Zakup motocykla typu cross/enduro na firmŕ informatyczn▒

Data: 2011-07-23 21:59:37
Autor: Paulina
Zakup motocykla typu cross/enduro na firmŕ informatyczn▒
Witam

Czy mo┐na kupiŠ sobie taki motor:

http://otomoto.pl/yamaha-dt-50-r-M2699982.html

jeÂli bŕdzie siŕ je╝dziŠ nim do klientˇw? Motor od osoby prywatnej wiŕc bez
faktury - odliczam wiŕc tylko dochˇd. A czy od paliwa mogŕ odliczaŠ VAT?
Przecie┐ jest to pojazd nie bŕd▒cy samochodem osobowym?

Data: 2011-07-24 12:01:30
Autor: jureq
Zakup motocykla typu cross/enduro na firmŕ informatyczn▒
Dnia Sat, 23 Jul 2011 21:59:37 +0000, Paulina napisał(a):

A czy od paliwa mog─Ö odlicza─ç
VAT? Przecie┼╝ jest to pojazd nie b─Öd─ůcy samochodem osobowym?

Interpretacje s─ů sprzeczne. Poszukaj np.

Interpretacja indywidualna z dnia 24.02.2011, sygn. ILPP2/443-1940/10-2/
BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - nie mo┼╝na

Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie Interpretacja Indywidualna z dnia 4 stycznia 2011 r., IPPP1-443-1070/10-2/EK - mo┼╝na

Data: 2011-07-24 12:16:02
Autor: jureq
Zakup motocykla typu cross/enduro na firmŕ informatyczn▒
Dnia Sat, 23 Jul 2011 21:59:37 +0000, Paulina napisał(a):

Czy mo┼╝na kupi─ç sobie taki motor:

http://otomoto.pl/yamaha-dt-50-r-M2699982.html

je┼Ťli b─Ödzie si─Ö je┼║dzi─ç nim do klient├│w?

Kupi─ç mo┼╝na wszystko. To jeszcze wolny kraj

Motor od osoby prywatnej wi─Öc
bez faktury

Rozumiem, ┼╝e b─Ödzie piseman umowa albo lepiej rachunek.

- odliczam wi─Öc tylko doch├│d.

Możesz przetłumaczyć na polski, bo nie rozumiem.

Data: 2011-07-24 19:02:01
Autor: Paulina
> [...]

Rozumiem, ┼╝e b─Ödzie piseman umowa albo lepiej rachunek.

> - odliczam wi─Öc tylko doch├│d.

Możesz przetłumaczyć na polski, bo nie rozumiem.

Odliczenie podatku dochodowego. Aha i jeÂli wartoŠ wynosi 3000 pln od kogoÂ
prywatnego (czyli netto czy brutto)? To czy nie muszŕ go amortyzowaŠ tylko
jednorazowo odliczyŠ od dochodu? Tzn dochˇd w marcu 3200 pln, koszt motoru
2000 pln czyli podatek dochodowy p│acŕ od 200 pln? Mogŕ w ten sposˇb to odliczyŠ?

Data: 2011-07-24 22:23:57
Autor: jureq
Zakup motocykla typu cross/enduro na firmŕ informatyczn▒
Dnia Sun, 24 Jul 2011 19:02:01 +0000, Paulina napisał(a):

Odliczenie podatku dochodowego. Aha i je┼Ťli warto┼Ť─ç wynosi 3000 pln od
kogo┼Ť prywatnego (czyli netto czy brutto)?

A czym si─Ö w tym wypadku r├│┼╝ni netto od brutto?

To czy nie musz─Ö go
amortyzowa─ç tylko jednorazowo odliczy─ç od dochodu?

Wypadałoby jeszcze wpisać do ewidencji wyposażenia.

Tzn doch├│d w marcu
3200 pln,

Doch├│d czy przych├│d? I dlaczego akurat w marcu?

koszt motoru 2000 pln czyli podatek dochodowy płacę od 200
pln?

A sk─ůd si─Ö wzi─Ö┼éy te 2000 i 200?

