Zakup używantego auta elektrycznego

Data: 2015-08-15 21:14:51
Autor: z
Zakup używantego auta elektrycznego
W dniu 2015-08-15 o 16:29, Pszemol pisze:
Zastanawiali¶cie się jak ocenić żywotno¶ć baterii akumulatorów
przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117

Ja jak zwykle proponuję zej¶cie na ziemię (znaczy w polskie realia)
I zastanawiam się czy kupno używanego Priusa za 20-30 tys. się opłaca.
Słyszałem że żywotno¶ć baterii jest niedoszacowana. Ich wymiana nie jest tak dramatycznie droga. Jeżdż± dużo dłużej niż się spodziewano.
Samochody s± produkowane w Japonii i dopracowane jako wizytówka firmy. Elektryka się nie psuje. Silnik benzynowy niewysilony pracuj±cy w optymalnych warunkach oraz brak innych psuj±cych się czę¶ci.
W porównaniu z turbodoładowanym dieslem z podobnego rocznika i t± cał± mas± uprzykrzaj±cych życie dodatków (fap, dwumasa, turbina ze zmienn± geometri±...)
I podobno taksówkarze kupuj± a to co¶ znaczy :-)

PS. Wiem że jest brzydki i trochę za duży na miasto ale ...

Data: 2015-08-17 14:15:54
Autor: Tadeusz
Zakup uĹĽywantego auta elektrycznego
W dniu 2015-08-15 o 21:14, z pisze:
[...]

Przy okazji: jechałem ostatnio do Norwegii (Hamar) i z powrotem przez Danię i widziałem że 40 Tesli S w każd± stronę między Oslo a Malmo. Ekscentrycy czy też i w tych warunkach klimatycznych "elektryki" się sprawdzaj±?

Data: 2015-08-18 12:07:58
Autor: Pszemol
"Tadeusz" <t@spam-nie.onet.pl> wrote in message news:mqsja0$bdt$1pippin.nask.net.pl...
[...]

A co rozumiesz przez "tych warunkach klimatycznych"?
Rozwiń proszę temat...

Data: 2015-08-18 21:49:57
Autor: Ghost
Zakup używantego auta elektrycznego

Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mqvom6$qur$1@dont-email.me...

[...]

Jakim trzeba być imbecylem żeby takie pytania zadawać?

Matole: Norwegia i Szwecja znaczy zimno.

Data: 2015-08-18 22:02:01
Autor: P.B.
Dnia Tue, 18 Aug 2015 21:49:57 +0200, Ghost napisał(a):

Jakim trzeba być imbecylem żeby takie pytania zadawać?

Matole: Norwegia i Szwecja znaczy zimno.

Czytaj: gówniana sprawno¶ć akumulatorów, a cała ich żałosna pojemno¶ć i tak
zostanie zużyta na ogrzewanie wnętrza, więc zasięg z deklarowanych 400km
skończy się po 100.
Podobno Tesl± jeĽdzi się zajefajnie, ale z tym zasięgiem, to się na
taksówkę toto nadaje. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2015-08-23 06:23:57
Autor: Robert Polkowski
W dniu 2015-08-18 22:02, P.B. pisze:
Dnia Tue, 18 Aug 2015 21:49:57 +0200, Ghost napisał(a):

Jakim trzeba być imbecylem żeby takie pytania zadawać?

Matole: Norwegia i Szwecja znaczy zimno.

Czytaj: gówniana sprawność akumulatorów, a cała ich żałosna pojemność i tak
zostanie zużyta na ogrzewanie wnętrza, więc zasięg z deklarowanych 400km
skończy się po 100.
Podobno Teslą jeździ się zajefajnie, ale z tym zasięgiem, to się na
taksĂłwkÄ™ toto nadaje.

Filmy na youtubie twierdza inaczej, zasięg spada do np. 350-360km.

Robek

Data: 2015-09-19 13:45:08
Autor: megrims
Zakup uĹĽywantego auta elektrycznego
(ciach)
Filmy na youtubie twierdza inaczej, zasięg spada do np. 350-360km.

Pod rygorem eko-drajwingu. Pod moją girą jakbym jechał z Poznania
do Warszawy, to obawiam się, że gdzieś pomiędzy Wrześnią a Koninem
bateria by się skończyła. Turbiną jak dobrze jadę to auto tankuję
przy wylocie na A2 (za wiaduktem Górczyńskim) i w Strykowie mam
rezerwę i zasięg 40km. Tesla S pewnie do Warszawy dojedzie, ale
z Vmax na poziomie 120km/h. Poczekamy na aku Litowo-Magnezowe.

http://tnij.org/hl8aly4

(ciach) Pojemność baterii magnezowej jest od 8 do 12 razy wyższa niż w baterii litowej. Ponadto 5 razy wyższa jest też efektywność ładowania i rozładowywania. (ciach) urządzenia z akumulatorami litowymi nie mogły bezproblemowo pracować w temperaturze poniżej minus 15°C, a w przypadku zasilania akumulatorem magnezowym uzyskano poprawną pracę
w temperaturze od minus 30 do plus 55°C.

No to poczekamy na Tesle XXS :D  z zasiÄ™giem 3000km. To bÄ™dzie coĹ›.

Data: 2015-08-18 17:54:46
Autor: ToM
[...]

Podbijam w±tek o tym Priusie.. Kto¶ co¶?

--
-- -
Berlingo 2.0HDi 90KM; Krosno

Zakup używantego auta elektrycznego