Zakup samochodu z automatyczną skrzynią biegów

Data: 2013-05-08 14:25:36
Autor: Robson
Zakup samochodu z automatyczną skrzynią biegów
W dniu 2013-05-08 11:51, yabba pisze:
Witam,

Muszę kupić samochód klasy B, ewentualnie C, z automatyczną skrzynią
biegów, ABS i klimatyzacją. Rok produkcji najchętniej 2000 i młodsze.
Rodzaj paliwa obojętny, lecz bez gazu, silnik raczej ekonomiczny, ale
musi zapewniać normalne osiągi samochodu. Budżet do 10 000 zł.
W tym zakresie cenowym trafiają się Corsy, Yarisy, Mercedesy A, Megane,
Golfy, Xsara itp. Nie mam doświadczenia ze skrzyniami automatycznymi
(raz tylko przez tydzień jeździłem ppożyczonym "automatem"), a
zauważyłem że dany model samochodu może występować z różnymi skrzyniami
- widać na zdjęciach w ogłoszeniu różnice w lewarku zmiany biegów.
Doczytałem się w necie, że np. w Corsach były skrzynie zautomatyzowane.
Jedni je chwalą a inni odradzają.
Proszę o pomoc, jakich typów skrzyń lepiej unikać i po czym je poznać w
samochodzie. A jakie skrzynie są bezproblemowe w eksploatacji.

Golf. Skrzynia Jatco JF506E. Niektóre Yarisy, niektóre francuskie, mają skrzynie DPO. Reszta to szmelc. Mercedesy klasa A - no cóż, jeśli padnie skrzynia zapłacisz >8kzł, bo układ sterowania jest zintegrowany ze wszystkimi czujnikami i sprzedaje to tylko Mercedes. Pytaj o konkretne modele, powiem jaka najprawdopodobniej jest w nich skrzynie. Ale...
Kupując takie stare auto o przebiegu >100000km licz się z tym, że lata świetności skrzynia ma za sobą. Padnie wcześniej czy później, układy sterujące się rozkalibrowują, elektrozawory się zużywają, dużo można by pisać.
Zrób to co ja zrobiłem. Szukałem auta z uszkodzoną skrzynią. Kupiłem golfa, zrobiłem za 4000 generalny remont i żona jeździ nim już 5 lat, zrobione 70000km i skrzynia działa dalej wyśmienicie.
Identycznie zrobiłem 11 lat temu, kupiłem Dodge'a z uwaloną skrzynią (147000km), zrobiłem generalny remont i dalej nim jeżdżę, na liczniku obecnie 395000.

Data: 2013-05-08 22:21:03
Autor: megrimsNO@interia.pl
Zakup samochodu z automatyczną skrzynią biegów
On 05/08/2013 02:25 PM, Robson wrote:
(ciach)
     Mercedesy klasa A - no cóż, jeśli padnie
skrzynia zapłacisz >8kzł, bo układ sterowania jest zintegrowany ze
wszystkimi czujnikami i sprzedaje to tylko Mercedes.

O tym samym chciałem napisać. Co do elektrozaworów, to wiem, że w Teomotors
w Poznaniu potrafią elektrozawory naprawiać. Mało kto w polsce to robi. Co do
sterowników (elektronika, nie mylić z płytą sterującą) po 8k pln, które padają, to
są one zanurzone w oleju, i często są zmiany temperatury powodują, żę twarde
"ekologiczne" luty padają. Około 30-40% tych sterowników daje się uratować.
Ale Klasa A i ASB - trzeba uważać.

Ogólna zasada to im auto starsze tym ASB wytrzyma dlużej. W nowych autach to juz
nawet w Porsche skrzynie padają.

Data: 2013-05-09 06:00:30
Autor: Dman666
W dniu środa, 8 maja 2013 22:21:03 UTC+2 użytkownik megr...@interia.pl napisał:
On 05/08/2013 02:25 PM, Robson wrote:

(ciach)

>      Mercedesy klasa A - no cďż˝, jeďż˝li padnie
> skrzynia zap�acisz >8kz�, bo uk�ad sterowania jest zintegrowany ze
> wszystkimi czujnikami i sprzedaje to tylko Mercedes.

Oczywiscie, ze mozna od producenta. Ale mozna tez naprawiac ;-)

Okolo 30-40% tych sterownikow daje sie uratowac.

Skad takie dane jesli mozna wiedziec?

Ale Klasa A i ASB - trzeba uwazac.