Mog─Ö w ten spos├│b to odliczy─ç?

???

Data: 2011-07-25 07:20:00
Autor: Paulina
Zakup motocykla typu cross/enduro na firmŕ informatyczn▒
Mia│ byŠ koszt motoru 3000 z│ a przychˇd w danym miesi▒cu 3200 z│ + VAT. Czyli
dochodowy p│acŕ od 200 z│, tak? A co jak bŕdŕ chcia│a go sprzedaŠ? Po jakim
czasie mogŕ to zrobiŠ bez zap│aty zaoszczŕdzonego podatku dochodowego, czyli
kwoty 540 z│.

Data: 2011-07-25 07:50:46
Autor: jureq
Zakup motocykla typu cross/enduro na firmŕ informatyczn▒
Dnia Mon, 25 Jul 2011 07:20:00 +0000, Paulina napisał(a):

A co jak będę chciała go sprzedać?
Po jakim czasie mogę to zrobić bez zapłaty zaoszczędzonego podatku

6 lat po zakończeniu DG

dochodowego, czyli kwoty 540 zł.

To nie b─Ödzie 540 tylko kwota zale┼╝na od ceny za jak─ů sprzedasz.

Data: 2011-07-25 10:20:49
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Zakup motocykla typu cross/enduro na firm─Ö inf ormatyczn─ů
W dniu 25.07.2011 09:50, jureq pisze:
Dnia Mon, 25 Jul 2011 07:20:00 +0000, Paulina napisał(a):
A co jak będę chciała go sprzedać?
Po jakim czasie mogę to zrobić bez zapłaty zaoszczędzonego podatku
6 lat po zakończeniu DG

A wyposa┼╝enia nie trzeba si─Ö wyzby─ç z dniem likwidacji DG?
Niby przedsi─Öbiorca to ona sama, ale w Dowodzie Rejestracyjnym b─Ödzie
nazwa DG, a to b─Ödzie na ewidencji wyposa┼╝enia.

--
Przemysław Adam Śmiejek

ale tylko dobre, kt├│re mo┼╝e budowa─ç, gdy zajdzie potrzeba,
aby przynios┼éo b┼éogos┼éawie┼ästwo tym, kt├│rzy go s┼éuchaj─ů. (Ef 4,29)

Data: 2011-07-25 08:25:55
Autor: jureq
Dnia Mon, 25 Jul 2011 10:20:49 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

A wyposa┼╝enia nie trzeba si─Ö wyzby─ç z dniem likwidacji DG?

A kiedykolwiek było trzeba? Poza tym od 01.01.2011 sporo się zmieniło.
Mo┼╝esz poczyta─ç np:

http://www.samozatrudnieni.pl/zawieszenie-i-likwidacja-dzialalnosci.html

Niby
przedsi─Öbiorca to ona sama, ale w Dowodzie Rejestracyjnym b─Ödzie nazwa
DG,

Czyli jej imi─Ö i nazwisko

a to b─Ödzie na ewidencji wyposa┼╝enia.

Data: 2011-07-25 10:38:16
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 25.07.2011 10:25, jureq pisze:
Dnia Mon, 25 Jul 2011 10:20:49 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):
A wyposa┼╝enia nie trzeba si─Ö wyzby─ç z dniem likwidacji DG?
A kiedykolwiek było trzeba? Poza tym od 01.01.2011 sporo się zmieniło.

Nie wiem, pytałem. Bo tak to nieco brzmi mało prawdopodobnie, żeby US
oddał tyle kasy.
Bo np. kupujemy stado maszyn, budujemy dom, kupujemy działkę i co,
podatek do przodu?
To np. każdy, co chce sobie zbudować dom, budowałby go ,,na firmę'' jako
potencjaln─ů siedzib─Ö.

Niby
przedsi─Öbiorca to ona sama, ale w Dowodzie Rejestracyjnym b─Ödzie nazwa
DG,
Czyli jej imi─Ö i nazwisko

Zazwyczaj jeszcze jednak dodatkowa nazwa. Niewielu przedsi─Öbiorc├│w
rejestruje DG pod samym imieniem i nazwiskiem.

