Zakup roweru. Pomocy.

Data: 2009-10-23 02:04:25
Autor: qjot23
Zakup roweru. Pomocy.
Hej.

W związku z tym, że jakiś czas temu łotry przywłaszczyły sobie mój
rower planuję zakup nowego. Jazda głównie po  mieście. Czasem może
jakiś wypad na leśne ścieżki. Dlatego zdecydowałem się na crossa. Czy
jest jakaś alternatywa dla unibike xenon. Bo właśnie taki rowerek
biorę pod uwagę. Zależy mi na solidnym osprzęcie. Jestem ciężki ok
100kg, więc rower powinien byc wytrzymały. Kwota w jakiej chciałbym
się zamknąc to 3500.

Data: 2009-10-23 03:24:31
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Zakup roweru. Pomocy.
On 23 Paź, 11:04, qjot23 <lukasz....@wp.pl> wrote:
[...]

jest jakaś alternatywa dla unibike xenon. [...] Zależy mi na solidnym osprzęcie. Jestem ciężki ok
100kg, więc rower powinien byc wytrzymały.
Przerzutki, manetki, klamki nie zepsują się szybciej jak nie będą XT,
bo ważysz 100kg :) A na taki sprzęt szybciej połasi się kolejny łotr.
Nie wiem jak ze sztycami amortyzowanymi UNO (jak w tym Xenonie), ale
pewnie i tak zaraz będzie bardziej przeszkadzała, albo się rozleci. Z
moją zachwyt był tylko przez kilka miesięcy, później tragedia, aż się
rozpadła.
Jak coś możesz poszukać z kołami na 36 szprych, tu powinieneś odczuć
wytrzymałość.
Napisz też np. jakie hamulce chcesz, czy tarcze właśnie?

Data: 2009-10-23 13:13:05
Autor: Paweł Suwiński
Zakup roweru. Pomocy.
Dnia pią, 23 paź 2009 tako rzecze Michał 'miok' Rzeźnik:

W tym freewayu podoba mi się ten patent z przerzutkami w piaście. Na
pewno jest to opcja mniej podatna na uszkodzenia. Jeśli chodzi o
kulturę pracy to nie wiem bo nie używałem ( a co z regulacją tego
ustrojstwa?). Mieszkałem w Danii jakiś czas i tam 90% rowerów ma
wlaśnie takie przerzutki. Biorąc pod uwagę fakt, że dunczycy sa mega

Bo to swietna rzecz, jedynie w turystyce mialbym opory w zastosowaniu
tego - jednak troche mala rozpietosc i stopniowanie, ale w crossie nie
powinno tak bardzo przeszkadzac.

'Jedynie' to może w sporcie gdzie ważny jest wynik i pełny zakres jest
do  tego potrzebny.  U nas  w turystyce  typu treking  (co innego  niż
touring)  piasta  8b sprawdza  się  bardzo  dobrze. Używana  w  jednym
rowerze od roku. W drugim jak będę wymieniał napęd to właśnie na taką.

ps. oczywiście najlepszy byłby tutaj rolhoff, ale pozostajemy raczej w
    kręgu wyborów w miarę ekonomicznych

Paweł Suwiński

Data: 2009-10-23 08:48:58
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Zakup roweru. Pomocy.
On 23 Paź, 13:13, Paweł Suwiński <drac...@wp.pl> wrote:
> [...]

do  tego potrzebny.  U nas  w turystyce  typu treking  (co innego  niż
touring)  piasta  8b sprawdza  się  bardzo  dobrze.
W crossie z planetką brakło jedynie jeszcze niższego przełożenia, może
z powodu zastosowanej korby, a co dopiero gdyby dołożyć sakwy...
 Dla mnie treking to nie tylko asfalt, lubię też teren, podjazdy.
8biegowa może mieć większą rozpiętość od siódemki, albo masz mniej
ząbków w korbie.

Data: 2009-10-23 18:40:48
Autor: Paweł Suwiński
Zakup roweru. Pomocy.
[...]

Bo treking to nie asfalt właśnie  tylko lasy, pola i takie tam wertepy
gdzie się nieśpiesznie jedzie, ale często  też zsiada i pcha się rower
po piachu, przez krzaki czy pod  górę. Generalnie za dużej prędkości w
tym  się nie  rozwija,  więc praktycznie  sprawdza  się dolny  zakres.
Jeździmy tak  z pełnymi sakwami przód,  tył i wór. Jakoś  się skupiamy
zbytnio  na  minimalizacji. Ba,  tymi  trekingami  rzadko jeździmy  na
pusto.

8biegowa może mieć większą rozpiętość od siódemki, albo masz mniej
ząbków w korbie.

