[OT] Zakup nieruchomosci od osby prowadzacej firme

Data: 2010-05-20 06:58:33
Autor: Marcin
[OT] Zakup nieruchomosci od osby prowadzacej firme
Witam,

Kupuje mieszkanie od osoby prowadzacej dzialanosc gospodarcza. Czy sprzedajacy powinien dostarczyc zawiadczenie o nizaleganiu w ZUS i US?
Co ewnetualnie by grozilo kupujacemy gdyby okazalo sie, ze sprzedajacy ma dlug w ZUS i/lub US?
Zeby nie bylo tak calkeim off-topic to jak na to patrza banki przy udzelaniu kredytu? Beda chcialy takiego zaswiadczenia przy umowie kredytowej?
BTW. Jak sprawdzic czy ktos prowadzi dzialanosc gospodarcza jezeli sie do tego nie przyzna?

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2010-05-20 07:11:36
Autor: Darek
W dniu 2010-05-20 06:58, Marcin pisze:
Witam,

Kupuje mieszkanie od osoby prowadzacej dzialanosc gospodarcza. Czy
sprzedajacy powinien dostarczyc zawiadczenie o nizaleganiu w ZUS i US?

Tak

Co ewnetualnie by grozilo kupujacemy gdyby okazalo sie, ze sprzedajacy
ma dlug w ZUS i/lub US?

Może się kiedyś okazać że zostanie wpisana hipoteka przymusowa z tyt. niezapłaconych podatków

Zeby nie bylo tak calkeim off-topic to jak na to patrza banki przy
udzelaniu kredytu? Beda chcialy takiego zaswiadczenia przy umowie
kredytowej?

Raczej notariusz będzie tego chciał

BTW. Jak sprawdzic czy ktos prowadzi dzialanosc gospodarcza jezeli sie
do tego nie przyzna?

Jak znasz NIP (a musi go podać notariuszowi) to http://www.stat.gov.pl/regon/

Darek

Data: 2010-05-20 06:31:23
Autor: zdzichu
[OT] Zakup nieruchomosci od osby prowadzacej firme

Hej

Darek <nie@podam.maila.pl> napisa³(a):
> Kupuje mieszkanie od osoby prowadzacej dzialanosc gospodarcza. Czy
> sprzedajacy powinien dostarczyc zawiadczenie o nizaleganiu w ZUS i US?

Tak

Czy dotyczy to takze sytuacji, gdy dzialanosc jest prowadzona jako spolka cywilna?

> Co ewnetualnie by grozilo kupujacemy gdyby okazalo sie, ze sprzedajacy
> ma dlug w ZUS i/lub US?

Może siÄ&#65533;kiedyÅ&#65533;okazaÄ&#65533;że zostanie wpisana hipoteka przymusowa z tyt. niezapÅ&#65533;conych podatków

To lepiej nie ryzykowac.

> Zeby nie bylo tak calkeim off-topic to jak na to patrza banki przy
> udzelaniu kredytu? Beda chcialy takiego zaswiadczenia przy umowie
> kredytowej?

Raczej notariusz bÄ&#65533;zie tego chciaÅ&#65533;>

Ale nie ma takiego wymogu?

Milego dnia,
zdzichu

Data: 2010-05-20 09:30:34
Autor: MarekZ
Użytkownik "Darek" <nie@podam.maila.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ht2gaj$g1j$1@news.onet.pl...

Kupuje mieszkanie od osoby prowadzacej dzialanosc gospodarcza. Czy
sprzedajacy powinien dostarczyc zawiadczenie o nizaleganiu w ZUS i US?

Tak

Według mnie nie.

Co ewnetualnie by grozilo kupujacemy gdyby okazalo sie, ze sprzedajacy
ma dlug w ZUS i/lub US?

Może się kiedyś okazać że zostanie wpisana hipoteka przymusowa z tyt. niezapłaconych podatków

Po przeniesieniu własności? Raczysz żartować?

Wystarczy sprawdzenie czy w kw nie jest wpisana wzmianka o wszczęciu egzekucji z tej nieruchomości.

Data: 2010-05-20 17:10:29
Autor: Darek
[OT] Zakup nieruchomosci od osby prowadzacej firme

Po przeniesieniu własności? Raczysz żartować?

