Zakup motocykla typu cross/enduro na firmê informatyczn±

Data: 2011-07-24 12:16:02
Autor: jureq
Zakup motocykla typu cross/enduro na firmê informatyczn±
Dnia Sat, 23 Jul 2011 21:59:37 +0000, Paulina napisał(a):

Czy można kupić sobie taki motor:

http://otomoto.pl/yamaha-dt-50-r-M2699982.html

jeśli będzie się jeździć nim do klientów?

Kupić można wszystko. To jeszcze wolny kraj

Motor od osoby prywatnej więc
bez faktury

Rozumiem, że będzie piseman umowa albo lepiej rachunek.

- odliczam więc tylko dochód.

Możesz przetłumaczyć na polski, bo nie rozumiem.

Data: 2011-07-24 19:02:01
Autor: Paulina
> [...]

Rozumiem, że będzie piseman umowa albo lepiej rachunek.

> - odliczam więc tylko dochód.

Możesz przetłumaczyć na polski, bo nie rozumiem.

Odliczenie podatku dochodowego. Aha i je¶li warto¶æ wynosi 3000 pln od kogo¶
prywatnego (czyli netto czy brutto)? To czy nie muszê go amortyzowaæ tylko
jednorazowo odliczyæ od dochodu? Tzn dochód w marcu 3200 pln, koszt motoru
2000 pln czyli podatek dochodowy p³acê od 200 pln? Mogê w ten sposób to odliczyæ?

Data: 2011-07-24 22:23:57
Autor: jureq
Zakup motocykla typu cross/enduro na firmê informatyczn±
Dnia Sun, 24 Jul 2011 19:02:01 +0000, Paulina napisał(a):

Odliczenie podatku dochodowego. Aha i jeśli wartość wynosi 3000 pln od
kogoÅ› prywatnego (czyli netto czy brutto)?

A czym się w tym wypadku różni netto od brutto?

To czy nie muszÄ™ go
amortyzować tylko jednorazowo odliczyć od dochodu?

Wypadałoby jeszcze wpisać do ewidencji wyposażenia.

Tzn dochód w marcu
3200 pln,

Dochód czy przychód? I dlaczego akurat w marcu?

koszt motoru 2000 pln czyli podatek dochodowy płacę od 200
pln?

A skąd się wzięły te 2000 i 200?

Mogę w ten sposób to odliczyć?

???

Data: 2011-07-25 07:20:00
Autor: Paulina
Zakup motocykla typu cross/enduro na firmê informatyczn±
Mia³ byæ koszt motoru 3000 z³ a przychód w danym miesi±cu 3200 z³ + VAT. Czyli
dochodowy p³acê od 200 z³, tak? A co jak bêdê chcia³a go sprzedaæ? Po jakim
czasie mogê to zrobiæ bez zap³aty zaoszczêdzonego podatku dochodowego, czyli
kwoty 540 z³.

Data: 2011-07-25 07:50:46
Autor: jureq
Zakup motocykla typu cross/enduro na firmê informatyczn±
Dnia Mon, 25 Jul 2011 07:20:00 +0000, Paulina napisał(a):

A co jak będę chciała go sprzedać?
Po jakim czasie mogę to zrobić bez zapłaty zaoszczędzonego podatku

6 lat po zakończeniu DG

dochodowego, czyli kwoty 540 zł.

To nie będzie 540 tylko kwota zależna od ceny za jaką sprzedasz.

Data: 2011-07-25 10:20:49
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Zakup motocykla typu cross/enduro na firmÄ™ inf ormatycznÄ…
W dniu 25.07.2011 09:50, jureq pisze:
Dnia Mon, 25 Jul 2011 07:20:00 +0000, Paulina napisał(a):
A co jak będę chciała go sprzedać?
Po jakim czasie mogę to zrobić bez zapłaty zaoszczędzonego podatku
6 lat po zakończeniu DG

A wyposażenia nie trzeba się wyzbyć z dniem likwidacji DG?
Niby przedsiębiorca to ona sama, ale w Dowodzie Rejestracyjnym będzie
nazwa DG, a to będzie na ewidencji wyposażenia.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-07-25 08:25:55
Autor: jureq
Dnia Mon, 25 Jul 2011 10:20:49 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

A wyposażenia nie trzeba się wyzbyć z dniem likwidacji DG?

