Zakup pralki Amica. Prośba o weryfikację selekcji.

Data: 2009-06-21 13:10:46
Autor: mataw
Zakup pralki Amica. Prośba o weryfikację selekcji.
Witam

Mam pralkę AMICA PB4512b421
Od nowości (kupiona w połowie 2003 roku) padło:
Programator x3 (elektroniczny)
Łożysko x2
Pompa x2 (właśnie znów zaczęła charczeć - padnie wprzeciągu 2ch tygodni -
naogladałem sie tyle napraw, że sam wymienie - koszt 50zł)
elektrozawór x2

Wg mnie masakra - szczescie w tym nieszczęściu, iż 90% awarii zdarzyło się
podczas 4ro letniej gwarancji.

Mam jeszcze nieprzyjemność posiadać zmywarkę i piekarnik tej firmy:
zmywarka (programator x2, pompa x1, jakiś złączki x2) - tu niestety wszystko
po gwarancji, dołożyłem już w naprawach jakieś 60% ceny nowej
piekarnik (grzałka od termoobiegu spaliła się już 3 razy) - wymiemiam sam -
koszt około 35zł

AMICA - omijać szerokim łukiem

Pozdrawiam

matjaw

Użytkownik "Piotr" <faker@wp.pl> napisał w wiadomości news:h1e9ah$rd1$1news.onet.pl...
Witam,
Zdecydowałem się na zakup nowej pralki. Wybór padł na Amicę - głównie ze względu na polski rodowód (części/serwis), nienajgorszy design, atrakcyjny stosunek jakości do ceny i możliwość wykupienia za 150 zł 5-letniej gwarancji.
Poruszam się w obrębie trzech modeli - w weekend je obejrzę osobiście. Czy ktoś miał jakieś dobre/złe doświadczenia z tą marką?

Wybrane modele:
AWCN14DA / AWCE14DA
AWCM12D
AWCE14DE

Dzięki!
P.

Data: 2009-06-22 01:46:18
Autor: dziobak
Zakup pralki Amica. Prośba o weryfikację selekcji.

Użytkownik "mataw"  napisał

AMICA - omijać szerokim łukiem

a nie pomyslałeś chociaz , że do tej "ZŁEJ " Amici to przynajmniej części są?

Moja pralka zepsuła się kilka dni po zakupie (programator elektroniczny) .

Infolinia Amica , serwis na drugi dzień , człowiek wymienił , pogadalismy : a,  z ekspozycji była? No tak,  to ludkowie kręcili programatorem we wszystkie strony....

Ma ze 6 lat 3 prania na tydzień , bez zarzutu.

Nie pomysłałes ,że ci dzieciaki 3 razy ukręciły programator??

Przy zachodnim sprzęcie serwis z reguły przyjeżdża bez częsci, tylko na diagnozę , jaką część ma zamówić w serwisie centralnym w Pikutkowie Dolnym , potem przychodzi nie ta albo zepsuta i robi sie z tego 21 dni roboczych albo 30 (drobnym druczkiem dopisane w karcie gwarancyjnej  - jeżeli część wymaga sprowadzenia zza granicy , a zawsze wymaga) i masz w domu zbędny mebel i stertę prania.

pozdrawiam

dziobak

Data: 2009-06-22 08:17:05
Autor: Paweł Muszyński
dziobak pisze:

[...]

Mam electroluxa od 2004 do którego nic nie było potrzebne, żadna część, bo się nic nie zepsuło.
I w tym momencie mało mnie interesuje, skąd te części muszą być sprowadzane.

--
Paweł Muszyński
Skateshop http://www.e-street.pl

Data: 2009-06-22 18:45:27
Autor: mataw
Zakup pralki Amica. Prośba o weryfikację selekcji.
Nie pomysłałes ,że ci dzieciaki 3 razy ukręciły programator??

Zupełnie nie pomyślałem, tym bardziej, iż w czasie jak te programatory padały nie było u mnie w domu żadnych dzieci; ale pewnie w nocy szybem wentylacyjnym sie zakradały i ukręciły:)

Oprócz trzech wynalazków firmy AMICA w tym samym roku (2003) zakupiłem również:
- lodówkę LG - zero problemu do dziś
- microfale whirlpool - zero problemu do dzić
- płyte gazową bosch - zero problemu do dziś

grzeje mnie, że na cześci sie czeka 100 lat

pozdrawiam

matjaw

PS
rodzice rok wcześniej kupili pralkę whirlpool - chodzi jak złoto i zmywarkę CANDY - również żadnych problemów.

