Zakup telewizora ( budżet ok. 1000zł )

Data: 2015-08-01 12:03:49
Autor: TOMASZEK
Zakup telewizora ( budżet ok. 1000zł )
Witam
Żywot swój zakończył stary telewizor CRT i trzeba kupić coś nowego.
Wymagania:

to musi być:
- 28-32 cale
- bezawaryjność i jak najdłuższa żywotność ;)
- 2xHDMI
- musi mieć złącze SCART
- proporcje ekranu 16:9 lub zbliżone. Nie chce odjechanych panoram typu 21:9
- przyzwoite kąty widzenia
- możliwie przyzwoity dźwięk

to może być, ale nie musi:
- USB, odtwarzanie multimediów, muzyki, zdjęć
- SMART TV

Technologia wykonania ekranu w sumie jest mi obojętna ( LCD, LED ) Pierwszeństwo ma ta mniej awaryjna ;)

Do telewizora na co dzień będzie podłączony dekoder Netii oraz stare DVD przez złącze SCART. Drugie HDMI najczęściej będzie wolne, czasami może podłączę tablet.

Budżet: ok. 1000zł

Z takimi wymaganiami jak moje telewizorów jest cała masa, więc trochę się gubię;)

Co polecacie?
Na co zwracać uwagę przy kupnie?
Czego na pewno nie kupować?

--
Tomaszek
#lubię to: enklawa.net

Data: 2015-08-01 18:25:55
Autor: ToMasz
Zakup telewizora ( budżet ok. 1000zł )

Co polecacie?
kupić większy.

Czego na pewno nie kupować?
takiego małego tv. takie z kineskopem można na olx za darmo dostać.
Jeśli teraz Ci się ciśnie na usta/klawarutę parę przekleństw pod moim adresem, to przełknij je proszę, bo jak kupisz tv 32 cale, to po pół roku będziesz chciał go sprzedać i kupić większy.

ToMasz

Ps chyba że dla niekochanej żony do kuchni, albo teściów którzy mieszkają dlaej niż 400km

Data: 2015-08-04 17:23:14
Autor: TOMASZEK
W dniu 2015-08-01 o 18:25, ToMasz pisze:

[...]

Rozumiem argumentację, ale nie ma potrzeby kupować większego. Pomieszczenie małe, odległość ślepiów ;) od ekranu ok. 1.5 metra. Większy raczej odpada.

ToMasz

Ps chyba że dla niekochanej żony do kuchni, albo teściów którzy
mieszkają dlaej niż 400km

:D Teściów ani żony nie posiadam na stanie ;)

Data: 2015-08-02 14:10:28
Autor: 666
Zakup telewizora ( budżet ok. 1000zł )
Na pewno nie kupować HD Ready ;-)

Diabeł tkwi w takich szczegółach, że dokąd nie kupisz i sam się nie przekonasz (np. jakieś pokręcone menu lub nieergonomiczny pilot), to nikt Ci do końca nie doradzi.
Pójdź ze swoim dekoderem do sklepu i sprawdź jak razem z telewizorem współpracują.

BTW pilotem Samsunga jestem ZAŁAMANY. A właściwie to Samsung dwa piloty daje, zupełnie bez sensu (każdy pilot ma na sobie inne funkcje, a i tak niektóre funkcje sa tylko w menu na fafnastym poziomie, jak przykładowo proporcje obrazu czy napisy lub scieżka).

-- -- -
Czego na pewno nie kupować?

Data: 2015-08-04 17:24:08
Autor: TOMASZEK
W dniu 2015-08-02 o 14:10,  666 pisze:
[...]

Podaj model tego swojego, to sobie zerknę.

Data: 2015-08-03 09:03:31
Autor: Chris
Zakup telewizora ( budżet ok. 1000zł )
W dniu 2015-08-01 o 12:03, TOMASZEK pisze:

Co polecacie?

Coś firmowego

Na co zwracać uwagę przy kupnie?

Wygodny pilot

Czego na pewno nie kupować?

Tanich TV typ market ...