A kiedykolwiek było trzeba? Poza tym od 01.01.2011 sporo się zmieniło.
Możesz poczytać np:

http://www.samozatrudnieni.pl/zawieszenie-i-likwidacja-dzialalnosci.html

Niby
przedsiębiorca to ona sama, ale w Dowodzie Rejestracyjnym będzie nazwa
DG,

Czyli jej imiÄ™ i nazwisko

a to będzie na ewidencji wyposażenia.

Data: 2011-07-25 10:38:16
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 25.07.2011 10:25, jureq pisze:
Dnia Mon, 25 Jul 2011 10:20:49 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):
A wyposażenia nie trzeba się wyzbyć z dniem likwidacji DG?
A kiedykolwiek było trzeba? Poza tym od 01.01.2011 sporo się zmieniło.

Nie wiem, pytałem. Bo tak to nieco brzmi mało prawdopodobnie, żeby US
oddał tyle kasy.
Bo np. kupujemy stado maszyn, budujemy dom, kupujemy działkę i co,
podatek do przodu?
To np. każdy, co chce sobie zbudować dom, budowałby go ,,na firmę'' jako
potencjalnÄ… siedzibÄ™.

Niby
przedsiębiorca to ona sama, ale w Dowodzie Rejestracyjnym będzie nazwa
DG,
Czyli jej imiÄ™ i nazwisko

Zazwyczaj jeszcze jednak dodatkowa nazwa. Niewielu przedsiębiorców
rejestruje DG pod samym imieniem i nazwiskiem.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-07-25 10:53:41
Autor: Maddy
[...]

Będą dane właściciela.

Czyli jej imiÄ™ i nazwisko

Zazwyczaj jeszcze jednak dodatkowa nazwa. Niewielu przedsiębiorców
rejestruje DG pod samym imieniem i nazwiskiem.

W dowodzie rejestracyjnym pojazdy jest wpisany właściciel.
A właścicielem jest Jan Kowalski a nie "PPHU Mydło i Powidło".

Ja w każdym razie nie wdizałam jeszcze samochodu zarejestrowanego "na firmę" osoby fizycznej (cudzysłów dla Gotfryda).
Moje dwa samochody kupione na fakturę firmową zarejestrowane zostały na mnie imiennie, śladu po DG nie ma/nie było w dowodzie rejestracyjnym.
To samo u moich klientów.

Może mało widziałam, może nasz UM taki dziwny.

Masz zarejestrowany samochód 'na firmę' a nie po prostu na Przemysława Śmiejka? Wrzuć skan (możesz wysłonić wrażliwe dane).

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-07-25 10:58:17
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 25.07.2011 10:53, Maddy pisze:
[...]

To jak się rozróżnia pojazd zarejestrowany na DG (odliczanie KUP bez
przebiegów) od osobistego (odliczanie wg książki przebiegów)?

Masz zarejestrowany samochód 'na firmę' a nie po prostu na Przemysława
Śmiejka? Wrzuć skan (możesz wysłonić wrażliwe dane).

Nie, ja mam tylko prywatny, osobisty samochód i rozliczam przebiegami.

No ale jeśli wpisuje się mnie, to kogo wpisują przy spółce prawa
handlowego?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-07-25 09:00:57
Autor: jureq
Dnia Mon, 25 Jul 2011 10:58:17 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

No ale jeśli wpisuje się mnie, to kogo wpisują przy spółce prawa
handlowego?

Oczywiście spółkę, czyli Osobę Prawną.

Data: 2011-07-25 11:12:11
Autor: Gotfryd Smolik news
Zakup motocykla typu cross/enduro na firmÄ™ inf ormatycznÄ…
On Mon, 25 Jul 2011, Przemys³aw Adam ¦miejek wrote:

To jak siê rozró¿nia pojazd zarejestrowany na DG (odliczanie KUP bez
przebiegów) od osobistego (odliczanie wg ksi±¿ki przebiegów)?

  Po tym, czy jest wpisany do EST.
  Uprzedzaj±c: ewidencje masz obowi±zek przechowywaæ równie¿ po
zakonczeniu DG.

No ale je¶li wpisuje siê mnie, to kogo wpisuj± przy spó³ce prawa
handlowego?

