Zakup pralki Amica. Prośba o weryfikację selekcji.

Data: 2009-06-18 22:50:26
Autor: Piotr
Zakup pralki Amica. Prośba o weryfikację selekcji.
Witam,
Zdecydowałem się na zakup nowej pralki. Wybór padł na Amicę - głównie ze względu na polski rodowód (części/serwis), nienajgorszy design, atrakcyjny stosunek jakości do ceny i możliwość wykupienia za 150 zł 5-letniej gwarancji.
Poruszam się w obrębie trzech modeli - w weekend je obejrzę osobiście. Czy ktoś miał jakieś dobre/złe doświadczenia z tą marką?

Wybrane modele:
AWCN14DA / AWCE14DA
AWCM12D
AWCE14DE

Dzięki!
P.

Data: 2009-06-18 23:55:27
Autor: rjka
Zakup pralki Amica. Prośba o weryfikacj ę selekcji.
nie uzywalem osobiscie ale po opiniach netowych amica ma kiepskie pralki
ja kupilem teraz (wczoraj :) beko WMD 25106 PT ma 5 lat gwaracji jak kupisz  do 30 czerwca i wyslesz zgloszenie
kupilem za 999pln w neonet a w media-markt kosztuje 1400pln (dla idiotow :)

Data: 2009-06-19 09:43:38
Autor: geyb
rjka pisze:
[...]

Też zapłaciłeś za gwarancję ok. 115 zł - w sklepie
http://www.marketmedia.pl/produkt-pralka-beko-wmd-25106-pt-- 21611.html?partner=1
kupisz ją za 884 zł + 10 zł przy odbiorze osobistym, gwarancja 24 mies.

g.

Data: 2009-06-19 11:01:47
Autor: dziobak
Zakup pralki Amica. Prośba o weryfikację selekcji.

Użytkownik "geyb"  napisał

amica ma kiepskie pralki

-  pracują w necie oceniacze , pracują

ja kupilem teraz (wczoraj :) beko

Gratuluje , ale napraw starą , żebyś miał w zapasie , jak Beko będzie w naprawie :>>>>>

dziobak

Data: 2009-06-20 09:38:38
Autor: szadok
Dnia 18.06.2009 Piotr <faker@wp.pl> napisał/a:
Witam,
Zdecydowałem się na zakup nowej pralki. Wybór padł na Amicę - głównie ze

Co do polskości to wiele pralek jest robionych w PL, whirlpool zdaje
się..? Choć nazwa jakby nie nasza.
Poruszam się w obrębie trzech modeli - w weekend je obejrzę osobiście. Czy ktoś miał jakieś dobre/złe doświadczenia z tą marką?

Co do teraźniejszych modeli to Ci wiele nie podpowiem, ale teściowie
mają amicę tak około 5-6 latkę. Topowy model. No i: tuż po gwarancji
(~2.5roku) padły łożyska bębna. W czwartym roku użytkowania padła
elektronika. Serwisant zapowiedział, że nie będzie wymieniał całej
płytki, bo te padają jak muchy, tylko wymieni jakieś elementy na
mocniejsze. Starczyło na rok. Teraz pralka dla odmiany świruje i na
losowo wybranych programach strajkuje :>

Teściowa stwierdziła, że do niej nic dokładać nie będzie tylko wywiezie
na 10 piętro i z okna zrzuci i do sklepu po coś innego pójdzie :P Pralka wyjątkowo mało używana, dla dwóch starszych osób które dbają o
kupione sprzęty...

A teraz z innej beczki: sam mam amicę ale taką ~10 letnią: jak padła grzałka i przyszedł
serwisant to przestrzegał nas, żeby nie wymieniać tej pralki, bo są nie
do zajechania, a nowe się często psują, z elektroniką przede wszystkim
jest problem, a jak się wymieni płytkę, to i tak za jakiś czas leci ;/ Zapytany jaką pralkę kupić, przestrzegał nas przed kupnem topowych
modeli, mało tego jest na rynku i jak się zepsuje to problem. Odrzucić
też dolną półkę cenową. Kupić średniaka ze średniej półki - tego czego
się najwięcej sprzedaje :)

pzdr, szadok
--
'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
śp. babcia

Data: 2009-06-20 11:38:50
Autor: JerzyR
Zakup pralki Amica. Prośba o weryfikację selekcji.
Poruszam się w obrębie trzech modeli - w weekend je obejrzę osobiście. Czy ktoś miał jakieś dobre/złe doświadczenia z tą marką?

