Data: 2010-05-26 21:59:26 | |
Autor: elephanto | |
Zakup internetowy w KDC. | |
W dniu 2010-05-26 21:37, Ikselka pisze:
18 maja złożyłam zamówienie w KDC na gadżety "prezentowe", natychmiast http://www.kdc.pl/static/1.html "Odstąpienie od umowy, reklamacje" -- Adam |
|
Data: 2010-05-26 22:08:40 | |
Autor: Ikselka | |
Zakup internetowy w KDC. | |
Dnia Wed, 26 May 2010 21:59:26 +0200, elephanto napisa³(a):
W dniu 2010-05-26 21:37, Ikselka pisze: "Ka¿dy klient ma prawo zwróciæ zakupiony produkt poprzez odst±pienie od umowy w terminie 10 dni od odebrania przesy³ki przez z³o¿enie pisemnego o¶wiadczenia, które powinno zostaæ do³±czone do odsy³anej paczki. (...) Gwarantujemy zwrot wp³aconej kwoty w wysoko¶ci warto¶ci zamówionych towarów. Koszty dostarczenia przesy³ki pokrywa Klient.(...) Owszem, w porz±dku, ale ja nie robiê zwrotu po odebraniu przesy³ki, lecz nie przyjmujê przesy³ki po anulowaniu zamówienia PRZEZ SKLEP czyli po zaniedbaniu ze strony sklepu, wiec nie mam zamiaru p³aciæ za jej powrót do nadawcy - o swoich "w±tpliwo¶ciach" uprzedzi³am przed wysy³k± mailem na adres podany poni¿ej w cytacie: (...) W przypadku w±tpliwo¶ci prosimy o kontakt: - (...) - serwis@kdc.pl" |
|
Data: 2010-05-26 23:06:37 | |
Autor: Ikselka | |
Zakup internetowy w KDC. | |
Dnia Wed, 26 May 2010 22:08:40 +0200, Ikselka napisa³(a):
(...) W skrócie rzecz traktuj±c: sporo przed wys³aniem do mnie przesy³ki zawiadomi³am sklep, ¿e odstêpujê od umowy i nie przyjmê paczki, a oni MIMO TO j± wys³ali. Na podstawie ich bezczelno¶ci wnoszê, ¿e je¶li jej nie przyjmê, bêd± chcieli sobie z zap³aconej przeze mnie kwoty wyrównaæ i tak koszty przesy³ki, mimo ze zosta³a wys³ana ju¿ po odst±pieniu przeze mnie od umowy. Dla zasady chcê walczyæ o te pieni±dze - mojej rodzinie ich nikt za nic nie daje, dlaczego wiec ja mam ofiarowywaæ je za nic i to nie ze swojej winy je traciæ. |
|
Data: 2010-05-27 08:48:05 | |
Autor: Krzysztof Jod³owski | |
Zakup internetowy w KDC. | |
"Ka¿dy klient ma prawo zwróciæ zakupiony produkt poprzez odst±pienie odZgadza siê. Gwarantujemy zwrot wp³aconej kwoty w wysoko¶ci warto¶ci zamówionychZgadza siê. Koszty dostarczenia przesy³ki pokrywa Klient.(...)Nieprawda. Zgodnie z ustaw± sklep musi zwróciæ wszystkie koszty. -- pozdrawiam Krzysztof Jod³owski WYSY£KOWO.PL - Sklep Internetowy http://www.wysylkowo.pl |
|
Data: 2010-05-27 06:58:44 | |
Autor: Samotnik | |
Zakup internetowy w KDC. | |
Dnia 27.05.2010 Krzysztof Jod³owski <bluelaser@poczta.onet.pl> napisa³/a:
Koszty dostarczenia przesy³ki pokrywa Klient.(...)Nieprawda. Zgodnie z ustaw± sklep musi zwróciæ wszystkie koszty. Z ustawy wcale to nie wynika. -- Samotnik |
|
Data: 2010-05-27 09:32:53 | |
Autor: Krzysztof Jod³owski | |
Zakup internetowy w KDC. | |
