Zakup na allegro na fakture baz VAT-u towar z polski firma z Anglii

Data: 2010-07-16 22:22:51
Autor: Pseudo
Zakup na allegro na fakture baz VAT-u towar z polski firma z Anglii
Witam.
Szanowni Grupowicze. Mam pytanie dotyczace zakupu komputera na allegro od firmy zarejestrowanej w Angli.

Znalazlem na aukcjach komputer, sprzedajacy pisze wyraznie iz na towar wystawia fakture (Uwaga nie dopisuje fakturę VAT).
W opisie aukcji jest oto taka informacja:

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<poczatek cytatu>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

I.Kaşdy towar w naszej ofercie jest fabrycznie nowy i nieuşywany, o ile opis aukcji nie stanowi inaczej. TOWAR POCHODZI Z POLSKIEJ DYSTRYBUCJI I JEST WYSYŁANY Z TERENU POLSKI.
II. Jesteśmy firmą zarejestrowaną w Wielkiej Brytanii, wystawiamy więc faktury w języku angielskim. Wystawcą faktury jest firma zarejestrowana w Anglii! Do każdego nowego towaru dołączamy fakturę!!
<ciach - smieci>
V. Gwarantem oferowanych przez nas produktów jest zawsze firma zewnętrzna, przeważnie jest to polski oddział producenta lub polska dystrybucja. O szczególnych warunkach gwarancji informujemy na każdej z aukcji.
VI. Każdy ma prawo do zwrotu towaru bez podania przyczyny w terminie do 7 dni roboczych od daty odbioru przesyłki. Zwracany towar nie może być rozpakowany, opakowanie musi posiadać oryginalne plomby producenta. Zwracamy koszty towaru, koszty przesyłki pokrywa Nabywca.
VIII. Na życzenie Klienta przesyłamy pełną treść umowy kupna-sprzedaży na maila.
IX. Udział w licytacji oznacza akceptacje regulaminu. Jeżeli nie odpowiadają Ci warunki regulaminu nie licytuj!!!
X. Nr konta bankowego, .....

Otrzymałem towar i fakturę w języku angielskim z przeliczoną kwotą
na polskie złotówki. Jednak nie zawiera ona VAT-u.

Towar został wysłany przez firme zarejestrowaną jak Polska Spolka z o.o.
Czy w tej sytuacji ja nie powinienem dostac towaru z Angli a nie z Polski  ?I czy to wszystko jest legalne ?
W końcu gdzie podział się ów wspomniany VAT cło itp ??

Pozdrawiam.
Bardzo proszę o odpowiedz czy cała ta aukcja jest Waszym zdaniem legalna ?

Data: 2010-07-16 22:37:26
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zakup na allegro na fakture baz VAT-u towar z polski firma z Anglii
Hello Pseudo,

Friday, July 16, 2010, 10:22:51 PM, you wrote:

[...]

I.Każdy towar w naszej ofercie jest fabrycznie nowy i nieużywany, o ile opis aukcji nie stanowi inaczej. TOWAR POCHODZI Z POLSKIEJ DYSTRYBUCJI I JEST WYSYŁANY Z TERENU POLSKI.
> [...]

Pozdrawiam.
Bardzo proszę o odpowiedz czy cała ta aukcja jest Waszym zdaniem legalna ?

Jasne. A teraz zapłać polski VAT od tego, bo zdaje się jesteś
konsumentem...

--
Best regards,

Data: 2010-07-17 06:48:06
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 16 Jul 2010, RoMan Mandziejewicz wrote:

[...]

[...]

> [...]

Bardzo proszę o odpowiedz czy cała ta aukcja jest Waszym zdaniem legalna ?

Jasne. A teraz zapłać polski VAT od tego, bo zdaje się jesteś

  Moment, moment.
  W przypadku wysyłki z terenu .ue zapłacenie VAT jest *zawsze*
zmartwieniem przedsiębiorcy.
  Niezależnie od tego, czy sprzedawca jest polskim podatnikiem
VAT, czy łapie się na jakąś furtkę pozwalającą skorzystać ze
zwolnienia, i niezależnie czy to "sprzedaż" czy WDT.
  Znasz do tego jakiś wyjątek, powodujący że to konsument miałby
płacić VAT?

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-07-19 09:59:41
Autor: Pseudo
[...]

Ale dalej nie wiem co mam zrobić z ta faktura.
Czy moge ja wliczyc w koszt bez VAt skoro nie mam dokumentów
iz towar sprowadzilem z zagranicy.
A wrecz przeciwnie mam dokumenty iz zostal wyslany przez firmę z Polski.
Na jakiej podstawie ja nie place tego Vatu zgodnie z jaka ustawa. ?

Czy nie powinienem do kwoty zakupu doliczyc Vat i odprowadzic do Urzedu ?

Data: 2010-07-19 11:39:30
Autor: mysiar
On 17/07/2010 06:48, Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]

zwolnienia, i niezależnie czy to "sprzedaż" czy WDT.
Znasz do tego jakiś wyjątek, powodujący że to konsument miałby

czy  nie jest tak w przypadku zakupu w EU na firme (faktura VAT) placac cene netto ?
VAT trzeba rozliczyc

--
mysiar

Zakup na allegro na fakture baz VAT-u towar z polski firma z Anglii