Gwarancja na 5 lat nic nie znaczy (mało znaczy).
Tzn. Miałem 5 lat gwarancji na lodówkę PoLAR - kupiłem bo POLSKIE, ale nigdy więcej - serwisowana była wielokrotnie
Dalej wykazuje problemy. Czytając opinie o AMICA - daj sobie spokój.
Ja mam Electroluxa pralkę model EWF 1445 - model pewnie już niedostępny - jechana prawie codziennie od ponad 3 lat i nic. zero problemów
Sam sobie odpowiedz czy wolisz 5 lat gwarancji i ciągłe problemy czy wystarcza 2 lata gwarancji i święty spokój.

Data: 2009-06-20 14:06:51
Autor: witek

Użytkownik "JerzyR" <jerzyjb@data.pl> napisał w wiadomości
[...]

Mam Amicę od 6 lat. 2-3 prania na tydzień. Nigdy nie było z nią
żadnych problemów.

Witek

Data: 2009-06-20 17:54:05
Autor: Ra
Piotr pisze:
[...]

ja mam co prawdę kuchnię amica, generalnie jest ok ale wysłałem meilem do ich zapytanie i totalka olewka. Z bosch/siemens kontakt bez problemu
ale moja pralka  moja okazuje się że niemczech robiona mimo że ponoć w polsce mają najnowocześniejsze zakłady
Cześci do polskich pralek też są drogie to starego elektroluxa majster powiedział że programator 800zł kosztuje - wolałbym dołożyć i nową pralkę kupić

Data: 2009-06-21 13:10:46
Autor: mataw
Zakup pralki Amica. Prośba o weryfikację selekcji.
Witam

Mam pralkę AMICA PB4512b421
Od nowości (kupiona w połowie 2003 roku) padło:
Programator x3 (elektroniczny)
Łożysko x2
Pompa x2 (właśnie znów zaczęła charczeć - padnie wprzeciągu 2ch tygodni -
naogladałem sie tyle napraw, że sam wymienie - koszt 50zł)
elektrozawór x2

Wg mnie masakra - szczescie w tym nieszczęściu, iż 90% awarii zdarzyło się
podczas 4ro letniej gwarancji.

Mam jeszcze nieprzyjemność posiadać zmywarkę i piekarnik tej firmy:
zmywarka (programator x2, pompa x1, jakiś złączki x2) - tu niestety wszystko
po gwarancji, dołożyłem już w naprawach jakieś 60% ceny nowej
piekarnik (grzałka od termoobiegu spaliła się już 3 razy) - wymiemiam sam -
koszt około 35zł

AMICA - omijać szerokim łukiem

Pozdrawiam

matjaw

Data: 2009-06-22 01:46:18
Autor: dziobak
Zakup pralki Amica. Prośba o weryfikację selekcji.

Użytkownik "mataw"  napisał

AMICA - omijać szerokim łukiem

a nie pomyslałeś chociaz , że do tej "ZŁEJ " Amici to przynajmniej części są?

Moja pralka zepsuła się kilka dni po zakupie (programator elektroniczny) .

Infolinia Amica , serwis na drugi dzień , człowiek wymienił , pogadalismy : a,  z ekspozycji była? No tak,  to ludkowie kręcili programatorem we wszystkie strony....

Ma ze 6 lat 3 prania na tydzień , bez zarzutu.

Nie pomysłałes ,że ci dzieciaki 3 razy ukręciły programator??

Przy zachodnim sprzęcie serwis z reguły przyjeżdża bez częsci, tylko na diagnozę , jaką część ma zamówić w serwisie centralnym w Pikutkowie Dolnym , potem przychodzi nie ta albo zepsuta i robi sie z tego 21 dni roboczych albo 30 (drobnym druczkiem dopisane w karcie gwarancyjnej  - jeżeli część wymaga sprowadzenia zza granicy , a zawsze wymaga) i masz w domu zbędny mebel i stertę prania.

pozdrawiam

dziobak

Data: 2009-06-22 08:17:05
Autor: Paweł Muszyński
dziobak pisze:

[...]

Mam electroluxa od 2004 do którego nic nie było potrzebne, żadna część, bo się nic nie zepsuło.
I w tym momencie mało mnie interesuje, skąd te części muszą być sprowadzane.

--
Paweł Muszyński
Skateshop http://www.e-street.pl

Data: 2009-06-22 18:45:27
Autor: mataw
Zakup pralki Amica. Prośba o weryfikację selekcji.
Nie pomysłałes ,że ci dzieciaki 3 razy ukręciły programator??

