Zakup roweru Cross/Trekking

Data: 2009-05-19 11:59:41
Autor: Pawel Ratajczak
Zakup roweru Cross/Trekking
Witajcie,

Przymierzam sie do kupna roweru. Ja rower glownie uzytkuje na miescie,
ale i czasami za misto tez wyruszam dlatego wydaje mi sie sensowne
wybranie czegos z oferty rowerow Crossowych/Trekkingowych.

Moj limit cenowy to max.2000

Czy szanowne forum grupowiczow cos jest w stanie polecic spelniajacego
w/w wymagania.

Nadmienie, ze narazie mam na oku rowery glownie z oferty Kellys'a, ale
ogladalem tez jakies Corretec'ki oraz Gianta. W necie widzialem tez
oferty Kross'a. oczywiscie dostepne jeszcze w sprzedazy modele z lat
2008/2007 tez sa mile widziane.

Jesli znacie jakies sensowne sklepy z dobrymi cenami (milo jesli beda
oferowaly raty) to tez jestem wdzieczny za info.

--
Pozdrawiam serdecznie

Pawel Ratajczak

PS. User z emaila jest pisany od tylu. ;-)

Data: 2009-05-19 05:52:15
Autor: DK
On 19 Maj, 11:59, Pawel Ratajczak <10s...@pratajczak.pl> wrote:

Jesli znacie jakies sensowne sklepy z dobrymi cenami (milo jesli beda
oferowaly raty) to tez jestem wdzieczny za info.

Moze zainteresuje Cie Leader-Fox, Sumava:
http://amigo-bike.pl/sklep-produkt-leader-fox-2009-rower-l-fox-sumava-gent-8047.html
Ja w tym roku poszukiwalem cross'a dla ojca i kupilismy wlasnie Sumave
z 2008 roku (przeznaczenie: wycieczki dookola domu, ~100km, wyjazdy
2-4 tygodniowe). 3 miesiace pozniej kupilem Sumave 2009, tym razem dla
siebie :)
Wg mnie przyzwoita jakosc, nie ma az takiego "oszukanstwa" na
komponentach jak to ma miejsce u innych producentow.

DK

Data: 2009-05-19 12:20:27
Autor: Waldemarrr
Zakup roweru Cross/Trekking
Majac podobne dylematy tylko mniejszy budzet wybralem ten:

http://www.nartyrowery.pl/produkt/zobacz/2932

Waldek.

www.waldek.sewera.pl

Data: 2009-05-19 13:56:51
Autor: AL
Waldemarrr pisze:
Majac podobne dylematy tylko mniejszy budzet wybralem ten:

http://www.nartyrowery.pl/produkt/zobacz/2932

Waldek.

www.waldek.sewera.pl

to doloz 150 i bedzie TransAlp

wiem, wiem - tak mozna dokladac w nieskonczonosc :)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-05-19 14:51:05
Autor: Waldemarrr
Zakup roweru Cross/Trekking
to doloz 150 i bedzie TransAlp

Rozwazalem Trans Alp.
Czy ktos zorientowany w temacie uswiadomi mnie co z istotnych rzeczy stracilem czy lepiej nie wiedziec?

Waldek.

www.waldek.sewera.pl

Data: 2009-05-19 17:48:43
Autor: AL
Waldemarrr pisze:
to doloz 150 i bedzie TransAlp

Rozwazalem Trans Alp.
Czy ktos zorientowany w temacie uswiadomi mnie co z istotnych rzeczy stracilem czy lepiej nie wiedziec?

a po co sie zamartwiac - trzeba pedalowac i cieszyc sie zyciem :-D

roznice:
- osprzet (transAlp jest caly na Alivio: przerzutki, manetki, piasta
tyl, korba)
- biegi: 21 w TP vs 24 w TA
- wolnobieg w TP vs kaseta w TA
- piasta przednia-dynamo (ktos tu pisal, ze TP ma slabsze dynamo niz w
TA -ale ze specyfikacji to nie wynika)
- amort sztyca podsiodlowa: standardowa w TP vs wielowahaczowa w TA

http://www.kross.pl/porownaj.php?Page=541&grupa=422&grupa2=422&kod=199&kod2=201

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-05-19 14:51:05
Autor: Pawel Ratajczak
Waldemarrr pisze:
Majac podobne dylematy tylko mniejszy budzet wybralem ten:
http://www.nartyrowery.pl/produkt/zobacz/2932

Jak sie spisuja sie takie rowery (w sensie firmy Kross) w warunkach
miejskich (krawezniki, dziurawe jezdnie, makabryczne przejazdy przez
torowiska itd. itp.) Ile kilometrow przejechales od momentu zakupu?

Data: 2009-05-19 16:15:06
Autor: Waldemarrr
[...]

