Zakup sprzętu

Data: 2011-08-24 07:31:52
Autor: Pszemol
Zakup sprzętu
" Łukasz" <lukasz.nurek.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:j32ggt$af3$1inews.gazeta.pl...
Nie dawno ukończyłem kurs OWD w PADI i teraz stoję przed
dylematem co kupić? Cały sprzęt w ramach kursu wypożyczało mi
centrum szkoleniowe(Niemcy, kurs w Austrii), ale patrząc na ceny w
wypożyczalniach, wolę kupić własny. I tu dylemat: jaki?

Dużo zależy od tego jak planujesz nurkować i ile...

Po pierwsze: nowy, czy używany?
A potem jaki? Jaki automat? Jaki jacket? Butla 15l czy mniejsza,
aluminiowa, czy stalowa(kurs był w aluminiowych). Jaką piankę? Chodzi o to,
żeby była miękka i wygodna. Jakiej firmy maskę polecacie a jakie płetwy.
Instruktor mówił nam, że najlepsze są płetwy rozdwojone, bo mniej się nogi
męczą, ale ja mam silne nogi. Nie chciałbym wydać więcej niż 15-17 tys zł.
Bardzo proszę o radę i z góry państwu dziękuję :)

15 tyś zł to całkiem sporo na sprzęt, masz dużo opcji do przemyślenia...

Po pierwsze - zacznijmy od butli. Bardzo rzadko będziesz potrzebował
swoją butlę. Tylko ludzie którzy nurkują praktycznie w każdy weekend
lokalnie będą potrzebować swoją butlę. Dlaczego? Ano jak gdzieś jedziesz
nurkować w tropiki to i tak do samolotu się z nią nie zabierzesz, prawda?
Nawet jeśli skoncentrujesz się na nurkowaniu lokalnym sama butla
nic Ci nie da bo musisz ją jeszcze napełnić sprężonym powietrzem...
Sprężarki nie masz, więc płacisz za każde nabicie nawet jak masz swoją
butlę. Cena wypożyczenia butli napełnionej różni się minimalnie od
ceny napełnienia butli i tylko tym co nurkują często opłaci się butlę mieć
własną i ponosić koszty jej obsługi (butla musi mieć przeglądy, inspekcje
i za to też płacisz).
Z mojego podwórka: ja mieszkam w USA, zrobiłem certyfikację w 2007,
mam w tej chwili jakieś 80-90 nurków zrobionych bo nurkuję głównie na
wakacjach i wiem na 100% że posiadanie własnej butli się mi nie opłaca.

Po drugie - zastanów się co Cię w nurkowaniu rajcuje... Wiele osób
nurkujących w Polsce czy innych krajach nietropikalnych szybko się
orientuje że nie ma za bardzo co oglądać pod wodą "rekreacyjnie"
i aby czerpać jakąś radość z tego hobby w brudnej, ciemnej i zimnej
wodzie wybierają drogę "techniczną": bawią się w płyty, worki, twiny,
cuda na kiju aby sobie urozmaicić nurkowanie w lokalnych bajorkach.
Ludzie którzy mieszkają blisko tropików lub nurkujący tam na wakacjach
czerpią radość z tego co widzą w wodzie i nie muszą sobie sztucznie
poprawiać humoru sprzętem i technikaliami - kupują sprzęt typowo
rekreacyjny, mały i zgrabny aby mieścił się łatwo do walizki i nie był
ciężki aby zmieścił się w limitach wagowych linii lotniczych: masz więc
kamizelkę BCD zamiast cieżkiej i dużej płyty, masz więc bezwężowy
pomiar ciśnienia butli w komputerze nurkowym aby mieć jednego
węża mniej, masz więc BCD ze zintegrowanym zapasowym automatem
oddechowym (tzw. Air2) aby mieć drugiego węża mniej...

