Zakup karty d¼wiêkowej

Data: 2009-05-12 22:15:42
Autor: losowy
Zakup karty d¼wiêkowej
Witam,
aktualnie posiadam SB LIVE 5.1 SB0220 i do tego g³o¶niki 2.0 Genius SP-HF 3000A -> http://www.forumpc.pl/index.php?showtopic=89297

Jak± kartê d¼wiêkow± polecacie tak, ¿eby poprawiæ jako¶æ d¼wiêku?

Przeznaczenie: 90% muzyka, 9% filmy, 1% gry.

Fundusz: do 200 z³ - je¶li naprawdê warto to te 50 z³ jestem w stanie dorzuciæ.

Data: 2009-05-12 22:52:04
Autor: MarcinCz
Zakup karty d¼wiêkowej
Dnia Tue, 12 May 2009 22:15:42 +0200, losowy napisa³(a):

Fundusz: do 200 z³ - je¶li naprawdê warto to te 50 z³ jestem w stanie dorzuciæ.
Sound Blaster Audigy 2 ZS
Przed "kryzysem" w tej cenie prawie mie¶ci³y by siê te:
Asus Xonar Dx
Audiotrak Prodigy HiFi 7.1

--
Marcin

Data: 2009-05-12 23:21:40
Autor: Pablo
Zakup karty d¼wiêkowej
Dnia Tue, 12 May 2009 22:52:04 +0200, MarcinCz napisa³(a):

Sound Blaster Audigy 2 ZS

Zgadzam siê naprawdê dobra karta. Sam u¿ywam od oko³o 2 lat, wcze¶niej
mia³em SB Live 4.1 i po Audigy 2 ZS nigdy bym do niej nie wróci³ ;)
--
Pozdrowienia, Pawe³

Data: 2009-05-13 00:01:32
Autor: losowy
Zakup karty d¼wiêkowej
MarcinCz napisa³(a):
Sound Blaster Audigy 2 ZS

A co z takimi wynalazkami jak Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio albo Sound Blaster Audigy 2 (bez zs), bior±c pod uwagê fakt, ¿e nie potrzebujê tych wynalazków wykorzystywanych w nowych grach? Podstawa to przyzwoity d¼wiêk przy s³uchaniu muzyki. Na allegro s± trochê tañsze od Audigy 2 zs.

Data: 2009-05-13 00:44:22
Autor: Pablo
Zakup karty d¼wiêkowej
Dnia Wed, 13 May 2009 00:01:32 +0200, losowy napisa³(a):

A co z takimi wynalazkami jak Sound Blaster X-Fi

Te najtañsze X-Fi to pewnie co¶ na kszta³t wcze¶niejszych serii Value, wiêc
raczej nie wart.

Na allegro s± trochê tañsze od Audigy 2 zs.

Je¶li gotowy jeste¶ kupiæ u¿ywan± kartê to Audigy 2 ZS mo¿na znale¼æ za
niewiele ponad po³owê zak³adanego bud¿etu.
--
Pozdrowienia, Pawe³

Data: 2009-05-13 08:00:51
Autor: mirror
Zakup karty d¼wiêkowej
Pablo wrote:
Dnia Wed, 13 May 2009 00:01:32 +0200, losowy napisa³(a):

A co z takimi wynalazkami jak Sound Blaster X-Fi

Te najtañsze X-Fi to pewnie co¶ na kszta³t wcze¶niejszych serii
Value, wiêc raczej nie wart.

a ktore z X-Fi warto byloby ewentualnie kupic jako te najbardziej
Econo ? ZS ma juz troche stare oprogramowanie ...  Jesli ktos chcialby
cos nowszego pozostajac przy Creativie to co powinien wybrac ?

Data: 2009-05-13 09:11:24
Autor: Andrzej Libiszewski
Zakup karty d¼wiêkowej
Pablo pisze:
Dnia Wed, 13 May 2009 00:01:32 +0200, losowy napisa³(a):

A co z takimi wynalazkami jak Sound Blaster X-Fi

Te najtañsze X-Fi to pewnie co¶ na kszta³t wcze¶niejszych serii Value, wiêc
raczej nie wart.

Najtañszy X-fi Xtreme Audio to to samo co Live! 24bit lub Audigy SE. Karta, która w ogóle nie jest X-fi.

