Zakup w Amazon.co.uk a WNT

Data: 2011-07-17 13:43:37
Autor: tomek
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
Nabyłem kilka rzeczy w Amazon.co.uk, a ponieważ to był zakup firmowy
to w grę wchodzi WNT. Jednak na fakturze od nich wpisali swój polski VAT
ID: PL5262907815.

Podejrzewałbym że Amazon dokonuje WNT zbiorczo, we własnym zakresie, a
następnie do mnie dociera już dostawa krajowa (nadawcą jest Deutche Post
AG - Amazon, Komornicka 1, Głuchowo), ale wtedy przecież powinienem
dostać fakturę z polskim VATem, a nie brytyjskim - ten by był
wewnętrzną sprawą Amazonu..

Ktoś wie jak to rozliczyć?

Tomek

Data: 2011-07-19 21:26:04
Autor: cef
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
tomek wrote:
[...]

Skoro jest już jakiś VAT na fakturze, to już  nie będzie WNT.
Dało się "wyklikać" przy zamówieniu fakturę bez VAT?

Data: 2011-07-19 23:25:55
Autor: tomek
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
Dnia 2011-07-19, o godz. 21:26:04
"cef" <cezfar@interia.pl> napisał(a):

tomek wrote:
> [...]
> brytyjskim - ten by był wewnętrzną sprawą Amazonu..

Skoro jest już jakiś VAT na fakturze, to już  nie będzie WNT.

Ekspertem od WNT nie jestem, ale IMHO w uptu jest jasno zapisane że
sprowadzenie na cele firmowe to WNT, niezależnie od tego czy sprzedawca
naliczył VAT czy nie ?

Dało się "wyklikać" przy zamówieniu fakturę bez VAT?

Nie, po ew. zwrot VAT trzeba się "ręcznie" zgłosić z papierami do
Amazona.

Tomek

Data: 2011-07-20 18:58:20
Autor: cef
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
tomek wrote:

Ekspertem od WNT nie jestem, ale IMHO w uptu jest jasno zapisane że
sprowadzenie na cele firmowe to WNT, niezależnie od tego czy
sprzedawca naliczył VAT czy nie ?

Ano jest.
No to rozlicz od brutto.
Ja jak mam doczynienia to z klasycznym WNT z kwotami netto.

Nie, po ew. zwrot VAT trzeba się "ręcznie" zgłosić z papierami do
Amazona.

Pewnie nie warto się grzebać - stos papierów, a może i jeszcze jakieś korekty
a na dobrą wódkę nie wystarczy.

Data: 2011-07-20 21:43:10
Autor: tomek
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
Dnia 2011-07-20, o godz. 18:58:20

tomek wrote:

> [...]

Ano jest.
No to rozlicz od brutto.
Ja jak mam doczynienia to z klasycznym WNT z kwotami netto.

Problem w tym że spółka z Luksemburga wystawiając fakturę z
brytyjskim VATem podała numer VAT z prefiksem PL
- a prefiksu PL nie da się wpisać na VAT-UE z e-deklaracji bo jakie
  to WNT skoro sprzedawca w Polski :)

> Nie, po ew. zwrot VAT trzeba się "ręcznie" zgłosić z papierami do
> Amazona.

Pewnie nie warto się grzebać - stos papierów, a może i jeszcze jakieś korekty
a na dobrą wódkę nie wystarczy.

W rzeczy samej, zwłaszcza że to stawka obniżona 5%.

Tomek

Data: 2011-07-20 22:35:42
Autor: cef
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
tomek wrote:

Problem w tym że spółka z Luksemburga wystawiając fakturę z
brytyjskim VATem podała numer VAT z prefiksem PL
- a prefiksu PL nie da się wpisać na VAT-UE z e-deklaracji bo jakie
  to WNT skoro sprzedawca w Polski :)

Nie mam innego pomysłu jak spytać sprzedawcę
jak to  rozliczyć. :-)

Data: 2011-07-21 00:03:56
Autor: tomek
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
Dnia 2011-07-20, o godz. 22:35:42

tomek wrote:

> [...]
>   to WNT skoro sprzedawca w Polski :)

Nie mam innego pomysłu jak spytać sprzedawcę

Pytam, tylko że coś długo się naradzają

A 25. się zbliża, papiery zrobić trzeba a na korekty mam zerową
ochotę :-)

Tomek

Data: 2011-07-20 22:49:08
Autor: cef
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
tomek wrote:

Problem w tym że spółka z Luksemburga wystawiając fakturę z
brytyjskim VATem podała numer VAT z prefiksem PL
 to stawka obniżona 5%.