Ustawiony  jest  dolny  zakres,  tak aby  na  najlżejszym  biegu  było
przełożenie 1:1  przy korbach  bodajże 170cm. Na  asfalcie na  biegu 8
pojedzie  te  25-30km/h  bez  młynka,  a  z  górki  nie  dokręcam.  Mi
wystarczy, więcej nie  potrzebuję. Tym bardziej że  zazwyczaj jeżdżę z
dziewczyną,  która  i  tak  szybciej  nie pojedzie  z  bagażem,  a  na
dłuższych  przelotach biorę  ją  na  hol, wtedy  to  znów ja  szybciej
zestawu  nie pociągnę,  więc  jest  ok. Za  to  jak wcześniej  pisałem
przełożenie terenowe jest przyzwoite.

Paweł Suwiński

Data: 2009-10-23 12:34:24
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Zakup roweru. Pomocy.
On 23 Paź, 18:40, Paweł Suwiński <drac...@wp.pl> wrote:
Ustawiony  jest  dolny  zakres,  tak aby  na  najlżejszym  biegu  było
przełożenie 1:1  przy korbach  bodajże 170cm. Na  asfalcie na  biegu 8
pojedzie  te  25-30km/h  bez  młynka,  a  z  górki  nie  dokręcam.
Hmm, to może nie pasuje mi zakres przez przyzwyczajenie (właściwie
przymus) do wysokich kadencji, na prostej powyżej 5 rzadko wchodzę, 7.
tylko z górki, jedynka często, kilkanascie razy jak pisałem brakło
czegoś lżejszego (co w "zwykłym" napędzie zdarzało się tylko w gorach).

Data: 2009-10-24 09:05:13
Autor: Paweł Suwiński
Zakup roweru. Pomocy.
[...]

To musisz przesunąć zakres dając po prostu większą koronkę z tyłu.

Paweł Suwiński

Data: 2009-10-26 01:43:05
Autor: qjot23
Zakup roweru. Pomocy.
Ehh. Zdecydowwałem się na tego Freewaya. Niestety w Wawie już w tym
roku nie jest dostępny. Musze czekać do stycznia. Szkoda, bo myślałem
że jeszcze w tym roku troche pokręce.

Data: 2009-10-26 11:41:36
Autor: Paweł Suwiński
Zakup roweru. Pomocy.
Dnia pon, 26 paź 2009 tako rzecze qjot23:

Ehh. Zdecydowwałem się na tego Freewaya. Niestety w Wawie już w tym
roku nie jest dostępny. Musze czekać do stycznia. Szkoda, bo myślałem
że jeszcze w tym roku troche pokręce.

Zamówiłeś z prądnicą? Pawlin nie dopisał, ale zamawiał od razu gotowca
z taką  modyfikacją. Nic sam  nie musiał  grzebać (jeżeli się  mylę to
niech mnie poprawi).

Paweł Suwiński

Data: 2009-10-26 04:00:23
Autor: qjot23
Zakup roweru. Pomocy.

Zamówiłeś z prądnicą? Pawlin nie dopisał, ale zamawiał od razu gotowca
z taką  modyfikacją. Nic sam  nie musiał  grzebać (jeżeli się  mylę to
niech mnie poprawi).

Nie zamówiłem jeszcze roweru. Tak jak pisałem. Ten model nie jest już
w tym roku dostępny w żadnym stacjonarnym sklepie w wawie. Przed
zakupem chciałbym się przejechać i zobaczyć jak rower "leży", więc nie
chcę zamawiać przez internet. Trudno, poczekam do nowego roku.

Data: 2009-10-23 11:32:58
Autor: Paweł Suwiński
Zakup roweru. Pomocy.
Dnia pią, 23 paź 2009 tako rzecze qjot23:

[...]

Lepiej imho wziąć Unibike Freeway (z modyfikacją w postaci prądnicy w
przedniej piaście): http://www.unibike.pl/freeway.html

Paweł Suwiński

Data: 2009-10-23 03:04:51
Autor: qjot23
Zakup roweru. Pomocy.
Lepiej imho wziąć Unibike Freeway (z modyfikacją w postaci prądnicy w
przedniej piaście):http://www.unibike.pl/freeway.html

Ciekawa propozycja. Nie zwróciłem uwagi na ten model. Szkoda że jest
duży problem z dostępnością tych rowerów w Wawie. Chciałbym zrobic
przymiarkę przed zakupem.

Data: 2009-10-23 12:31:15
Autor: pawlin
Zakup roweru. Pomocy.
qjot23 pisze:
[...]

kupilem tutaj http://www.activbike.pl/product_info.php/products_id/124

zmodyfikowalem o dynamo w przedniej piacie i siodelko brooksa

przejechalem na nim juz ~11tys km w tym czasie wymienilem koleczka w napinaczu, tylna koronke, lanuch, oraz okladziny w hamulach. ekonomicznie rozwiazanie oparte o piaste planetarna bardzo sie oplaca

jestem bardzo zadowolony tylko jest jedno ale...
super sprawdza sie w miescie. idealnie na mazowsze i pagorki, w gorkach zapewne bedzie mi brakowac szerszego zakresu przelozen w dolnym zakresie. na przyszly sezon planuje zalozyc przednia przerzutke i dwu blatowa korbe, napinacz powinien dac rade.

pawlin
http://pawlin.bikestats.pl/

Zakup roweru. Pomocy.