Zgoda, uwazac na skrzynie zmechanizowana. Chociaz tez niby klasyczny ASB tez nie jest do konca w pelni hydraulicznym automatem.

Padaja jak wiadomo 2 rzeczy:
-optoelektronika lewarka
-wspomniany sterownik skrzyni (idiotyczna lokalizacja)

Oba naprawia sie za rozsadne pieniadze co przy kosztach innych gowien w asb wydaje sie smieszna sprawa.

--
Dman-666

Data: 2013-05-09 08:41:17
Autor: Robson
W dniu 2013-05-08 22:21, megrimsNO@interia.pl pisze:
[...]

Ja miałem na myśli układy sterujące hydrauliczne, elektronika to inna sprawa ale masz rację co do "ekologicznych" lutów - widać to pięknie choćby w laptopach.
Ja skrzynie robiłem w ASB Płocheć. Widziałem jaki mają sprzęt, układy do testowania sterowników hydraulicznych no i coś co mało gdzie robią, przy każdej naprawie obowiązkowo jest regenerowany konwerter hydrokinetyczny. Minimalny poślizg lock-upu potrafi błyskawicznie zajechać każdą skrzynię.

Data: 2013-05-09 09:17:50
Autor: Cezary Daniluk
W dniu 2013-05-08 14:25, Robson pisze:

[...]

JF506E jest również:
- w całej maści roverach,
- gamie Volvo
- Mondeo MK3

i pewnie wielu innych.

Jeśli mondeo to tylko z V6 - więc po opisie odpada w przedbiegach ;)

Pozdrawiam !

Data: 2013-05-09 06:12:16
Autor: Dman666
W dniu czwartek, 9 maja 2013 09:17:50 UTC+2 użytkownik Cezary Daniluk napisał:

> Golf. Skrzynia Jatco JF506E.

Chyba najlepszy wybor.

Mercedesy klasa A - no cóż, jeśli padnie
> skrzynia zapłacisz >8kzł

Urban Legends...wypowiedzialem sie w innym watku.

> Zrób to co ja zrobiłem. Szukałem auta z uszkodzoną skrzynią.

I to jest najlepsze co mozna zrobic-ja sie pod tym podpisze. Po naprawie ma sie spokoj i sie nie mysli o sprzeglach, dwumasach i innych.

Jeśli mondeo to tylko z V6 - więc po opisie odpada w przedbiegach ;)

Jechalem V6 i jechalem dizlem...w ropniaku tez daje rade-wiadomo, inna adaptacja skrzyni, ale naprawde jest OK.

--
Dman-666

Data: 2013-05-10 08:16:36
Autor: Robson
W dniu 2013-05-09 15:12, Dman666 pisze:
[...]

Nie, dane z serwisu zajmującego się naprawą skrzyń. W takiej a-klasie jest 7 czujników Halla, jak chociaż jeden z nich padnie trzeba cały sterownik wymienić.

Zrób to co ja zrobiłem. Szukałem auta z uszkodzoną skrzynią.

I to jest najlepsze co mozna zrobic-ja sie pod tym podpisze. Po naprawie ma sie

spokoj i sie nie mysli o sprzeglach, dwumasach i innych.

Aha, pokaż mi dwumasę w automacie... Sprzęgła to najmniejszy problem. Serwis skrzyń automatycznych wymieniający spalone tarczki a nie wnikający DLACZEGO się tarczki spaliły powinien się zająć serwisem naprawą kosiarek.

Data: 2013-05-10 05:42:22
Autor: Dman666
W dniu piątek, 10 maja 2013 08:16:36 UTC+2 użytkownik Robson napisał:

> Urban Legends...wypowiedzialem sie w innym watku.
Nie, dane z serwisu zajmujacego sie naprawa skrzyn. W takiej a-klasie jest 7 czujnikow Halla, jak chociaz jeden z nich padnie trzeba caly sterownik wymienic.

Regenerowany sterownik w zeszlym roku to koszt 700PLN ;-)
Dziwny ten serwis.

> I to jest najlepsze co mozna zrobic-ja sie pod tym podpisze. Po naprawie ma sie
>spokoj i sie nie mysli o sprzeglach, dwumasach i innych.
Aha, pokaz mi dwumase w automacie...

Aha, jak podpowiesz jak to pokaze ;-P chyba nie zrozumiales

Serwis skrzyn automatycznych wymieniajacy spalone tarczki a nie wnikajacy DLACZEGO sie tarczki spalily powinien sie zajac serwisem naprawa kosiarek.

