Zakup internetowy w KDC.

Data: 2010-05-26 21:59:26
Autor: elephanto
Zakup internetowy w KDC.
W dniu 2010-05-26 21:37, Ikselka pisze:
18 maja złożyłam zamówienie w KDC na gadżety "prezentowe", natychmiast
wykonując płatność przelewem bankowym na podstawie wyświetlonych po zakupie
danych do przelewu. Mój bank zaksiegował operację w tymże dniu.

KDC milczał, nie otrzymałam nawet maila o przyjęciu zamówienia.

23 maja otrzymałam mail, ze zamówienie zostało anulowane z powodu braku
potwierdzenia i płatności.
Płatność była wykonana natychmiast po zamówieniu, maila ze sklepu z prośbą
o potwierdzenie złozenia zamówienia nie było ani zadnego innego od nich,
więc ki diabeł?

http://www.kdc.pl/static/1.html

"OdstÄ…pienie od umowy, reklamacje"

--
Adam

Data: 2010-05-26 22:08:40
Autor: Ikselka
Zakup internetowy w KDC.
Dnia Wed, 26 May 2010 21:59:26 +0200, elephanto napisa³(a):

W dniu 2010-05-26 21:37, Ikselka pisze:
18 maja z³o¿y³am zamówienie w KDC na gad¿ety "prezentowe", natychmiast
wykonuj±c p³atno¶æ przelewem bankowym na podstawie wy¶wietlonych po zakupie
danych do przelewu. Mój bank zaksiegowa³ operacjê w tym¿e dniu.

KDC milcza³, nie otrzyma³am nawet maila o przyjêciu zamówienia.

23 maja otrzyma³am mail, ze zamówienie zosta³o anulowane z powodu braku
potwierdzenia i p³atno¶ci.
P³atno¶æ by³a wykonana natychmiast po zamówieniu, maila ze sklepu z pro¶b±
o potwierdzenie z³ozenia zamówienia nie by³o ani zadnego innego od nich,
wiêc ki diabe³?

http://www.kdc.pl/static/1.html

"Odst±pienie od umowy, reklamacje"

"Ka¿dy klient ma prawo zwróciæ zakupiony produkt poprzez odst±pienie od
umowy w terminie 10 dni od odebrania przesy³ki przez z³o¿enie pisemnego
o¶wiadczenia, które powinno zostaæ do³±czone do odsy³anej paczki.
(...)
Gwarantujemy zwrot wp³aconej kwoty w wysoko¶ci warto¶ci zamówionych
towarów.

Koszty dostarczenia przesy³ki pokrywa Klient.(...)

Owszem, w porz±dku, ale ja nie robiê zwrotu po odebraniu przesy³ki, lecz
nie przyjmujê przesy³ki po anulowaniu zamówienia PRZEZ SKLEP czyli po
zaniedbaniu ze strony sklepu, wiec nie mam zamiaru p³aciæ za jej powrót do
nadawcy - o swoich "w±tpliwo¶ciach" uprzedzi³am przed wysy³k± mailem na
adres podany poni¿ej w cytacie:

(...)
W przypadku w±tpliwo¶ci prosimy o kontakt:
- (...)
- serwis@kdc.pl"

Data: 2010-05-26 23:06:37
Autor: Ikselka
Zakup internetowy w KDC.
Dnia Wed, 26 May 2010 22:08:40 +0200, Ikselka napisa³(a):

(...)
Owszem, w porz±dku, ale ja nie robiê zwrotu po odebraniu przesy³ki, lecz

W skrócie rzecz traktuj±c: sporo przed wys³aniem do mnie przesy³ki
zawiadomi³am sklep, ¿e odstêpujê od umowy i nie przyjmê paczki, a oni MIMO
TO j± wys³ali.
Na podstawie ich bezczelno¶ci wnoszê, ¿e je¶li jej nie przyjmê, bêd±
chcieli sobie z zap³aconej przeze mnie kwoty wyrównaæ i tak koszty
przesy³ki, mimo ze zosta³a wys³ana ju¿ po odst±pieniu przeze mnie od umowy.
Dla zasady chcê walczyæ o te pieni±dze - mojej rodzinie ich nikt za nic nie
daje, dlaczego wiec ja mam ofiarowywaæ je za nic i to nie ze swojej winy je
traciæ.

