Zakup kompakta

Data: 2009-06-05 15:20:20
Autor: Scyzoryk
Zakup kompakta
Jest do wydania ok 20kzł.

Przesiadka z Corolli więc nie może być gorzej ;)
(jakby ktoś pytał to będzie niedługo do sprzedania)

Wracając do tematu. Po przewertowaniu allegro itd. na placu boju zostały

1) Civic VII (1,6 lub 1,7d) - ok 2002r
2) Grande Punto (1,4 16v) ok 2006 (wiem że jest mniejszy)
3) Almera (1,8) ok 2003r
4) Megane II (1,6) ok 2003r

Co kupić? Dlaczego? :) Czego unikać?
Z góry dzięki za podpowiedzi.

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-06-05 15:35:26
Autor: Cavallino
Zakup kompakta
Użytkownik "Scyzoryk" <gradon_mWYWAL_TO@interia.pl> napisał w wiadomości news:1244197392.412368mamut...
[...]

Unikać Renault.
Za wszelkę cenę.

Z w/w brałbym Punto.
Bo najmłodszy (i najładniejszy).

Data: 2009-06-05 16:07:03
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Zakup kompakta
Scyzoryk pisze:
Jest do wydania ok 20kzł.

4) Megane II (1,6) ok 2003r

Wbrew temu co piszą inni, to dość fajne auto. Rocznik 2003 to niestety Ph1 (faza pierwsza, przed liftingiem), co może trochę przerażać, bo w statystykach awaryjności zajmowało niechlubne miejsca.
Ale z drugiej strony - były akcje serwisowe, polegające na wymianie fabrycznie wadliwych komponentów i jeśli tylko auto przez nie przeszło, to nie powinno się nic dramatycznego dziać.

Do listy dopisałbym jeszcze Peugeota 307. I ew. Xsarę - tę powinieneś dostać z końca produkcji.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-06-05 16:14:18
Autor: Cavallino
Zakup kompakta
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <kenickie@pudelkopoangielsku43.pl> napisał w wiadomości news:h0b8to$cn6$1news.dialog.net.pl...
Scyzoryk pisze:
[...]

Niechlubne?
Takie auto (z tego rocznika) ma statystykę awaryjności na poziomie 75%.
Inne w tej klasie max. połowę tego.
To jest katastrofa, a nie "niechlubne miejsce".

Ale z drugiej strony - były akcje serwisowe, polegające na wymianie fabrycznie wadliwych komponentów i jeśli tylko auto przez nie przeszło, to nie powinno się nic dramatycznego dziać.

Ale się działo i to na potęgę.

Data: 2009-06-06 14:39:23
Autor: Mroziu
Zakup kompakta
Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

[...]

Ogólnie rodzice moich znajomych kupli nówkę z salony i po 3 latach sprzedali bo mieli dosyć tego samochodu. Po prostu bali się że po gwarancji koszty eksploatacji tego samochodu ich zeżrą. Woleli kupić używanego japończyka.

Mroziu

Data: 2009-06-06 14:45:04
Autor: Cavallino
Zakup kompakta
Użytkownik "Mroziu" <mroziu@hot.pl> napisał w wiadomości news:4a2a6377$1news.home.net.pl...
[...]

To tak jak ja.

Po prostu bali się że po gwarancji koszty eksploatacji tego samochodu ich zeżrą.

Mnie zżarły.
Za całą ratę leasingową za nowe auto zapłaciłbym mniej niż za serwisowanie 3 letniej Megane (w ostatnich miesiącach).
Wybór był prosty.

Woleli kupić używanego japończyka.

Ja wybrałem nowego koreańca ze Słowacji.

-- Pozdrawiam
Mroziu

Data: 2009-06-06 22:07:16
Autor: Przemek V
Zakup kompakta

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:h0doci$p5v$1news.onet.pl...

[...]

Nie wiem na czym Twój pech z Megane polegał. Nasza od listopada jeździ i nic się z nią nie dzieje. Nic. Kompletnie nic. 4letnia i stonaście tysięcy nastukane.

Data: 2009-06-06 22:13:30
Autor: miklo
Zakup kompakta
Dnia 06-06-2009 o 22:07:16 Przemek V <miatamad@poczta.onet.naszaojczyzna>  napisał(a):

Nie wiem na czym TwĂłj pech z Megane polegał. Nasza od listopada jeĹşdzi i  nic
się z nią nie dzieje. Nic. Kompletnie nic. 4letnia i stonaście tysięcy
nastukane.

A bo Ty zaprawiony we Włoszczyźnie jesteś, to i Renault Cię nie ruszy ;-)

--
miklo

Data: 2009-06-07 11:16:35
Autor: Cavallino
Zakup kompakta
Użytkownik "miklo" <milosz.ignatowski@gmail.com> napisał w wiadomości news:op.uu4c4smyen3ae9ignatowiaki-pc...
[...]