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-08-04 17:28:18
Autor: TOMASZEK
W dniu 2015-08-03 o 09:03, Chris pisze:
W dniu 2015-08-01 o 12:03, TOMASZEK pisze:

Co polecacie?

Coś firmowego

Ten mi się podoba się ;)
http://www.ceneo.pl/37381338
Jakieś opinie?

Data: 2015-08-05 07:40:05
Autor: Mirek Ptak
Zakup telewizora ( budżet ok. 1000zł )
W dniu 2015-08-04 o 17:28, TOMASZEK pisze:

Co polecacie?

Coś firmowego

Ten mi się podoba się ;)
http://www.ceneo.pl/37381338
Jakieś opinie?

To samsung - uprzedzaj przed wrzucaniem takich linków...

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2015-08-05 11:23:54
Autor: Chris
[...]

Kupiłem rodzicom 2 Samsungi 32" i działają bez problemu, wredne są tanie piloty bo są mało wygodne. Poza tym tanie i spokojnie działają.

SHARP który był wcześniej po 2.5 roku padł i naprawa nie opłacalna.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-08-05 13:50:05
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2015-08-05 o 11:23, Chris pisze:

Kupiłem rodzicom 2 Samsungi 32" i działają bez problemu, wredne są tanie
piloty bo są mało wygodne. Poza tym tanie i spokojnie działają.

SHARP który był wcześniej po 2.5 roku padł i naprawa nie opłacalna.

Poczekaj jak te samsungi będą miały 2,5 roku :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2015-08-06 09:03:52
Autor: Chris
W dniu 2015-08-05 o 13:50, Mirek Ptak pisze:
[...]

Jeden ma ze 3 lata, drugi rok .. spokojnie wcześniej miałem Samsunga 40" który miał z 8-10 lat (kosztował prawie 6 tyś) i działa chyba do dziś (niedawno go sprzedałem).

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-08-03 20:58:37
Autor: PiteR
TOMASZEK pisze tak:

Na co zwracać uwagę przy kupnie?

na przekątną

czy gniazda są skierowane w dół, ile odstaje od ściany z podłączonymi kablami, czy da się wyłączyć obraz przy słuchaniu radia, podświetlany pilot, czy odtwarza .mov .mkv .flv ;)

Czego na pewno nie kupować?

poniżej 40 cali

--
Piter

Let me see your war face.

Data: 2015-08-04 17:25:21
Autor: TOMASZEK
W dniu 2015-08-03 o 20:58, PiteR pisze:

czy gniazda są skierowane w dół, ile odstaje od ściany z podłączonymi
kablami, czy da się wyłączyć obraz przy słuchaniu radia, podświetlany
pilot, czy odtwarza .mov .mkv .flv ;)

Tym się zajmuje dekoder Netii.

Data: 2015-08-04 18:22:47
Autor: PiteR
TOMASZEK pisze tak:

[...]

- która godzina?
- wtorek

--
Piter

Let me see your war face.

Data: 2015-08-04 18:38:49
Autor: TOMASZEK
W dniu 2015-08-04 o 18:22, PiteR pisze:

Tym się zajmuje dekoder Netii.

- która godzina?
- wtorek

To skrót myślowy był;) Po prostu to czy tv potrafi to odtwarzać czy nie jest dla mnie nieistotne.

Data: 2015-08-07 14:56:49
Autor: TOMASZEK
Zakup telewizora ( budżet ok. 1000zł )
Byłem ja sobie wczoraj w ramach rekonesansu w Saturnie pooglądać co i jak wygląda na żywo( w tym widziałem tv, który sobie wybrałem Samsung UE32J5100 ) Porozmawiałem sobie też ze sprzedawcą, który powiedział mi coś takiego:
każdy producent stosuje postarzanie produktu, więc to, którą markę wybiorę nie ma większego znaczenia. 1 na 10 telewizorów ma celowo zrobioną wadę fabryczną ( najczęściej za mały kondensator ) i jak to się mówi: na kogo trafi, na tego bęc. Stąd są opinie, że jedne tv pracują po ileś tam lat, a inne padają zaraz po gwarancji.
Odradzał kupno Full HD, wciskał dodatkową gwarancję, odradzał kontakt z serwisem gwarancyjnym LG.
Co powiecie na temat tego co powiedział pan sprzedawca?