Data: 2010-05-27 08:48:05
Autor: Krzysztof Jod³owski
Zakup internetowy w KDC.
[...]
Zgadza siê.

Gwarantujemy zwrot wp³aconej kwoty w wysoko¶ci warto¶ci zamówionych
towarów.
Zgadza siê.

Koszty dostarczenia przesy³ki pokrywa Klient.(...)
Nieprawda. Zgodnie z ustaw± sklep musi zwróciæ wszystkie koszty.

Krzysztof Jod³owski

WYSY£KOWO.PL - Sklep Internetowy
http://www.wysylkowo.pl

Data: 2010-05-27 06:58:44
Autor: Samotnik
Zakup internetowy w KDC.
Dnia 27.05.2010 Krzysztof Jod³owski <bluelaser@poczta.onet.pl> napisa³/a:
Koszty dostarczenia przesy³ki pokrywa Klient.(...)
Nieprawda. Zgodnie z ustaw± sklep musi zwróciæ wszystkie koszty.

Z ustawy wcale to nie wynika.
--
Samotnik

Data: 2010-05-27 09:32:53
Autor: Krzysztof Jod³owski
Zakup internetowy w KDC.
Z ustawy wcale to nie wynika.

Wynika z punktu 3.

Art. 7. 1. Konsument, który zawar³ umowê na odleg³o¶æ, mo¿e od niej odst±piæ bez podania przyczyn, sk³adaj±c stosowne o¶wiadczenie na pi¶mie, w terminie dziesiêciu dni ustalonym w sposób okre¶lony w art. 10 ust. 1.
2. Nie jest dopuszczalne zastrze¿enie, ¿e konsumentowi wolno odst±piæ od umowy za zap³at± oznaczonej sumy (odstêpne).
3. W razie odst±pienia od umowy umowa jest uwa¿ana za niezawart±, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowi±zañ. To, co strony ¶wiadczy³y, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba ¿e zmiana by³a konieczna w granicach zwyk³ego zarz±du. Je¿eli konsument dokona³ jakichkolwiek przedp³at, nale¿± siê od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedp³aty.

"Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialno¶ci za szkodê wyrz±dzon± przez produkt niebezpieczny."

Data: 2010-05-27 08:11:55
Autor: Samotnik
Zakup internetowy w KDC.
[...]

Istnieje wersja, ¿e przesy³ki zwróciæ siê nie da, bo to us³uga nie
do¶æ, ¿e 'o w³a¶ciwo¶ciach okre¶lonych przez konsumenta' (adres dostawy),
to na dodatek zrealizowana i niemo¿liwa do zwrotu. Jest to jedno z wy³±czeñ
wymienionych w tej ustawie.

Art. 10.
[...]
3. Je¿eli strony nie umówi³y siê inaczej, prawo odst±pienia od umowy
zawartej na odleg³o¶æ nie przys³uguje konsumentowi w wypadkach:
[...]
4)   ¶wiadczeñ o w³a¶ciwo¶ciach okre¶lonych przez konsumenta w
z³o¿onym przez niego zamówieniu lub ¶ci¶le zwi±zanych z jego osob±,
5)   ¶wiadczeñ, które z uwagi na ich charakter nie mog± zostaæ
zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,

Jest to zdroworozs±dkowe podej¶cie i jestem jego zwolennikiem. Przedsiêbiorca sprzedaj±cy na odleg³o¶æ i tak ju¿ sporo ryzykuje i ponosi koszta w zwi±zku z prawem konsumenta do zwrotu towaru. Obowi±zkowe fundowanie komu¶ przesy³ki towaru jest ju¿ nieco przesadzone i nieproporcjonalne. To czysta strata dla przedsiêbiorcy. Podobnie zreszt±
jak zakaz wymagania zap³aty z góry. Idea by³a zapewne szlachetna, ale w
praktyce wygl±da to tak, ¿e w niektórych bran¿ach 1/3 zakupów za pobraniem koñczy siê nieodebraniem przesy³ki. Je¶li mar¿e s± ma³e, to jest
to katastrofa dla sprzedawcy.