  Pierwszy raz spotykasz siê z okre¶leniem "osoba prawna"?
  Jeszcze raz i powoli:
  OSOBA.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-25 12:08:08
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
[...]

No ale tu cena jest poni¿ej 3500, wiêc do E¦T nie wpada, tylko do
Wyposa¿enia?
Poza tym, to jest sporz±dzona przeze mnie ewidencja, wiêc stanowi dowód?
Bo w sumie co mnie powstrzymuje od wpisania np. mojego auta do tej
ewidencji?

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Niech ¿adne nieprzyzwoite s³owo nie wychodzi z ust waszych,
ale tylko dobre, które mo¿e budowaæ, gdy zajdzie potrzeba,
aby przynios³o b³ogos³awieñstwo tym, którzy go s³uchaj±. (Ef 4,29)

Data: 2011-07-25 12:12:07
Autor: SDD
Zakup motocykla typu cross/enduro na firmê informatyczn±
U¿ytkownik "Przemys³aw Adam ¦miejek" <niechce@spamu.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j0jfad$n9n$1news.onet.pl...

Poza tym, to jest sporz±dzona przeze mnie ewidencja, wiêc stanowi dowód?

No jak pokazesz policajom podczas kontroli zamiast dowodu rejestracyjnego, to go nie stanowi.
A dowod bycia srodkiem trwalym - jak najbardziej.

Bo w sumie co mnie powstrzymuje od wpisania np. mojego auta do tej
ewidencji?

Twoja niewiedza?
Ewentualnie chcec ograniczenia formalnosci oraz unikniecia podatku przy sprzedazy.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-07-25 12:12:31
Autor: Piotrek
On 2011-07-25 12:08, Przemys³aw Adam ¦miejek wrote:
No ale tu cena jest poni¿ej 3500, wiêc do E¦T nie wpada, tylko do
Wyposa¿enia?

No przecie¿ do E¦T mo¿e wpisac d³ugopis za 1 plz i jednocze¶nie mo¿esz nie wpisywaæ mainframe za 2M$ ...

Z takiego mianowicie powodu, ¿e kryterium wpisu nie jest cena tylko przewidywany okres u¿ywania.

Piotrek

Data: 2011-07-25 10:29:58
Autor: jureq
Zakup motocykla typu cross/enduro na firmê informatyczn±
Dnia Mon, 25 Jul 2011 12:12:31 +0200, Piotrek napisał(a):

Z takiego mianowicie powodu, że kryterium wpisu nie jest cena tylko
przewidywany okres używania.

A nie bycie środkiem trwałym (uznanie za środek trwały)?

Data: 2011-07-25 13:02:18
Autor: Maddy
W dniu 25-07-2011 12:29, jureq pisze:
Dnia Mon, 25 Jul 2011 12:12:31 +0200, Piotrek napisał(a):

Z takiego mianowicie powodu, że kryterium wpisu nie jest cena tylko
przewidywany okres używania.

A nie bycie środkiem trwałym (uznanie za środek trwały)?

Może od początku - środkiem trwałym jest każdy przedmiot mający przewidywany okres użytkowania dłuższy niż rok. To jest definicja naukowa. Co oznacz, że coś jest środkiem rtwałym samo z siebie, tylko z uwag na swoje cechy, a nie czyjąś decyzje (uznanie za....)

Przepisy określają, kiedy coś co teoretycznie jest ŚT nie musi być za takowe uznane dla celów podatkowych (ustawa o rachunkowości daje więcej luzu, bo samy sobie mamy ustalić co będzie ŚT a co nie, w polityce rachunkowości się to zapisuje).
Nie musi, ale zawsze może. Przysłowiowy długopis moze być ŚT. Mam taki, którego używam coś ze 3 lata.

To raz.

Dwa - chciałabym zwrócić uwagę na jeden myk dotyczący tanich samochodów osobowych, które nie muszą być wpisywane do EŚT, bo przepisy podatkowe na to pozwalają (czyli te mityczne "poniżej 3500zł).