Data: 2011-07-25 10:53:41
Autor: Maddy
[...]

B─Öd─ů dane w┼éa┼Ťciciela.

Czyli jej imi─Ö i nazwisko

Zazwyczaj jeszcze jednak dodatkowa nazwa. Niewielu przedsi─Öbiorc├│w
rejestruje DG pod samym imieniem i nazwiskiem.

W dowodzie rejestracyjnym pojazdy jest wpisany w┼éa┼Ťciciel.
A w┼éa┼Ťcicielem jest Jan Kowalski a nie "PPHU Myd┼éo i Powid┼éo".

Ja w każdym razie nie wdizałam jeszcze samochodu zarejestrowanego "na firmę" osoby fizycznej (cudzysłów dla Gotfryda).
Moje dwa samochody kupione na faktur─Ö firmow─ů zarejestrowane zosta┼éy na mnie imiennie, ┼Ťladu po DG nie ma/nie by┼éo w dowodzie rejestracyjnym.
To samo u moich klient├│w.

Może mało widziałam, może nasz UM taki dziwny.

Masz zarejestrowany samochód 'na firmę' a nie po prostu na Przemysława Śmiejka? Wrzuć skan (możesz wysłonić wrażliwe dane).

--
*** Stosujesz sie do powy┼╝szych teorii na w┼éasn─ů odpowiedzialno┼Ť─ç ***

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-07-25 10:58:17
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 25.07.2011 10:53, Maddy pisze:
[...]

To jak si─Ö rozr├│┼╝nia pojazd zarejestrowany na DG (odliczanie KUP bez
przebieg├│w) od osobistego (odliczanie wg ksi─ů┼╝ki przebieg├│w)?

Masz zarejestrowany samochód 'na firmę' a nie po prostu na Przemysława
Śmiejka? Wrzuć skan (możesz wysłonić wrażliwe dane).

Nie, ja mam tylko prywatny, osobisty samoch├│d i rozliczam przebiegami.

No ale je┼Ťli wpisuje si─Ö mnie, to kogo wpisuj─ů przy sp├│┼éce prawa
handlowego?

Data: 2011-07-25 09:00:57
Autor: jureq
Dnia Mon, 25 Jul 2011 10:58:17 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

No ale je┼Ťli wpisuje si─Ö mnie, to kogo wpisuj─ů przy sp├│┼éce prawa
handlowego?

Oczywi┼Ťcie sp├│┼ék─Ö, czyli Osob─Ö Prawn─ů.

Data: 2011-07-25 11:12:11
Autor: Gotfryd Smolik news
Zakup motocykla typu cross/enduro na firm─Ö inf ormatyczn─ů
On Mon, 25 Jul 2011, Przemys│aw Adam Žmiejek wrote:

To jak siŕ rozrˇ┐nia pojazd zarejestrowany na DG (odliczanie KUP bez
przebiegˇw) od osobistego (odliczanie wg ksi▒┐ki przebiegˇw)?

  Po tym, czy jest wpisany do EST.
  Uprzedzaj▒c: ewidencje masz obowi▒zek przechowywaŠ rˇwnie┐ po
zakonczeniu DG.

No ale jeÂli wpisuje siŕ mnie, to kogo wpisuj▒ przy spˇ│ce prawa
handlowego?

  Pierwszy raz spotykasz siŕ z okreÂleniem "osoba prawna"?
  Jeszcze raz i powoli:
  OSOBA.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-25 12:08:08
Autor: Przemys│aw Adam Žmiejek
[...]

No ale tu cena jest poni┐ej 3500, wiŕc do EŽT nie wpada, tylko do
Wyposa┐enia?
Poza tym, to jest sporz▒dzona przeze mnie ewidencja, wiŕc stanowi dowˇd?
Bo w sumie co mnie powstrzymuje od wpisania np. mojego auta do tej
ewidencji?

