Zakup na raty a faktura VAT

Data: 2011-04-27 15:09:40
Autor: Marek
Zakup na raty a faktura VAT
Mam klienta, który chce kupić towar w sprzedaży ratalnej, czy moge mu wystawić fakturę VAT z płatnością gotówka ?
Umowę ratalną sporządzam ja jako sprzedawca, bank przekazuje mi pieniądze na kolejny dzień.

Pozdrawiam
Marek

Data: 2011-04-27 15:16:15
Autor: Liwiusz
Zakup na raty a faktura VAT
W dniu 2011-04-27 15:09, Marek pisze:
Mam klienta, który chce kupić towar w sprzedaży ratalnej, czy moge mu
wystawić fakturę VAT z płatnością gotówka ?

Tak.

Forma płatności nie jest obowiązkowym elementem faktury, dlatego też podanie błędnej formy płatności nie stanowi jakiegoś błędu.

Umowę ratalną sporządzam ja jako sprzedawca, bank przekazuje mi
pieniądze na kolejny dzień.

W ogóle nie musisz podawać formy płatności na fakturze.

--
Liwiusz

Data: 2011-04-27 22:11:18
Autor:
Zakup na raty a faktura VAT
Mam klienta, który chce kupić towar w sprzedaży ratalnej, czy moge mu
wystawić fakturę VAT z płatnością gotówka ?
Tak.

O ile sprzedawca nie jest MP...

Data: 2011-04-28 10:33:20
Autor: Marek
Zakup na raty a faktura VAT

Użytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał

O ile sprzedawca nie jest MP...

co oznacza ten skrót i co wtedy zmienia ?

Pozdrawiam
Marek

Data: 2011-04-28 19:03:20
Autor:
Zakup na raty a faktura VAT
O ile sprzedawca nie jest MP...

Mały płatnik.

co oznacza ten skrót i co wtedy zmienia ?

Sporo, jeśli chodzi o VAT. Wpisz w google "faktura VAT-MP" i wszystko stanie się jaśniejsze już po przeczytaniu pierwszych wyników.

Data: 2011-04-29 21:59:51
Autor: Gotfryd Smolik news
Zakup na raty a faktura VAT
On Thu, 28 Apr 2011, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl wrote:

O ile sprzedawca nie jest MP...

Mały płatnik.

co oznacza ten skrót i co wtedy zmienia ?

Sporo, jeśli chodzi o VAT. Wpisz w google "faktura VAT-MP" i wszystko stanie
się jaśniejsze już po przeczytaniu pierwszych wyników.

  Ależ przecież "właściwości" faktury MP nadal nie zależą od formy zapłaty.
  Zależą *jedynie* od daty płatności.

  A to czy płatność nastąpi przelewem, potrąceniem czy innym wynalazkiem,
nic nie zmieni w imprezie :)

  Fakt, klienta można uświadomić, że skoro błędnie wpisano obowiązek
zapłaty całej kwoty w dacie wystawienia f-ry, to prawo do odliczeń
będzie następowało sekwencyjnie wraz z wpłacaniem rat, co go niewątpliwie
rozłoży rachunkowo ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-04-29 23:46:48
Autor:
Zakup na raty a faktura VAT
 Ależ przecież "właściwości" faktury MP nadal nie zależą od formy zapłaty.
 Zależą *jedynie* od daty płatności.

Sorry, masz rację. Ja postawiłem znak równości pomiędzy  "sposób płatności: gotówka" a "zapłacono gotówką". Przy gotówce też może być podany termin.

Data: 2011-04-30 16:57:43
Autor: tomek
Zakup na raty a faktura VAT
Dnia 2011-04-28, o godz. 19:03:20
<sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał(a):

> [...]

Mały płatnik.

Raczej "mały podatnik". "Mały płatnik" to raczej się kojarzy
z pewnym biznesmenem zwanym w środowisku "Wielkim płatnikiem" ;)

Tomek

Data: 2011-04-28 20:35:22
Autor: elephanto
Zakup na raty a faktura VAT
W dniu 27-04-2011 22:11, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:
Mam klienta, który chce kupić towar w sprzedaży ratalnej, czy moge mu
wystawić fakturę VAT z płatnością gotówka ?
Tak.

O ile sprzedawca nie jest MP...

To wlasnie Marek jest tu sprzedawca. Chyba mozemy spokojnie zalozyc, ze nie jest malym podatnikiem (w sensie, ze nie wybral metody kasowej).

--
Adam

Zakup na raty a faktura VAT