Data: 2009-05-13 12:19:48
Autor: .Peeter
Zakup karty d¼wiêkowej
U¿ytkownik "Pablo" napisa³:
Je¶li gotowy jeste¶ kupiæ u¿ywan± kartê to Audigy 2 ZS mo¿na znale¼æ za
niewiele ponad po³owê zak³adanego bud¿etu.

Tylko ¿e pod wzglêdem jako¶ci d¼wiêku A2ZS ko³o Xonara DX nawet nie le¿a³o.

Zale¿y, czy ma to byæ karta do ding.wav, czy do s³uchania muzyki na normalnym
sprzêcie pod³±czonym do komputera. Je¶li to drugie, Xonar DX jest wart swojej
ceny.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-05-13 01:41:00
Autor: animka
Zakup karty d¼wiêkowej
losowy pisze:
[...]

Ja mam SB 128 na PCI. Wyjê³am j± z komputera, który by³ do rozbiórki.
To jest bardzo dobra karta, ¶wietne czyste brzmienie i odpowiednie sterowniki.

--
animka

Data: 2009-05-13 02:24:33
Autor: CeBeR
Zakup karty d¼wiêkowej
W dniu 2009-05-13 01:41, animka pisze:

Ja mam SB 128 na PCI. Wyjê³am j± z komputera, który by³ do rozbiórki.
To jest bardzo dobra karta, ¶wietne czyste brzmienie i odpowiednie sterowniki.

LOL! SB 128 to definicja szumofona, a nie karta d¼wiêkowa. Za³o¿yciel w±tku szuka karty lepszej ni¿ Live 5.1, a Ty polecasz co¶ czego nie tylko z Live, ale nawet zdecydowan± wiêkszo¶ci± integr pod wzglêdem jako¶ci d¼wiêku nie ma co porównywaæ...

Data: 2009-05-13 20:41:36
Autor: animka
Zakup karty d¼wiêkowej
CeBeR pisze:

LOL! SB 128 to definicja szumofona, a nie karta d¼wiêkowa.

Nic nie szumia³o. D¼wiêk bardzo dobry, czysty.

Za³o¿yciel w±tku szuka karty lepszej ni¿ Live 5.1, a Ty polecasz co¶ czego nie tylko z Live, ale nawet zdecydowan± wiêkszo¶ci± integr pod wzglêdem jako¶ci d¼wiêku nie ma co porównywaæ...

Pewnie masz racjê :-)

--
animka

Data: 2009-05-16 10:13:21
Autor: CeBeR
Zakup karty d¼wiêkowej
W dniu 2009-05-13 20:41, animka pisze:

Nic nie szumia³o. D¼wiêk bardzo dobry, czysty.

W porównaniu z ... (no w³a¶nie, z czym porównywa³a¶ i na jakich g³o¶nikach/s³uchawkach)?

[...]

Pewnie nie jeste¶ przekonana, mo¿e rzuæ okiem na wyniki w RMAA (wykresy dzia³aj± jedynie w IE):
http://sjeng.org/audio/SB128.html
http://sjeng.org/audio/Audigy2.html

Data: 2009-05-16 12:52:22
Autor: animka
Zakup karty d¼wiêkowej
CeBeR pisze:

Nic nie szumia³o. D¼wiêk bardzo dobry, czysty.

W porównaniu z ... (no w³a¶nie, z czym porównywa³a¶ i na jakich g³o¶nikach/s³uchawkach)?

S³uchawki creative, g³o¶ników takich jakie mam to nie kupisz ju¿ chyba. Niedu¿e, ale jakie¶ metalowe, bardzo ciê¿kie.
Moje uszy s± wyczulone na dobry d¼wiêk.

Na pewno masz racjê.

--
animka

Data: 2009-05-16 13:11:41
Autor: animka
Zakup karty d¼wiêkowej
CeBeR pisze:

Pewnie nie jeste¶ przekonana, mo¿e rzuæ okiem na wyniki w RMAA (wykresy dzia³aj± jedynie w IE):
http://sjeng.org/audio/SB128.html
http://sjeng.org/audio/Audigy2.html

Pod Oper± te¿ dzia³a :-)

Teraz, w tym komputerze mam Realtek HD Audio
Karta d¼wiêkowa High Definition audio, 6 channels
Ale i tak moim g³ównym d¼wiêkiem do s³uchania jest miniwie¿a (nie pod³±czona oczywi¶cie do komputera).