--
Przemys│aw Adam Žmiejek

Niech ┐adne nieprzyzwoite s│owo nie wychodzi z ust waszych,
ale tylko dobre, ktˇre mo┐e budowaŠ, gdy zajdzie potrzeba,
aby przynios│o b│ogos│awie˝stwo tym, ktˇrzy go s│uchaj▒. (Ef 4,29)

Data: 2011-07-25 12:12:07
Autor: SDD
Zakup motocykla typu cross/enduro na firmŕ informatyczn▒
U┐ytkownik "Przemys│aw Adam Žmiejek" <niechce@spamu.pl> napisa│ w wiadomoÂci news:j0jfad$n9n$1news.onet.pl...

Poza tym, to jest sporz▒dzona przeze mnie ewidencja, wiŕc stanowi dowˇd?

No jak pokazesz policajom podczas kontroli zamiast dowodu rejestracyjnego, to go nie stanowi.
A dowod bycia srodkiem trwalym - jak najbardziej.

Bo w sumie co mnie powstrzymuje od wpisania np. mojego auta do tej
ewidencji?

Twoja niewiedza?
Ewentualnie chcec ograniczenia formalnosci oraz unikniecia podatku przy sprzedazy.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-07-25 12:12:31
Autor: Piotrek
On 2011-07-25 12:08, Przemys│aw Adam Žmiejek wrote:
No ale tu cena jest poni┐ej 3500, wiŕc do EŽT nie wpada, tylko do
Wyposa┐enia?

No przecie┐ do EŽT mo┐e wpisac d│ugopis za 1 plz i jednoczeÂnie mo┐esz nie wpisywaŠ mainframe za 2M$ ...

Z takiego mianowicie powodu, ┐e kryterium wpisu nie jest cena tylko przewidywany okres u┐ywania.

Piotrek

Data: 2011-07-25 10:29:58
Autor: jureq
Dnia Mon, 25 Jul 2011 12:12:31 +0200, Piotrek napisał(a):

Z takiego mianowicie powodu, ┼╝e kryterium wpisu nie jest cena tylko
przewidywany okres u┼╝ywania.

A nie bycie ┼Ťrodkiem trwa┼éym (uznanie za ┼Ťrodek trwa┼éy)?

Data: 2011-07-25 13:02:18
Autor: Maddy
W dniu 25-07-2011 12:29, jureq pisze:
[...]

Mo┼╝e od pocz─ůtku - ┼Ťrodkiem trwa┼éym jest ka┼╝dy przedmiot maj─ůcy przewidywany okres u┼╝ytkowania d┼éu┼╝szy ni┼╝ rok. To jest definicja naukowa. Co oznacz, ┼╝e co┼Ť jest ┼Ťrodkiem rtwa┼éym samo z siebie, tylko z uwag na swoje cechy, a nie czyj─ů┼Ť decyzje (uznanie za....)

Przepisy okre┼Ťlaj─ů, kiedy co┼Ť co teoretycznie jest ┼ÜT nie musi by─ç za takowe uznane dla cel├│w podatkowych (ustawa o rachunkowo┼Ťci daje wi─Öcej luzu, bo samy sobie mamy ustali─ç co b─Ödzie ┼ÜT a co nie, w polityce rachunkowo┼Ťci si─Ö to zapisuje).
Nie musi, ale zawsze mo┼╝e. Przys┼éowiowy d┼éugopis moze by─ç ┼ÜT. Mam taki, kt├│rego u┼╝ywam co┼Ť ze 3 lata.

To raz.

Dwa - chcia┼éabym zwr├│ci─ç uwag─Ö na jeden myk dotycz─ůcy tanich samochod├│w osobowych, kt├│re nie musz─ů by─ç wpisywane do E┼ÜT, bo przepisy podatkowe na to pozwalaj─ů (czyli te mityczne "poni┼╝ej 3500z┼é).

