Zakup w komisie przysalonowym

Data: 2009-04-17 11:28:20
Autor: kamil
Zakup w komisie przysalonowym
<fajnefele@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:gs9e8t$262$1inews.gazeta.pl...

czy zakup w takim miejscu to jakis pewnik? Druga sprawa to kredyty
samochodowe - macie jakies uwagi? Na co uwazac, cos polecacie? MIalem powoli

Jesli masz mozliwosc - wez gotowkowy i nie baw sie w zadne zobowiazania w dokumentach samochodu. Ze sprzedaza potem problemy, za wczesniejsza splate czesto prowizje chore, kiepska zabawa.

odkladac na scenika ale czas mnie pogania lacznie z rosnacym brzuchem zony :-

Jesli to piersze dziecko, zastanow sie czy naprawde potrzebne ci takie wielkie auto. Dla 2+1 z bagazem na tygodniowe wakacje w zasadzie kazdy kompakt wystarczy. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-17 13:09:52
Autor: kamil

"badzio" <badzio@gmail.com> wrote in message news:cd0637e6-8838-4e61-b711-2b5ae1b9362dc12g2000yqc.googlegroups.com...
On 17 Kwi, 12:28, "kamil" <ka...@spamwon.com> wrote:
Jesli to piersze dziecko, zastanow sie czy naprawde potrzebne ci takie
wielkie auto. Dla 2+1 z bagazem na tygodniowe wakacje w zasadzie kazdy
kompakt wystarczy. :)

Wyjazd na wielkanoc, na 5 dni (4 noclegi), avensis kombi, 2 osoby
dorosle + 5m-czne dziecko. Wozek (gondola + stelaz) + rzeczy malej
(ubranka, pieluszki, kosmetyki, ze dwie zabawki, jakies lekarstwa) +
nasze ubrania (zarowno 'normalne' ciuchy, jak i bardziej 'swiateczne',
typu koszula, marynarka, plaszcz) + plecak z laptopem. Samochod
zapakowany grubo powyzej rolety. A i tak mata edukacyjna i lodowka
turystyczna (na przewoz smakolykow po swietach) jechaly na siedzeniu.
I mamy to szczescie ze zarowno u rodzicow jak i u tesciow sa lozeczka
dzieciece, oraz wanienki, wiec ten problem nam odpadl.
Poprzednio mialem nexie hatchback - w zyciu bysmy sie z tym nie
zapakowali. Wiem, bo przez kilka tyg mialem obydwa samochody i robilem
przymiarki przed wigilia. Juz na etapie pakowania wozka bylby
problem :)

Nie kupowalismy gondoli, bo to zbedny klamot do wozenia. Wozek skladal sie ladnie w parasolke i mozna bylo upchnac w bagazniku. Ciuchy dla wszystkich, zabawki itp to raptem dwie torby, a jeszcze duzo miesci sie z tylu jesli bagaznik zbyt maly. Na 4-5 dniowy wypad w gory z dzieckiem civic hatchback wystarczal bez problemow, miescilo sie wszystko lacznie z nosidelkiem na plecy (ze stelazem).

Nie chodzi o pakowanie wszystkiego do malucha, ale co Ty kupisz dla trojki dzieci? Forda Transita z dodatkowa przyczepka? ;-)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-17 14:19:08
Autor: fiber
kamil pisze:

Nie chodzi o pakowanie wszystkiego do malucha, ale co Ty kupisz dla trojki dzieci? Forda Transita z dodatkowa przyczepka? ;-)

Wlasnie, to raczej kwestia podejścia do tego ile rzeczy sie zabiera w podróż. Ja też miałem na początku problemy, jak tu pół mieszkania zapakować do hatchbaka. Przeciez wszystko może sie przydać: garnitur, 150 ubranek, 2-tygodniowy zapas pieluch, kilka par butów, kurtki bo bedzie zimno, płaszcze bo może byc cieplej. W końcu uznałem ze to nie ma sensu i na wyjazdy spokojnie sie mieścimy. Torba podrózna dla każdego i wszystko wchodzi w bagażnik.

A tez sie zastanawiałem nad kupnem większego - tylko ja chciałem coś wielkości kangura - i bardzo dobrze że mi przeszło

Data: 2009-04-17 13:23:41
Autor: kamil

"fiber" <fiber@fiber.pl> wrote in message news:gs9smm$431$2nemesis.news.neostrada.pl...
kamil pisze:

[...]