Mój sprzęt to:
- jacket ScubaPro Glide Plus ze zintegrowanym automatem
oddechowym Air2 (jedna rura do inflatora i oddychania w razie awarii AO)
- regulator (ja mam akurat Sherwood Blizzard, ale ty sobie kup jaki lubisz)
- komputer nurkowy Aeris Elite T3 z bezrurowym pomiarem ciśnienia
butli (komputer siedzi w "zegarku" na rękę, ciśnieniomierz z nadajnikiem
wkręcony jest w I stopień regulatora: z regulatora wychodzą tylko 2 węże)
- maska jaka Ci pasuje do twarzy, istotne tylko aby nie przeciekała...
- płetwy ja mam Atomic Splitfin i bardzo mi się one podobają
- piankę do nurkowania lokalnego w Chicago mam 7mm Henderson H2
- buty i rękawice tej samej marki
- piankę do nurkowania w tropikach mam 3mm

Na szybkiego wrzuciłem komplet sprzetu do koszyka sklepu online
www.leisurepro.com:

 Oceanic Atom 2.0 Air Integrated Hoseless Dive Computer Watch (Complete System)
SKU: OCNAT2C
In Stock
Invalid quantity
Remove/
Move to my Wish list $574.95$574.95View Accesories         3 Volt CR-2430 Battery for Some Dive Computers - See Description for Detailed List SKU: AQUBY2430 $3.99  Add to Wish list         CR-2 Battery for Some Dive Computers - See Description for Detailed List SKU: AQUBYCR2 $4.95  Add to Wish list let me see more accessories
 Aqua Lung Look 2, Two Window Mask Regular Black/Blue/Clear Skirt
Item also available in other SIZE and/or COLOR.
SKU: UDRML2
In Stock
Invalid quantity
Remove/
Move to my Wish list $49.95$49.95View Accesories         Aqua Dive-Slate Cleaner SKU: AQUDSC $3.99  Add to Wish list         JAWS Spit Anti-Fog 1 oz (30ml) SKU: AQUJAF $4.95  Add to Wish list let me see more accessories
 Atomic Aquatics Split Fins Large Blue
Item also available in other SIZE and/or COLOR.
SKU: ATMFS
In Stock
Invalid quantity
Remove/
Move to my Wish list $139.95$139.95View Accesories         Aqua Fin Keeper Utility Strap with Swivel Clip SKU: AQUFK $7.95  Add to Wish list Fin Strap (1) without Buckle SKU: AQUFS $3.95  Add to Wish list let me see more accessories
 Sherwood Blizzard Regulator,
SKU: SWDBZR
This item Ships Free
In Stock
Invalid quantity
Remove/
Move to my Wish list $424.99$424.99View Accesories         Diver's Tool Kit with Zippered Pouch SKU: AQUDTK $32.95  Add to Wish list         Sterisol Germicide Mouthpiece Deodorizer 2 oz. SKU: AQUMPD $5.95  Add to Wish list let me see more accessories
 Henderson H2 Titanium Men's 7mm Black/Navy Jumpsuit Large
Item also available in other SIZE.
SKU: HNDH2M7
This item Ships Free
In Stock
Invalid quantity
Remove/
Move to my Wish list $492.99$492.99 Henderson Aqua Lock Gloves 7mm Large
Item also available in other SIZE.
Also available in package for discounted price
SKU: HNDALG7
This item Ships Free
New Item
Invalid quantity
Remove/
Move to my Wish list $59.99$59.99 Aqua Lung Impulse 3 Flex Snorkel Blue
Item also available in other COLOR.
SKU: UDRSIM3F
In Stock
Invalid quantity
Remove/
Move to my Wish list $26.95$26.95View Accesories         Aqua Quick Release Mouthpiece Clamp SKU: AQUMPQR $4.95  Add to Wish list         Princeton Tec Save-A-Dive Kit Black SKU: AQUSADK $14.95  Add to Wish list let me see more accessories
 Henderson H2 Titanium 7/5mm Hood 2X-Large
Item also available in other SIZE.
SKU: HNDH27
This item Ships Free
In Stock
Invalid quantity
Remove/
Move to my Wish list $71.99$71.99View Accesories         JAWS Slosh Wetsuit Dry Suit Shampoo and Cleaner Conditioner 4oz (118ml) SKU: AQUJSC $5.95  Add to Wish list         JAWS Slosh LFC BCD Wetsuit Shampoo Cleaner, 4oz (118ml) SKU: AQUJSLFC $5.95  Add to Wish list let me see more accessories
 Scubapro Knighthawk BC, Black 2X-Large
Item also available in other SIZE.
SKU: SCPKH
Low Stock
Invalid quantity
Remove/
Move to my Wish list $449.95$449.95View Accesories         Tusa Duo-Air Alternate Combo Inflater IR-3 SKU: TBTIR3 Our Price $129.95Sale $119.95 You Save: 45% Add to Wish list         Super BCD & Regulator Hanger Black SKU: UKTSBCH $6.95  Add to Wish list let me see more accessories
Total items in cart: 9 Subtotal:
$2,291.71 Your order qualifies for FREE shipping
Shipping & Handling:
TBD Tax:
$0.00