Obowi─ůzek prowadzenia kilometr├│wki dotyczy samochod├│w "nie wpisanych do E┼ÜT" a nie np. nie b─Öd─ůcych w┼éasno┼Ťci─ů podatnika.
Czyli je┼╝eli wykupujemy z leasingu samoch├│d za 2tys z┼é (albo mniej, w┼éa┼Ťnie mam przed sob─ů faktur─Ö na civica za 650z┼é), to nie mamy obowi─ůzku go wpisywa─ç do E┼ÜT.
Ale je┼╝eli go nie wpiszemy to musimy prowadzi─ç kilometr├│wk─Ö ze wszelkimi tego konsekwencjami.
To samo dotyczy samochod├│w nabytych z zamiarem zbycia prze up┼éywem 12 miesi─Öcy i w zwi─ůzku w tym wrzuconych w koszty bezpo┼Ťrednio.

Warto o tym pami─Öta─ç.

Data: 2011-07-25 11:12:14
Autor: Maciek
Zakup motocykla typu cross/enduro na firm─Ö inf ormatyczn─ů
To jak si─Ö rozr├│┼╝nia pojazd zarejestrowany na DG (odliczanie KUP bez
przebieg├│w) od osobistego (odliczanie wg ksi─ů┼╝ki przebieg├│w)?
Po wpisie w EŚT, albo EW?

Maciek

Data: 2011-07-25 11:17:23
Autor: Maddy
[...]

A to rozr├│┼╝nienie jest potrzebne z punktu widzenia Prawa o Ruchu Drogowym w jakim celu?

Surpriza - Spółkę?

Data: 2011-07-25 12:10:26
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 25.07.2011 11:17, Maddy pisze:
[...]

pl.soc.prawo.podatki

Data: 2011-07-25 12:18:08
Autor: SDD
Zakup motocykla typu cross/enduro na firmŕ informatyczn▒

U┐ytkownik "Przemys│aw Adam Žmiejek" <niechce@spamu.pl> napisa│ w wiadomoÂci news:j0jfeo$n9n$2news.onet.pl...

pl.soc.prawo.podatki

Dowod rejestracyjny nie jest dokumentem jakos szczegolnie zwiazanym z podatkami.
Z PoRD za to jak najbardziej.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-07-25 12:21:51
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Zakup motocykla typu cross/enduro na firm´┐Ż in formatyczn´┐Ż
W dniu 25.07.2011 12:18, SDD pisze:
U´┐Żytkownik "Przemys´┐Żaw Adam ´┐Żmiejek" <niechce@spamu.pl> napisa´┐Ż w wiadomo´┐Żci news:j0jfeo$n9n$2news.onet.pl...

pl.soc.prawo.podatki

Dowod rejestracyjny nie jest dokumentem jakos szczegolnie zwiazanym z podatkami.

No ale pyta┼éem ,,co odr├│┼╝nia w kontek┼Ťcie podatkowym''.

S─ůdzi┼éem, ┼╝e DR stanowi tu dokument po┼Ťwiadczaj─ůcy ,,w┼éasno┼Ť─ç'' pojazdu.
Myli┼éem si─Ö, i co? To pow├│d do  docink├│w?

Data: 2011-07-25 12:39:13
Autor: Maddy
[...]

Twoja suwerenna decyzja "bo tak" zaakcentowana dokonaniem wpisu w E┼ÜT. Serio, ┼╝adnego kwitu z piecz─ůtk─ů nie trzeba, zupe┼énie jak na dzikim zachodzie.

S─ůdzi┼éem, ┼╝e DR stanowi tu dokument po┼Ťwiadczaj─ůcy ,,w┼éasno┼Ť─ç'' pojazdu.

A to tylko własny pojazd można wpisać do EŚT???

A propos - po tylu latach na tej li┼Ťcie powinno ju┼╝ do Ciebie dotrze─ç, ┼╝e jednoosobowa firma  niczego nie posiada, posiada osoba fizyczna prowadz─ůce jednoosobowo DG.

Myli┼éem si─Ö, i co? To pow├│d do  docink├│w?

Widzisz, to nie jest kwestia, ┼╝e si─Ö mylisz, to jest kwestia tego, jak swoje mylne pogl─ůdy prezentujesz.
Masz co┼Ť w sobie takiego, ┼╝e od razu budzisz w ludziach odruchy sadystyczne, np. ochot─Ö na zaakcentowanie wyja┼Ťnienia kopniakiem.