Tu sie z Toba zgodze. Ale idac tym tropem to kupuj auto z ASB tylko z ASO. Najczesciej jednak kupujesz z drugiej reki i jedyne co mozna zrobic to zweryfikowac ogranoleptycznie/diag'iem czy jest w miare OK.
--
Dman-666

Data: 2013-05-10 05:54:22
Autor: Dman666
W dniu piątek, 10 maja 2013 14:42:22 UTC+2 użytkownik Dman666 napisał:
> [...]
Regenerowany sterownik w zeszlym roku to koszt 700PLN ;-)

A dobra, ASB Plochec, pisales wczesniej.
Z ciekawosci: ile Ci policzyli za remont skrzyni w amerykancu (jakie auto)?
--
Dman-666

Data: 2013-05-10 16:19:32
Autor: Robson
Zakup samochodu z automatyczną skrzynią biegów
Z ciekawosci: ile Ci policzyli za remont skrzyni w amerykancu (jakie auto)?

Nie pamiętam, 2002 rok :), 2000?

A co do dwumasy to moja wina, źle zrozumiaem.

Data: 2013-05-10 13:48:10
Autor: Dman666
W dniu piątek, 10 maja 2013 16:19:32 UTC+2 użytkownik Robson napisał:
> Z ciekawosci: ile Ci policzyli za remont skrzyni w amerykancu (jakie auto)?

Nie pami�tam, 2002 rok :), 2000?
 Jaka skrzynia/jaki dupowoz? Intrepid albo inne cudo?
--
Dman-666

Data: 2013-05-10 08:31:12
Autor: Robson
Zakup samochodu z automatyczną skrzynią biegów

JF506E jest również:
- w całej maści roverach,
- gamie Volvo
- Mondeo MK3

Galaxy, Granada, Jaguar x-type, starszy Freelander, Mazda 6S, Rover 75, Seat Altea, Alhambra, Bora, Bora, Jetta, Touran, Audi A3

Ale to nie znaczy ze można je stosować zamiennie, bo "bebechy w skrzyni takie same, a są czasami znaczne różnice w mocowaniu i wtykach wiązek elektrycznych.

Data: 2013-05-09 11:18:52
Autor: yabba
Użytkownik "Robson" <robson@z.pl> napisał w wiadomości
[...]

Dziękuję za odpowiedź. Też wpadłem na ten pomysł, że opłaca się kupić za
grosze samochówd z uszkodzoną skrzynia i ją porządnie naprawić. Jednak na
razie w okolicach DC nic się nie trafia.
Z dostępnych sprawnych są Corsy z silnikami 1,2; Yarisy 1,0 i 1,3, Golfy
opisane jako Tiptronic, Xsara 1,6, kilka Mercedesów A.
Jest też Hyundai Matrix automat 2003 r. - spełnia wszystkie kryteria, ale trochę obawiam się jego zakupu z uwagi na nietypowość.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2013-05-10 08:25:01
Autor: Robson
Zakup samochodu z automatyczną skrzynią biegów
Jest też Hyundai Matrix automat 2003 r. - spełnia wszystkie kryteria,
ale trochę obawiam się jego zakupu z uwagi na nietypowość.

Miałem 13 lat Hyundaiem Pony, miał skrzynię KM175 od Mitsubishi, bardzo byłem z niego zadowolony. Poszedł na złom tylko dlatego, że miał już 20 lat i blacharka mu się skończyła ;).
W Matrixie montowali skrzynie A4AF3 lub A4BF3, jak widzę to tylko tam stosowane, za dużo o nich powiedzieć nie mogę.

Data: 2013-05-11 12:08:09
Autor: yabba
Użytkownik "Robson" <robson@z.pl> napisał w wiadomości news:kmi4dc$64p$1mx1.internetia.pl...
[...]

Dziękuję za odpowiedź.
A po czym poznac Golfa z Jatco JF506E? W opisach Golfów często jest napisane Tiptronic, czy to ta skrzynia? Czy opisy na lewarku są jakieś charakterystyczne i pozwalające na identyfikację skrzyni Jatco?

Mamy obejrzeć również Suzuki Wagon R+, Suzuki Alto i Nissana Micrę z CVT. Co o nich sądzisz?

--
Pozdrawiam,

yabba

Zakup samochodu z automatyczną skrzynią biegów