Grand Total:
$2,291.71

A więc jak sam widzisz - z budżetem 15-17 tysięcy masz sporo
do powalczenia. Zmiescisz spokonie się z suchaczem DUI za 3 tyś dolcóe.

Data: 2011-08-24 08:39:31
Autor: Pszemol
Zakup sprzętu
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:j329dr.6og.0poczta.onet.pl...
[...]

Widzę, że tabelka nie wskoczyła ładnie i zrobił się bałagan...
Poprawię nieco listę na szybkiego wstawioną do koszyka sklepu
aby podać Ci przykładowe ceny w USA (nie traktuj tego jako
rekomendację że to zalecam Ci kupić, to tylko przykład):

Komputer
Oceanic Atom 2.0 Air Integrated Hoseless Dive Computer Watch
(Complete System) SKU: OCNAT2C    $574.95

Przykładowa maska
Aqua Lung Look 2, Two Window Mask Regular
Black/Blue/Clear Skirt SKU: UDRML2   $49.95

Przykładowa fajka
Aqua Lung Impulse 3 Flex Snorkel Blue
SKU: UDRSIM3F  $26.95

Płetwy takie jakie Ci doradzali z rozcięciem
Atomic Aquatics Split Fins Large Blue SKU: ATMFS   $139.95

Regulator z "przewietrzaniem" do zimniejszych wód
Sherwood Blizzard Regulator SKU: SWDBZR    $424.99

Pianka gruba 7mm jednoczęściowa
Henderson H2 Titanium Men's 7mm Black/Navy Jumpsuit Large
SKU: HNDH2M7   $492.99

Rękawiczki grube 7mm (ja bym kupił cieńsze, 5mm)
Henderson Aqua Lock Gloves 7mm Large
SKU: HNDALG7   $59.99

Kaptur gruby
Henderson H2 Titanium 7/5mm Hood 2X-Large
SKU: HNDH27  $71.99

Jacket
Scubapro Knighthawk BC, Black 2X-Large
SKU: SCPKH  $449.95

Total items in cart: 9
Subtotal: $2,291.71

Darmowa wysyłka w USA i brak podatku
Your order qualifies for FREE shipping

Suma w USD
Grand Total: $2,291.71

A więc jak sam widzisz - z budżetem 15-17 tysięcy masz sporo
do powalczenia. Zmiescisz spokonie się z suchaczem DUI za 3 tyś dolcóe.

Dodam tylko że jak będziesz kupował sprzęt w sklepach nurkowych
w mieście zamiast online to zapłacisz spory haracz - nie wiem jak sytuacja
wygląda w Polsce, ale tu w USA dokładnie identyczny sprzęt potrafi
kosztować 2x tyle w sklepie nurkowym co online. Dokładnie identyczny
sprzęt. Moj jacket kosztował w sklepie tysiąc dolarów a kupiłem go
online za niecałe 600 dolarów. To samo z innymi rzeczami. Sklep online
daje Ci dokładnie taką samą gwarancję producenta, mimo że sklepy
nurkowe będą Ci nieuczciwie wciskac kit że jak kupisz online to będą
problemy. Scuba Pro na ten przykład w ogóle nie pytała się o miejsce
zakupu czy nawet paragon jak mi się ostatnio urwała klamerka - dostałem
nową bez nadmiernego tłumaczenia się z tego gdzie co kupiłem i kiedy.
Rozumiem wspieranie lokalnych biznesów i płacenia marży detaliście
ale niech ta marża będzie jakaś sensowna typu 10-20%, wtedy można
rozmawiać. Ale jeśli sklep online ZARABIA sprzedając jacket za $500
czyli już jest tam wliczona marża - powiedzmy 10% a ten sam jacket
sklep w mieście sprzedaje za 900-1000 dolarów i marżę mają ponad 100%.
To jest nabijanie naiwnego klienta w bambucho... i ja się na to nie godzę :-)
Cały swój sprzęt nurkowy (cały!) kupiłem online na leisurepro.com
i gorąco polecam Ci ten sklep. Dogadaj się z nimi czy wyślą Ci graty tam
gdzie mieszkasz a jak nie to poszukaj kogoś kto Ci to wyśle z USA bo
naprawdę warto, jest się o co bić... :-)

Data: 2011-08-25 06:21:53
Autor: Łukasz
Zakup sprzętu
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
> [...]
> wypożyczalniach, wolę kupić własny. I tu dylemat: jaki?