Data: 2011-07-25 13:05:02
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 25.07.2011 12:39, Maddy pisze:
No ale pyta┼éem ,,co odr├│┼╝nia w kontek┼Ťcie podatkowym''.
Twoja suwerenna decyzja "bo tak" zaakcentowana dokonaniem wpisu w EŚT.
Serio, ┼╝adnego kwitu z piecz─ůtk─ů nie trzeba, zupe┼énie jak na dzikim
zachodzie.

No OK. Przyj─ů┼éem. Nie krytykuj─Ö, nie neguj─Ö. Po prostu wydawa┼éo mi si─Ö,
┼╝e to si─Ö okre┼Ťla papierami zakupu i potwierdzeniem w czasie rejestracji.

S─ůdzi┼éem, ┼╝e DR stanowi tu dokument po┼Ťwiadczaj─ůcy ,,w┼éasno┼Ť─ç'' pojazdu.
A to tylko własny pojazd można wpisać do EŚT???

Nie wiem. My┼Ťla┼éem, ┼╝e tak. A mo┼╝na cudzy?

A propos - po tylu latach na tej li┼Ťcie powinno ju┼╝ do Ciebie dotrze─ç,
┼╝e jednoosobowa firma  niczego nie posiada, posiada osoba fizyczna
prowadz─ůce jednoosobowo DG.

No owszem, aczkolwiek podzia┼é na maj─ůtek osobisty i maj─ůtek
przedsi─Öbiorstwa jako┼Ť wyst─Öpuje. Gotfryd kiedy┼Ť o tym pisa┼é, a i w tym
w─ůtku pojawi┼éy si─Ö dwie sprzeczne intepretacje indywidualne. Dlatego
pr├│buj─Ö to ogarn─ů─ç.

Masz co┼Ť w sobie takiego, ┼╝e od razu budzisz w ludziach odruchy
sadystyczne, np. ochot─Ö na zaakcentowanie wyja┼Ťnienia kopniakiem.

Spoko, jeszcze tylko tydzień i będziecie wolni.

Data: 2011-07-25 13:22:58
Autor: Maddy
[...]

O leasingu finansowym to nie s┼éysza┼ée┼Ť?

[...]

Przeczytaj te posty Gotfryda jeszcze raz, bo co┼Ť tam zapami─Öta┼ée┼Ť, ale po┼éowa Ci si─Ö zd─ů┼╝y┼éa pomyli─ç.
Kiedy do Ciebie dotrze, ┼╝e r├│┼╝ne definicje stosuje si─Ö dla r├│┼╝nych cel├│w?

Na pytanie czym r├│┼╝ni si─Ö maj─ůtek firmowy od osobistego prawid┼éowa odpowied┼║ to pytanie "ale w jakim kontek┼Ťcie?".

Masz co┼Ť w sobie takiego, ┼╝e od razu budzisz w ludziach odruchy
sadystyczne, np. ochot─Ö na zaakcentowanie wyja┼Ťnienia kopniakiem.

Spoko, jeszcze tylko tydzień i będziecie wolni.

No ja my┼Ťl─Ö, ┼╝e to Ty b─Ödziesz wolny. W ko┼äcu kopniaki bardziej bol─ů kopanego.

Data: 2011-07-26 00:20:48
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 25.07.2011 13:22, Maddy pisze:
No ja my┼Ťl─Ö, ┼╝e to Ty b─Ödziesz wolny. W ko┼äcu kopniaki bardziej bol─ů
kopanego.

Bynajmniej. Sam fakt, ┼╝e kto┼Ť si─Ö czuje ju┼╝ tak bardzo bezradny i
zagubiony, ┼╝e w kopaniu widzi jedyn─ů drog─Ö, stawia kopanego nad
kopi─ůcym. A do tego nale┼╝y sobie jeszcze u┼Ťwiadomi─ç prosty fakt, ┼╝e
kopniaki psychiczne bol─ů, gdy s─ů zadawane przez osob─Ö, kt├│r─ů darzymy
szacunkiem. A ju┼╝ na pewno s─ů bez znaczenia zadawane przez osob─Ö, kt├│r─ů
darzymy pogard─ů.

