zwrocie towaru. W takiej sytuacji ustawa powinna dopuszczać określenie opłaty za usługę wypożyczenia towaru. :) Obowiązek zwrotu kosztów przesyłki przy zakupie na odległość można porównać do obowiązku zwrotu przez sklep 'stacjonarny' kosztów paliwa zużytego na dojazd do sklepu klientowi, który przyjechał i... nic nie kupił. ;) Widzisz paradoks? Gdyby kupił, to sam sobie zapłaci, a jak nie kupi, to sklep zwraca. Tak samo jest przy zakupie na odległość - jeśli zatrzyma, to sam płaci za przesyłkę, jeśli odeśle, to płaci sprzedawca! Rewelacja! ;) -- Samotnik |
|
Data: 2010-05-28 11:02:43 | |
Autor: Ikselka | |
Zakup internetowy w KDC. | |
Dnia Thu, 27 May 2010 09:24:46 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):
Obowiązek zwrotu kosztów przesyłki przy zakupie na odległość można porównać Dziękluję wszystkim za udział w dyskusji. Dogrzebałam się pewnych rzeczy w przepisach prawnych, poszłam po rozum do głowy i spodziewając się dziś przesyłki - JEDNAK odbiorę ją. Ponieważ: a)zawarłam umowę kupna-sprzedaży, zapłaciłam od razu i nikogo już teraz nie obchodzi, bo mają moje pieniądze b)moje mailowe gadanie z nimi nie jest skuteczne, bo owszem, jako klioent mam 10 dni, ale na PISEMNE!!! odstąpienie od tej umowy c)to nic, że to z ich winy zamówienie zostało bezpodstawnie anulowane, ale wobec ich PÓŹNIEJSZEGO (a co!) połapania się, że moja wpłata jednak od razu wpłynęła, oni się połapali też, że umowa nadal skutkuje i mogę im nagwizdać - jak gdyby nigdy nic po prostu wysłali mail z wiadomością o realizacji zamówienia, pomimo moich WCZEŚNIEJSZYCH protestów i uprzedzenia mailem o niechęci do odebrania przesyłki d)w razie konsekwentnego trwania w uporze i nieodebrania przesyłki przeze mnie, przy niewypowiedzianej pisemnie (mailowe gadanie jak pisałam, nie skutkuje) umowie, naliczą mi opłatę manipulacyjną 20 złotych, niezależnie od tego, czy będa musieli zwrócić koszty przesyłki do nich nieodebranej paczki, czy nie e)czyli i tak wychodzę na durnia w tym wszystkim jako solidny (tak uważam) klient. W związku z powyższym to były moje OSTATNIE zakupy w KDC! |
|
Data: 2010-05-28 09:26:03 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
Zakup internetowy w KDC. | |
On May 28, 10:02 am, Ikselka <iks...@gazeta.pl> wrote:
Dnia Thu, 27 May 2010 09:24:46 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a): Po prostu rozpierdala mnie z jaka latwoscia biezesz na siebie wine za burdel w ich systemach |
|
Data: 2010-05-29 01:15:02 | |
Autor: Ikselka | |
Zakup internetowy w KDC. | |
Dnia Fri, 28 May 2010 11:02:43 +0200, Ikselka napisał(a):
Dnia Thu, 27 May 2010 09:24:46 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a): Niedługo po wysłaniu tego postu zadzwonił do mnie miły pan z KDC i uspokoił, że przesyłka co prawda jest wysłana, ale żebym jej nie odbierała, nie będę także obciążona żadnymi opłatami, a cała zapłacona przeze mnie suma zostanie jak najszybciej zwrócona na moje konto przelewem zwrotnym. Czytają, czy co? ;-) |
|
Data: 2010-05-29 10:21:17 | |
Autor: Cyb | |
Zakup internetowy w KDC. | |
On Sat, 29 May 2010 01:15:02 +0200, Ikselka <ikselk@gazeta.pl> wrote:
Niedługo po wysłaniu tego postu zadzwonił do mnie miły pan z KDC i jakby nie patrzec musi tam byc co najmniej jeden informatyk - widac usenet nie jest mu obcy :) a z punktu widzenia sklepu gdy klient napisze o anulowaniu PRZED wyslaniem paczki a mimo to sie ja wysle, to sie to bierze jako blad wewnatrz firmy i nie ma o co kruszyc kopii z klientem. a sensowny system infromatyczny pozwala wyeliminowac takie glupie pomylki i koszt jednej czy dwoch w roku sklep spokojnie moze wziac na klate :) p.s. dla paranoikow - mam nic wspolnego z kdc poza tym, ze to konkurencyjna firma - ja tez pracuje w ehandlu :) pozdarwiam, Cyb |
|
Data: 2010-05-29 15:49:36 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Zakup internetowy w KDC. | |
On Thu, 27 May 2010, Samotnik wrote:
przesyłki, której i tak nie odbierze, bo poklikał dla jaj, albo w momencie Takoż uważam, i to bez uśmieszka. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2010-05-27 09:44:54 | |
Autor: spp | |
Zakup internetowy w KDC. | |
W dniu 2010-05-27 09:32, Krzysztof Jodłowski pisze:
Z ustawy wcale to nie wynika. Dokładnie tak. Ale na konsumencie leży dokonanie zwrotu w stanie niezmienionym i wywiedź teraz z ustawy, że za to ma też sprzedawca zapłacić. -- spp |
|
Data: 2010-05-27 10:40:26 | |
Autor: Krzysztof Jodłowski | |
Zakup internetowy w KDC. | |
Ale na konsumencie leży dokonanie zwrotu w stanie niezmienionym i Za to nie. -- Krzysztof |
|