Zakup w Amazon.co.uk a WNT

Data: 2011-07-19 21:26:04
Autor: cef
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
tomek wrote:
Nabyłem kilka rzeczy w Amazon.co.uk, a ponieważ to był zakup firmowy
to w grę wchodzi WNT. Jednak na fakturze od nich wpisali swój polski
VAT ID: PL5262907815.

Podejrzewałbym że Amazon dokonuje WNT zbiorczo, we własnym zakresie, a
następnie do mnie dociera już dostawa krajowa (nadawcą jest Deutche
Post AG - Amazon, Komornicka 1, Głuchowo), ale wtedy przecież
powinienem dostać fakturę z polskim VATem, a nie brytyjskim - ten by
był wewnętrzną sprawą Amazonu..

Skoro jest już jakiś VAT na fakturze, to już  nie będzie WNT.
Dało się "wyklikać" przy zamówieniu fakturę bez VAT?

Data: 2011-07-19 23:25:55
Autor: tomek
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
Dnia 2011-07-19, o godz. 21:26:04
"cef" <cezfar@interia.pl> napisał(a):

tomek wrote:
> [...]
> brytyjskim - ten by był wewnętrzną sprawą Amazonu..

Skoro jest już jakiś VAT na fakturze, to już  nie będzie WNT.

Ekspertem od WNT nie jestem, ale IMHO w uptu jest jasno zapisane że
sprowadzenie na cele firmowe to WNT, niezależnie od tego czy sprzedawca
naliczył VAT czy nie ?

Dało się "wyklikać" przy zamówieniu fakturę bez VAT?

Nie, po ew. zwrot VAT trzeba się "ręcznie" zgłosić z papierami do
Amazona.

Tomek

Data: 2011-07-20 18:58:20
Autor: cef
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
tomek wrote:

Ekspertem od WNT nie jestem, ale IMHO w uptu jest jasno zapisane że
sprowadzenie na cele firmowe to WNT, niezależnie od tego czy
sprzedawca naliczył VAT czy nie ?

Ano jest.
No to rozlicz od brutto.
Ja jak mam doczynienia to z klasycznym WNT z kwotami netto.

Nie, po ew. zwrot VAT trzeba się "ręcznie" zgłosić z papierami do
Amazona.

Pewnie nie warto się grzebać - stos papierów, a może i jeszcze jakieś korekty
a na dobrą wódkę nie wystarczy.

Data: 2011-07-20 21:43:10
Autor: tomek
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
Dnia 2011-07-20, o godz. 18:58:20

tomek wrote:

> [...]

Ano jest.
No to rozlicz od brutto.
Ja jak mam doczynienia to z klasycznym WNT z kwotami netto.

Problem w tym że spółka z Luksemburga wystawiając fakturę z
brytyjskim VATem podała numer VAT z prefiksem PL
- a prefiksu PL nie da się wpisać na VAT-UE z e-deklaracji bo jakie
  to WNT skoro sprzedawca w Polski :)

> Nie, po ew. zwrot VAT trzeba się "ręcznie" zgłosić z papierami do
> Amazona.

Pewnie nie warto się grzebać - stos papierów, a może i jeszcze jakieś korekty
a na dobrą wódkę nie wystarczy.

W rzeczy samej, zwłaszcza że to stawka obniżona 5%.

Tomek

Data: 2011-07-20 22:35:42
Autor: cef
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
tomek wrote:

Problem w tym że spółka z Luksemburga wystawiając fakturę z
brytyjskim VATem podała numer VAT z prefiksem PL
- a prefiksu PL nie da się wpisać na VAT-UE z e-deklaracji bo jakie
  to WNT skoro sprzedawca w Polski :)

Nie mam innego pomysłu jak spytać sprzedawcę
jak to  rozliczyć. :-)

Data: 2011-07-21 00:03:56
Autor: tomek
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
Dnia 2011-07-20, o godz. 22:35:42

tomek wrote:

> [...]
>   to WNT skoro sprzedawca w Polski :)

Nie mam innego pomysłu jak spytać sprzedawcę

Pytam, tylko że coś długo się naradzają

A 25. się zbliża, papiery zrobić trzeba a na korekty mam zerową
ochotę :-)

Tomek

Data: 2011-07-20 22:49:08
Autor: cef
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
tomek wrote:

Problem w tym że spółka z Luksemburga wystawiając fakturę z
brytyjskim VATem podała numer VAT z prefiksem PL
 to stawka obniżona 5%.

A to polski VAT?
Myslałem, że tylko prefiks PL, a
otaksowali po angielsku.

Data: 2011-07-21 00:02:51
Autor: tomek
Zakup w Amazon.co.uk a WNT
Dnia 2011-07-20, o godz. 22:49:08

tomek wrote:

> Problem w tym że spółka z Luksemburga wystawiając fakturę z
> brytyjskim VATem podała numer VAT z prefiksem PL
> [...]

Otaksowali po angielsku - tamci też mają stawkę 5%

Tomek

Zakup w Amazon.co.uk a WNT