A to polski VAT?
Myslałem, że tylko prefiks PL, a
otaksowali po angielsku.

Data: 2011-07-21 00:02:51
Autor: tomek
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
Dnia 2011-07-20, o godz. 22:49:08

tomek wrote:

> Problem w tym że spółka z Luksemburga wystawiając fakturę z
> brytyjskim VATem podała numer VAT z prefiksem PL
> [...]

Otaksowali po angielsku - tamci też mają stawkę 5%

Tomek

Data: 2011-07-22 11:23:58
Autor: Grzegorz
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
Witam, w maju br. kontaktowałem się z  Amazonem. Pytałem czy jako zarejestrowany w Polsce dla VAT UE mogę kupowacć u nich towary ze zerową stawką podatku) to otrzymałem następującą odpowiedź: "At the moment, our order form does not provide for orders to Poland to initially be VAT free. However, if you contact us once your order has been dispatched, we will be happy to refund you the VAT amount.

I regret that we are not able to automatically refund your VAT on any future orders without you first contacting us once your order has been dispatched.

Please accept my sincere apologies as I realise that this is not the best solution. The treatment of VAT for Poland transactions is a known issue and is currently being considered.

Further to your e-mail, if you are purchasing items directly from Amazon.co.uk, we are happy to provide you the VAT invoice with 0%. However, if you are purchasing items from any third party sellers on our website, you will need to contact the respective seller regarding VAT invoice."

Dziś pociągnąłem temat i poprosiłem o o informację w jaki sposób płacąc za zakupy kartą kredytową otrzymam zwrot podatku VAT ? Czy karta bedzie obciążona kwotą z podatkiem VAT? Jesli tak to w jaki sposób otrzymam zwrot podatku VAT? (na konto bankowe? mam je podać mailowo czy jak?) , Zapytałem równiez czy faktura VAT 0% dotrze do mnie razem z towarem i jaki ich VAT number znajdzie się na takiej fakturze? no bo jeśli PL5262907815 to proszę mi potwierdzić, ale to nie będzie żadne WNT? zgadza się? Powinni zamieścić VAT Number właściwy dla ich siedziby (Luksemburg?).

Czekam na odpowiedź z Amazona.

--
Wyslano z serwisu -> http://

Data: 2011-07-22 19:22:20
Autor: tomek
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
Dnia 2011-07-22, o godz. 13:23:58
komprad@onet.eu (Grzegorz) napisał(a):

[...]

Napisali mi to samo

[...]

Mi już odpisali na follow-upa i zachęcają do refunda bo wtedy mogą
dopiero coś wystawić. Tylko jak mi znowu wystawią fakturę z
PL5262907815 ale stawką 0%, to ja znowu nie będę mógł zgłosić WNT..
A stracę godzinę albo i więcej i tak jak pisał cef nie starczy na
waciki (żeby nie podpaść po ustawę o wychowaniu w trzeźwości).

Tomek

Data: 2011-07-22 19:23:49
Autor: tomek
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
[...]

Na marginesie, kiedyś z USA dostałem zwrot prosto na kartę kredytową, coś jak chargeback. Więc pewnie tutaj jest podobnie.

Tomek

Data: 2011-07-25 15:21:06
Autor: \\n
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
W dniu 17-07-2011 13:43, tomek pisze:
[...]

Przestudiuj sobie dokumenty nt. VAT na tej stronie http://www.astrazenecauk.pl/
Przypuszczam, że zachodzi tu ten sam przypadek - Astra też nie ma siedziby w Polsce i ma ten niby polski NIP PL526.......

--
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania,
że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.

Data: 2011-07-25 15:28:18
Autor: \\n
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
W dniu 25-07-2011 15:21, \n pisze:
[...]

Ups powinno być "Astra nie ma siedziby w Polsce", bez "też".