Z ustawy wcale to nie wynika. Wynika z punktu 3. Art. 7. 1. Konsument, który zawar³ umowê na odleg³o¶æ, mo¿e od niej odst±piæ bez podania przyczyn, sk³adaj±c stosowne o¶wiadczenie na pi¶mie, w terminie dziesiêciu dni ustalonym w sposób okre¶lony w art. 10 ust. 1. 2. Nie jest dopuszczalne zastrze¿enie, ¿e konsumentowi wolno odst±piæ od umowy za zap³at± oznaczonej sumy (odstêpne). 3. W razie odst±pienia od umowy umowa jest uwa¿ana za niezawart±, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowi±zañ. To, co strony ¶wiadczy³y, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba ¿e zmiana by³a konieczna w granicach zwyk³ego zarz±du. Je¿eli konsument dokona³ jakichkolwiek przedp³at, nale¿± siê od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedp³aty. "Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialno¶ci za szkodê wyrz±dzon± przez produkt niebezpieczny." -- pozdrawiam Krzysztof Jod³owski WYSY£KOWO.PL - Sklep Internetowy http://www.wysylkowo.pl |
|
Data: 2010-05-27 08:11:55 | |
Autor: Samotnik | |
Zakup internetowy w KDC. | |
Dnia 27.05.2010 Krzysztof Jod³owski <bluelaser@poczta.onet.pl> napisa³/a:
Z ustawy wcale to nie wynika. Istnieje wersja, ¿e przesy³ki zwróciæ siê nie da, bo to us³uga nie do¶æ, ¿e 'o w³a¶ciwo¶ciach okre¶lonych przez konsumenta' (adres dostawy), to na dodatek zrealizowana i niemo¿liwa do zwrotu. Jest to jedno z wy³±czeñ wymienionych w tej ustawie. Art. 10. [...] 3. Je¿eli strony nie umówi³y siê inaczej, prawo odst±pienia od umowy zawartej na odleg³o¶æ nie przys³uguje konsumentowi w wypadkach: [...] 4) ¶wiadczeñ o w³a¶ciwo¶ciach okre¶lonych przez konsumenta w z³o¿onym przez niego zamówieniu lub ¶ci¶le zwi±zanych z jego osob±, 5) ¶wiadczeñ, które z uwagi na ich charakter nie mog± zostaæ zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu, Jest to zdroworozs±dkowe podej¶cie i jestem jego zwolennikiem. Przedsiêbiorca sprzedaj±cy na odleg³o¶æ i tak ju¿ sporo ryzykuje i ponosi koszta w zwi±zku z prawem konsumenta do zwrotu towaru. Obowi±zkowe fundowanie komu¶ przesy³ki towaru jest ju¿ nieco przesadzone i nieproporcjonalne. To czysta strata dla przedsiêbiorcy. Podobnie zreszt± jak zakaz wymagania zap³aty z góry. Idea by³a zapewne szlachetna, ale w praktyce wygl±da to tak, ¿e w niektórych bran¿ach 1/3 zakupów za pobraniem koñczy siê nieodebraniem przesy³ki. Je¶li mar¿e s± ma³e, to jest to katastrofa dla sprzedawcy. P.S. Ustawa ma sporo luk. Kiedy¶ sprzedawa³em kosmetyki. Czy otwarcie przez konsumenta kremu i wsadzenie w niego palucha le¿y w zakresie zwyk³ego zarz±du? Zapewne tak, bo jak inaczej go wypróbowaæ. Pytanie tylko, co zrobiæ z kremem, z którego kto¶ zdar³ 'sreberko' zabezpieczaj±ce i wsadzi³ palec? Przecie¿ nikt tego nie kupi ju¿ potem. Problemu nigdy nie rozwi±za³em i w koñcu odpu¶ci³em tê bran¿ê. -- Samotnik |
|
Data: 2010-05-27 10:50:02 | |
Autor: Krzysztof Jod³owski | |
Zakup internetowy w KDC. | |