--
animka

Data: 2009-05-14 18:38:58
Autor: Feromon
Zakup karty d¼wiêkowej

U¿ytkownik "CeBeR" <cebrzyq@interia.n_o_s_p_a_m.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gud4j2$f6v$1mx1.internetia.pl...
[...]

No prawda. Niektórzy nawet s³ysz± ró¿nicê jako¶ci pomiêdzy mp3 (256 bitrate) a vav.

Feromon

Data: 2009-05-14 19:32:33
Autor: Artur M. Piwko
Zakup karty dźwiękowej
In the darkest hour on Thu, 14 May 2009 18:38:58 +0200,
Feromon <ferromon@op.pl> screamed:
Ja mam SB 128 na PCI. Wyjęłam ją z komputera, który był do rozbiórki.
To jest bardzo dobra karta, świetne czyste brzmienie i odpowiednie sterowniki.

LOL! SB 128 to definicja szumofona, a nie karta dźwiękowa. Założyciel wątku szuka karty lepszej niż Live 5.1, a Ty polecasz coś czego nie tylko z Live, ale nawet zdecydowaną większością integr pod względem jakości dźwięku nie ma co porównywać...

No prawda. Niektórzy nawet słyszą różnicę jakości pomiędzy mp3 (256 bitrate) a
Inni z kolei słyszą nawet różnicę między kablem od żelazka a kablem po
10k za metr...

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:225B ]
[ 19:31:23 user up 12072 days,  7:26,  1 user, load average: 0.13, 0.89, 0.04 ]

               Nybble me...  Byte me...  Unsigned long int me...

Data: 2009-05-16 14:40:29
Autor: KILu
Zakup karty d¼wiêkowej
Feromon wrote:
No prawda. Niektórzy nawet s³ysz± ró¿nicê jako¶ci pomiêdzy mp3 (256
bitrate) a vav.

Moze nie przy 256 (choc nie probowalem), ale przy takim 160kbps albo
typowym VBR miedzy MP3 a dobrym jakosciowo CD roznica MOZE BYC wyrazna
(zreszta przy 192kbps tez, ale z tym juz roznie bywa). Podkreslilem to
"moze byc", bo wszystko zalezy od rodzaju muzyki, poza tym spora czesc
wydawanych plyt to akustyczne dno.

O sprzecie nie wspominam, bo to oczywiste - powiedzmy, ze jakis porzadny,
kieszonkowy grajek z kossami porta pro to sprzet w zupelnosci
wystarczajacy.

k,

Data: 2009-05-13 08:00:28
Autor: Vituniu
Zakup karty d¼wiêkowej
U¿ytkownik "animka"

Ja mam SB 128 na PCI. Wyjê³am j± z komputera, który by³ do rozbiórki.
To jest bardzo dobra karta, ¶wietne czyste brzmienie i odpowiednie
sterowniki.

Powiedzialbym "przestan sie osmieszac", ale te brednie czyta
sie na prawde swietnie... wiec powiem: "pisz wiecej!"

Pisz o gniazdkach bez bolca, pisz o zasilaczach, pisz o super jakosci SB
128.
Pisz o tych wszystkich rzeczach, na ktorych tak dobrze sie znasz.
Kto wie, moze kiedys zrobia o Tobie odcinek Userfriendly? :)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2009-05-17 11:38:58
Autor: digitaladam
Zakup karty d¼wiêkowej
MarcinCz pisze:
[...]

Co do Xonara to od razu trzeba by by³o wymieniæ g³o¶niki i/lub wzmacniacz. U mnie po zmianie SB Live! na Xonad D2, na amplitunerze nie s³ysza³em ró¿nicy. Efekt jest dopiero na do¶æ dobrych (drogich) s³uchawkach Sennheisera, pod³±czonych bezpo¶rednio do karty.

Data: 2009-05-17 16:58:25
Autor: animka
Zakup karty d¼wiêkowej
digitaladam pisze:

[...]

To dlaczego tych drogich s³uchawek nie kupi³e¶ do SB LIVE?

--
animka

Data: 2009-05-17 17:25:18
Autor: Andrzej Libiszewski
Zakup karty d¼wiêkowej
Dnia Sun, 17 May 2009 16:58:25 +0200, animka napisa³(a):

digitaladam pisze:

[...]