Data: 2015-08-07 15:41:51
Autor: pawell32
W dniu 2015-08-07 o 14:56, TOMASZEK pisze:
[...]

wszystko zależy od konstrukcji i przede wszystkim od zastosowanych
podzespołów.
najmniej trwałe są kondensatory, które po dwóch latach potrafią
wyschnąć. małe gabaryty + chińskie rączki.
mam urządzenia, które działają od 20 lat, na pewno kondensatory
nie mają już tej pojemności, ale działa wszystko.
inna sprawa, że celowo umieszcza się je jak najbliżej radiatorów
(to nie moja teoria) by szybciej wysychały - to jest celowe
postarzanie.
ja myślę, że głównie to zależy od jakości podzespołów.
w crt trafopowielacze padały np. po 10 latach, a po wymianie
najczęściej na zamiennik - po 2 ?

Data: 2015-08-07 16:04:33
Autor: TOMASZEK
W dniu 2015-08-07 15:41, pawell32 pisze:
[...]

Tak czy siak chcąc zakupić jakiś nowy telewizor muszę wziąć udział w tej "loterii"

Data: 2015-08-08 00:00:51
Autor: yabba
Użytkownik "TOMASZEK" <tomaszek1983@fuck.onet.pl> napisał w wiadomości news:mq2a1q$56p$1node2.news.atman.pl...
[...]

Częściowo miał rację.

Odradzał kupno Full HD, wciskał dodatkową gwarancję, odradzał kontakt z serwisem gwarancyjnym LG.
Co powiecie na temat tego co powiedział pan sprzedawca?

Dlaczego odradzał Full HD? Może zalegaja im HD Ready i muszą je wypchnąć?
Dodatkowa gwarancja - chyba sprzedawcy mają od tego prowizję.
Dlaczego odradzał kontakt z serwisem LG?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-08-09 14:20:25
Autor: TOMASZEK
W dniu 2015-08-08 o 00:00, yabba pisze:
[...]

A gdzie nie miał racji?

Dlaczego odradzał Full HD? Może zalegaja im HD Ready i muszą je wypchnąć?

Telewizorów Full HD na sklepie było mało, a HD Ready było full ;) Więc zapewne masz rację.
Dlaczego odradzał: ano dlatego, że podobno nie ma różnicy w obrazie. Ja jednak różnicę widziałem ;) Stał nadal na swoim stanowisku jak powiedziałem, że będę odtwarzał filmy w Full HD z chociażby pendrive'a ;))

Dodatkowa gwarancja - chyba sprzedawcy mają od tego prowizję.

Też tak myślę.

Dlaczego odradzał kontakt z serwisem LG?

Duża liczba gwarancji rozpatrywana na niekorzyść klienta.

Data: 2015-08-10 10:25:27
Autor: Chris
W dniu 2015-08-09 o 14:20, TOMASZEK pisze:
[...]

Teraz nikt nie robi TV HD Ready, to są leżaki magazynowe.

[...]

Ma z tego premie wiec doradza :)

Dlaczego odradzał kontakt z serwisem LG?

Duża liczba gwarancji rozpatrywana na niekorzyść klienta.

Bzdura ...

Po prostu Samsung daje lepsze premie od sprzedaży ich produktów.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-08-11 13:29:56
Autor: yabba
Użytkownik "TOMASZEK" <tomaszek1983@onet.pl> napisał w wiadomości news:mq7gia$bv0$1node2.news.atman.pl...
[...]

Postarzanie produktu, to nie psucie w fabryce 1 na 10 wyrobów, ale oszczędne zaprojektowanie urządzenia. Tak aby działało prze okres gwarancji +1 miesiąc. Przykładowe kondensatory montuje się tańsze o niewystarczających parametrach, które się nagrzewają i uszkadzają. Zapewne zbadano, że 99,99% uszkodzeń nastąpi już po okresie gwarancji.
Ale nie dziw się temu, większość klientów woli kupic towar tani, a nie dobry jakościowo.