Jedyne co boli, to to, ┼╝e odczuwana pogarda do drugiej osoby nie licuje
z postaw─ů chrze┼Ťcija┼äsk─ů, wi─Öc staram si─Ö j─ů przeku─ç raczej na wsp├│┼éczucie.

Data: 2011-07-25 21:23:19
Autor: Gotfryd Smolik news
Zakup motocykla typu cross/enduro na firm´┐Ż in formatyczn´┐Ż
On Mon, 25 Jul 2011, Przemys│aw Adam Žmiejek wrote:

W dniu 25.07.2011 12:39, Maddy pisze:
W dniu 25-07-2011 12:21, Przemys│aw Adam Žmiejek pisze:

S▒dzi│em, ┐e DR stanowi tu dokument poÂwiadczaj▒cy ,,w│asnoŠ'' pojazdu.
A to tylko w│asny pojazd mo┐na wpisaŠ do EŽT???

Nie wiem. MyÂla│em, ┐e tak. A mo┐na cudzy?

  Takie nieÂmia│e pytanie: mo┐e by tak JEDNAK z raz do ustawy zajrza│?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-25 12:26:54
Autor: Maddy
[...]

Jakie przepisy podatkowe reguluj─ů zasady rejestracji pojazd├│w?

Data: 2011-07-25 11:36:02
Autor: SDD
Zakup motocykla typu cross/enduro na firmŕ informatyczn▒

U┐ytkownik "Przemys│aw Adam Žmiejek" <niechce@spamu.pl> napisa│ w wiadomoÂci news:j0ja1u$5v2$1news.onet.pl...

Zazwyczaj jeszcze jednak dodatkowa nazwa. Niewielu przedsiŕbiorcˇw
rejestruje DG pod samym imieniem i nazwiskiem.

Nie ma to jak najwiekszy teoretyk na Usenecie :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-07-25 11:34:55
Autor: Pendrive
[...]

w DR bedzie imie i nazwisko, bez nazwy

Data: 2011-07-25 10:32:57
Autor: Gotfryd Smolik news
Zakup motocykla typu cross/enduro na firmŕ informatyczn▒
On Sun, 24 Jul 2011, jureq wrote:

Dnia Sun, 24 Jul 2011 19:02:01 +0000, Paulina napisa│(a):

Odliczenie podatku dochodowego. Aha i jeÂli wartoŠ wynosi 3000 pln od
kogo prywatnego (czyli netto czy brutto)?

A czym siŕ w tym wypadku rˇ┐ni netto od brutto?

To czy nie muszŕ go
amortyzowaŠ tylko jednorazowo odliczyŠ od dochodu?

Wypada│oby jeszcze wpisaŠ do ewidencji wyposa┐enia.

  Czekaj, przeoczy│em coÂ?
  Bo wydawa│o mi siŕ, ┐e "obowi▒zkowy" limit dla Ârodkˇw trwa│ych to 3500 z│.
  Od lat. Kto co zmieni│? W Ârodku roku?? Niemo┐liwe!
(fakt *jednorazowej amortyzacji* w ┐adnym razie nie uprawnia do
wpisu do EW oraz pominiŕcia wpisu w EŽT!)
  22d.1 na gofin.pl nadal brzmi tak samo... (3500 z│)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-25 08:40:27
Autor: jureq
Dnia Mon, 25 Jul 2011 10:32:57 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

To czy nie musz─Ö go
amortyzowa─ç tylko jednorazowo odliczy─ç od dochodu?

Wypadałoby jeszcze wpisać do ewidencji wyposażenia.