I jeszcze:
W FAQ piszą (http://www.astrazenecauk.pl/attachments/Zmiana_rozliczen_VAT_FAQ_11042011.pdf): 8. Czy sprzedaż od 01.04.2011 r jest dla apteki "wewnątrzwspólnotową dostawą towarów"?
Nie, sprzedaż produktów do apteki przez AstraZeneca UK Limited nie jest wewnątrzwspólnotową dostawą
towarów.
AstraZeneca UK Limited jako unijny dostawca przemieszcza towary ze swojego państwa członkowskiego do
magazynu w Polsce - występuje u niej wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów w jej państwie (na gruncie
odpowiednika art. 13 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług) i wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów w
Polsce (na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług); w konsekwencji AstraZeneca UK
Limited jest zobowiązana do zarejestrowania się i rozliczenia w Polsce VAT z tytułu wewnątrzwspólnotowego
nabycia towarów.
Następnie AstraZeneca UK Limited sprzedaje towar polskiemu nabywcy (tj. aptece) - dochodzi do podlegającej
opodatkowaniu w Polsce dostawy towarów. Przed zmianą przepisów podatkowych tj. do 31 marca 2011 roku,
AstraZeneca UK Limited miała możliwość rozliczenia podatku VAT z tego tytułu. Obecnie zgodnie ze
znowelizowanymi przepisami (art. 17 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług) AstraZeneca UK Limited nie
może rozliczyć podatku VAT z tego tytułu, odpowiedzialnym za rozliczenie podatku jest podmiot nabywający
towary tj. apteka. Sprzedaż towarów przez AstraZeneca UK Limited do aptek jest nadal transakcją krajową
(dostawa towarów, dla której podatnikiem jest nabywca), transakcja pomiędzy AstraZeneca UK Limited a
apteką nie jest wewnątrzwspólnotową dostawą towarów / wewnątrzwpólnotowym nabyciem towarów.

Data: 2011-07-26 07:02:25
Autor: Grzegorz
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
Strone z pdf'ami tej apteki studiowalem w maju. Pozostaje pytanie czy Amazon jako unijny dostawca przemieszcza towary ze swojego państwa członkowskiego do magazynu w Polsce tak jak to robi AstraZeneca UK Limited, ale podany NIP PL chyba jest wskazówką dla nas, że właśnie tak robią. Pozostaje Amazon przekonać, żeby zaraz po wyklikaniu zamówienia przyjęli zamówienie na fakturę O% - bo na zasadzie chargeback'ow, korygowania faktur to mi się nie uśmiecha z nimi współpracować :)

--
Wyslano z serwisu -> http://

Data: 2011-07-26 07:28:06
Autor: Grzegorz
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
Nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie po doczytaniu: "Obecnie zgodnie ze znowelizowanymi przepisami (art. 17 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług) AstraZeneca UK Limited !! NIE MOŻE ROZLICZYĆ PODATKU VAT !! z tego tytułu, odpowiedzialnym za rozliczenie podatku jest podmiot nabywający towary tj. apteka." Czy to oznacza, ze Amazon wystawiając fakturę z NIP PL i polskim Vatem popełnia błąd?

--
Wyslano z serwisu -> http://

Data: 2011-08-12 23:58:49
Autor: tomek
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
On 26.07.2011 09:28, Grzegorz wrote:
[...]

Jeśli faktycznie mają magazyn w PL to _IMVHO_ art. 17 ust. 2 nie ma zastosowania, bo ten magazyn to jest owo stałe miejsce działalności z art. 17 ust. 1 pkt 5.
Aczkolwiek nie mam doświadczenia w temacie więc mogę się grubo mylić.

Tak czy siak:
- jeśli art. 17 ust. 1 pkt 5 nie ma zastosowania, to VAT na fakturze powinien być w PLN, a nie w GBP i nie powinno być refunda
- jeśli art. 17 ust. 1 pkt 5 ma zastosowanie to powinni przysłać korektę faktury, a ja nic nie dostałem (może przez zamieszki :-))

Tomek

Data: 2011-08-12 23:53:02
Autor: tomek
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
On 26.07.2011 09:02, Grzegorz wrote:
[...]

Ale ja mam VAT angielski na fakturze! Wyraźnie naliczyli go w funtach,
a przecież gdyby wystawiali polską fakturę to VAT musiałby być w PLN-ach.
Chyba sobie nie strzelają w stopę?

Z drugiej strony właśnie spróbowałem znaleźć stawki VAT w UK i chyba nie mają tam stawki 5%, więc może jednak to polska stawka hmm.

Z trzeciej strony gdyby to była dostawa krajowa to nie zrobili by mi refunda, bo te 5% byłoby prawidłowe.

Tomek

Data: 2011-08-13 13:03:16
Autor: tomek
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
On 12.08.2011 23:53, tomek wrote:
[...]

Ok, jednak mają 5%, ale nie na moje zakupy na które jest 0% (i nie chodzi o WDT, tylko o krajową stawkę obniżoną).

Czyli wygląda na to że naliczyli mi polski VAT, ale jego kwotę wpisali w funtach, a do tego zrobili im refund tegoż VATu tak jakby nagle WDT się pojawiło gdy dostarczyłem im papiery firmowe ?

Wymiękam, z paru złotych VATu robi się niezły galimatias i jeszcze jakiś mandat karnoskarbowy na horyzoncie majaczy :-)

Tomek

Data: 2011-10-04 12:08:23
Autor: tomek
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
[...]