A stad juz krok do mamusiek zatykajacych skutecznie ulice SUVami, bo ona tylko w Range Roverze czuje sie bezpiecznie i niczym innym dziecka do szkoly 500 metrow nie odwiezie. Rece opadaja.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-17 14:27:14
Autor: fiber
kamil pisze:

A stad juz krok do mamusiek zatykajacych skutecznie ulice SUVami, bo ona tylko w Range Roverze czuje sie bezpiecznie i niczym innym dziecka do szkoly 500 metrow nie odwiezie. Rece opadaja.

SUV-y w centrum miasta to wg mnie totalna porażka, duże toto, zajmuje wiecej miejsca na parkingu, nie jest w stanie wykorzystac mocy, duzo pali - ale coż niektórzy lubia szpan

Data: 2009-04-17 13:30:18
Autor: kamil

"fiber" <fiber@fiber.pl> wrote in message news:gs9t5t$431$3nemesis.news.neostrada.pl...
kamil pisze:

[...]

Szpan-nie szpan, ale sasiadka tlumaczyla mi ze Range Rovera ma, bo siedzi w nim wyzej i latwiej jej jechac. Nie szkodzi, ze auto stoi wiekszosc czasu pod domem zajmujac 1.5 miejsca, nie szkodzi ze uzywa go praktycznie tylko do odwozenia dzieciaka do oddalonej o 10 minut spacerem szkoly, nie szkodzi ze zatrzymujac sie pod ta szkola takis amochod blokuje skutecznie caly pas. Wazne ze jej latwiej sie poruszac. Musialem naprawde gryzc sie w jezyk, zeby nie zasugerowac badania wzroku i ponownego testu PJ jesli nie radzi sobie na droze..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-17 14:35:33
Autor: fiber
kamil pisze:

[...]

Zgodnie z jej rozumowaniem powinienes zaproponować kupno Stara albo Jelcza z dodatkowym rzędem siedzeń

Data: 2009-04-17 13:39:17
Autor: kamil

"fiber" <fiber@fiber.pl> wrote in message news:gs9tlh$431$4nemesis.news.neostrada.pl...
kamil pisze:

[...]

Z przyczepa do przewozu koni, zeby pies mogl wygodnie podrozowac jeszcze. :-D

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-17 14:27:04
Autor: Cavallino
Użytkownik "fiber" <fiber@fiber.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Dokładnie tak samo mam, mieszczę się w hatchu (a poprzenio w kombi wcale nie mieściłem się bardziej),
W kombi też się mieściłem.
Tyle że dzieci to już nie niemowlaki (takich na dłuższe wyjazdy nie brałem - nie było sensu), pies też nie jedzie od kiedy jest dwójka pasażerów z tyłu.

Data: 2009-04-17 14:53:11
Autor: Agent

Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:gs9rin$7vg$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ooo to ja tez się tak pakuję na 3-5 dni i to też do civica hatchback :). Jedna walizka z ubraniami dla mnie i zony + torba dla dziecka + laptop + zabawki wózka już nie wożę ale i tak się mieścił. Teraz przewoziłem jeszcze dodatkowo komputer i rowwerek i niestety rowerek powędrował na przednie siedzenie. Ale zdolność pakowania mam niezłą. Po prostu pakuję bagaznik tak żeby wykorzystać jego przestrzeń i nie woże skrzynek z narzedziami, opon czy innych bambetli. Jak przeprowadzałem kumpla AX-em to był w szoku ile do niego włożyłem. Sam się dziwie tez jak przewiozłem nim 2 pary drzwi wewnętrznych razem z ościeżnicami :).

Data: 2009-04-17 13:59:32
Autor: kamil

"Agent" <wprzyjemski@onet.ue> wrote in message news:gs9u6b$taq$1news.onet.pl...

[...]

Civica co prawda juz nie mam, ale mala podrosla i jeszcze latwiej teraz sie z nia zabrac, wiec sedan wystarcza. :) A w wersji extremalnej, to i Civica da sie pod dach upchac. ;)

http://lh4.ggpht.com/_x2k6sq0sEVg/SPZ-4NVhKHI/AAAAAAAAATY/2RRPxfFLibg/IMG_1390.jpg

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-17 14:58:41
Autor: kamil
Zakup w komisie przysalonowym

"badzio" <badzio@gmail.com> wrote in message news:71ddd2a9-588d-40ef-9705-e4afc6f7cfbea7g2000yqk.googlegroups.com...
On 17 Kwi, 14:53, "Agent" <wprzyjem...@onet.ue> wrote:

No i tu sie roznimy. Zapas ze soba mam, pare kluczy/srubokretow, kapke
oleju, plyny do spryskiwaczy i wody do chlodnicy takze. Niestety nie
przemieszczam sie tylko na trasie duze miasto - duze miasto, nie
wszedzie w promieniu 5km jest market otwarty 7dni w tygodniu czy
stacja benzynowa ;P A majac nexie przez pierwsze poltora roku srednio
raz na kwartal lapalem gume.