Dlaczego odradzał Full HD? Może zalegaja im HD Ready i muszą je wypchnąć?

Telewizorów Full HD na sklepie było mało, a HD Ready było full ;) Więc zapewne masz rację.

Czy nie cofnąłes się przypadkiem w czasie będąc w tym sklepie? Od 2 lat nie widziałem oferty na HD Ready poza akcjami czyszczenia magazynów. Teraz jest nawet pełno telewizorów 4K.
Ewidentnie sprzedawcy mieli nakazane wypchąć niechodliwy towar.

Dlaczego odradzał: ano dlatego, że podobno nie ma różnicy w obrazie. Ja jednak różnicę widziałem ;) Stał nadal na swoim stanowisku jak powiedziałem, że będę odtwarzał filmy w Full HD z chociażby pendrive'a ;))

Masz rację. Teraz większość materiałów jest Full HD i HDReady będzie je przeskalowywał, co może niezbyt ładnie wyglądać. Albo nawet odmówi współpracy z takim źródłem sygnału.

Dodatkowa gwarancja - chyba sprzedawcy mają od tego prowizję.

Też tak myślę.

Dlaczego odradzał kontakt z serwisem LG?

Duża liczba gwarancji rozpatrywana na niekorzyść klienta.

Z moich zakulisowych kontaktów z LG nic takiego nie wynika.

Samsung ma najbardziej rozbudowane SMART TV i z tego co widzę u rodziny, to względnie często wypuszcza aktualizacje softu.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-08-11 14:58:49
Autor: Chris
W dniu 2015-08-11 o 13:29, yabba pisze:
Masz rację. Teraz większość materiałów jest Full HD i HDReady będzie je
przeskalowywał, co może niezbyt ładnie wyglądać. Albo nawet odmówi
współpracy z takim źródłem sygnału.

BD masz 1080P i nie jest skalowany.
TV masz w większości 720p lub 1080i bo po prostu przepustowość nie pozwala na więcej, jeśli już masz 1080p to bit rate jest dość mocno przycięty.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-08-08 08:31:26
Autor: Krzysztof Rudnik
TOMASZEK wrote:

[...]

Jak już napisali inni, zwykle są to kondensatory elektrolityczne umieszczone w "ciepłym" miejscu.
Odradzał kupno Full HD,

Tego nie bardzo rozumiem.

wciskał dodatkową gwarancję,

Ta dodatkowa gwarancja to ciekawa sprawa. Czy jeśli się ją wykupi to otrzyma się inny egzemplarz, z inaczej ustawionym postarzaniem?

Data: 2015-08-08 09:15:54
Autor: sat_diver
W dniu 2015-08-08 o 08:31, Krzysztof Rudnik pisze:
wciskał dodatkową gwarancję,

Ta dodatkowa gwarancja to ciekawa sprawa. Czy jeśli się
ją wykupi to otrzyma się inny egzemplarz, z inaczej
ustawionym postarzaniem?
I takie produkty właśnie się kupuje, jeśli producent proponuje przedłużenie gwarancji na dany produkt!
Kłania się MTBF.
Bierze się ze _zwykłą_ gwarancją, bo propozycja przedłużenia gwarancji oznacza, że MTBF jest skłonny przetrzymać okres tejże - przedłużonej gwarancji.

Data: 2015-08-09 14:23:25
Autor: TOMASZEK
W dniu 2015-08-08 o 09:15, sat_diver pisze:

Kłania się MTBF.
Bierze się ze _zwykłą_ gwarancją, bo propozycja przedłużenia gwarancji
oznacza, że MTBF jest skłonny przetrzymać okres tejże - przedłużonej
gwarancji.

Dopłata do gwarancji rozszerzonej to 200zł.
Jaki ewentualny koszt naprawy takiego kondensatora w serwisie nieautoryzowanym?

Data: 2015-08-10 10:27:17
Autor: Chris
W dniu 2015-08-09 o 14:23, TOMASZEK pisze:
[...]

Warto zobaczyć warunki bo może się okazać że gwarancja obejmuje też zniszczenie matrycy jak np, TV spadnie albo dzieciak zajebie padem po przegranej grze w FIFE :)