  Czekaj, przeoczy┼éem co┼Ť?
  Bo wydawa┼éo mi si─Ö, ┼╝e "obowi─ůzkowy" limit dla ┼Ťrodk├│w trwa┼éych to
  3500 z┼é. Od lat. Kto┼Ť co┼Ť zmieni┼é? W ┼Ťrodku roku?? Niemo┼╝liwe!
(fakt *jednorazowej amortyzacji* w ┼╝adnym razie nie uprawnia do wpisu do
EW oraz pominięcia wpisu w EŚT!)
  22d.1 na gofin.pl nadal brzmi tak samo... (3500 z┼é)

To ja chyba nie rozumiem. Paulina wyra┼║nie nie chce amortyzowa─ç (nawet jednorazowo) tylko odliczy─ç od dochodu. A poniewa┼╝ 3000>1500 wi─Öc powinna wpisa─ç do EW. Czy┼╝by dla motocykli <3500 wprowadzono obowi─ůzek amortyzacji? Cho─çby jednorazowej?

Data: 2011-07-25 11:15:06
Autor: Gotfryd Smolik news
Zakup motocykla typu cross/enduro na firmŕ informatyczn▒
On Mon, 25 Jul 2011, jureq wrote:

To ja chyba nie rozumiem. Paulina wyra╝nie nie chce amortyzowaŠ (nawet
jednorazowo) tylko odliczyŠ od dochodu.

  Formalnie racja, tylko nie wiem czy Paulina zdaje sobie sprawŕ
ze skutkˇw takiego oczekiwania ;)

A poniewa┐ 3000>1500 wiŕc powinna
wpisaŠ do EW. Czy┐by dla motocykli <3500 wprowadzono obowi▒zek
amortyzacji? ChoŠby jednorazowej?

  Cˇ┐, masz racjŕ, dopˇki pozosta│e warunki s▒ spe│nione.
  W szczegˇlnoÂci wersje ze zbyciem przed up│ywem 12 miesiŕcy.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-25 11:45:22
Autor: Piotrek
[OT] Re: Zakup motocykla typu cross/enduro na firmŕ informatyczn▒
On 2011-07-25 11:15, Gotfryd Smolik news wrote:
W szczegˇlnoÂci wersje ze zbyciem przed up│ywem 12 miesiŕcy.

Pytanko kontrolne. Czy przekazanie na cele osobiste, niezwi▒zane z DG jest to┐same ze zbyciem? IMHO tak.

Pytam w kontekÂcie wykupu samochodu po leasingu, za 1% wartoÂci.

Poniewa┐ nie jest to ┐adne Ferrari ani inne Lamborghini z kratk▒, to nawet nie muszŕ wpisywaŠ do EW (kwota wykupu < 1500 plz).
Co po przekazaniu na cele osobiste niezwi▒zane z DG i odczekaniu 6 miesiŕcy ma ca│kiem mi│e konsekwencje podatkowe.

Kto widzi jaka minŕ?

Piotrek

Data: 2011-07-25 21:20:01
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 25 Jul 2011, Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

  A to niezale┐nie od poni┐szej mojej wpadki :)

[...]

  Ekhm....
  Po pierwsze, to ja kontrolnie muszŕ przyznaŠ ┐e jako tak nie wiedzieŠ
czemu przejecha│em wzrokiem po opisie, a zupe│nie nielogicznie nie
zajarzylem ┐e mowa o kwocie *poni┐ej* 3500 z│.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-24 19:34:51
Autor: 'Tom N'
Zakup motocykla typu cross/enduro na firmŕ informatyczn▒
Paulina w <news:j0fg88$l3p$1inews.gazeta.pl>:

motor:
[...]
A czy od paliwa mogŕ odliczaŠ VAT?
Przecie┐ jest to pojazd nie bŕd▒cy samochodem osobowym?

Proponujŕ sprawdziŠ szczegˇ│y w ustawie PTU i PoRD -- ma│y hint "pojazd
samochodowy"

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-07-24 17:44:02
Autor: jureq
Zakup motocykla typu cross/enduro na firmŕ informatyczn▒
Dnia Sun, 24 Jul 2011 19:34:51 +0200, 'Tom N' napisał(a):

Proponuję sprawdzić szczegóły w ustawie PTU i PoRD -- mały hint "pojazd
samochodowy"

a dlaczego nie hint "samoch├│d osobowy"

Zakup motocykla typu cross/enduro na firmŕ informatyczn▒