Istnieje wersja, ¿e przesy³ki zwróciæ siê nie da, bo to us³uga nie Klient nie kupuje us³ugi transportowej, tylko produkt (towar). Bardzo czêsto zreszt± koszt przesy³ki jest wliczony w cenê produktu. > Obowi±zkowe > fundowanie komu¶ przesy³ki towaru jest ju¿ nieco przesadzone i > nieproporcjonalne. To czysta strata dla przedsiêbiorcy. To normalne ryzyko prowadzenia firmy. A jak masz sklep stacjonarny i nakupisz niechodliwego towatu, to te¿ do kogo¶ masz pretensje, ¿e ponios³e¶ straty? Znasz jaki¶ biznes, który nie ponosi strat z jakiego¶ powodu? Oczywist± spraw± jest ¿eby minimalizowaæ straty, ale... kontrahenci, przepisy, dbanie o Klientów itp. -- pozdrawiam Krzysztof Jod³owski WYSY£KOWO.PL - Sklep Internetowy http://www.wysylkowo.pl |
|
Data: 2010-05-27 09:24:46 | |
Autor: Samotnik | |
Zakup internetowy w KDC. | |
Dnia 27.05.2010 Krzysztof Jod³owski <bluelaser@poczta.onet.pl> napisa³/a:
Istnieje wersja, ¿e przesy³ki zwróciæ siê nie da, bo to us³uga nie Nie wiem, jak u Ciebie, je¶li wliczasz w koszt towaru, to Twój problem. U mnie towar to jedna rzecz, a przesy³ka to druga. Nie ma obowi±zku ³±czenia tego. To dwie ró¿ne rzeczy. > Obowi±zkowe Kompletnie nietrafione porównanie. Kupienie niechodliwego towaru jest moj± spraw± i decyzj±, ¿adna ustawa nie zmusza do tego. Obowi±zek fundowania bli¿ej nieokre¶lonemu bytowi teleinformatycznemu powoduj±cego zaj¶cie zdarzenia 'zakup za pobraniem' w sklepie internetowym (bo na tym etapie, z perspektywy sprzedawcy trudno mówiæ jeszcze o kliencie) przesy³ki, której i tak nie odbierze, bo poklika³ dla jaj, albo w momencie otrzymania przesy³ki wyda³ ju¿ kieszonkowe, to jest jaki¶ skandal. Podobnie zwracanie za przesy³kê przy zwrocie towaru. W takiej sytuacji ustawa powinna dopuszczaæ okre¶lenie op³aty za us³ugê wypo¿yczenia towaru. :) Obowi±zek zwrotu kosztów przesy³ki przy zakupie na odleg³o¶æ mo¿na porównaæ do obowi±zku zwrotu przez sklep 'stacjonarny' kosztów paliwa zu¿ytego na dojazd do sklepu klientowi, który przyjecha³ i... nic nie kupi³. ;) Widzisz paradoks? Gdyby kupi³, to sam sobie zap³aci, a jak nie kupi, to sklep zwraca. Tak samo jest przy zakupie na odleg³o¶æ - je¶li zatrzyma, to sam p³aci za przesy³kê, je¶li ode¶le, to p³aci sprzedawca! Rewelacja! ;) -- Samotnik |
|
Data: 2010-05-28 11:02:43 | |
Autor: Ikselka | |
Zakup internetowy w KDC. | |
Dnia Thu, 27 May 2010 09:24:46 +0000 (UTC), Samotnik napisa³(a):
Obowi±zek zwrotu kosztów przesy³ki przy zakupie na odleg³o¶æ mo¿na porównaæ Dziêklujê wszystkim za udzia³ w dyskusji. Dogrzeba³am siê pewnych rzeczy w przepisach prawnych, posz³am po rozum do g³owy i spodziewaj±c siê dzi¶ przesy³ki - JEDNAK odbiorê j±. Poniewa¿: a)zawar³am umowê kupna-sprzeda¿y, zap³aci³am od razu i nikogo ju¿ teraz nie obchodzi, bo maj± moje pieni±dze b)moje mailowe gadanie z nimi nie jest skuteczne, bo owszem, jako klioent mam 10 dni, ale na PISEMNE!!! odst±pienie od tej umowy c)to nic, ¿e to z ich winy zamówienie zosta³o bezpodstawnie anulowane, ale wobec ich PÓ¬NIEJSZEGO (a co!) po³apania siê, ¿e moja wp³ata jednak od razu wp³ynê³a, oni siê po³apali te¿, ¿e umowa nadal skutkuje i mogê im nagwizdaæ - jak gdyby nigdy nic po prostu wys³ali mail z wiadomo¶ci± o realizacji zamówienia, pomimo