P.S. Ustawa ma sporo luk. Kiedy¶ sprzedawa³em kosmetyki. Czy otwarcie przez konsumenta kremu i wsadzenie w niego palucha le¿y w zakresie zwyk³ego zarz±du? Zapewne tak, bo jak inaczej go wypróbowaæ. Pytanie tylko, co zrobiæ z kremem, z którego kto¶ zdar³ 'sreberko' zabezpieczaj±ce i wsadzi³ palec? Przecie¿ nikt tego nie kupi ju¿ potem.
Problemu nigdy nie rozwi±za³em i w koñcu odpu¶ci³em tê bran¿ê.
--
Samotnik

Data: 2010-05-27 10:50:02
Autor: Krzysztof Jod³owski
Zakup internetowy w KDC.
[...]

Klient nie kupuje us³ugi transportowej, tylko produkt (towar). Bardzo czêsto zreszt± koszt przesy³ki jest wliczony w cenê produktu.

> Obowi±zkowe
> fundowanie komu¶ przesy³ki towaru jest ju¿ nieco przesadzone i
> nieproporcjonalne. To czysta strata dla przedsiêbiorcy.

To normalne ryzyko prowadzenia firmy. A jak masz sklep stacjonarny i nakupisz niechodliwego towatu, to te¿ do kogo¶ masz pretensje, ¿e ponios³e¶ straty? Znasz jaki¶ biznes, który nie ponosi strat z jakiego¶ powodu? Oczywist± spraw± jest ¿eby minimalizowaæ straty, ale... kontrahenci, przepisy, dbanie o Klientów itp.

Data: 2010-05-27 09:24:46
Autor: Samotnik
Zakup internetowy w KDC.
[...]

Nie wiem, jak u Ciebie, je¶li wliczasz w koszt towaru, to Twój problem. U
mnie towar to jedna rzecz, a przesy³ka to druga. Nie ma obowi±zku ³±czenia
tego. To dwie ró¿ne rzeczy.

> [...]

To normalne ryzyko prowadzenia firmy. A jak masz sklep stacjonarny i nakupisz niechodliwego towatu, to te¿ do kogo¶ masz pretensje, ¿e ponios³e¶ straty? Znasz jaki¶ biznes, który nie ponosi strat z jakiego¶ powodu?

Kompletnie nietrafione porównanie. Kupienie niechodliwego towaru jest moj±
spraw± i decyzj±, ¿adna ustawa nie zmusza do tego.

Obowi±zek fundowania bli¿ej nieokre¶lonemu bytowi teleinformatycznemu
powoduj±cego zaj¶cie zdarzenia 'zakup za pobraniem' w sklepie internetowym (bo na tym etapie, z perspektywy sprzedawcy trudno mówiæ jeszcze o kliencie)
przesy³ki, której i tak nie odbierze, bo poklika³ dla jaj, albo w momencie
otrzymania przesy³ki wyda³ ju¿ kieszonkowe, to jest jaki¶ skandal. Podobnie
zwracanie za przesy³kê przy zwrocie towaru. W takiej sytuacji ustawa
powinna dopuszczaæ okre¶lenie op³aty za us³ugê wypo¿yczenia towaru. :) Obowi±zek zwrotu kosztów przesy³ki przy zakupie na odleg³o¶æ mo¿na porównaæ
do obowi±zku zwrotu przez sklep 'stacjonarny' kosztów paliwa zu¿ytego na
dojazd do sklepu klientowi, który przyjecha³ i... nic nie kupi³. ;) Widzisz
paradoks? Gdyby kupi³, to sam sobie zap³aci, a jak nie kupi, to sklep
zwraca. Tak samo jest przy zakupie na odleg³o¶æ - je¶li zatrzyma, to sam
p³aci za przesy³kê, je¶li ode¶le, to p³aci sprzedawca! Rewelacja! ;)
--
Samotnik

Data: 2010-05-28 11:02:43
Autor: Ikselka
Zakup internetowy w KDC.
Dnia Thu, 27 May 2010 09:24:46 +0000 (UTC), Samotnik napisa³(a):

[...]