Nieprawda.
To był właśnie mój przypadek.
Włoszczyzna okazała się cudem techniki przy Renault, do tego tańszym cudem.

Data: 2009-06-07 11:15:56
Autor: Cavallino
Zakup kompakta
Użytkownik "Przemek V" <miatamad@poczta.onet.naszaojczyzna> napisał w wiadomości news:h0eidf$sc8$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

To co piszę dotyczyło aut z lat 2002-2003, statystyki to potwierdzają.
To że później poprawili ani mnie ziębi, ani grzeje, bo nie poprawiali aut już sprzedanych, więc producent trafił do kategorii "niegodny zaufania", raczej na zawsze.
Ty masz pewnie już Phase 2?

Data: 2009-06-07 11:57:12
Autor: Przemek V
Zakup kompakta

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:h0g0gd$e8e$1news.onet.pl...

[...]

Nie, nasza jeszcze jest przed faceliftem. Pierwsza rejestracja czerwiec 2004 czyli właściwie już pięciolatka. Naczytałem się o sypiących się silnikach 1.5 dci i póki co nic się nie dzieje ale fakt, że turbinę jakieś półtora roku temu była wymieniana.

Data: 2009-06-07 12:34:43
Autor: Cavallino
Zakup kompakta
Użytkownik "Przemek V" <miatamad@poczta.onet.naszaojczyzna> napisał w wiadomości news:h0g31q$82r$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Jeśli to hatch, to to już chyba była seria po poprawkach.

Data: 2009-06-07 19:52:41
Autor: Przemek V
Zakup kompakta

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:h0g59n$orf$1news.onet.pl...
[...]

Kombi. Z ciekawości po czym poznać poprawki?

Data: 2009-06-07 19:56:37
Autor: Cavallino
Zakup kompakta
[...]

Kombi.

Jak kombi no to drżyj kiedy zacznie się sypać, bo 2004 to chyba jeszcze pierwsza seria, taka jak moja.

Z ciekawości po czym poznać poprawki?

Chodzi o pousuwanie wszelkich usterek które wytestowano na userach.
W wyglądzie chyba jeszcze wtedy takich nie było.

Data: 2009-06-05 16:24:56
Autor: zkruk [Lodz]
Zakup kompakta
Scyzoryk wrote:

[...]

civica - ale daruj sobie diesla - jest taki se (oplowski)

megane z powodu awaryjności
almere z powodu spalania : http://www.autocentrum.pl/?FF=307&makeid=20&modelid=434&genid=1822786279&filtr=1&engineid=3468&yearfrom=2002&yearto=2006&trybopinii=1
co w stosunku do civica jest jednak sporo więcej...
http://www.autocentrum.pl/?FF=307&makeid=9&modelid=251&genid=1563402185&filtr=1&engineid=4574&yearfrom=2001&yearto=2005&trybopinii=1

civic nie jest najatrakcyjniejszy - ale.... jest najrozsądniejszym wyborem z tych powyżej...

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-06-05 16:31:55
Autor: Scyzoryk
Zakup kompakta

civic nie jest najatrakcyjniejszy - ale.... jest najrozsądniejszym wyborem z
tych powyżej...

3D jest ładna ale pogodziłem się również w wyglądem 5D. Po e11 kombi wszystko będzie ładniejsze ;-) To akurat u mnie ma ostatni priorytet.

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-06-05 16:38:32
Autor: sop3k
Zakup kompakta

> [...]

3D jest ładna ale pogodziłem się również w wyglądem 5D. Po e11 kombi wszystko będzie ładniejsze ;-) To akurat u mnie ma ostatni priorytet.

No to moze E12? --

Data: 2009-06-05 16:43:18
Autor: Scyzoryk
Zakup kompakta

No to moze E12?

chętnie ale są za drogie. Albo z samego początku produkcji (01) z niespecjalnym wyposażeniem albo zajeżdzona firmówka. Sensowne zaczynają się w okolicach 25 a to już troche dużo.

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-06-05 16:49:14
Autor: sop3k
Zakup kompakta

> No to moze E12?

chętnie ale są za drogie. Albo z samego początku produkcji (01) z niespecjalnym wyposażeniem albo zajeżdzona firmówka. Sensowne zaczynają się w okolicach 25 a to już troche dużo.

Trzeba szukać. Ja swojej szukałem 4 miesiace(czeste wyjazdy). Kupiłem polską salonówkę od 1 właściciela(nie z komisu) D4D 110 KM i uwaga 100tys przebiegu sparawdzone w ASO rocznik 2002 za 23.500zl.

Data: 2009-06-05 16:55:16
Autor: Scyzoryk
Zakup kompakta

Trzeba szukać. Ja swojej szukałem 4 miesiace(czeste wyjazdy). Kupiłem polską
salonówkę od 1 właściciela(nie z komisu) D4D 110 KM i uwaga 100tys przebiegu
sparawdzone w ASO rocznik 2002 za 23.500zl.

jakbym znalazł 1,6 z klimą z tego rocznika za ok 20kzł to bardzo chętnie :) Bede przeglądał ogłoszenia, może coś się trafi.