PS2
AMICA to super ZŁOM - nie kupowac produktów tej firmy

Data: 2009-06-22 23:39:08
Autor: dziobak
Zakup pralki Amica. Prośba o weryfikację selekcji.

Użytkownik "mataw"  napisał

- lodówkę LG - zero problemu do dziś
- microfale whirlpool - zero problemu do dzić
- płyte gazową bosch - zero problemu do dziś

Rozumiem ,ze jesz na mieście , taki styl życia na tym poziomie

grzeje mnie, że na cześci sie czeka 100 lat

Mnie też :>

pozdrawiam

Dziobak

p.s. Nie twierdzę ,że to jest jakiś wydumany patriotyczny obowiązek, ale kraje w których z uporem maniaka kupowano produkty krajowe , w końcu do czegos doszły, inna sprawa czy juz nie jest za późno na kreowanie marek jak zostalismy montownią (porządną) różnego badziewia.

Pewnie Miele też było dawniej kiepskie , zwłaszcza to montowane w Amice  ;)

Data: 2009-07-03 11:22:10
Autor: Szymon Łuczak
[...]

No ale bez przesady poto toto jest aby tymtym kręcić a nie żeby się do tego modlić

Co do serwisu to faktycznie mają szybki,

Data: 2009-07-03 11:20:40
Autor: Szymon Łuczak
mataw pisze:
[...]

Kude a ja myslałem że to tylko ja mam pecha
programator jest skandaliczny i drogi w wymianie
Nie polecam tych pralek. Fuj!....

Wg mnie masakra - szczescie w tym nieszczęściu, iż 90% awarii zdarzyło się
podczas 4ro letniej gwarancji.

no u mnie tak samo ale jak już po gwarancji wysiadł znowu programator to wolałem dołożyć 400 do nowej pralki niż programator kupić

[...]
patrz a mój chodzi o dziwo do dziś. Obym nie zapeszył

AMICA - omijać szerokim łukiem

Zgadzam się :)

pS. zobacz ile zepsutych pralek tej firmy sprzedają właśnie bez programatora  psipadek ??????????????????????

Data: 2009-07-07 21:14:31
Autor: Marex
Szymon Łuczak <szymon.luczak@wp.pl> napisał(a):
mataw pisze:
> [...]

pS. zobacz ile zepsutych pralek tej firmy sprzedają właśnie bez programatora  psipadek ??????????????????????

     Witam!   A jak oceniane są obecne modele pralek GORENJE. Sam uzywam od prawie 7 lat WA 22 S i teraz mam dopiero problemy.Były wymieniane drzwiczki
(wadliwa konstrukcja-2x, rok temu łozysko podwójne-na szczęscie Słoweńcy montują ..polskie) i teraz wariuje coś chyba z hydrostatem(staram sie ja rozgryzać..) Ale żona ograza się, że wyrzuci pralkę i kupi nową. Jaką??

Data: 2009-07-07 23:33:36
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 7 Jul 2009 21:14:31 +0000 (UTC), Marex napisał(a):

Ale żona ograza się, że wyrzuci pralkę i kupi nową. Jaką??

Moja 10-letnia Ardo pierze jak głupia, a ja czekam i czekam, bo już-już się
wydaje, że się wreszcie zepsuje, no wypadałoby, a ta nic, cholera jedna.
Jej facjata mi się znudziła po prostu już :-)

Data: 2009-07-11 22:30:25
Autor: JerzyN
I[...]a pisze:
Dnia Tue, 7 Jul 2009 21:14:31 +0000 (UTC), Marex napisał(a):

Ale żona ograza się, że wyrzuci pralkę i kupi nową. Jaką??

Dobrą.

Moja 10-letnia Ardo pierze jak głupia, a ja czekam i czekam, bo już-już się
wydaje, że się wreszcie zepsuje, no wypadałoby, a ta nic, cholera jedna.
Jej facjata mi się znudziła po prostu już :-)

Pierwsza pralka Tatramat, kupiona w 1980 roku, chodziła 13 lat, kolejna - Gorenie właśnie dziś przy drugim praniu odmówiła współpracy.
Sadzę, że to jakiś drobiazg, jutro do niej zajrzę.
;-)
--
pozdr. Jerzy

Zakup pralki Amica. Prośba o weryfikację selekcji.