A dlaczego nie je¼dzisz trabantem z silnikiem Porsche?

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX

Data: 2009-05-13 00:42:40
Autor: nornik
Zakup karty d¼wiêkowej
Hej,
daj sobie spokój, u mnie na pó³ce lezy SB Live 5.1, w PC, X-Fi Xtreme Audio
- i nie widze zadnej rozcy a mam Logitech 5.1 - X540 -
nie ma co zmieniac karty muzycznej,  Wymien glosniki a nie k.muzyczna, doznasz milszych uczuc ...

nornik

Data: 2009-05-13 09:07:59
Autor: Andrzej Libiszewski
Zakup karty d¼wiêkowej
nornik pisze:
[...]

Przy tych g³o¶nikach nic dziwnego, ¿e nie s³yszysz ró¿nicy :)

Data: 2009-05-14 20:08:08
Autor: nornik
Zakup karty d¼wiêkowej
Przy tych g³o¶nikach nic dziwnego, ¿e nie s³yszysz ró¿nicy :)

A jakie glosniki komputerowe polecasz?

nornik

Data: 2009-05-14 21:22:50
Autor: Andrzej Libiszewski
Zakup karty d¼wiêkowej
Dnia Thu, 14 May 2009 20:08:08 +0200, nornik napisa³(a):

Przy tych g³o¶nikach nic dziwnego, ¿e nie s³yszysz ró¿nicy :)

A jakie glosniki komputerowe polecasz?

Do muzyki? Microlab Solo 7C, albo jakie¶ hi-fi :)

Data: 2009-05-14 21:40:01
Autor: losowy
Zakup karty d¼wiêkowej
Andrzej Libiszewski napisa³(a):
Do muzyki? Microlab Solo 7C, albo jakie¶ hi-fi :)

Te¿ mi siê te marzy³y, ale to bym musia³ pozbyæ siê przynajmniej jednego mebla z pokoju ¿eby to zmie¶ciæ.

Data: 2009-05-14 21:46:35
Autor: nornik
Zakup karty d¼wiêkowej
Ale one sa wieksze od moich Paradigmow ...
Moze i dobre, ale za duze jak na aktualne moje warunki mieszkaniowe.
Ale dzieki za info, bede mial na uwadze.
pozdr
nornik

Data: 2009-05-15 00:11:30
Autor: losowy
Zakup karty d¼wiêkowej
Andrzej Libiszewski napisa³(a):
Do muzyki? Microlab Solo 7C, albo jakie¶ hi-fi :)

To mo¿e jak ju¿ siê bawiê w zmianê karty d¼wiêkowej to i te g³o¶niki bym przy okazji zmieni³ :) (raz siê ¿yje) Te 7c trochê za du¿e do mojego pokoju, co my¶lisz o Microlab Solo 5c-6c? Du¿y skok jako¶ciowy porównuj±c z geniusami z pierwszego posta?

Data: 2009-05-15 09:34:19
Autor: Andrzej Libiszewski
Zakup karty d¼wiêkowej
losowy pisze:
[...]

Jak ju¿ to chyba Solo 6C, co do skoku to nie wiem jak du¿y bêdzie, nie pamiêtam za bardzo jak te Geniusy graj± :)

Data: 2009-05-13 07:15:10
Autor: KILu
Zakup karty d¼wiêkowej
losowy wrote:
[...]

Moim zdaniem po zmianie karty nie uslyszysz roznicy - duzo wiecej da
zmiana sterownikow na takie o wiekszych mozliwosciach i lepsze
dostosowanie parametrow dzwieku do warunkow odsluchowych. Szczegolnie duzo
daloby to u czlowieka z powyzszego linka - biurko z plyty i glosniki
umieszczone .5m od siebie (w dodatku w malej wnece) to zdecydowanie nie sa
dobre warunki akustyczne.

Sporo da rowniez zmiana zrodla odtwarzanej muzyki - MP3 160kbps brzmi duzo
gorzej, niz dobry 320kbps (zalezy tez czym kompresujesz dzwiek), o
formatach w stylu FLAC nie mowiac. Choc z drugiej strony wiele nowych plyt
ma tak slaba jakosc, ze ciezko je dodatkowo popsuc. :/ To chyba efekt
masteringu z naciskiem na uzytkownikow komorek z wbudowanymi glosnikami.