Dużo zależy od tego jak planujesz nurkować i ile...
Dziękuję za odpowiedź. Wygląda na to że jesteś tu najbardziej doświadczonym nurkiem. Co masz na myśli pytając jak zamierzam nurkować? Są różne odmiany? Instruktor nam o tym nie wspominał. Chcę nurkować zarówno w tropikach, jak i w jeziorach i kamieniołomach, wrakach, może kiedyś w jaskiniach(senoty:))
> [...]
> Bardzo proszę o radę i z góry państwu dziękuję :)

15 tyś zł to całkiem sporo na sprzęt, masz dużo opcji do przemyślenia...
Dlatego pytam :)
[...]

Dziękuję za wyliczenie. Te płetwy są rozdwojne. Nie potrzebuję takich, bo mam silne nogi i umiem pływać a instruktor nam mówił, że takie tylko dla osób mających problemy ruchowe i że są mało zwrotne bo są zbyt miękkie i nie nadają się w prądzie. Komputer juz zamówiłem, ale bez transmitera: HW 2N. Jest bardzo dobry i instruktor mówił nam, że ma najlepszy program liczący a w razie zmian, mogę je dograć ze strony producenta. Ten Twój też tak ma? Tez wygląda na porządny. Automaty Sherwood nie wygladają na zbyt popularne. Często je widujesz na swoich wyprawach? Jak sprawują się w zimnej wodzie? Który model DUI polecasz? Nie piszesz, że masz taki. Jeżeli sprzedałeś, to dlaczego byłeś nie zadowolony? Pianka Henderson jest miękka i wygodna? Myślałem o takiej z kilkoma grubościami, żeby łatwiej się ruszać. Co myślisz o takiej?

Data: 2011-08-26 08:53:54
Autor: krokodyl73
Zakup sprzętu
Dnia 25-08-2011 o 08:21:53  Łukasz <lukasz.nurek.WYTNIJ@gazeta.pl>  napisał(a):

> [...]

Myślałem o takiej z kilkoma grubościami, żeby łatwiej się ruszać. Co  myślisz

Mam cos kurna nieodparte wrazenie..Jakby ktos tu dyskutowal sam ze soba:)  A jesli nie, to osoby o baaaaaardzo zblizonym ..poziomie:) Pozdrawiam.

Data: 2011-08-26 09:45:37
Autor: Jarek Andrzejewski
Zakup sprzętu
On Fri, 26 Aug 2011 08:53:54 +0200, krokodyl73 <krokodyl73@wp.pl>
wrote:

Mam cos kurna nieodparte wrazenie..Jakby ktos tu dyskutowal sam ze soba:)  A jesli nie, to osoby o baaaaaardzo zblizonym ..poziomie:) Pozdrawiam.

Cytowanie paruset linii dla dopisania dwóch też nie podwyższa
poziomu... :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-08-26 09:49:43
Autor: Pszemol
Zakup sprzętu
"Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@gmail.com> wrote in message news:anje57l9g9628lrdvdfslp25s4krnkk5eq4ax.com...
Cytowanie paruset linii dla dopisania dwóch też nie podwyższa
poziomu... :-)

Daje dobre pojecie o poziomie IQ niektorych tu dyskutantow...
Podawalem to wielokrotnie: http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm

Data: 2011-08-26 09:50:50
Autor: krokodyl73
Zakup sprzętu

wrote:

[...]

Ale podkresla powagę sytuacji:) Pozdrawiam rownież

Data: 2011-08-26 14:21:49
Autor: Zboj
Zakup sprzętu
Dziękuję za odpowiedź. Wygląda na to że jesteś tu najbardziej doświadczonym
nurkiem.

