Zakup maszyny z UE od osoby prywatnej

Data: 2009-09-23 00:26:32
Autor: Tomy M.
Zakup maszyny z UE od osoby prywatnej
Witam

 Mam zamiar kupić używaną maszynę/urzędzenie z Niemiec od osoby
prywatnej nie prowadzącej obecnie działalności gospodarczej,
sprzedający wystawi mi rachunek (RECHNUNG) Sprżet jest jego
prywatną własnością.

 Prowadzę działalność gospodarczą (KRiP) i jestem VAT'owcem.
Urządzenie to chciałbym amortyzować w firmie (wartość ok. 4500 Euro)
Jakie dodatkowe koszty poniosę poza tym co zapłacę sprzedającemu.

  Transakcja odbędzie się w Niemczech, na miejscu u sprzedającego.
(czy tak jest korzystniej czy lepiej gdyby przywiózł mi to
urzadzenie i wystawił rachunek w Polsce?)

Z góry dziękuję za wszelkie porady, przeszukałem pół Internetu
i nie znalazłem gotowej odpowiedzi na to pytanie.

--

Tomy

Data: 2009-09-24 21:32:12
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 23 Sep 2009, Tomy M. wrote:

[...]

  No a jak kupisz, to będzie Twoją prywatną własnością, prawda?
  Zakładam że nie mówimy o spółce ani o firmie państwowej,
komunalnej lub podobnej (w roli kupująego).

[...]

  *Prostsze* może być kupienie w .pl - wyłącznie z tego powodu,
że łatwiej o informację jak zapłacić PCC :|, ja np. nie mam
pojęcia czy i jakim podatkom podlega w .de kupujący od
osoby nie prowadzącej DG.
  Czy korzystniejsze - nie mam pojęcia, polski PCC to 2%

Z góry dziękuję za wszelkie porady

  To nie do mnie :| (to wyżej NIE JEST poradą, lecz wyłącznie
opisem mojego wewnętrznego, niczym nie popartego przekonania :P

pzdr, Gotfryd

Zakup maszyny z UE od osoby prywatnej