Swoja droga niezly jest ten tekst: "w trakcie u¿ytkowania, z godziny na
godzinê, d¼wiêk siê "stabilizuje", jest coraz lepiej." - czyzby adaptacja
audiofilskich bajek do pecetowych realiow? :)

k,

Data: 2009-05-13 10:31:02
Autor: losowy
Zakup karty d¼wiêkowej
KILu napisa³(a):
[...]

U mnie podobnie to stoi, trochê wiêksza odleg³o¶æ miêdzy g³o¶nikami i nie we wnêce.

Sporo da rowniez zmiana zrodla odtwarzanej muzyki - MP3 160kbps brzmi duzo
gorzej, niz dobry 320kbps (zalezy tez czym kompresujesz dzwiek), o
formatach w stylu FLAC nie mowiac.

Wiêkszo¶æ to raczej 320kbps, jedyne co mam we FLACach to D¿em i U2 ;)

Swoja droga niezly jest ten tekst: "w trakcie u¿ytkowania, z godziny na
godzinê, d¼wiêk siê "stabilizuje", jest coraz lepiej." - czyzby adaptacja
audiofilskich bajek do pecetowych realiow? :)

Pewnie tak. :)

Data: 2009-05-14 07:17:45
Autor: KILu
Zakup karty d¼wiêkowej
losowy wrote:
U mnie podobnie to stoi, trochê wiêksza odleg³o¶æ miêdzy g³o¶nikami i
nie we wnêce.

W takim razie moim zdaniem tym bardziej inwestycja w nowa karte nie ma
zadnego sensu. Ale... jesli sprawi Ci to przyjemnosc... :)

k,

Data: 2009-05-14 13:29:51
Autor: losowy
Zakup karty d¼wiêkowej
KILu napisa³(a):
W takim razie moim zdaniem tym bardziej inwestycja w nowa karte nie ma
zadnego sensu. Ale... jesli sprawi Ci to przyjemnosc... :)

G³o¶niki stoj± na wysoko¶ci uszu, dwa metry ode mnie. Jakie powinno byæ ich poprawne rozstawienie?

Data: 2009-05-14 15:18:33
Autor: OMSON
Zakup karty d¼wiêkowej
losowy pisze:

G³o¶niki stoj± na wysoko¶ci uszu, dwa metry ode mnie. Jakie powinno byæ ich poprawne rozstawienie?

Kilu zapewne zaproponuje odleg³o¶æ 10m na wysoko¶ci jaj dla suba wytwarzaj±cego ci¶nienie akustyczne ju¿ od 10Hz przy skuteczno¶ci 130dB (w koñcu jest twardzielem, a co!) ;)

Pzdr, OMSON

Data: 2009-05-14 20:44:20
Autor: losowy
Zakup karty d¼wiêkowej
OMSON napisa³(a):
Kilu zapewne zaproponuje odleg³o¶æ 10m na wysoko¶ci jaj dla suba wytwarzaj±cego ci¶nienie akustyczne ju¿ od 10Hz przy skuteczno¶ci 130dB (w koñcu jest twardzielem, a co!) ;)

No nie powiem, odczucia mog³yby byæ niecodzienne :)

Data: 2009-05-14 20:53:19
Autor: marfi
Zakup karty d¼wiêkowej
U¿ytkownik "losowy" <user@domain.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:guhoqa$77u$1news.onet.pl...
OMSON napisa³(a):
[...]

  Lepiej uwa¿aæ, 10Hz mo¿e przypaliæ napletek...

--
marfi

Data: 2009-05-14 19:36:12
Autor: KILu
Zakup karty d¼wiêkowej
losowy wrote:
G³o¶niki stoj± na wysoko¶ci uszu, dwa metry ode mnie. Jakie powinno byæ
ich poprawne rozstawienie?

W sumie takie, jak piszesz. :) (nie zauwazylem ze piszesz, iz NIE we
wnece) Jesli chodzi o warunki akustyczne to w zasadzie powinienes jedynie
postarac sie o to, by pomieszczenie nie bylo puste - wszelkie zaslony,
wykladzina albo dywan czy chocby polki z ksiazkami "dobrze robia"
dzwiekowi. Wystarczy posluchac, jak brzmia takie glosniki stojace w pustym
pomieszczeniu.

k,

Data: 2009-05-14 20:39:32
Autor: losowy
Zakup karty d¼wiêkowej
KILu napisa³(a):
[...]