moich WCZE¦NIEJSZYCH protestów i uprzedzenia mailem o niechêci do odebrania przesy³ki d)w razie konsekwentnego trwania w uporze i nieodebrania przesy³ki przeze mnie, przy niewypowiedzianej pisemnie (mailowe gadanie jak pisa³am, nie skutkuje) umowie, nalicz± mi op³atê manipulacyjn± 20 z³otych, niezale¿nie od tego, czy bêda musieli zwróciæ koszty przesy³ki do nich nieodebranej paczki, czy nie e)czyli i tak wychodzê na durnia w tym wszystkim jako solidny (tak uwa¿am) klient. W zwi±zku z powy¿szym to by³y moje OSTATNIE zakupy w KDC! |
|
Data: 2010-05-28 09:26:03 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
Zakup internetowy w KDC. | |
On May 28, 10:02 am, Ikselka <iks...@gazeta.pl> wrote:
Dnia Thu, 27 May 2010 09:24:46 +0000 (UTC), Samotnik napisa³(a): Po prostu rozpierdala mnie z jaka latwoscia biezesz na siebie wine za burdel w ich systemach |
|
Data: 2010-05-29 01:15:02 | |
Autor: Ikselka | |
Zakup internetowy w KDC. | |
Dnia Fri, 28 May 2010 11:02:43 +0200, Ikselka napisa³(a):
Dnia Thu, 27 May 2010 09:24:46 +0000 (UTC), Samotnik napisa³(a): Nied³ugo po wys³aniu tego postu zadzwoni³ do mnie mi³y pan z KDC i uspokoi³, ¿e przesy³ka co prawda jest wys³ana, ale ¿ebym jej nie odbiera³a, nie bêdê tak¿e obci±¿ona ¿adnymi op³atami, a ca³a zap³acona przeze mnie suma zostanie jak najszybciej zwrócona na moje konto przelewem zwrotnym. Czytaj±, czy co? ;-) |
|
Data: 2010-05-29 10:21:17 | |
Autor: Cyb | |
Zakup internetowy w KDC. | |
On Sat, 29 May 2010 01:15:02 +0200, Ikselka <ikselk@gazeta.pl> wrote:
Nied³ugo po wys³aniu tego postu zadzwoni³ do mnie mi³y pan z KDC i jakby nie patrzec musi tam byc co najmniej jeden informatyk - widac usenet nie jest mu obcy :) a z punktu widzenia sklepu gdy klient napisze o anulowaniu PRZED wyslaniem paczki a mimo to sie ja wysle, to sie to bierze jako blad wewnatrz firmy i nie ma o co kruszyc kopii z klientem. a sensowny system infromatyczny pozwala wyeliminowac takie glupie pomylki i koszt jednej czy dwoch w roku sklep spokojnie moze wziac na klate :) p.s. dla paranoikow - mam nic wspolnego z kdc poza tym, ze to konkurencyjna firma - ja tez pracuje w ehandlu :) pozdarwiam, Cyb |
|
Data: 2010-05-29 15:49:36 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Zakup internetowy w KDC. | |
On Thu, 27 May 2010, Samotnik wrote:
przesy³ki, której i tak nie odbierze, bo poklika³ dla jaj, albo w momencie Tako¿ uwa¿am, i to bez u¶mieszka. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2010-05-27 09:44:54 | |
Autor: spp | |
Zakup internetowy w KDC. | |
W dniu 2010-05-27 09:32, Krzysztof Jod³owski pisze:
Z ustawy wcale to nie wynika. Dok³adnie tak. Ale na konsumencie le¿y dokonanie zwrotu w stanie niezmienionym i wywied¼ teraz z ustawy, ¿e za to ma te¿ sprzedawca zap³aciæ. -- spp |
|
Data: 2010-05-27 10:40:26 | |
Autor: Krzysztof Jod³owski | |
Zakup internetowy w KDC. | |
Ale na konsumencie le¿y dokonanie zwrotu w stanie niezmienionym i Za to nie. -- Krzysztof |
|