Właśnie o takim zamieszaniu pisałem, że kiepski troll z niezbyt rozgarniętą wiedzą podstawową, będzie uznawany za profesjonalne źródło wiedzy.

Łukaszu - zerknij we wcześniejsze wątki, powiedzmy z raptem ostatnich 2 tyg. Pomoze Ci to określić poziom merytoryczny Pszemola. Sam pisze, że jest początkujący. Ma więc swoje przyzwyczajenia i zabawki, nie zaś profi wiedzę porównawczą. Mało kto ją ma, ale można pisac o swoich zabawkach bez zadęcia, że są najlepsze. Tylko, że u kogoś po prostu się sprawdzają i może je polecić lub nie.

Dopiero na takim fundamencie można spróbować prowadzić merytoryczną rozmowę.

Ukłony,

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)

Data: 2011-08-26 09:45:11
Autor: Pszemol
Zakup sprzętu
"Zboj" <zboj_at_@mnc.dot.pl> wrote in message news:j3834v$oac$1news2.ipartners.pl...
[...]

Zastanowic sie mozna nad tym, dlaczego zamiast atakowac mnie personalnie
nie napisalec czegos merytorycznie na temat wyboru sprzetu Lukaszowi...
No ale widac taki juz jestes, ze bardziej interesuja Cie ataki personalne niz
merytoryczna dyskusja na tej grupie i dzielenie sie swoim duzym doswiadczeniem.

Data: 2011-08-26 17:20:21
Autor: Zboj
Zakup sprzętu
[...]

Powody są trzy:

1. Nie napisałeś pytającemu tego, co teraz o swoim doświadczeniu pod jego wypowiedzią, że jesteś profi. Więc skomentowałem tą sytuację - wolno mi?
2. Twoje propozycje w pytaniu typu "best buy" są w kilku miejscach (np. automat, płetwy) mocno dyskusyjne i dość oderwane od rynku polskiego/europejskiego, na którym pytający będzie raczej kupował.
3. O sprzęcie na grupie i ja, i wiele osób pisało wielokrotnie i pytając - warto więc pytająć zacząć od lekury i spytać, czemu to lub tamto. Sprzęt się tak bardzo nie zmienia w czasie, by zerknięcie do archiwum było złą wskazówką.

Pozdrawiam,

Piotr

Data: 2011-08-26 10:35:49
Autor: Pszemol
Zakup sprzętu
"Zboj" <zboj_at_@mnc.dot.pl> wrote in message news:j38djo$tcv$1news2.ipartners.pl...
[...]

W pierwszej mojej wypowiedzi od razu otwarcie napisałem mu że
jestem nurkiem od 2007 roku i mam zrobionych 80-90 nurków.
Sprawdź i nie pleć bzdur!

Na dodatek - nie napisał nigdzie że jestem profi (profesjonalistą), więc
nie było czego prostować. Nie wiem po co znowu pleciesz bzdury??
Specjalnie przejaskrawiasz aby uzasadnić swoją przesadną reakcję?

A że w jego ocenie jestem tu najbardziej doświadczonym nurkiem -
ma prawo do swojej opinii. Szczerze mówiąc nie widziałem nawet
tego postu wcześniej - dopiero teraz zerknąłem do wątka. Gdybym
przeczytał to sprostowałbym. Nie jest to ocena że jestem profi, więc
nie pleć bzdur.

2. Twoje propozycje w pytaniu typu "best buy" są w kilku miejscach (np. automat, płetwy) mocno dyskusyjne i dość oderwane od rynku polskiego/europejskiego, na którym pytający będzie raczej kupował.

To nie były propozycje!
Gdybyś uważnie przeczytał to co napisałeś to być się tego doczytał.

Największy problem w Twojej postawie jaki ja widzę, to że
najważniejsze było dla Ciebie zaatakować mnie personalnie
zamiast w pierwszej kolejności pomóc koledze swoim
doświadczeniem.

[...]

Jednak jej nie dałeś koledze, zamiast tego zaatakowałeś mnie
personalnie plotąc bzdury o tym że ja zakładam jakiś garniturek profi...