A no to wszystko ok, zas³ony, firany, wyk³adzina, wersalka, dwa fotele, szafka z ksi±¿kami i nawet szafa z ubraniami jest ;)

Data: 2009-05-14 20:55:41
Autor: marfi
Zakup karty d¼wiêkowej
U¿ytkownik "losowy" <user@domain.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:guhoh9$5sc$1news.onet.pl...
KILu napisa³(a):
[...]

  Jeszcze pude³ka z p³ytami CD trzeba zakleiæ poxilin± aby nie wpada³y w rezonans :)

--
marfi

Data: 2009-05-15 22:25:33
Autor: KILu
Zakup karty d¼wiêkowej
marfi wrote:
  Jeszcze pude³ka z p³ytami CD trzeba zakleiæ poxilin± aby nie wpada³y w
rezonans :)

Ty sie smiej, tymczasem dobry, komputerowy zestaw 2.0 potrafi wprowadzic w
rezonans podatne na niego przedmioty.

Jasne, nie ma co popadac w paranoje, ale jesli ktos stawia glosniki we
wnece pustego biurka z plyty (vide podany link), a pozniej raczy pisac o
brzmieniu, to... come on!:}

k,

Data: 2009-05-13 08:27:11
Autor: Vituniu
Zakup karty d¼wiêkowej
aktualnie posiadam SB LIVE 5.1 SB0220 i do tego g³o¶niki 2.0 Genius
Jak± kartê d¼wiêkow± polecacie tak, ¿eby poprawiæ jako¶æ d¼wiêku?

Moim skromnym zdaniem - nie zmnieniaj karty, tylko glosniki. Powaznie.

Live 5.1 moze i jest stary, moze i nie najlepszy, ale i tak smiem watpic,
czy w domowych warunkach w slepym tescie i z wymienionymi przez
Ciebie glosnikami bedziesz potrafil go odroznic od Audigy.
Zwlaszcza, jesli sluchasz muzyki z plikow stratnie kompresowanych.

Jesli koniecznie chcesz zmieniac i moze to byc karta z drugiej reki,
to poszukaj moze testow kart opartych o chipy Cirrus'a "CrystalSound".
Osobiscie mam XFire od Terratec'a i sobie chwale (jesli pominac
maly zonk w sterownikach pod Win, ale ten nie dotyczy ani
stabilnosci ani jakosci dzwieku).

Ze starych konstrukcji wart polecenia jest jeszcze ICEnsemble
(jesli dobrze pamietam nazwe, pozniej uklad sprzedawany byl
przez VIA).

Aha - i cokolwiek bys nie kupowal - upewnij sie jakie producent
wpakowal tam przetworniki D/A. Bywa z tym bardzo roznie.

pozdrawiam,
Vituniu.

PS:
A i tak GUS Rulez! :P

Data: 2009-05-13 09:25:50
Autor: OMSON
Zakup karty d¼wiêkowej
losowy pisze:

aktualnie posiadam SB LIVE 5.1 SB0220 i do tego g³o¶niki 2.0 Genius SP-HF 3000A -> http://www.forumpc.pl/index.php?showtopic=89297

Ja bym skorzysta³ z alternatywnych sterowników póki co (kxDrivers) i przestawi³ wyj¶cie d¼wiêku z analog front na analog rear (bêdzie sz³o przez lepszy przetwornik od suba i tym samym jako¶æ d¼wiêku sie poprawi - poczytaj o tym w necie). Twoja karta SB0220 powinna byæ wspierana (warto sprawdziæ bo 'partially supported'): http://kb.kxproject.lugosoft.com/list.html

Tutaj masz sterowniki: http://kxproject.lugosoft.com/down.php

a tutaj masz gotowe presety DSP (¿eby¶ sie nie przestraszy³ wirtualnych kabelków) ;) http://my.kxproject.lugosoft.com/uploads.php?search=&by=name&type=kx&sort=upddate&sortdir=desc&page=2

Pzdr, OMSON

P.S. A w tych pieni±dzach, które chcesz przeznaczyæ to popieram propozycje SB Audigy 2 ZS (serii SB0350 najlepiej).