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-06-05 17:10:16
Autor: zkruk [Lodz]
Zakup kompakta
Scyzoryk wrote:
[...]

teraz doczytałem że 20k...
będzie ciężko 1.6 w takiej cenie...

może jazz?

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-06-06 13:52:50
Autor: michail
Zakup kompakta
Scyzoryk pisze:
[...]

Mam Civica 5d 1.6 z 2002 i to jedyny słuszny silnik do tego samochodu, fajnie się wkręca, daje namiastkę sportowej jazdy choć to nie to samo co starsze Civiki. Po roku użytkowania tylko tuleje z przody wymieniałem, pozostałe wydatki były czysto eksploatacyjne. Drażnią mnie skrzypienia tu i tam ale to uroda tego modelu.
Uważam jednak że za 20k zł nie znajdziesz zadbanego egzemplarza (chyba że z 2001 roku). Ja swoją niedługo zamierzam puścić do ludzi ale za min 25k zł.

--
Michail

Data: 2009-06-06 17:03:27
Autor: Piter
Zakup kompakta

Użytkownik "michail" <ROT13_zvpu_xbj@cbpmgn.barg.cy> napisał w wiadomości news:h0dlav$ibt$1news.onet.pl...

[...]

A nie rdzewieje?

--
GG# 906954
Star 200 6.8 D

Data: 2009-06-06 22:57:45
Autor: michail
Zakup kompakta
Piter pisze:

[...]

Ani troche.
Rdzewieją egzemplarze poliftingowe z chromowaną listwą na tylnej klapie.

--
Michail

Data: 2009-06-07 13:39:11
Autor: Piter
Zakup kompakta

Użytkownik "michail" <ROT13_zvpu_xbj@cbpmgn.barg.cy> napisał w wiadomości news:h0el8t$vaf$1news.onet.pl...
Piter pisze:

[...]

Ale rdzewieja tylko w okolicach listwy?
A nadkola masz cale? Nic od spodu nie wylazi?

--
GG# 906954
Star 200 6.8 D

Data: 2009-06-08 09:06:48
Autor: michail
Zakup kompakta
Piter pisze:

Użytkownik "michail" <ROT13_zvpu_xbj@cbpmgn.barg.cy> napisał w wiadomości news:h0el8t$vaf$1news.onet.pl...

Ale rdzewieja tylko w okolicach listwy?

Tam najszybciej ruda wychodzi

A nadkola masz cale? Nic od spodu nie wylazi?

U mnie całe ale dziś po dokładnych oględzinach znalazłem ślad rdzy - na końcówce pałąka od wycieraczek, w miejscu gdzie się lakier lekko zadarł.

--
Michail

Data: 2009-06-08 21:37:55
Autor: zkruk [Lodz]
Zakup kompakta
michail wrote:

U mnie całe ale dziś po dokładnych oględzinach znalazłem ślad rdzy -
na końcówce pałąka od wycieraczek, w miejscu gdzie się lakier lekko
zadarł.

pisałem do Ciebie na priva ... dostałeś?

pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-06-09 12:16:25
Autor: michail
Zakup kompakta
zkruk [Lodz] pisze:
michail wrote:

U mnie całe ale dziś po dokładnych oględzinach znalazłem ślad rdzy -
na końcówce pałąka od wycieraczek, w miejscu gdzie się lakier lekko
zadarł.

pisałem do Ciebie na priva ... dostałeś?

Tak - odpisałem

--
Michail

Data: 2009-06-05 18:16:33
Autor: bratPit
Zakup kompakta

1) Civic VII (1,6 lub 1,7d) - ok 2002r

civica - ale daruj sobie diesla - jest taki se (oplowski)

ejj coś baco czarujecie, a może on Isuzu?
co do reszty się zgadzam ;-) choć nie ma tragedii,
brat

Data: 2009-06-05 16:54:10
Autor: omega_fan
Zakup kompakta
2) Grande Punto (1,4 16v) ok 2006 (wiem że jest mniejszy)

Kupisz sensowne GP za 20 k ?
Za 25 to bardziej...

Data: 2009-06-05 16:57:25
Autor: Scyzoryk
Zakup kompakta

Kupisz sensowne GP za 20 k ?
Za 25 to bardziej...

chyba kupię. Przynajmniej tak wynika z ogłoszeń. Nie musi to być dokładnie 20k może być 22 i na benzyne powinno wystarczyć. Za 25k to już się dieselki trafiają.

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-06-05 17:36:17
Autor: Usrobo
Zakup kompakta
Scyzoryk pisze:
[...]

moze być cięzko od 1 właściciela i serwisowane
a takie po dzwonie z zagranicy to strach

Michał

Zakup kompakta