Zakup na firme i zuzycie na wlasne potrzeby

Data: 2009-10-26 00:24:03
Autor: Createmodeon
Zakup na firme i zuzycie na wlasne potrzeby
Witam,
prowadze dzialalnosc, sprzedaz w sklepie internetowym. Znajomi poprosili mnie abym zarejestrowal sie w pewnej hurtowni i kupowal tam pokarm dla zwierzat dla nich. Dostep tam maja tylko firmy, cos na zasadzie karty macro.

Czy da sie to zrobic legalnie? tzn. nie mam w regon zgloszonego handlu karma zwierzeca. Chcialbym to kupic i zuzyc na wlasne potrzeby, bez wpisywania w kpir i rozliczania vat. Ale rozumiem, ze hurtownia wystawi mi fakture.

Moze ktos podsunie mi metode jak to najlepiej rozegrac.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-10-26 08:55:16
Autor: Michał Gut

Użytkownik "Createmodeon" <jakbysiedalo@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4ae4de14$1news.home.net.pl...
[...]

po prostu idz i kup sobie normalnie - wez fakture na firme jak zwykle ale jej nie wrzycaj w KUP chyba ze wciagniesz psa na wyposazenie firmy;) (co poniekad takie glupie nie jest).
przyklad:
Ja gdy biore materialy budowlane w leroy merlin a nie sa zwiazane z firma biore normalnie fakture na firme (mam jeden nip - os fiz dzial gosp) tylko nie wrzucam w koszty ani towary.
Jak biore cos do firmy to ta faktura idie do kwitow. jak nie to trzymam w domu (bo potrzebne do zwrotow towarow, moich wyliczen iiiiiteeeeepeeee).

Data: 2009-10-26 02:14:11
Autor: zlotawy
Zakup na firme i zuzycie na wlasne potrzeby
On 26 Paź, 08:55, "Michał Gut"
<mic...@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote:
Użytkownik "Createmodeon" <jakbysied...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:4ae4de14$1news.home.net.pl...

> [...]

domu (bo potrzebne do zwrotow towarow, moich wyliczen iiiiiteeeeepeeee).

tak tez myslalem, ale naszla mnie mysl, ze podczas jakiejs kontroli
krzyzowej, US zarzuci mi ze kupilem cos i rozprowadzilem na czarno..

zlotawy

Data: 2009-10-26 11:55:12
Autor: SDD

Użytkownik "zlotawy" <zlotawy@gmail.com> napisał w wiadomości news:35afa9ae-c7e9-472a-b4a0-62a4086b1351z29g2000vbl.googlegroups.com...

tak tez myslalem, ale naszla mnie mysl, ze podczas jakiejs kontroli
krzyzowej, US zarzuci mi ze kupilem cos i rozprowadzilem na czarno..

IMHO jezeli to, co bys kupil, kupujesz zazwyczaj jako towar handlowy, to najlepiej chyba normalnie zaksiegowac, a potem wyciągnąć faktura wewnetrzna.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-10-26 19:51:45
Autor: Michał Gut
[...]

dokladnie

jesli handlujesz komputerami i akcesoriami do nich to jesli kupisz garnitur to us cie nie posadzi o zakup w celu odsprzedazy. Co innego jak bedziesz kupowal po 10 garniturów tygodniowo:)
Graty komputerowe zawsze wciagaj na kup lub towar handlowy.

Data: 2009-10-27 09:30:47
Autor: K.K.
[...]
po cenie minimum rynkowej, więc przemyśl jeszcze.

Data: 2009-10-27 15:18:52
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 27 Oct 2009, K.K. wrote:

[...]

  Nie. Są przepisy szczegółówe, tak w VAT jak i dochodowym
("wyrzucenie z KUP" oraz naliczenie VAT w wysokości odliczenia).

  Akurat to jest jeden z niewielu przypadków, kiedy zmiana zapisu
dot. "przeznaczona na własny użytek" zadziałała mocno na korzyść
nieróżnicowania "kupienia do celów osobistych" oraz "wzięcia na
cele osobiste z majątku nabytego do DG".
  Kiedyś (dość dawno) rzeczywiście tak było, że do VAT trzeba było
doliczyć prowizję.

  W zamian, zamiast "podatnik może", wrzucili prowokującą (przy
"przeznaczaniu" *używanych* rzeczy) wątpliwości formułkę
o VAT "od wartości nabycia" czy jakos tak.

pzdr, Gotfryd

Zakup na firme i zuzycie na wlasne potrzeby