Data: 2009-05-13 09:31:07
Autor: OMSON
Zakup karty d¼wiêkowej

P.S. A w tych pieni±dzach, które chcesz przeznaczyæ to popieram propozycje SB Audigy 2 ZS (serii SB0350 najlepiej).

Plus sterowniki kx oczywi¶cie do niej a nie oryginalne WDM-y ;)

Pzdr, OMSON

Data: 2009-05-13 11:00:56
Autor: losowy
Zakup karty d¼wiêkowej
OMSON napisa³(a):
Ja bym skorzysta³ z alternatywnych sterowników póki co (kxDrivers) i przestawi³ wyj¶cie d¼wiêku z analog front na analog rear (bêdzie sz³o przez lepszy przetwornik od suba i tym samym jako¶æ d¼wiêku sie poprawi

Zrobi³em to kilka tygodni temu. Mog³em wspomnieæ o tym w pierwszym po¶cie.

a tutaj masz gotowe presety DSP (¿eby¶ sie nie przestraszy³ wirtualnych kabelków) ;)

A no tym siê nie bawi³em. Zainstalowa³em i zostawi³em jak zobaczy³em ogrom tych ustawieñ, ale na gotowce siê skuszê :)

Data: 2009-05-14 09:45:10
Autor: OMSON
Zakup karty d¼wiêkowej
losowy pisze:

A no tym siê nie bawi³em. Zainstalowa³em i zostawi³em jak zobaczy³em ogrom tych ustawieñ, ale na gotowce siê skuszê :)

Je¶li chcesz, to moje osobiste ustawienie (mikser MX6, kompresor i efekt lampowy) zgodne z wersj± kx 3537: http://www.sendspace.com/file/lro6a0

Pzdr, OMSON

Data: 2009-05-14 13:39:53
Autor: losowy
Zakup karty d¼wiêkowej
OMSON napisa³(a):
Je¶li chcesz, to moje osobiste ustawienie (mikser MX6, kompresor i efekt lampowy)

Sam bym co¶ swojego stworzy³, ale chêci brak w zag³êbianie siê co i jak. Dziêki za kolejnego gotowca :)

Data: 2009-05-14 14:39:20
Autor: OMSON
Zakup karty d¼wiêkowej
losowy pisze:

Sam bym co¶ swojego stworzy³, ale chêci brak w zag³êbianie siê co i jak. Dziêki za kolejnego gotowca :)

W zasadzie jak sie raz przegryziesz to z przyjemno¶cia sam bedziesz modyfikowa³ ;) Moje ustawienie jest tylko modyfikacja tego co tu opisano: http://www.geocities.com/kxsonar/kxsonar_files/page0002.htm

Pzdr, OMSON

Data: 2009-05-14 14:42:33
Autor: OMSON
Zakup karty d¼wiêkowej
BTW - mia³em d³u¿szy czas studyjn± kartê ESI Juli@ i szczerze mówi±c po zabawie z kx'ami przy SB Live!5.1 oprogramowanie ESI wydawa³o mi sie potem ma³o porêczne i jakby nieudolnie na¶laduj±ce mo¿liwo¶ci kx (chodzi o sterowniki, nie jako¶æ sprzêtow± ESI vs Creative) ;)

Pzdr, OMSON

Data: 2009-05-14 21:01:41
Autor: losowy
Zakup karty d¼wiêkowej
OMSON napisa³(a):
W zasadzie jak sie raz przegryziesz to z przyjemno¶cia sam bedziesz modyfikowa³ ;) Moje ustawienie jest tylko modyfikacja tego co tu opisano: http://www.geocities.com/kxsonar/kxsonar_files/page0002.htm

Oooo, dziêki. Jutro, jak mnie najdzie wena, mo¿e stworzê co¶ swojego.

Data: 2009-05-13 10:55:34
Autor: toolpusher
Zakup karty d¼wiêkowej
Polecam X-Fi Extreme Music pe³ne X-Fi a nie kastrat jak Extreme Audio. Ja na Allegro znalaz³em w cenie która mie¶ci siê w Twoim limicie- nówka oczywi¶cie.

Piotr

Data: 2009-05-13 15:25:35
Autor: kamil
Zakup karty d¼wiêkowej

"losowy" <user@domain.invalid> wrote in message news:gucldk$6vg$1news.onet.pl...
[...]