Obowiązek prowadzenia kilometrówki dotyczy samochodów "nie wpisanych do EŚT" a nie np. nie będących własnością podatnika.
Czyli jeżeli wykupujemy z leasingu samochód za 2tys zł (albo mniej, właśnie mam przed sobą fakturę na civica za 650zł), to nie mamy obowiązku go wpisywać do EŚT.
Ale jeżeli go nie wpiszemy to musimy prowadzić kilometrówkę ze wszelkimi tego konsekwencjami.
To samo dotyczy samochodów nabytych z zamiarem zbycia prze upływem 12 miesięcy i w związku w tym wrzuconych w koszty bezpośrednio.

Warto o tym pamiętać.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-07-25 11:12:14
Autor: Maciek
Zakup motocykla typu cross/enduro na firmÄ™ inf ormatycznÄ…
To jak się rozróżnia pojazd zarejestrowany na DG (odliczanie KUP bez
przebiegów) od osobistego (odliczanie wg książki przebiegów)?
Po wpisie w EÅšT, albo EW?

Maciek

Data: 2011-07-25 11:17:23
Autor: Maddy
[...]

A to rozróżnienie jest potrzebne z punktu widzenia Prawa o Ruchu Drogowym w jakim celu?

Surpriza - Spółkę?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-07-25 12:10:26
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 25.07.2011 11:17, Maddy pisze:
[...]

pl.soc.prawo.podatki

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-07-25 12:18:08
Autor: SDD
Zakup motocykla typu cross/enduro na firmê informatyczn±

U¿ytkownik "Przemys³aw Adam ¦miejek" <niechce@spamu.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j0jfeo$n9n$2news.onet.pl...

pl.soc.prawo.podatki

Dowod rejestracyjny nie jest dokumentem jakos szczegolnie zwiazanym z podatkami.
Z PoRD za to jak najbardziej.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-07-25 12:21:51
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Zakup motocykla typu cross/enduro na firm� in formatyczn�
W dniu 25.07.2011 12:18, SDD pisze:
U�ytkownik "Przemys�aw Adam �miejek" <niechce@spamu.pl> napisa� w wiadomo�ci news:j0jfeo$n9n$2news.onet.pl...

pl.soc.prawo.podatki

Dowod rejestracyjny nie jest dokumentem jakos szczegolnie zwiazanym z podatkami.

No ale pytałem ,,co odróżnia w kontekście podatkowym''.

Sądziłem, że DR stanowi tu dokument poświadczający ,,własność'' pojazdu.
MyliÅ‚em siÄ™, i co? To powód do  docinków?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-07-25 12:39:13
Autor: Maddy
[...]

Twoja suwerenna decyzja "bo tak" zaakcentowana dokonaniem wpisu w EŚT. Serio, żadnego kwitu z pieczątką nie trzeba, zupełnie jak na dzikim zachodzie.

Sądziłem, że DR stanowi tu dokument poświadczający ,,własność'' pojazdu.

A to tylko własny pojazd można wpisać do EŚT???

A propos - po tylu latach na tej liÅ›cie powinno już do Ciebie dotrzeć, że jednoosobowa firma  niczego nie posiada, posiada osoba fizyczna prowadzÄ…ce jednoosobowo DG.

MyliÅ‚em siÄ™, i co? To powód do  docinków?

Widzisz, to nie jest kwestia, że się mylisz, to jest kwestia tego, jak swoje mylne poglądy prezentujesz.
Masz coś w sobie takiego, że od razu budzisz w ludziach odruchy sadystyczne, np. ochotę na zaakcentowanie wyjaśnienia kopniakiem.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-07-25 13:05:02
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 25.07.2011 12:39, Maddy pisze:
No ale pytałem ,,co odróżnia w kontekście podatkowym''.
Twoja suwerenna decyzja "bo tak" zaakcentowana dokonaniem wpisu w EÅšT.
Serio, żadnego kwitu z pieczątką nie trzeba, zupełnie jak na dzikim
zachodzie.

No OK. Przyjąłem. Nie krytykuję, nie neguję. Po prostu wydawało mi się,
że to się określa papierami zakupu i potwierdzeniem w czasie rejestracji.

Sądziłem, że DR stanowi tu dokument poświadczający ,,własność'' pojazdu.
A to tylko własny pojazd można wpisać do EŚT???

Nie wiem. Myślałem, że tak. A można cudzy?

A propos - po tylu latach na tej liście powinno już do Ciebie dotrzeć,
że jednoosobowa firma  niczego nie posiada, posiada osoba fizyczna
prowadzÄ…ce jednoosobowo DG.

