Zakup moto bez prawka

Data: 2009-12-31 02:34:13
Autor: WIADRO
Zakup moto bez prawka
On 29 Gru, 14:49, Tomek Jurkiewicz <jurkiewicz.to...@gmail.com> wrote:
Witam,

w minione wakacje (lip-wrz) robiłem kurs na moto w pro-motorze. Po
różnych perypetiach (nieobecność na 1. terminie egzaminu - opóźniony
lot do W-wy; niezdany 2. termin - linia i podpóra na 8; atak zimy na
3. terminie) nie udało mi się jeszcze zdać praktyki. Mimo to znajomi
doradzają rozejrzenie się za maszyną już tej zimy jeszcze przed
zdaniem (co nastąpi nie wcześniej - i mam nadzieję że nie później -
niż wiosną) z powodu niższych cen.

I tu pytanie - czy ceny maszyn rzeczywiście są niższe zimą? Mieszkam w
Warszawie dość blisko, i słyszałem, że tu w odróżnieniu od innych
miast dość łatwo jest oberwać mandat za jazdę bez prawka - bo po
zakupie maszyny oczywiście będzie kusiło, ot choćby żeby "poćwiczyć
przed egzaminem". Czy dużo zaoszczędzę kupując moto i akcesoria zimą,
zamiast - powiedzmy - maja / czerwca? Mam możliwość garażowania
sprzętu.

Następnym pytaniem oczywiście byłoby - jaki sprzęt kupić na 1. moto,
ale prawie zdecydowałem się na GSF6xx ;)

Ja pierdziele, aż się boję co ci moto wcisną, jak ty zadajesz tak
podstawowe pytania?
Znajdź sobie prawdziwych kolegów motocyklistów w rzeczywistości a nie
w internecie którzy ci pomogą.
Nic prostszego jak porównywanie cen. Ceny 'spadają' z biegiem lat
maszyny, a nie czy jest sezon.
Przecież masz 18 lat jesteś dorosłą osobą, sam decyduj czy chcesz
jeździć już czy nie, nie bądź baba.
Coby kto nie pisał to ty będziesz cieszył się teraz radością z jazdy
lub Ty będziesz stał przed sądem, nikt inny.

Ja kupiłem maszynę ponad 5 lat przed możliwością prawnego zdobycia
prawa jazdy, bo chciałem jeździć.

--
wiadro(SoldierAK)

Data: 2009-12-31 10:20:03
Autor: Tomek Jurkiewicz
Zakup moto bez prawka
On 31 Gru, 11:34, WIADRO <wia...@gmail.com> wrote:
On 29 Gru, 14:49, Tomek Jurkiewicz <jurkiewicz.to...@gmail.com> wrote:

Ja pierdziele, aż się boję co ci moto wcisną, jak ty zadajesz tak
podstawowe pytania?

Nie bój się, poradzę sobie - nie o to pytałem.

Znajdź sobie prawdziwych kolegów motocyklistów w rzeczywistości a nie
w internecie którzy ci pomogą.

Wyszedłem z założenia, że znajdę tu kilkanaście osób które wymienią
się opiniami na ten temat i coś z tego wyniosę - kto pyta nie błądzi.
Myślałem, że grupy dyskusyjne służą do uzyskiwania pomocy.....

Nic prostszego jak porównywanie cen. Ceny 'spadają' z biegiem lat
maszyny, a nie czy jest sezon.

No to jest już jakaś odpowiedź na moje pytanie, ty twierdzisz że
ceny są niezależne od sezonu, cała reszta - że są zależne (a głównie o
to pytałem).

Przecież masz 18 lat jesteś dorosłą osobą, sam decyduj czy chcesz
jeździć już czy nie, nie bądź baba.

Nie mam 18 lat.

Coby kto nie pisał to ty będziesz cieszył się teraz radością z jazdy
lub Ty będziesz stał przed sądem, nikt inny.

W sumie to nie pytałem o jeżdzenie bez prawka, tylko o kupienie
przed zdaniem egzaminu. Wchodzi w grę co najwyżej ćwiczenie
na parkingu pobliskiego supermarketu.

Ja kupiłem maszynę ponad 5 lat przed możliwością prawnego zdobycia
prawa jazdy, bo chciałem jeździć.

Gratuluję, ale grupa z przechwałkami jest chyba gdzie indziej.
Pytałem,
czy opłaca mi się kupować zimą. Ty twierdzisz, że nie i dziękuję
za tę odpowiedź.

--
wiadro(SoldierAK)

Data: 2010-01-01 11:48:47
Autor: WIADRO
Zakup moto bez prawka
On 31 Gru 2009, 19:20, Tomek Jurkiewicz <jurkiewicz.to...@gmail.com>
wrote:

Wyszedłem z założenia, że znajdę tu kilkanaście osób które wymienią
się opiniami na ten temat i coś z tego wyniosę - kto pyta nie błądzi.
Myślałem, że grupy dyskusyjne służą do uzyskiwania pomocy......

No to postaram się pomóc.

> [...]

No to jest już jakaś odpowiedź na moje pytanie, ty twierdzisz że
ceny są niezależne od sezonu, cała reszta - że są zależne (a głównie o

Ja śledziłem sobie parę marek motocykli, same ogłoszenia i ceny danych
konkretnych modeli. I mój wniosek jest prosty, mimo że sprzedający
dodaje epitety typu "posezonowa cena" "super okazja" "w sezonie będzie
drożej" są zwykłymi środkami marketingowymi które próbują mydlić oczy.
Cena jest ceną i rzeczywiście nieco spada po sezonie , ale na pewno
nie idzie w górę z początkiem roku.
Często w zimie są okazje cenowe, ale wynikają one głównie z fatalnego
stanu maszyny, której kupujący nie jest w stanie dobrze sprawdzić w
deszczowo/śniegową zimową porą.

> Przecież masz 18 lat jesteś dorosłą osobą, sam decyduj czy chcesz
> jeździć już czy nie, nie bądź baba.
Nie mam 18 lat.

miałem na myśli że na pewno skończyłeś 18

W sumie to nie pytałem o jeżdzenie bez prawka, tylko o kupienie
przed zdaniem egzaminu. Wchodzi w grę co najwyżej ćwiczenie
na parkingu pobliskiego supermarketu.

Nie łącz kupna moto z prawkiem bo: na szukanie maszyny, (jeśli piszesz
że się znasz lub masz człowieka co się zna)
stracisz mnóstwo czasu, pieniędzy i niestety nerwów.
Poza tym sam fakt spadku wartości maszyny jest nieznaczący względem
znalezienia odpowiedniego Stanu motocykla.

> Ja kupiłem maszynę ponad 5 lat przed możliwością prawnego zdobycia
> prawa jazdy, bo chciałem jeździć.
Gratuluję, ale grupa z przechwałkami jest chyba gdzie indziej.

Żadna przechwałka, napisałem co ja zrobiłem. Liczyła się tylko jazda.
A usprawiedliwiałem się podobnie.. ćwiczę sobie do prawka, najpierw
przy garażu..
A czepiając się to w świetle prawa byłbyś takim samym bandytą
podpadającym pod ten sam paragraf (jazda bez uprawnień) jeżdżąc po
parkingu hipermarkietu, jak i ja jeżdżąc ówcześnie po alejach
solidarności... :)

Pytałem,
czy opłaca mi się kupować zimą. Ty twierdzisz, że nie i dziękuję

Ja twierdzę że nie ma to znaczenia

mam nadzieje że nieco pomogłem :o)
--
Wiadro(SoldierAK)