Do wymiany kola nie potrzeba kompletu kluczy i oleju a jesli samochod tyle go pali, pomysl raczej nad remontem niz wozeniem dolewek na kazde wakacje. ;)

Rozumiem Cie, bo tez swego czasu wozilem pol garazu w bagazniku, ale tak naprawde tylko raz linki uzylem, i to zeby kogos pociagnac. Road assistance zalatwia za mnie wszelkie problemy na trasie i w razie czego nawet hotel zapewni wiec spie spokojnie, a bagaznik czysty.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-17 16:17:58
Autor: Jakub Witkowski
kamil pisze:

Do wymiany kola nie potrzeba kompletu kluczy i oleju a jesli samochod tyle go pali, pomysl raczej nad remontem niz wozeniem dolewek na kazde wakacje. ;)

Jak to, normy fabryczne dla nówek są rzędu litra na tysiąc km ;)

Data: 2009-04-17 17:58:14
Autor: Agent

Użytkownik "badzio" <badzio@gmail.com> napisał w wiadomości news:71ddd2a9-588d-40ef-9705-e4afc6f7cfbea7g2000yqk.googlegroups.com...
[...]

Moj wozek do nexii sie nie miescil, gondole wozilem bo sie przydaje.
[...]

Butelka oleju 1l + lewarek klucz do kół , śrubokręt, kombinerki i klucze 10, 13 i 17 mm (wszystko w pokrowcu) woże pod wykładziną w kole albo obok koła. Zresztą mieszcze tam jeszcze szmatki i płyn do czyszczenia szyb. W kazdym aucie jest zreszta podobnie. Dlatego w bagażniku nie mam nic i nic mi sie nie wala na zakrętach

Data: 2009-04-17 15:04:15
Autor: kamil
Zakup w komisie przysalonowym

"badzio" <badzio@gmail.com> wrote in message news:79ee59c5-d95c-43d3-b33a-77cf490d8682z5g2000yqn.googlegroups.com...
On 17 Kwi, 14:09, "kamil" <ka...@spamwon.com> wrote:

Sa torby i torby ;P Poza tym, jak wspomnialem - ciuchow bralem na
tyle, zeby nie musiec prania. A 5m-czny maluch potrafi zuzyc kilka
kaftanikow w ciagu doby ;P

Fedrujac wegiel w kopalni wujek moze i tak, ale my staramy sie wymieniac pieluche zanim przecieknie, to i kaftanik czysty zostaje. Maluch siedzac grzecznie w foteliku albo u mamy na kolanach raczej sie nie brudzi. :)

Nie wiem jak w civicu, w nexii z tylu fotelik + malzonka + bagaze to
raczej maly komfort.

Malzonke na przod, bagaze w bagaznik i wio! :)

Zamierzam miec dwojke :) I juz sie zastanawialem co wtedy. Pomysli soe
o jakims galaxy czy innym sharanie ;P

Heh, a mnie najbardziej boli, ze MX-5 nie moge sobie teraz sprawic. Okres na dwa samochody w domu jeszcze nieprzyszedl, a bagaznik co prawda mala pomiesci, ale szanowna TZ sprzeciwia sie temu.. Kupujac WRXa tez stukala sie w glowe ze to takie male, ale jakos sobie radzimy. Fakt, ze 2-letniego malucha latwiej gdzies zapakowac, bo czesto wozek jest nawet zbedny i nie potrzebuje kojca..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-18 08:52:40
Autor: J.F.
On Fri, 17 Apr 2009 13:42:40 -0700 (PDT),  badzio wrote:
> Nie wiem jak w civicu, w nexii z tylu fotelik + malzonka + bagaze to
> raczej maly komfort.
Malzonke na przod, bagaze w bagaznik i wio! :)

O nie - moja corka i nikt w poblizu - nie przejdzie :) Malzonka musi
siedziec z tylu obok malej.

W niektorych pojazdach mozna odwocic  przedni fotel pasazera ..

J.

Data: 2009-04-17 21:25:30
Autor: JG
Zakup w komisie przysalonowym
kamil pisze:
(...)
Nie chodzi o pakowanie wszystkiego do malucha, ale co Ty kupisz dla trojki dzieci? Forda Transita z dodatkowa przyczepka? ;-)
To dokładnie tak, jak z kupowaniem plecaka turystycznego - nie należy kupować zbyt dużego, bo i tak zapełnimy go po brzegi ;)

pozdrawiam,
JG

Zakup w komisie przysalonowym