Zakup mieszkania na kredyt a dodatkowy właściciel

Data: 2009-10-07 16:02:30
Autor: Kuba Stasiak
Zakup mieszkania na kredyt a dodatkowy właściciel
Witam

Chciałem wziąć kredyt na mieszkanie (kredyt tylko na mnie), część pieniędzy (wkład własny) od mojej narzeczonej. Przy wpisie u notariusza narzeczona została dopisana jako właściciel razem ze mną. Teraz bank nie chce mi udzielić kredytu gdyż nie jestem jedynym właścicielem. Czy to w moim banku coś kręcą i iść do innego czy we wszystkich bankach mieszkanie musi być zapisane w akcie notarialnym na osobę która bierze kredyt i innych osób (właścicieli) być nie może?

Data: 2009-10-07 10:39:40
Autor: witek
Zakup mieszkania na kredyt a dodatkowy właścic iel
Kuba Stasiak wrote:
Witam

Chcia³em wzi¹Ì kredyt na mieszkanie (kredyt tylko na mnie), czêœÌ pieniêdzy (wk³ad w³asny) od mojej narzeczonej. Przy wpisie u notariusza narzeczona zosta³a dopisana jako w³aœciciel razem ze mn¹. Teraz bank nie chce mi udzieliÌ kredytu gdy¿ nie jestem jedynym w³aœcicielem. Czy to w moim banku coœ krêc¹ i iœÌ do innego czy we wszystkich bankach mieszkanie musi byÌ zapisane w akcie notarialnym na osobê która bierze kredyt i innych osób (w³aœcicieli) byÌ nie mo¿e?
Bo bank bedzie mial ciezki klopot z sprzedaniem kawalka mieszkania w razie czego.

A co bank na to jakby kredyt również był na was dwojga?

Data: 2009-10-07 22:16:30
Autor: Kuba Stasiak
Zakup mieszkania na kredyt a dodatkowy właściciel
Bo bank bedzie mial ciezki klopot z sprzedaniem kawalka mieszkania w razie czego.

A co bank na to jakby kredyt również był na was dwojga?

Właśnie mówi, że udzieli jak  weźmiemy razem. Skoro jednak moja narzeczona daje swoje pieniądze na mieszkanie, to to mieszkanie w odpowiednim procencie powinno być jej. Bank jednak robi problem ;/

Data: 2009-10-07 15:23:05
Autor: witek
Kuba Stasiak wrote:
Bo bank bedzie mial ciezki klopot z sprzedaniem kawalka mieszkania w razie czego.

A co bank na to jakby kredyt rĂłwnieÂż byÂł na was dwojga?

WÂłaÂśnie mĂłwi, Âże udzieli jak  weÂźmiemy razem. Skoro jednak moja narzeczona daje swoje pieniÂądze na mieszkanie, to to mieszkanie w odpowiednim procencie powinno byĂŚ jej. Bank jednak robi problem ;/

Bo bank chroni własny tyłek, a nie robi wam dobrze.

W momencie kiedy ty przestaniesz spłacać kredyt, to bank zostanie ewentualnie z tytułem własnośći do powiedzmy 50% mieszkania i może sobie tym tylko tyłek podetrzeć, bo ani tego nie sprzeda, ani nikt im czegoś takiego nie kupi.

Jak kredyt będzie na dwoje, to będzie mógł ugryźć dwójkę i w efekcie dostanie 100% mieszkania.

Banku nie obchodzą wasze wewntęrzne podziały. Albo kredyt solidarny na dwóch na 100% mieszkania albo nic.

Ewenutalnie weĹş kredyt na siebie tylko zabezpieczenie musi być na czymś innym  czego właścicielem jesteś w 100%
Albo kredyt na spółkę z rodzicami, gdzie zabezpieczeniem będzie ich mieszkanie, a nie wasze.

Sorry, kapitalizm mamy.

Data: 2009-10-08 00:14:20
Autor: Kuba Stasiak
Zakup mieszkania na kredyt a dodatkowy właściciel
Ewenutalnie weź kredyt na siebie tylko zabezpieczenie musi być na czymś innym  czego właścicielem jesteś w 100%
Albo kredyt na spółkę z rodzicami, gdzie zabezpieczeniem będzie ich mieszkanie, a nie wasze.

Sorry, kapitalizm mamy.

A może zrobić tak, że kredyt tylko na mnie a gdy narzeczona będzie już moją żoną to wtedy mieszkanie będzie też jej nawet gdybym ja umarł. Dobrze mysle? No chyba, że nie zdąrzymy wziąć ślubu a mi coś by się stało to wtedytraci mieszkanie. Ale jest w nim zameldowana więc gdyby płaciła za mnie kredyt to wtedy banku chyba nie interesuje kto płaci. Co o tym sądzicie?

Data: 2009-10-07 19:12:06
Autor: witek
Kuba Stasiak wrote:
[...]

czyli sam kupujesz mieszkanie za kredyt.

chcesz wziąć 100% kredytu czy 100% minus  to co ma dziewczyna?

Nie wpadnij w pułapkę wersji drugiej, bo jak ci dziewczyna przed ślubem dołoży się do mieszkania to jest to darowizna i US tylko na to czeka.

  a gdy narzeczona będzie już moją
żoną to wtedy mieszkanie będzie też jej nawet gdybym ja umarł. Dobrze mysle?

generalnie tak, z tym, że majątek nabyty przed ślubem jest majątkiem oddzielnym, wiec  100% mieszkania będzie masą spadkową. Jak będą dzieci to mieszkanie pójdzie do podziału między nią i dzieci, więc nie do końca jest tak, że z automatu ona będzie miała 100% mieszkania.
Może testament od razu?
Po ślubie możesz jej darować np 50% i wtedy będzie tak jakby kupione po slubie

No chyba, że nie zdąrzymy wziąć ślubu a mi coś by się stało to wtedytraci mieszkanie.

j.w. napisz testament. Kto ci broni w tetsamencie zapisać mieszkanie osobie trzeciej czyli dziewczynie.

  Ale jest w nim zameldowana więc gdyby płaciła za mnie kredyt to
wtedy banku chyba nie interesuje kto płaci. Co o tym sądzicie?

Dlugi i kredyty dziedziczy się tak samo jak i dobra na plus.
Wtedy w spadku będzie mieszkanie i kredyt.
I oba ktoś odziedziczy. Dostanie kawałek mieszkania i kawałek kredytu do spłaty. Jak bedziecie przed ślubem i bez testamentu to kredyt i mieszkanie odziedziczy rodzeństwo i rodzice, wiec jak po cichu będzie płacić to spłaci za kogoś, ale właścicielm mieszkania nigdy nie będzie.

generalnie weźcie kredyt na dwoje na brakującą wam sumę.

A najlepiej by było jakbyście od razu postanowili, że nie będziecie mieli własności wspólnej czyli ustanowili rozdzielność majątkową.
Wtedy nie ma darcia kotów przy rozwodzie bo jest jasne co jest czyje.

Data: 2009-10-08 10:12:31
Autor: Kuba Stasiak
Zakup mieszkania na kredyt a dodatkowy właściciel

Dziękuje za rady.

Zakup mieszkania na kredyt a dodatkowy właściciel