Dziêklujê wszystkim za udzia³ w dyskusji.
Dogrzeba³am siê pewnych rzeczy w przepisach prawnych, posz³am po rozum do
g³owy i spodziewaj±c siê dzi¶ przesy³ki - JEDNAK odbiorê j±.
Poniewa¿:
a)zawar³am umowê kupna-sprzeda¿y, zap³aci³am od razu i nikogo ju¿ teraz nie
obchodzi, bo maj± moje pieni±dze
b)moje mailowe gadanie z nimi nie jest skuteczne, bo owszem, jako klioent
mam 10 dni, ale na PISEMNE!!! odst±pienie od tej umowy
c)to nic, ¿e to z ich winy zamówienie zosta³o bezpodstawnie anulowane, ale
wobec ich PÓ¬NIEJSZEGO (a co!) po³apania siê, ¿e moja wp³ata jednak od razu
wp³ynê³a, oni siê po³apali te¿, ¿e umowa nadal skutkuje i mogê im nagwizdaæ
- jak gdyby nigdy nic po prostu wys³ali mail z wiadomo¶ci± o realizacji
zamówienia, pomimo moich WCZE¦NIEJSZYCH protestów i uprzedzenia mailem o
niechêci do odebrania przesy³ki
d)w razie konsekwentnego trwania w uporze i nieodebrania przesy³ki przeze
mnie, przy niewypowiedzianej pisemnie (mailowe gadanie jak pisa³am, nie
skutkuje) umowie, nalicz± mi op³atê manipulacyjn± 20 z³otych, niezale¿nie
od tego, czy bêda musieli zwróciæ koszty przesy³ki do nich nieodebranej
paczki, czy nie
e)czyli i tak wychodzê na durnia w tym wszystkim jako solidny (tak uwa¿am)
klient.

W zwi±zku z powy¿szym to by³y moje OSTATNIE zakupy w KDC!

Data: 2010-05-28 09:26:03
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Zakup internetowy w KDC.
On May 28, 10:02 am, Ikselka <iks...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

klient.

W zwi±zku z powy¿szym to by³y moje OSTATNIE zakupy w KDC!

Po prostu rozpierdala mnie z jaka latwoscia biezesz na siebie wine za
burdel w ich systemach

Data: 2010-05-29 01:15:02
Autor: Ikselka
Zakup internetowy w KDC.
Dnia Fri, 28 May 2010 11:02:43 +0200, Ikselka napisa³(a):

[...]

Nied³ugo po wys³aniu tego postu zadzwoni³ do mnie mi³y pan z KDC i
uspokoi³, ¿e przesy³ka co prawda jest wys³ana, ale ¿ebym jej nie odbiera³a,
nie bêdê tak¿e obci±¿ona ¿adnymi op³atami, a ca³a zap³acona przeze mnie
suma zostanie jak najszybciej zwrócona na moje konto przelewem zwrotnym.

Czytaj±, czy co?
;-)

Data: 2010-05-29 10:21:17
Autor: Cyb
Zakup internetowy w KDC.
On Sat, 29 May 2010 01:15:02 +0200, Ikselka <ikselk@gazeta.pl> wrote:

[...]

jakby nie patrzec musi tam byc co najmniej jeden informatyk - widac
usenet nie jest mu obcy :)

a z punktu widzenia sklepu gdy klient napisze o anulowaniu PRZED
wyslaniem paczki a mimo to sie ja wysle, to sie to bierze jako blad
wewnatrz firmy i nie ma o co kruszyc kopii z klientem.
a sensowny system infromatyczny pozwala wyeliminowac takie glupie
pomylki i koszt jednej czy dwoch w roku sklep spokojnie moze wziac na
klate :)

p.s. dla paranoikow - mam nic wspolnego z kdc poza tym, ze to
konkurencyjna firma - ja tez pracuje w ehandlu :)

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-05-29 15:49:36
Autor: Gotfryd Smolik news
Zakup internetowy w KDC.
On Thu, 27 May 2010, Samotnik wrote:

[...]

  Tako¿ uwa¿am, i to bez u¶mieszka.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-05-27 09:44:54
Autor: spp
Zakup internetowy w KDC.
W dniu 2010-05-27 09:32, Krzysztof Jod³owski pisze:
[...]

Dok³adnie tak.
Ale na konsumencie le¿y dokonanie zwrotu w stanie niezmienionym i wywied¼ teraz z ustawy, ¿e za to ma te¿ sprzedawca zap³aciæ.

--
spp

Data: 2010-05-27 10:40:26
Autor: Krzysztof Jod³owski
Zakup internetowy w KDC.
Ale na konsumencie le¿y dokonanie zwrotu w stanie niezmienionym i
wywied¼ teraz z ustawy, ¿e za to ma te¿ sprzedawca zap³aciæ.

Za to nie.

--
Krzysztof

Zakup internetowy w KDC.