Wiesz, przejechałem ledwie 250km. Choc w dosc trudnych warunkach to jednak troche malo by dac miarodajna ocene. Nie oszczedzam go ale trzyma sie niezle. Wybor byl swiadomy wiec jestem zadowolony, bo dobrze dobrany typ, rama i rozmiar do oczekiwan. Po stronie spodziewanych minusow to rama 23cale z calym osprzetem ultralekkim zestawem byc nie moze. Przerzutka moglaby byc bardziej pracyzyjna, ale to pewnie do wyregulowania.
Typ amortyzatora siodelka w starym modelu Trans-Alp bardziej by mi sie podobal ale ktory jest lepszy to nie wiem, _wydaje_mi_sie_ ze tamten, ale moze ktos doswiadczony powie.

Waldek.

www.waldek.sewera.pl

Data: 2009-05-19 17:00:58
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Zakup roweru Cross/Trekking
Panie Pawel Ratajczak, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:guua00$1q6p$1news2.ipartners.pl> przy ul....

Waldemarrr pisze:
[...]

Mój w warunkach miejskich (trekking. Trans Pacific) przejeździł w tym
sezonie jakieś 2000km, spisuje się dobrze. Trzeba dbać o ciśnienie w
oponach i podnosić dupsko z siodełka na przejazdach
kolejowych/tramwajowych.
Z tym, że z Trans Pacifica u mnie zostało niewiele. ;-)

Data: 2009-05-19 21:35:32
Autor: Paweł Suwiński
Zakup roweru Cross/Trekking
Dnia wto, 19 maj 2009 tako rzecze Pawel Ratajczak:

[...]

U nas  jeden Kross TP  model 2007  jeździ trekingowo (max  30% asfalty
reszta teren)  turystycznie z pełnymi  sakwami (przód, tył,  wór). Coś
koło  3tys  pewnie już  przejechał  w  takich warunkach.  Spisuje  się
przyzwoicie. Fakt, że w listopadzie  pękła ośka w tylnej piaście (może
obecny  model  ma  już  piastę  na kasety,  a  nie  wielotryb  (?))  i
wymieniłem całą piastę  na planetarną Nexus 8.  Generalnie dobra rzecz
jeżeli chodzi o przeznaczenie miasto lub treking. I mając 2tys budżetu
do takiego przeznaczenia dzisiaj  rozglądałbym się za takimi rowerami,
np. Unibike Freeway, Unibike 8R, Arkus Trekk 1100D itp.

--
Uzdrawiam
Paweł Suwiński

Data: 2009-05-19 14:02:58
Autor: Tomek L
Pawel Ratajczak pisze:
[...]

witaj,

mając takie same kryteria i wymagania w zeszłym roku zdecydowałem się na
http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&baza=rowery&pid=832&fname=Bergamont&mname=Fluxus%20Sport
i bardzo sobie chwalę.
Ewentualnie będziesz musiał tylko dokupić błotniki i jakieś światełka.
pozdrawiam

Data: 2009-05-19 14:53:53
Autor: Pawel Ratajczak
Tomek L pisze:
[...]

Kurcze bardzo fajny rowerek, widac teoria ze w cenie roweru do 2k nie da
sie zrobic dobrego amora jest tu jak najbardizej na miejscu i ma
standardowy widelec. Do tego waga, wow ... leciutki, ale ...

To samo pytanie jak do Waldka:
Jak sie spisuja sie takie rowery (w sensie firmy Bergamont, BTW pierwsz
raz ja na oczy widze ;-) ) w warunkach miejskich (krawezniki, dziurawe

Data: 2009-05-19 16:12:11
Autor: Tomek L
Pawel Ratajczak pisze:
Tomek L pisze:
[...]

Niecałe 500km - w zeszłym roku prawie w ogóle nie jeździłem. Póki co jedna guma na tylnym kole po nieco pokracznym w moim wykonaniu podjeździe pod dość wysoki i kanciasty krawężnik.
Innych problemów nie zaobserwowałem, no może taki, że trzęsie na kostce DDR i chyba lepiej śmigać jezdniami

Data: 2009-05-19 14:56:36
Autor: Pawel Ratajczak
Pawel Ratajczak pisze:
[...]

Aktualnie udalo mi sie namierzyc cos takiego:
http://tiny.pl/zz5m

Co powiecie o tej firmie i o tym konkretnym modelu?

Uda sie go wziac w lepszej cenie niz w linku bo to model z 2008 jest.

Data: 2009-05-19 16:03:02
Autor: Michal
[...]

Witam,
ja kupilem to http://www.zuchlinski-sklep.com.pl/index.php?products=product&prod_id=250 i jak na razie jestem zadowolony  :)

pozdrawiam,
 Michal

Data: 2009-05-19 17:01:59
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Zakup roweru Cross/Trekking
Panie Pawel Ratajczak, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gutvuj$1llj$1news2.ipartners.pl> przy ul....

[...]

Niedawno była dyskusja na ten temat, na miłość bogów. Dość dynamiczna.

Zakup roweru Cross/Trekking