Nie żartuję

Wystarczy sprawdzenie czy w kw nie jest wpisana wzmianka o wszczęciu
egzekucji z tej nieruchomości.

Niestety nie dotyczy to zobowiązań podatkowych

Darek

Data: 2010-05-20 18:11:45
Autor: MarekZ
Użytkownik "Darek" <nie@podam.maila.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ht3jdd$6oq$1@news.onet.pl...

Wystarczy sprawdzenie czy w kw nie jest wpisana wzmianka o wszczęciu
egzekucji z tej nieruchomości.

Niestety nie dotyczy to zobowiązań podatkowych

A masz do zaproponowania jakąś podstawę prawną znoszącą zasadę wiarygodności ksiąg wieczystych w tym zakresie?

Data: 2010-05-20 17:20:54
Autor: Darek
[...]

Art 112 Ordynacji podatkowej

Problem opisano np tu http://qnieruchomosci.pl/lista,www_WidokSzczegolu,ZakupRyzyka,13,39,49

Darek

Data: 2010-05-20 18:08:08
Autor: MarekZ
Użytkownik "Darek" <nie@podam.maila.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ht3k0u$8n7$1@news.onet.pl...

Art 112 Ordynacji podatkowej

Problem opisano np tu http://qnieruchomosci.pl/lista,www_WidokSzczegolu,ZakupRyzyka,13,39,49

Art 112 ordynacji nie ma zastosowania do nieruchomości o charakterze mieszkalnym.

Data: 2010-05-20 22:47:51
Autor: Darek
[OT] Zakup nieruchomosci od osby prowadzacej firme
Art 112 ordynacji nie ma zastosowania do nieruchomości o charakterze
mieszkalnym.

Spotkałem się kiedyś z taką interpretacją że wystarczy że jednoosobowa działalność jest zarejestrowana w danym mieszkaniu i artykuł 112 ma zastosowanie (źródła jednak przytoczyć nie mogę)

Darek

Data: 2010-05-20 20:15:54
Autor: Marcin

W dniu 2010-05-20 17:20, Darek pisze:

Według mnie nie.

Art 112 Ordynacji podatkowej

Problem opisano np tu
http://qnieruchomosci.pl/lista,www_WidokSzczegolu,ZakupRyzyka,13,39,49

Ale jezeli dobrze rozumiem to przestal ten przepis obowiazywac od 1.1.2009? Czyli jezeli zaleglosc nie powstala przed 2009 to juz nie ma co sie bac? A jak powstala przez 2009 to powinna juz byc wpisana do Ksiegi Wieczystej?

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2010-05-21 01:53:53
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Darek" <nie@podam.maila.pl> napisał w wiadomości news:ht2gaj$g1j$1news.onet.pl...
W dniu 2010-05-20 06:58, Marcin pisze:

Kupuje mieszkanie od osoby prowadzacej dzialanosc gospodarcza. Czy
sprzedajacy powinien dostarczyc zawiadczenie o nizaleganiu w ZUS i US?

Tak

    JeÅ›li nie sprzedaje mieszkania jako deweloper, to co ciÄ™ jego ZUS i US obchodzi?

Co ewnetualnie by grozilo kupujacemy gdyby okazalo sie, ze sprzedajacy
ma dlug w ZUS i/lub US?

Może się kiedyś okazać że zostanie wpisana hipoteka przymusowa z tyt. niezapłaconych podatków

    Jak mieszkanie zostanie sprzedane to nic tam nie zostanie wpisane. Grunt to Å›wieży odpis z KW i prewencyjne sprawdzenie przed transakcjÄ… (w tym samym dniu) czy żadne nowe wnioski do tej KW nie zostaÅ‚y zÅ‚ożone.

Zeby nie bylo tak calkeim off-topic to jak na to patrza banki przy
udzelaniu kredytu? Beda chcialy takiego zaswiadczenia przy umowie
kredytowej?

Raczej notariusz będzie tego chciał

    Notariusza nie obchodzi, czy sprzedajÄ…cy pracuje na umowÄ™, czy prowadzi dziaÅ‚alność gospodarczÄ….

[OT] Zakup nieruchomosci od osby prowadzacej firme