Za 200zl niestety nie kupisz przyzwoitego wzmacniacza stereo i pary glosnikow, chociaz na przechodzonego NADa to juz powinno wystarczyc, pozostaje jeszcze pytanie co do niego podlaczysz.

Bo to moim zdaniem jedyna sensowna droga poprawienia jakosci dzwieku w tym zestawie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-13 20:23:08
Autor: losowy
Zakup karty d¼wiêkowej
Dziêki wszystkim za rady. Skuszê siê na u¿ywanego Audigy 2 ZS SB0350. Usatysfakcjonuje mnie nawet minimalna poprawa jako¶ci odtwarzanego d¼wiêku, a ¿e pieni±dz nie jest du¿y to my¶lê, ¿e warto spróbowaæ :)

Data: 2009-05-13 22:33:27
Autor: Mr.FX
Zakup karty d¼wiêkowej
Dziêki wszystkim za rady. Skuszê siê na u¿ywanego Audigy 2 ZS SB0350. Usatysfakcjonuje mnie nawet minimalna poprawa jako¶ci odtwarzanego d¼wiêku, a ¿e pieni±dz nie jest du¿y to my¶lê, ¿e warto spróbowaæ :)

Nie wiem, czy na Twoich g³osniczkach us³yszysz ro¿nicê, ale jak ju¿
bêdziesz mia³ kartê to zawsze mo¿esz sprawdziæ: do odtwarzania u¿yj
Foobara z pluginem do resamplingu (np. ssrc) do najlepiej 24/96K
i wyj¶cie wasapi w przypadku visty lub asio/kernel streaming
w przypadku XP. Wtedy sygna³ trafi bezposrednio do uk³adu p16v.
Powy¿sze stosuje sie dlatego, ¿e Audigy nie potrafi obs³u¿yæ sygna³u
16/44.1K bez sprzetowego resamplingu do 48K, a ten na poziomie
drivera i miksera windows jest "¶redni").

--
Mr.FX [ myryfykysy ]

Data: 2009-05-13 23:45:45
Autor: Andrzej Libiszewski
Zakup karty d¼wiêkowej
Dnia Wed, 13 May 2009 22:33:27 +0200, Mr.FX napisa³(a):

[...]

Nie ma to najmniejszego sensu, chyba ¿e chcesz bawiæ siê w voodoo.

Data: 2009-05-14 09:21:11
Autor: Mr.FX
Zakup karty d¼wiêkowej
[...]

W przeciwieñstwie do audio voodoo, jest to dok³adnie pomierzone
w niezale¿nych testach RMAA (s± tego setki stron w sieci), wyja¶nione
technicznie na stronach autorów sterowników (g³ównie ALSA, KX Project),
s³yszalne na "zwyk³ym sprzêcie" (np. porz±dne DIY w granicach 3kzl),
no i nic nie kosztuje, wiêc ka¿dy mo¿e sobie to sprawdziæ sam,
bez nara¿ania siê na koszty oszustów, którzy sprzedaj± "graj±ce
sieciówki" i inne "ocieplaj±ce kable".
A czy "zadzia³a" na "komputerowych g³o¶niczkach"?
Nie wiem, nie posiadam takowych, wiêc nie sprawdza³em.

--
Mr.FX [ myryfykysy ]

Data: 2009-05-14 10:28:49
Autor: Andrzej Libiszewski
Zakup karty d¼wiêkowej
Dnia Thu, 14 May 2009 09:21:11 +0200, Mr.FX napisa³(a):

[...]

No i w³a¶nie do tego zmierzam: nie mamy tu do czynienia ze sprzêtem DIY,
ani nawet ze zwyk³ym sprzêtem hi-fi, tylko z komputerowymi g³o¶niczkami. W
tej sytuacji nie nast±pi ¿adna prawdziwa poprawa jako¶ci d¼wiêku wynikaj±ca
z lepszego resamplingu.

A swoj± drog±, chyba jednak w takiej sytuacji siêgn±æ po kartê d¼wiêkow±
która zwyczajnie nie robi w ogóle ¿adnego resamplingu nieproszona.

[...]

Nie zadzia³a. Nawet s³uchawki wpinane bezpo¶rednio do karty musz± byæ co
najmniej przyzwoite, by by³o s³ychaæ ró¿nicê.