Zupełnie nie pomyślałem, tym bardziej, iż w czasie jak te programatory padały nie było u mnie w domu żadnych dzieci; ale pewnie w nocy szybem wentylacyjnym sie zakradały i ukręciły:)

Oprócz trzech wynalazków firmy AMICA w tym samym roku (2003) zakupiłem również:
- lodówkę LG - zero problemu do dziś
- microfale whirlpool - zero problemu do dzić
- płyte gazową bosch - zero problemu do dziś

grzeje mnie, że na cześci sie czeka 100 lat

pozdrawiam

matjaw

PS
rodzice rok wcześniej kupili pralkę whirlpool - chodzi jak złoto i zmywarkę CANDY - również żadnych problemów.

PS2
AMICA to super ZŁOM - nie kupowac produktów tej firmy

Data: 2009-06-22 23:39:08
Autor: dziobak
Zakup pralki Amica. Prośba o weryfikację selekcji.

Użytkownik "mataw"  napisał

- lodówkę LG - zero problemu do dziś
- microfale whirlpool - zero problemu do dzić
- płyte gazową bosch - zero problemu do dziś

Rozumiem ,ze jesz na mieście , taki styl życia na tym poziomie

grzeje mnie, że na cześci sie czeka 100 lat

Mnie też :>

pozdrawiam

Dziobak

p.s. Nie twierdzę ,że to jest jakiś wydumany patriotyczny obowiązek, ale kraje w których z uporem maniaka kupowano produkty krajowe , w końcu do czegos doszły, inna sprawa czy juz nie jest za późno na kreowanie marek jak zostalismy montownią (porządną) różnego badziewia.

Pewnie Miele też było dawniej kiepskie , zwłaszcza to montowane w Amice  ;)

Data: 2009-07-03 11:22:10
Autor: Szymon Łuczak
[...]

No ale bez przesady poto toto jest aby tymtym kręcić a nie żeby się do tego modlić

Co do serwisu to faktycznie mają szybki,

Data: 2009-07-03 11:20:40
Autor: Szymon Łuczak
mataw pisze:
[...]

Kude a ja myslałem że to tylko ja mam pecha
programator jest skandaliczny i drogi w wymianie
Nie polecam tych pralek. Fuj!....

Wg mnie masakra - szczescie w tym nieszczęściu, iż 90% awarii zdarzyło się
podczas 4ro letniej gwarancji.

no u mnie tak samo ale jak już po gwarancji wysiadł znowu programator to wolałem dołożyć 400 do nowej pralki niż programator kupić

[...]
patrz a mój chodzi o dziwo do dziś. Obym nie zapeszył

AMICA - omijać szerokim łukiem

Zgadzam się :)

pS. zobacz ile zepsutych pralek tej firmy sprzedają właśnie bez programatora  psipadek ??????????????????????

Data: 2009-07-07 21:14:31
Autor: Marex
Szymon Łuczak <szymon.luczak@wp.pl> napisał(a):
mataw pisze:
> [...]

pS. zobacz ile zepsutych pralek tej firmy sprzedają właśnie bez programatora  psipadek ??????????????????????

     Witam!   A jak oceniane są obecne modele pralek GORENJE. Sam uzywam od prawie 7 lat WA 22 S i teraz mam dopiero problemy.Były wymieniane drzwiczki
(wadliwa konstrukcja-2x, rok temu łozysko podwójne-na szczęscie Słoweńcy montują ..polskie) i teraz wariuje coś chyba z hydrostatem(staram sie ja rozgryzać..) Ale żona ograza się, że wyrzuci pralkę i kupi nową. Jaką??

Data: 2009-07-07 23:33:36
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 7 Jul 2009 21:14:31 +0000 (UTC), Marex napisał(a):

Ale żona ograza się, że wyrzuci pralkę i kupi nową. Jaką??

Moja 10-letnia Ardo pierze jak głupia, a ja czekam i czekam, bo już-już się
wydaje, że się wreszcie zepsuje, no wypadałoby, a ta nic, cholera jedna.
Jej facjata mi się znudziła po prostu już :-)

Data: 2009-07-11 22:30:25
Autor: JerzyN
I[...]a pisze:
Dnia Tue, 7 Jul 2009 21:14:31 +0000 (UTC), Marex napisał(a):

Ale żona ograza się, że wyrzuci pralkę i kupi nową. Jaką??

Dobrą.

Moja 10-letnia Ardo pierze jak głupia, a ja czekam i czekam, bo już-już się
wydaje, że się wreszcie zepsuje, no wypadałoby, a ta nic, cholera jedna.
Jej facjata mi się znudziła po prostu już :-)

Pierwsza pralka Tatramat, kupiona w 1980 roku, chodziła 13 lat, kolejna - Gorenie właśnie dziś przy drugim praniu odmówiła współpracy.
Sadzę, że to jakiś drobiazg, jutro do niej zajrzę.
;-)
--
pozdr. Jerzy

Zakup pralki Amica. Prośba o weryfikację selekcji.