Data: 2011-08-26 14:23:02
Autor: krokodyl73
Zakup sprzętu
Dnia 26-08-2011 o 14:21:49 Zboj <zboj_at_@mnc.dot.pl> napisał(a):

DziĂŞkujĂŞ za odpowiedÂź. WyglÂąda na to Âże jesteÂś tu najbardziej
doÂświadczonym
nurkiem.

WÂłaÂśnie o takim zamieszaniu pisaÂłem, Âże kiepski troll z niezbyt  rozgarniĂŞtÂą
wiedzÂą podstawowÂą, bĂŞdzie uznawany za profesjonalne ÂźrĂłdÂło wiedzy.

ÂŁukaszu - zerknij we wczeÂśniejsze wÂątki, powiedzmy z raptem ostatnich 2  tyg.
Pomoze Ci to okreÂśliĂŚ poziom merytoryczny Pszemola. Sam pisze, Âże jest
poczÂątkujÂący. Ma wiĂŞc swoje przyzwyczajenia i zabawki, nie zaÂś profi  wiedzĂŞ
porĂłwnawczÂą. MaÂło kto jÂą ma, ale moÂżna pisac o swoich zabawkach bez  zadĂŞcia,
Âże sÂą najlepsze. Tylko, Âże u kogoÂś po prostu siĂŞ sprawdzajÂą i moÂże je
poleciĂŚ lub nie.

Dopiero na takim fundamencie moÂżna sprĂłbowaĂŚ prowadziĂŚ merytorycznÂą  rozmowĂŞ.

UkÂłony,

Zboju..I Ty, Brutusie?:)

--
UĹźywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2011-08-26 16:13:17
Autor: Zboj
Zakup sprzętu
Zboju..I Ty, Brutusie?:)

Tak... I we mnie z czasem kumuluje się protest przeciwko kolejnemu pseudo guru. Ja rozumiem - doradzić może każdy każdemu, ale żeby od razu bez mrugnięcia przyjmować garniturek profi ledwie chwilę po tym, jak się pisze, że jest się dość początkującym AOWD bez głebszej wiedzy, to już przesada.

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)

Data: 2011-08-26 09:48:10
Autor: Pszemol
Zakup sprzętu
"Zboj" <zboj_at_@mnc.dot.pl> wrote in message news:j389m0$rir$1news2.ipartners.pl...
Ja rozumiem - doradzić może każdy każdemu, ale żeby od razu bez mrugnięcia przyjmować garniturek profi ledwie chwilę po tym, jak się pisze, że jest się dość początkującym AOWD bez głebszej wiedzy, to już przesada.

Zboj, gdzie Ty widzisz jakis garniturek profi?? Masz urojenia??
Napisalem wyraznie ze nurkiem jestem dopiero od 2007 roku
i zrobilem 80 nurkow. To chyba wyrazna deklaracja jakie jest
moje doswiadczenie? Po co insynuujesz jakies wymyslone bzdury?
Nigdzie nigdy nie zgrywalem profesjonalisty na tej grupie!
Nie zarzucaj mi czegos, czego nigdy nie robilem bo to nieuczciwe.

Data: 2011-08-26 21:46:21
Autor: krokodyl73
Zakup sprzętu
Dnia 26-08-2011 o 16:13:17 Zboj <zboj_at_@mnc.dot.pl> napisał(a):

Zboju..I Ty, Brutusie?:)

Tak... I we mnie z czasem kumuluje siĂŞ protest przeciwko kolejnemu pseudo
guru. Ja rozumiem - doradziĂŚ moÂże kaÂżdy kaÂżdemu, ale Âżeby od razu bez
mrugniĂŞcia przyjmowaĂŚ garniturek profi ledwie chwilĂŞ po tym, jak siĂŞ  pisze,
¿e jest siê doœÌ pocz¹tkuj¹cym AOWD bez g³ebszej wiedzy, to ju¿ przesada.

I naprawde nie widzisz,ze ktos tu sam sobie daje rady?:) Jak mowil  Rysio..krol trollowsiej sraczki?:) Nawet jemu czasem cos sie uda:D
--
UĹźywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2011-08-26 15:04:20
Autor: Pszemol
Zakup sprzętu
"krokodyl73" <krokodyl73@wp.pl> wrote in message news:op.v0t6jluv8otvtabenq...
[...]

Czyżbyś coś insynuował a bał się skompromitować i powiedzieć to wprost?

Zakup sprzętu