No owszem, aczkolwiek podział na majątek osobisty i majątek
przedsiębiorstwa jakoś występuje. Gotfryd kiedyś o tym pisał, a i w tym
wątku pojawiły się dwie sprzeczne intepretacje indywidualne. Dlatego
próbuję to ogarnąć.

Masz coś w sobie takiego, że od razu budzisz w ludziach odruchy
sadystyczne, np. ochotę na zaakcentowanie wyjaśnienia kopniakiem.

Spoko, jeszcze tylko tydzień i będziecie wolni.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-07-25 13:22:58
Autor: Maddy
[...]

O leasingu finansowym to nie słyszałeś?

[...]

Przeczytaj te posty Gotfryda jeszcze raz, bo coś tam zapamiętałeś, ale połowa Ci się zdążyła pomylić.
Kiedy do Ciebie dotrze, że różne definicje stosuje się dla różnych celów?

Na pytanie czym różni się majątek firmowy od osobistego prawidłowa odpowiedź to pytanie "ale w jakim kontekście?".

Masz coś w sobie takiego, że od razu budzisz w ludziach odruchy
sadystyczne, np. ochotę na zaakcentowanie wyjaśnienia kopniakiem.

Spoko, jeszcze tylko tydzień i będziecie wolni.

No ja myślę, że to Ty będziesz wolny. W końcu kopniaki bardziej bolą kopanego.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-07-26 00:20:48
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 25.07.2011 13:22, Maddy pisze:
No ja myślę, że to Ty będziesz wolny. W końcu kopniaki bardziej bolą
kopanego.

Bynajmniej. Sam fakt, że ktoś się czuje już tak bardzo bezradny i
zagubiony, że w kopaniu widzi jedyną drogę, stawia kopanego nad
kopiącym. A do tego należy sobie jeszcze uświadomić prosty fakt, że
kopniaki psychiczne bolą, gdy są zadawane przez osobę, którą darzymy
szacunkiem. A już na pewno są bez znaczenia zadawane przez osobę, którą
darzymy pogardÄ….

Jedyne co boli, to to, że odczuwana pogarda do drugiej osoby nie licuje
z postawą chrześcijańską, więc staram się ją przekuć raczej na współczucie.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-07-25 21:23:19
Autor: Gotfryd Smolik news
Zakup motocykla typu cross/enduro na firm� in formatyczn�
On Mon, 25 Jul 2011, Przemys³aw Adam ¦miejek wrote:

W dniu 25.07.2011 12:39, Maddy pisze:
W dniu 25-07-2011 12:21, Przemys³aw Adam ¦miejek pisze:

S±dzi³em, ¿e DR stanowi tu dokument po¶wiadczaj±cy ,,w³asno¶æ'' pojazdu.
A to tylko w³asny pojazd mo¿na wpisaæ do E¦T???

Nie wiem. My¶la³em, ¿e tak. A mo¿na cudzy?

  Takie nie¶mia³e pytanie: mo¿e by¶ tak JEDNAK z raz do ustawy zajrza³?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-25 12:26:54
Autor: Maddy
[...]

Jakie przepisy podatkowe regulują zasady rejestracji pojazdów?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-07-25 11:36:02
Autor: SDD
Zakup motocykla typu cross/enduro na firmê informatyczn±

U¿ytkownik "Przemys³aw Adam ¦miejek" <niechce@spamu.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j0ja1u$5v2$1news.onet.pl...

Zazwyczaj jeszcze jednak dodatkowa nazwa. Niewielu przedsiêbiorców
rejestruje DG pod samym imieniem i nazwiskiem.

Nie ma to jak najwiekszy teoretyk na Usenecie :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-07-25 11:34:55
Autor: Pendrive
[...]

w DR bedzie imie i nazwisko, bez nazwy

Data: 2011-07-25 10:32:57
Autor: Gotfryd Smolik news
Zakup motocykla typu cross/enduro na firmê informatyczn±
On Sun, 24 Jul 2011, jureq wrote:

Dnia Sun, 24 Jul 2011 19:02:01 +0000, Paulina napisa³(a):

Odliczenie podatku dochodowego. Aha i je¶li warto¶æ wynosi 3000 pln od
kogo¶ prywatnego (czyli netto czy brutto)?

A czym siê w tym wypadku ró¿ni netto od brutto?

To czy nie muszê go
amortyzowaæ tylko jednorazowo odliczyæ od dochodu?

Wypada³oby jeszcze wpisaæ do ewidencji wyposa¿enia.

  Czekaj, przeoczy³em co¶?
  Bo wydawa³o mi siê, ¿e "obowi±zkowy" limit dla ¶rodków trwa³ych to 3500 z³.
  Od lat. Kto¶ co¶ zmieni³? W ¶rodku roku?? Niemo¿liwe!
(fakt *jednorazowej amortyzacji* w ¿adnym razie nie uprawnia do
wpisu do EW oraz pominiêcia wpisu w E¦T!)
  22d.1 na gofin.pl nadal brzmi tak samo... (3500 z³)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-25 08:40:27
Autor: jureq
Dnia Mon, 25 Jul 2011 10:32:57 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

To czy nie muszÄ™ go
amortyzować tylko jednorazowo odliczyć od dochodu?

Wypadałoby jeszcze wpisać do ewidencji wyposażenia.

  Czekaj, przeoczyÅ‚em coÅ›?
  Bo wydawaÅ‚o mi siÄ™, że "obowiÄ…zkowy" limit dla Å›rodków trwaÅ‚ych to
(fakt *jednorazowej amortyzacji* w żadnym razie nie uprawnia do wpisu do
EW oraz pominięcia wpisu w EŚT!)
  22d.1 na gofin.pl nadal brzmi tak samo... (3500 zÅ‚)

To ja chyba nie rozumiem. Paulina wyraźnie nie chce amortyzować (nawet jednorazowo) tylko odliczyć od dochodu. A ponieważ 3000>1500 więc powinna wpisać do EW. Czyżby dla motocykli <3500 wprowadzono obowiązek amortyzacji? Choćby jednorazowej?

Data: 2011-07-25 11:15:06
Autor: Gotfryd Smolik news
Zakup motocykla typu cross/enduro na firmê informatyczn±
On Mon, 25 Jul 2011, jureq wrote:

To ja chyba nie rozumiem. Paulina wyra¼nie nie chce amortyzowaæ (nawet
jednorazowo) tylko odliczyæ od dochodu.

  Formalnie racja, tylko nie wiem czy Paulina zdaje sobie sprawê
ze skutków takiego oczekiwania ;)

A poniewa¿ 3000>1500 wiêc powinna
wpisaæ do EW. Czy¿by dla motocykli <3500 wprowadzono obowi±zek
amortyzacji? Choæby jednorazowej?

  Có¿, masz racjê, dopóki pozosta³e warunki s± spe³nione.
  W szczególno¶ci wersje ze zbyciem przed up³ywem 12 miesiêcy.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-25 11:45:22
Autor: Piotrek
[OT] Re: Zakup motocykla typu cross/enduro na firmê informatyczn±
On 2011-07-25 11:15, Gotfryd Smolik news wrote:
W szczególno¶ci wersje ze zbyciem przed up³ywem 12 miesiêcy.

Pytanko kontrolne. Czy przekazanie na cele osobiste, niezwi±zane z DG jest to¿same ze zbyciem? IMHO tak.

Pytam w kontek¶cie wykupu samochodu po leasingu, za 1% warto¶ci.

Poniewa¿ nie jest to ¿adne Ferrari ani inne Lamborghini z kratk±, to nawet nie muszê wpisywaæ do EW (kwota wykupu < 1500 plz).
Co po przekazaniu na cele osobiste niezwi±zane z DG i odczekaniu 6 miesiêcy ma ca³kiem mi³e konsekwencje podatkowe.

Kto¶ widzi jaka¶ minê?

Piotrek

Data: 2011-07-25 21:20:01
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 25 Jul 2011, Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

  A to niezale¿nie od poni¿szej mojej wpadki :)

[...]

  Ekhm....
  Po pierwsze, to ja kontrolnie muszê przyznaæ ¿e jako¶ tak nie wiedzieæ
czemu przejecha³em wzrokiem po opisie, a zupe³nie nielogicznie nie
zajarzylem ¿e mowa o kwocie *poni¿ej* 3500 z³.

pzdr, Gotfryd

Zakup motocykla typu cross/enduro na firmê informatyczn±